і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Коло вписане в трикутник. Коло описане навколо трикутника

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №QU644940
За публікацію цієї методичної розробки Крупка Наталя Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №QU644940
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Конспект уроку з геометрії

Клас: 7

Тема уроку. Коло вписане в трикутник. Коло описане навколо трикутника

Мета: закріпити поняття кола, вписаного в трикутник; теореми про властивість бісектриси кута, про коло, вписане в трикутник, і наслідки з неї; сформувати вміння формулювати означення й теореми про коло, вписане в трикутник; формувати навички побудови кола, вписаного в трикутник, застосовувати вивчений теоретичний ма­теріал при розв'язуванні задач; розвивати креслярські навички, логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати інтерес до предмета, любов та повагу до історії та традицій рідного краю, активність, наполегливість.

Тип уроку: урок закріплення знань умінь і навичок

Обладнання: плакат «Опорний конспект», картки для усних та письмових вправ, картки для самостійної роботи, виставка рушників, макет української хати, візерунки для оцінювання

«У щастя людського два рівних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне»

М.Рильський

Хід уроку

I. Організаційний етап. Вступне слово вчителя: - Сьогодні у нас – незвичайний урок, бо тему, яку ми розглядаємо всі, - Коло вписане в трикутник та коло описане навколо трикутника. Ідея уроку – теж непроста. Вивчити треба багато. І тему дуже важливу з традиціями народу з’єднати.

II. Перевірка домашнього завдання

Перевірка виконання домашнього завдання.

III. Актуалізація опорних знань 1) Фронтальна бесіда

- Дайте означення трикутника; кола;

- Сформулюйте означення кола вписаного в трикутник; описаного навколо трикутника

- бісектриси, серединного перпендикуляра; дотичної до кола;

- назвіть скільки спільних точок має дотична з колом; як розміщена дотична до радіуса кола проведеного в точку дотику?

Слово вчителя: Епіграфом нашого уроку є слова М.Рильського про єдність красивого і корисного. Сьогодні ми спробуємо поєднати: нашу тему з красивим – українським рушником.

Український рушник… І сучасну, й традиційну оселю в Україні важко уявити без нього. Тчуть і вишивають досі. Першоосновою рушника було полотно(обрус), яке виготовлялося вручну і широко використовувалося в побуті, від чого і сталося називатися «ручником», а потім «рушником». Відповідно до функцій, які він виконував, йому давалися назви:

«утирач» - для обличчя та рук,

«стирок» - для посуду та столу,

«покутний» - для прикрашення ікон та портретів,

«намітка» - головний убір заміжньої жінки.

А скільки з рушником пов’язано звичаїв та традицій. А з чого складається рушник ми дізнаємося, коли виконаємо завдання на картках. Виконуючи завдання, ви отримуєте відповідь. Використовуючи ключ, складіть слово.

2) Письмові вправи

1) Як називається точка, рівновіддалена від усіх точок кола? (центр)

2) Як називається відстань від точки кола до її центра? (радіус)

3) Як називається хорда, яка проходить через центр кола? (діаметр)

4) Діаметр кола дорівнює 3 см. Чому дорівнює радіус цього кола? (1,5 см)

5) Як називається точка, відстань до якої від усіх точок кола однакова? (центр)

6) Як називається відрізок, який сполучає центр кола й будь-яку точку цього кола? (радіус)

7) Як називається відрізок, який сполучає дві точки кола й прохо­дить через центр кола? (діаметр)

8) Радіус кола дорівнює 2,4 см. Чому дорівнює діаметр цього кола? (4,8 см)

центр

дотична

радіус

діаметр

6 см

1,5 см

4,8 см

О; М

К

Р; Е

Н

Ш

А

Т

Учні складають слово ОРНАМЕНТ

Повідомлення учнів про орнаменти в українській вишиванці.

3)Практичні завдання

  1. побудуйте трикутник;

  2. Побудуйте коло;

  3. Побудуйте дотичну до кола;

  4. Коло вписане в трикутник;

  5. Коло описане навколо трикутника.

IV. Мотивація навчальної діяльності Геометрія є феноменом загальної культури людей. Деякі теореми геометрії є одними з найдавнішими пам’ятками світової культури. Людина не може бути всебічно розвиненою, якщо вона не знає геометрії, адже геометрія виникла не лише з практичних, а й з духовних потреб людства.

«Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму» - писав В. О. Сухомлинський.

Дійсно, математика вчить чіткості й строгості й мір­кувань, учить усвідомлювати всі застосовувані в доведен­нях посилання й розрізняти доведене і здогад, виховує вимогливість до повноцінності аргументації. Завдяки своїй строгості математичні теорії є надійним знаряддям у розкритті таємниць природи.

V. Вдосконалення умінь і навичок Слово вчителя: Найбільш поширений орнамент рушника – рослинний: дубове листя, виноградне грон, листя хмелю. А з рослинним переплітаються зооморфні(тваринні) орнамент. Насамперед це дивовижні птахи, що символізують людські душі. Іноді контур візерунка вишивають геометричним орнаментом: ромб з крапкою посередині(завіяна нива). Різноманітні квадрати та прямокутники( символи сонця), ламана лінія(вічне життя).

1)Складемо з вами малюнок «Диво-рушника» за допомогою карток лото.

Колом називається геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини __________________________від даної точки.

Коло називається вписаним у трикутник, якщо _______________.

Через точку, що лежить за межами кола можна провести ____________ дотичних до кола.

Точка рівновіддалена від сторін кута лежить______________________

Знайдіть відстань від центра кола з радіусом 12 см до дотичної проведеної до даного кола.

Два кола з радіусами 6см і 10см мають зовнішній дотик. Знайдіть відстань між центрами кіл.

Коло вписане в трикутник АВС, знайдіть відрізок, який дорівнює відрізку ОК

Знайдіть кут ВОС, якщо кут КВС=70о?

Дотикається до всіх його сторін

Рівновіддалена

На бісектрисі кута

Безліч

16 см

12 см

140

ОМ

Отримали такий «Диво-рушник»

2) Творче завдання. Розробка план-схеми квітникової ділянки (кооперативне навчання)

Троє учнів (по одному з кожної групи) виконують завдання на комп’ютері у програмному забезпечені SMART.

ПЛАН-CХЕМА КВІТНИКА Створена у програмному забезпечені SMART

VI. Підбиття підсумків уроку

Запитання до класу

1.Яке коло називається вписаним в трикутник?

2. Сформулюйте теорему про коло, вписане в трикутник?

3. Сформулюйте наслідки з теореми про коло, вписане в трикутник.

Виставлення оцінок

VII. Домашнє завдання Опрацювати § 23 (вивчити означення, властивості, теорему).

Розв’язати № 563; 567; 569 (додатково) .

Використані джерела:

  1. Інтеренет-ресурси

  2. Голованова. Злинка: від витоків до сьогодення. – Кіровоград, 2013

  3. Щербина К.М. Народна математика і школа, 1929

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: закріпити поняття кола, вписаного в трикутник; теореми про властивість бісектриси кута, про коло, вписане в трикутник, і наслідки з неї
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Геометрія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8444
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    QU644940
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти