• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • Комбінований урок позакласного читання з елементами інтеграції. Українські народні казки: «Вухатий сміливець», «Ріпка».

Комбінований урок позакласного читання з елементами інтеграції. Українські народні казки: «Вухатий сміливець», «Ріпка».

Опис документу:
Поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; удосконалювати вміння характеризувати дійових осіб, , визначати головну думку казки; розвивати пам'ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, бережливе ставлення до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

Тема: Українські народні казки

Матеріал до уроку: «Вухатий сміливець», «Ріпка».

Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; удосконалювати вміння характеризувати дійових осіб, , визначати головну думку казки; розвивати пам'ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, бережливе ставлення до тварин.

Тип уроку:  комбінований з елементами інтеграції

Обладнання: виставка книг, ілюстрацій до казок, маски звірів, кросворд.

Форма проведения: інтерактивне спілкування.

Методи і прийоми: «Мозкова атака», «Передбачення», «Очікування»,
групова робота, метод «Пазл», тренінг.                                        

Хід уроку:

I. Організаційний момент. Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.   
I цікаве на уроці
Пропоную я для вас.                                

II. Актуалізація опорних знань.                   

- Як ви будете працювати на уроці?

- Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

-  Дітки, а ви любите подорожувати?

-  Я пропоную вам вирушити сьогодні до однієї чудової країни.

-  Ви згодні ?

-       А як вона називається ?

«Передбачення»

А про те, як вона називається допоможе  нам дізнатися  цей кросворд. Відгадавши загадки, ми визначимо назву цієї країни.

1 . На городі виростала, сили набиралась, а потім достигла, великою стала?(Ріпка)

2. Де ж усі поділись звірі? У якій такій квартирі?

   Дуже тихо – невеличка ця квартира…(Рукавичка)

3. Довгі вуха, куций хвіст, невеличкий сам на зріст. (Зайчик)

4. Хто вигнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки?                                             

5. Дивний звірок, круглий, мов клубок, голки стирчать, спробуй узять.(Їжак)

Ключове слово — «казка» (Перед ознайомленням з темою уроку пропоную передбачення за загадками і ключовим словом)

III. Повідомлення теми і мети уроку.

1.    Вчитель: Сьогодні у нас - незвичайний урок!

У казку ми зробимо ще один крок.

А з казкою ми зустрічались не раз!

I знову вона завітала у клас.

Прочитаємо хором тему нашого уроку: «Українські народні казки». Давайте визначимо для себе завдання уроку:

  Знати:                        Вміти:                 Цінувати:
   зміст казки                     читати казку                   час

   цікаву інформацію           складати запитання          допомогу друзів

2.    «Мозкова атака».

-  Що таке казка? (Твір про вигадані події та вигаданих осіб. Дивний і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність, справедливість.)

-  Як казка прийшла до нас? (З народу, переказів)

-  Які є казки? (Про тварин, чарівні і соціально-побутові)

-  Хто автор народних казок?

(Допомагає встановити рівень власного знання, до якого можна додати щось нове, доповнити)

Рослини і тварини в казках уміють розмовляти і робити все те, що і люди.

В  них трапляються чарівні пригоди,  живуть незвичайні речі,  діють чаклуни і чародії.

Казка народилась у сиву давнину. Бабусі розповідали своїм онукам казки, які колись почули в дитинстві. Онуки підросли, стали дорослими і розповіли ці казки вже своїм дітям та онукам. Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювались. Їх автори забувалися за давністю. Казка ставала народною.

Так з'явились і живуть серед нас народні казки. У кожного народу вони свої:   в  українського – українські,   у  білоруського – білоруські,   у російського - російські.

Розрізняють казки про тварин, чарівні та соціально-побутові.

Крім народних казок є ще й літературні, авторські  казки,  створені письменниками.

3.      Інтерв'ю.

- А ви любите казки?

- Чим вони вам подобаються?

- Яка твоя улюблена казка?

- Хто твій улюблений герой?

IV. Робота з виставкою прочитаних і принесених дітьми на даний урок книжок:

1)      колективний розгляд виставлених книжок;

2)      добір і групування книжок за темою заняття;

3)      аналіз виділених книжок за зовнішніми ознаками та бібліографічними покажчиками.

(Формування бібліографічної компетентності, розвиток вміння самостійно вибирати книгу).

- Чи помітили ви щось незвичайне?

V. Читання та обговорення казки..

1. Робота над казкою «Вухатий сміливець».

- Про кого може йти мова у казці?

- Що ви знаєте про зайця?

Цікава інформація про зайця

  • Тікаючи від небезпеки, зайці, тим не менш, не залишають території, яку вважають своєю.

  • Під час бігу зайці здатні розвивати швидкість до сімдесяти кілометрів на годину.

  • Зуби у зайців ростуть все життя, тому їм необхідно гризти що-небудь тверде, щоб їх сточувати.

Читання казки вчителем

Цікава інформація про їжачків

  • У їжака – 36 зубів. До старості він їх втрачає як людина.

  • Тіло покриває від 7000 -10000 колючок.

  • Гарний слух і нюх.

Робота за текстом казки

1.Знайти у абзаці, який виділено червоним кольором, порівняння.

2. У виділеному реченні чорним жирним шрифтом назвати частини мови.

3. Встановити зв'язок слів у першому реченні.

РОБОТА В ГРУПАХ.

По периметру класу на стінах висять зображення казкових героїв: зайчика і їжачка. Кожен бере собі одне зображення. Поділ на групи за ілюстраціями ЇЖАЧКИ ТА ЗАЙЧИКИ.

Тестові завдання

Метод «Запитання-відповідь» (учні будують один одному запитання до казки і відповідають на них)

Метод «ПАЗЛ» (кожному відповідаю чому частину пазла).

Учні складають пазл «РІПКА».

Називають казкових персонажів казки «Ріпка»

Тренінг «Казка по-цікавому).

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

Ось і закінчилась наша подорож до країни народних казок.

Тренінг «Поважний стілець» (Я пишаюсь…)

-    Чи справдились ваші очікування?

-    Що сподобалось?

-    Що здивувало?

-    Що зацікавило?      

-    Що не сподобалось? Чому?        

Діти, я дуже рада, що всі ви любите казки. Адже читаючи їх, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими. Недаремно кажуть: «Казка маленька, а роздуму в ній багато». А вам, діти, я хочу побажати: читайте, читайте і читайте! Хай не буде у вас жодного дня, аби ви не прочитали хоча б однієї сторінки нової книги. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми.

Д.З. Прочитати самостійно казку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00