Командна співпраця в освітньому просторі

Опис документу:
Доданий матеріал рекомендовано використовувати на педагогічних нарадах, тренінгових заняттях в процесі тімбілдінгу. Прийоми та методи не лише акцентують увагу на формуванні командного духу, а ще й розбираються в особливостях педагогіки партнерства - як ключового питання НУШ, впровадження навчального співробітництва.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навчально-практичне заняття №

Тема: Командна співпраця в освітньому просторі

Мета:

  • Вивчення потенціалу групової та командної роботи на уроках природничого циклу

  • Подолання бар’єрів запровадження уроків з колективно-груповими формами роботи

  • Перевірка ефективності командної співпраці на уроках природничого циклу

  • Формування методичної скриньки прийомів, методів та форм роботи командної співпраці

Учасники практичного заняття: вчителі природничих дисциплін, які проходять курси підвищення кваліфікації

Час проведення: 120 хвилин

Обладнання: картки із завданнями для кожної малої групи, презентація, кольорові олівці, фломастери, папір, фарби.

Етапи практичного заняття

Етап . Вступне слово

Привітання. Учасники займають місця за круглим столом, у довільному порядку обирають собі місце.

Запуск практичного заняття. Установка на успіх.

  1. Вправа «Порада мудреця». На дошці намалювати лінію та запитати, як зробити так, щоб лінія змінила свої розміри – зменшилася чи збільшилася, якщо до цієї лінії не доторкатися?

(Відповідь – нижче намалювати лінію довшу. Ми завжди маємо розпочинати з себе, вдосконалювати себе, а не порівнювати з іншими)

  1. Вправа «Волоський горіх» - перед учасниками з мішечка висипають волоські горіхи та пропонується обрати собі один єдиний, подивитися на нього, запам’ятати, визначити особливості та покласти знов до мішечка. Після того, як другий висипають горішки треба знайти саме той, який обрали вперше та пояснити які саме риси були визначальними. Підвести до думки про важливість індивідуальних рис дитини, всі різні, до кожного особливий підхід навіть в умовах колективно-групових форм роботи.

  2. Вправа «Три кольори особистості». Вчителям пропонується обрати собі будь-які 3 кольори та розповісти, чому саме ці кольори асоціюються з комфортним станом та найбільш подобаються.

  3. Вправа «Я - хімічна реакція» - описати будь-яку хімічну реакцію, яка істотно нагадує вас.

Вивчення теоретичного матеріалу, який стосується запропонованої теми.

Педагогіка партнерства – один із напрямів реформування загальної середньої освіти і з цим погоджуються більшість (90,9%) опитаних, які обирають демократичний стиль взаємодії з першокласниками, як найбільш ефективний.

Респонденти під час освітнього процесу планують використовувати такі форми організації освітньої діяльності: групові колективні індивідуальні. кооперативні.

Педагогіка співробітництва – напрям у вітчизняній педагогіці 2-ї половини ХХ століття, що представляє собою систему методів і прийомів виховання і навчання на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості. Серед авторів: В.О.Сухомлинський, Ш.А. Амонашвілі, І.П. Волков, І.П. Іванов, А.С.Макапкнко, Є.М. Ільїн, В.А. Караковський, С.М. Лисенкова, В.Ф. Шаталов, О.О. і Б.П. Нікітіни, М.П. Щетинін та інші. Всі автори мали великий практичний досвід роботи в школі (більше  25 років) і розробили оригінальні концепції навчання і виховання.

Педагогіка співробітництва реалізується через певні ідеї:

- ідея навчання без примусу 

- ідея важкої мети 

ідея опори 

- ідея вільного вибору 

-  ідея випередження 

- ідея великих блоків 

- ідея відповідної форми 

ідея інтелектуального фону класу 

- ідея самоаналізу 

Фронтально в колективі розглядаються засади педагогіки партнерства, риси, роздаються роздруковані теоретичні відомості, учасники читають та висловлюють свої думки.

Практичне закріплення вивченого матеріалу

  1. Вправа «Риси педагога –партнера» (слайд презентації, учасники на стікерах пишуть ті риси, які притаманні сучасному вчителю у різних його іпостасях)

  2. Вивчення особливостей групової роботи.

Форма організації навчання в малих групах, об'єднаних загальною метою за опосередкованого керівництва вчителя у співпраці з учнями.

Зміцнюється соціальний контакт, формується суспільний досвід, взаємодопомога

Вправа «Вгадай метод» - пропонується об’єднатися у 3 команди та обрати

собі по 3 метода, які необхідно детально вивчити, а потім презентувати спільноті, але не називаючи безпосередньо цей метод. На слайді презентації відзначені всі методи та форми роботи. Обрати з запропонованого переліку. Наприклад: акваріум, ажурна пилка, метод ПРЕС, навчаюси вчусь, тощо.

  1. Вправа «Кристали» (елемент арт-терапії) - для вчителів хімії пропонується у командах за допомогою роздаткового матеріалу (макарони, скотч, пластилін, клей) – зробити найбільший та найвищий кристал за обмежений проміжок часу.

  2. Вивчення явища «Ефект Рінгельмана». Зі збільшенням кількості членів групи відбувається зменшення середнього індивідуального внеску в групову роботу. Цей ефект відкрив Макс Рінгельман. Він визначив, що продуктивність групи не перевищує половини суми продуктивності її членів. Дослідження Рінгельмана продемонструвало, що члени групи фактично менш мотивовані і докладають менше зусиль при виконанні спільних дій, ніж при виконанні індивідуальних.

Вправа «Поради Рінгельмана» - учасники команд тягнуть декілька порад та вголос коментують їх.

  1. Вправа «Нестандартні уроки» - учасники нових команд обирають собі по 5 видів нестандартних уроків, обговорюють та відповідають на запитання «Чи доцільно саме на такому уроці використовувати методи командної співпраці?»

  2. Вправа «Порадники» - учасникам пропонується опрацювати поради до проведення дебатів, алгоритм командної співпраці та опрацювати ці відомості, матеріали отримані використати для створення лепбука «Методичний порадник»

Етап рефлексії

1.Вправа «7 запитань, на які повинен відповісти кожен педагог» пропонується відповісти на запитання не індивідуально, а командою.

2. Вправа «Валіза вражень» на візуалізованій валізі намалювати чи написати свої враження, відмітити корисні поради, які можна використовувати у педагогічній практиці.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!