Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Комахи восени

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WG358001
За публікацію цієї методичної розробки Кролівець Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №WG358001
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Комахи восени

Мета: формувати в учнів уявлення про комах, познайомити із змінами в поведінці комах восени; розвивати кмітливість, спостережливість, порівнювати, робити висновки, виховувати дбайливе ставлення до комах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: малюнки із зображенням комах, маски комах, кросворд, пазли.

Хід уроку

Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Він покликав на урок.

Поверніться до гостей,

Скажемо їм «Добрий день».

Урок природознавства починаємо з вами,

А займемось сьогодні серйозними справами.

Тож часу не витрачаймо, роботу починаймо.

Актуалізація опорних знань

Спочатку послухаємо синоптика з повідомленням про сьогоднішню погоду. (виходить учениця)

Синоптик. Доброго дня! Сьогодні 1 грудня, вівторок, температура повітря____. Вітру немає, на вулиці холодно.

Відшуміла осінь сивими дощами,

Й тепло відлетіло в вирій журавлями.

Облетіло листя, вже дерева голі

Лиш здаля видніє ще зелена хвоя.

Почорніло поле, і кущі тернисті

Лише червоніє калина в намисті.

Дякую за увагу.

Бесіда

Яка сьогодні розпочалася пора року?

А яка пора року була до цього?

Приходом осені відбулися зміни в житті живої природи.

Давайте пригадаємо, а кого ми відносимо до живої природи?

Про кого саме піде мова на уроці ми дізнаємося, коли видалимо літеру з напису на дошці, що більше за інших повторюється і прочитаємо тему уроку.

куоумуаухиу вуоусуеунуи

Отже, ми з вами сьогодні поговоримо про комах., дізнаємося, як вони приготувалися до зими.

Діти, у кожного з вас на парті лежить пазл, коли ви його складете, то отримаєте комашку. (діти складають пазли)

Погляньте на дошку, з яким предметом асоціюється комашка, яку ви склали ?

Ознайомлення з новим матеріалом

Діти, сьогодні на урок до нас завітали комахи і вони приготували про себе розповідь. Хто ж наша перша гостя?

Ця маленька трудівниця

Мед збирає як годиться:

Все у вулик, все у соти,

Не цурається роботи. (бджілка)

(виходить учениця-бджілка)

Бджілка. Я – невеличка комаха. Весь час працюю, недарма мене називають бджілкою – трудівницею. Харчуюся   пилком  та нектаром  квіток.  На  передніх  лапках    маю  щіточки,  на  які    збираю пилок. На задніх – кошик для перенесення пилку. Нектар висмоктую з квіток довгим хоботком. Коли пилок та нектар змішуються, утворюється в'язка рідина. Потім відкладаю її у стільники. Там формується мед.

Вчитель. Дякуємо тобі за розповідь! Діти,а де живуть бджоли? ( у вуликах)

Щоб бджоли добре перезимували, їм треба щільно закрити воском вхід у вулик. А ще у вулику повинна бути достатня кількість зібраного бджолами меду. Як ви думаєте, навіщо їм мед?

Правильно, вони взимку будуть ним харчуватися, адже сім’я у них велика і треба, щоб всім вистачило.

Наступний наш гість

Серед лісу горбик – дім,

Тисячі живуть у нім.

Працелюбні ці комахи:

Добрі, щирі,…. Мурахи.

(виходить учень –мураха)

Учень. У мене дуже велика родина, живемо ми у мурашнику. У кожного із нас є свої обов’язки. Є мурахи, які добувають їжу, ремонтують мурашник, слідкують за порядком. У нас навіть є, мурахи – солдати, які пильно стежать за появою можливої небезпеки. Вони стоять біля входів у мурашник, закриваючи їх своїми головами. Коли робоча мураха повертається додому, підходить до такого закритого входу, стукає вусиками по голові солдата, який після такого знаку пропускає її до мурашника. 

Вчитель. Мурахи з приходом осені шукають схованки в глибоких підземних норах мурашника, ретельно закривши всі входи. У своєму тілі вони накопичують особливу рідину, яка рятує їх від лютих морозів. У схованці вони збиваються у великий клубок і нерухомо перезимовують. Взимку мурашки не замерзають навіть тоді, коли мороз сягає -30 градусів.

А як ви думаєте, чи можна знищувати мурашок? (ні) Чому?

Чим корисні мурахи? 
Мурахи поїдають рештки тварин, вони є санітарами лісу.  Коли ви йдете в лісі, то треба бути дуже обережними, щоб не наступити на мураху.

Погляньте, а чи впізнали ви цього жука? (колорадський жук)

Чим полюбляє він харчуватися?

Колорадський жук шукає схованку в ґрунті і там перезимовує.

Наступна наша гостя

У червоного малятки

На спині краплинки – цятки,

Чорні вуса, голова,

Любить лагідні слова. (божа корівка)

Учениця. Мене називають – сонечком або божою корівкою. Мої надкрилля червоні або жовті, на них сім чорних крапок. Якщо до мене грубо доторкнутися, то я підібгаю вусики й ніжки і завмру. Полежу хвилину – другу, ніби мертве. А потім витягну вусики, заворушуся, поповзу. Так я хочу обманути ворога.

Вчитель. На зиму ці комашки ховаються у тріщинах дерев, під корою, в купах листя і впадають у сплячку.

Діти, а чи зустрічали ви зараз мух, комарів?

Мухи та комарі також шукають схованки на горищі, ховаються у віконні рами, у підвали і там чекають весни.

Погляньте на дошку, давайте назвемо комах, які зображені на ілюстраціях?

Як вони готуються до приходу зими? (шукають схованки)

Фізкультхвилинка

Ми метелики чудові

Маєм крильця кольорові

Над квітами літаємо, втоми ми не знаємо.

Пташки ми злякалися, під квітку.

Продовжуємо роботу, давайте відгадаємо загадку і дізнаємося, хто ж іще завітав до нас сьогодні.

Живе лиш влітку він,

Шовкові крила має,

Із квіточки на квіточку він весело літає. (метелик)

Учень. Я – білан капустяний. У мене білі крила з чорними плямами на передніх крилах. Я дуже красивий, але завдаю великої шкоди на городі та в полі. Мої гусениці дуже полюбляють капусту, вони починають їсти її листя відразу після народження. Через це рослина може загинути.

Вчитель. Восени білан капустяний гине. Але його гусінь (ілюстрація), яка вилупилася із яєць, що відклав метелик, перетворюється у лялечку. Лялечка зимує, приклеївшись до паркану, дерева.

А от метелик лимонниця ( ілюстрація) восени не гине, а згорнувши крильця, ховаються у дупла, під кору дерев і сидять до весни.

Діти пригадайте, галявину на якій ростуть квіти. Над ними літають метелики. А тепер уявіть. Якщо раптом метелики зникнуть. Чи буде галявина такою ж красивою? (ні)

чи можна знищувати метеликів?

Отже комашки не тільки приносять користь, а ще приносять нам насолоду. Тому ні в якому разі їх не можна знищувати.

Погляньте, хто зображений на цих ілюстраціях? (оси)

Чи бачимо ми їх пізньою осінню? (ні)

Виявляється, що оси живуть до осені. Настають холоди – оси гинуть. Залишаються лише молоді самки. Вони покидають свій дім і зимують у якійсь схованці. Навесні кожна з них почне готувати власне гніздо.

Також гине і ця комаха , хто це? (травневий хрущ).

Він також відкладає яйця і гине, а лічинки, які вилуплюються з яєць, зимують в ґрунті.

Назвіть комах, які складають другу групу.

Як вони готуються до зими?

(відкладають яйця і гинуть)

Робота підручником

У нас залишилася іще одна група, яка з кого складається? (з метеликів)

Як приготувалися ці метелики ви дізнаєтеся, коли прочитаємо у підручнику розділ для допитливих (с. 51) (читає підготовлена учениця)

Як називаються ці метелики? (адмірал, кропив’янка)

Як вони приготувалися до зими? (відлітають у теплі краї)

Ми з вами з’ясували, що кожна комаха по-своєму готується до зими. Давайте іще раз пригадаємо групи комах і як вони вони готуються до зими.

(одні комахи шукають схованки на зиму, інші – відкладають яйця і гинуть. А деякі комахи відлітають у теплі краї).

Закріплення вивченого матеріалу

  1. Гра «Приготуйся до зими»

У кожного з вас на парті лежить фото комашки. На хвилинку уявіть себе цією комашкою. По всьому класі розміщені малюнки, оберіть той малюнок, на якому зображене місце, де ваша комашка буде зимувати.

Підсумок уроку

Яку нову інформацію ви отримали?

Що цікавого запам’ятали?

Як комахи готуються до зими?

Розгадування кросворду

м

у

р

а

ш

к

и

с

о

н

е

ч

к

о

б

і

л

а

н

о

с

е

н

і

д

у

п

л

а

л

у

ц

і

л

и

с

т

о

п

а

д

і


1. ……ховаються в глибоких підземних коморах;

  1. Жук - ….. шукає місце для зимівлі під корою пеньків.

  2. капустяний у вигляді лялечки прикріплюється до дерева.

  3. З наступанням …. життя комах змінюється .

  4. Метелики кропив’янка, лимонниця восени забиваються в ….., під кору дерев, ховаються на горищах.

  5. Пізньої осені в лісі , в парку, на ….. тиша.

  6. Якщо в …… з’являються комахи – зима буде теплою.

-На кросворді у виділених клітинках ви прочитали слово «молодці».

- Діти, ви працювали старанно,

То ж урок пройшов не марно,
Працювали від душі,
Другий клас – ви молодці!

VI. Домашнє завдання

Вести спостереження за погодою, поспостерігайте чи побачите ви вдома комашку, розкажіть батькам. Як же приготувалися комахи до зими.

Краматорська українська гімназія

Комахи восени

(урок природознавства, 2 клас)

Підготувала:

Кролівець Н.М.,

вчитель початкових класів

2015 рік

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    1605
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    WG358001
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WG358001
За публікацію цієї методичної розробки Кролівець Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №WG358001
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти