Класна година Тема. Ким ти хочеш стати? (Цікавий світ професій)

Опис документу:
Мета: Розширити та закріпити знання учнів про професії, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили, та бажання здобувати знання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Класна година

Тема. Ким ти хочеш стати? (Цікавий світ професій)

Мета: Розширити та закріпити знання учнів про професії, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили, та бажання здобувати знання.

Література:

1. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 кл. – к.:

початкова школа, 2006.

2. календарне планування. 4 клас. – Харків: основа, 2007.

3.. Савченко О.Я. Сучасний урок в початкових класах: посібник для вчителя. – к.: магістр-s, 1997.

4. Нетрадиційні уроки в початковій школі. 2 клас. – Харків: основа, 2006.

5. Черевко О.М. Довідник школяра молодших класів. – Харків: школа, 2006.

6. Творчі завдання для учнів початкових класів. – Харків: основа, 2004.

Хід уроку

І. Організація класу

Вчитель

Сідайте, діти, у гурті

Зустрілися ми знову!

Про славний світ професій

Ми поведем розмову.

ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок

  • А розпочати наш урок я хочу з загадок, а ви повинні вгадати професію, яка в ній описується

Ще всі навколо міцно сплять,

а він вже встати встиг,

аби духмяним калачем

ти смакувати зміг. (Пекар)

  • Тобі задачі заважкі —

терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки

він їх розборонив. (Вчитель)

  • Гроші витрачає вміло:

він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

їх на вітер не пускає (Бізнесмен)

Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

рахувати і читати? (Вихователька)

Він такий же, як і ми,

непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

нині — вчителя у школі,

завтра буде інша роль —

то бідняк він, то король. (Актор)

Хто в лікарні по палаті

ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує,

хто хвороби всі лікує?... (лікар).

В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

Вчитель

  • Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Учень :

Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

Учень :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею, навчимося поважати людей праці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди.

Відколи живе людство – існує і проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри. Вчені ще не з’ясували точно, коли вперше з’явилося слово “професія”, але пошуки різновиду праці, життєвого вибору, що утвердив людину на Землі як найцінніше, найдосконаліше творіння природи, підтверджують найдавніші пам’ятки, знайдені археологами, лінгвістами та істориками.

Свідоцтво про значення ролі усвідомленого вибору професійної сфери діяльності, призначення та покликання людини ми знаходимо навіть у Новому заповіті (послання св. ап. Павла до римлян 12,6,7,8): “ І ми маємо різні дари, згідно з благодаттю, даною нам: коли пророцтво – то виконуй його в міру віри, а коли служіння – будь на служінні, коли вчитель – будь на навчанні, коли втішитель – на потішанні, хто подає у простоті, хто головує – то з пильністю, хто милосердствує – то з привітністю!”

З різних історичних пам’яток відомо, що процес формування суспільних відносин супроводжувався розвитком ремесел, занять, появою різних професій. Відповідно виникали і проблеми вибору їх, перші вияви невідповідності професії, справі , уподобанням. Давно, дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості.

Ще відомий давньогрецький філософ Платон (427 – 347 рр. До н. е.) говорив: “Пізнай себе і роби свою справу”.

- Я хочу запропонувати вам гру.

2. Гра "Без труда нема плода".

  • Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?

  • А якщо не працює електрик?

  • Якщо вчителі не вийдуть на роботу?

  • Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?

  • А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?

  • Яка професія найважливіша?

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

3. Бесіда про професії батьків.

  • Де і ким працюють ваші батьки?

  • Чи знаєте ви, хто вони за професією?

  • Хто з вас був на роботі у своїх батьків?

  • У чому важливість їхньої праці для нашої держави?

  • Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?

Ким хочете бути ви, коли виростете?

4. Робота за текстом

Опрацювання тексту В. Струтинського "Казка про хлопчика Абихто".

  • Як жив хлопчик Абихто?

  • Ким хотів стати хлопчик?

  • Як прозвали його, коли став дорослий?

Чи нікого не нагадує вам цей хлопчик?

Фізкультхвилинка

  1. Робота з прислів’ями (робота в групах)

- А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю

1група. Зі слів складає прислів’я про працю

(Який майстер така і робота)

2 група. Доповніть прислів’я

Наполегливість - … (запорука успіху)

Під лежачий камінь… (вода не тече)

3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика

Майстер а лінь марнує

Щоб рибу з’їсти, на всі руки

Праця годує, треба у воду лізти.

  1. Ознайомлення із новітніми професіями.

  • Багато професій існують сотні років, кожна професія виникає в результаті попиту на неї у суспільстві такі професії як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших, але є професії які зовсім молоді, але корисні в сучасному суспільстві.

  • Вони виникли в наслідок розвитку, вдосконалення інформаційно-комунікативної сфери, збільшенням інформації у суспільстві.

(Робота зі словниками)

Програміст — складає комп'ютерні програми.

Маркетолог — займається рекламою товару.

Менеджер управляє бізнесом.

Робота в групах ( відтворити роль людини на своєму робочому місці)

1група. Програміст . (Скласти уявну комп’ютерну програму)

2 група. Маркетолог (Видати рекламу школи)

3 група. Менеджер (Ви управляючий великим магазином)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Кожен із вас може назвати ту чи іншу професію, про яку дізнався із книжок або про яку розповідали інші. А чи знаєте ви їхні назви ми переконаємося коли розгадаємо кросворд

Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки?(бібліотекар)

4Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6 Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)

VI. Підсумок уроку.

- Які професії вас зацікавили?

- Хто може назвати назви професій, які належать до давніх?

- А які сучасні професії ви знаєте?

- А зараз пограємо

Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень задумує професію і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)

Учень:

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Вчитель

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

Учень

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

- Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого . До нових зустрічей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн