Кого називають дослідником ? Як розвивати в собі вміння дослідника?

Опис документу:
Розробка уроку інтегрованого курсу " Я досліджую світ '' 19 тиждень ; Лайфаки . Ми -дослідники . Ми - винахідники. Він дає змогу вчителю навчити дітей спостерігати за об'єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спрстережень. Ознайомить з можливими способами розвитку в собі вміння дослідника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема 2 : Хто такий дослідник? Як розвивати в собі вміння дослідника?

Обладнання: скринька, скріпка,паличка, кубик, одноразові скляночки, соняшникова олія, паперові рушники та харчова фарба, блюдця від чайного сервізу, бинт, лінійка, насіння квасолі, горох,рис, манна крупа, сертифікат юного дослідника.

І. Ранкова зустріч
1. Привітання
1. Вірш читається з рухами.

«Добридень, добри день, добри день!» - скажу.

Як ранок настане, до школи біжу.

Ось ручки, ось ніжки, а ось – голова.

Ось ротик, ось носик, а тут є п’ята.

2. Гра «Привітання».

1 сплеск у долоні – привітання за дві руки.

2 сплески – плечем.

3 сплески – усім взятися за руки.

- Приємно, що усі ви посміхаєтесь. Давайте сядемо зручно і почнемо працювати.


2. Щоденні новини
• Помічник вчителя (учень) заповнює таблицю:

1. Дата …

2. Назва дня тижня …

3. Погода сьогодні …

4. Кількість присутніх …

Учитель доповнює «новини дня» :

1.Ближче знайомимось …

2. Нас чекає …

3.Особливі новини …

3. Обмін інформацією. . «Крісло автора.» Кожна дитина презентує свій малюнок.

4. Групове заняття. Гра «Чарівна скринька». (пачка морозива )

Вчитель пропонує учням в колі по черзі визначити, що це за предмет. Дитина отримує скриньку, рухає нею і робить припущення щодо якості предмета, який знаходиться всередині. Вона задає одне закрите запитання про якість цього предмета: (Наприклад: «Це кругле?» або «Це тверде?»). Якщо припущення учня співпадає з реальною якістю захованого предмета, то вчитель відповідає: «Так», а якщо ні, то - «Ні» і скриньку отримує наступна дитина. Вона продовжує досліджувати і задавати 1 питання про цей предмет. Дослідження продовжується до того часу, поки один з учнів не назве цей предмет. Гра припиняється. Переможець отримує в подарунок предмет, який був захований в чарівній скриньці.

ІІ. Читання листа від професора Генія Євгеновича для визначення завдань
дня
• Читаю дітям листа від професора Генія Євгеновича й обговорюємо його зміст.

Привіт діти!

Учителька розказала ви чудові діти: добрі, допитливі, мудрі. Ви любите читати книги, малювати фарбами, допомагати пташкам взимку і не ламаєте дерева.

У мою лабораторію потрібні дослідники – помічники. Але стають ними ті , хто виконає всі завдання. А ви зможете?

- Чи знаєте ви, хто написав вам листа? Розкажіть.
- А яких саме помічників шукає для себе професор Геній Євгенович?
- Чи знаєте ви, хто такі дослідники?
- Чи можете ви назвати себе дослідниками? Чому?
- Які дослідження ми з вами вже проводили на заняттях?
- Чи бажаєте ви спробувати пройти випробування професора?


ІІІ. Дидактична гра «Як стати помічниками професора Генія Євгеновича?»

Випробування 1. «Ми – винахідливі» ( Слайд 5 )
• Проводжу з дітьми гру – дослідження “Для чого нам може згодитися скріпка
(паличка, кубик, аркуш паперу)”. Діти придумують, як можна нестандартним,
незвичним способом використати знайомі предмети.

• Запропонуйте дітям виготовити закладку для книжки із скріпки за інструкцією

Випробування 2. «Ми – допитливі»
- Діти, чи любите ви морозиво і з чого його виготовляють?
- Морозиво винайшли у Стародавньому Китаї 5 тисяч років тому і довгий час тримали рецепт приготування смаколика в таємниці.
- Зараз ми проведемо експеримент «Чи всі речовини замерзають однаково»

Експеримент 1. Чи всі речовини замерзають однаково? ( Слайд 6 )
- Підготуйте: одноразові скляночки із прісною та солоною водою, із соняшни -ковою олією, з молоком, оцтом.
Зробіть:
- Поставте всі скляночки на ніч у морозильник.
Поміркуйте:
- Як гадаєте, що ви побачите зранку?
- Як зміняться прісна й солона вода, молоко, оцет, олія?
- Он воно як!
Повністю замерзнуть тільки прісна вода і молоко. Соняшникова олія стане густою й каламутною. В оцті та солоній воді плаватимуть лише поодинокі крижинки. Отже, солоній воді, олії та оцту для замерзання потрібна ще нижча, ніж у морозильнику, температура.

Знайомлю дітям із стародавній рецепт виготовлення морозива без морозилки
(джерело: журнал «Джміль», №1, 2018 р.).

Випробування 3. «Ми швидко реагуємо»
• Давайте, діти, пограємо у гру «Чотири стихії».

- Саме чотири стихії – земля, повітря, вода та вогонь завжди вабили дослідників. З цими стихіями треба поводитися обережно.
Гра про стихії не несе небезпеки, але дає можливість учням порухатися й розвинути гарну реакцію.

Правила гри.
На слові «земля» діти мають швидко присісти, на слові «повітря» – піднятися навшпиньки й підняти догори руки або підстрибнути вверх, на слові «вода» – зімітувати плавальні рухи, на слові «вогонь» – «затріпотіти» руками, наслідуючи полум’я.

Ви називаєте одну з чотирьох стихій, а діти виконують відповідні вправи.

Випробування 4. «Ми – вдумливі» ( Слайд7).

Запропонуйте дітям провести цікавий експеримент із «водою-мандрівницею»

Для експерименту потрібно 5-7 одноразових склянок, паперові рушники та харчова фарба 2-3 кольорів. Результати експерименту з’являться за 2 години.

- Пропоную учням повторити дії хлопчика (з’єднати рушничками склянки,заповнені через одну водою).
Допомагаю дітям зробити висновки стосовно проведеного експерименту (як творяться кольори, чому фарба проникає у папір), обговоривши його наприкінці цього дня або наступного дня.

Можна запропонувати учням провести дослід із проростання насіння, наприклад,
квасолі, і з’ясувати, якими є умови проростання.

Дослід перший. Скільки часу проростає насінина? ( Слайд 8 )

Ти, мабуть знаєш, що з насінини виростає маленька рослина. Але чи бачив ти це колись своїми очима? Чи вдавалося тобі спостерігати, як з маленької насінини народжується на світ рослина із корінчиком та пагінцем. Давай поглянемо на цей процес разом.

Для досліду нам потрібно: два блюдця від чайного сервізу, два шматки по 20см бинту шириною 12см, 10-12 насінин квасолі, яку ще не зварили, блокнот та ручка для записів, лінійка.

За чим будемо спостерігати? Ми повинні побачити, які зміни відбуваються з насіниною в той час, коли вона ще тільки готується проростати, скільки часу мине з моменту замочування насіння до моменту його проростання, що перше появиться з насінини, в якій послідовності із насінини будуть появлятися різні органи рослини.

Може в тебе є ще якісь питання до цього досліду. Тоді ти їх ретельно запиши у свій блокнот і спробуй дати на них відповіді під час експерименту.

Запам’ятай, що помилки – це теж шлях пізнання, тому не бійся їх зробити, бійся їх не побачити і не визнати.

Якщо ти вже приготував все необхідне для досліду, то приступимо до роботи. Вибери насіння квасолі, ретельно оглянувши його, щоб воно було здорове і непошкоджене. На два блюдця постели бинт, склавши його в кілька шарів. На бинт ретельно розклади по 5-6 насінин, поклади блюдця там, де вони будуть добре видні тобі, але не будуть створювати незручностей в домі. Для цього ти можеш використати частину свого робочого стола, шафки чи полички. Головне, щоб ти міг щодня бачити те, що буде відбуватися на блюдці. Обидва блюдця повинні бути розташовані поряд. Перше блюдце залишаємо із сухим насінням, а до насіння в другому блюдці доливаємо води так, щоб вона закрила насіння до половини. Не наливай води так, щоб вона повністю закрила насіння, бо дослід твій виявиться
невдалим! А тепер рушаймо в країну експериментів! Щодня дивися до своїх дослідів. Уважно стеж за змінами із насінням. Зверни увагу на його розміри, форму поверхні. Якщо в блюдці, куди ти наливав воду, її стане мало, то долий ще, але так, щоб вона не покрила насіння повністю. День за днем ти будеш бачити зміни, потім один за одним проростуть органи рослини. І в тебе в блюдці вже буде не насіння, а проросток з корінцем та пагоном. Посади в горщик для кімнатних рослин ці маленькі проростки і тоді ти зможеш продовжити свої спостереження. Адже отримані дані треба опрацювати і зробити висновки.

Дослід другий. Як проростає насінина?

Цей дослід має на меті дати тобі побачити, як росте маленька рослинка із насінини. Для проведення експерименту приготуй 2-3 блюдця, 2-3 шматки широкого бинту довжиною по 20 см кожен, насіння кукурудзи, гороху (квасолі), соняшника, лінійку.

Почнемо дослід із того, що блюдця ретельно вистелимо бинтом, складеним у кілька шарів, і наллємо води. На блюдцях розмістимо по 10-15 насінин обраних нами рослин (у кожному блюдці тільки один вид насіння). Води повинно бути стільки, щоб вона не накривала насіння повністю. Тепер поклади блюдця з насінням у тепле місце і розділи сторінку блокнота на чотири частини, одна з яких вужча (для зазначення дати спостереження), а три ширші (за числом видів насінин, які було взято для досліду).

Зверху кожної колонки зроби напис, зазначивши вид насіння, яке ти досліджуєш. А далі спостерігай. Щодня у відповідній графі роби записи про ті зміни, які відбуваються із насінням чи про їх відсутність. Коли корінці, що появилися із насінини, досягнуть довжини 2-3 см, зверни увагу на появу в них густого і майже прозорого пушку – кореневих волосків.

Коли спостереження будуть завершені, необхідно ретельно проаналізувати результати. Подивися у свої записи і пригадай, яке насіння проросло першим, який орган рослини з’явився першим із насінини, який він мав вигляд?

Виготовлення музичних інструментів. ( Слайд 9 )

- Пропоную дітям виготовити власноруч музичні інструменти з підручних матеріалів та створити оркестр .

У банку від кави насипте квасолю, горох, рис чи манку, чи всього потроху.
Зверху на банку наклейте прикраси -
Вийшли чудові гучні МАРАКАСИ.

ІV. Підведення підсумків заняття. Вручення сертифікатів юних дослідників від професора Генія Євгенович.

- Якими якостями має володіти дослідник та як можна розвивати кожну з них у собі.
- Професор Геній Євгенович залишився задоволеним вашими результатами і тому вручає вам сертифікат юного дослідника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.