Класна година "Способи оповіщення в надзвичайних ситуаціях"

Виховна робота

Для кого: 5 Клас

06.04.2021

100

2

0

Опис документу:
Дитина, її життя і здоров'я - найвища цінність суспільства. Тож, важливим елементом у роботі з цивільного захисту є проведення класних годин з безпеки життєдіяльності, під час яких учні практично закріплюють набуті знання і практичні навички.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Способи оповіщення в надзвичайних ситуаціях. Дії населення в надзвичайних ситуаціях.

Мета: ознайомити учнів з найбільш характерними надзвичайними ситуаціями та з порядком дій у деяких надзвичайних ситуаціях; узагальнити знання про стихійні лиха, про сигнали цивільної оборони та оповіщення населення у випадку стихійних лих та аварій; розвивати вміння правильно діяти у надзвичайних ситуаціях; виховувати навички самодисципліни, організованість, впевненість у своїх силах та прагнення допомогти тим, хто цього потребує.

Обладнання: фотографії, правила та інструкції для учнів, план-схема евакуації школи, інформаційні повідомлення про надзвичайні ситуації, ватно - марлеві пов’язки, аптечка.

Хід уроку

І. Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо –

І урок наш починаймо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми поведемо мову про найцінніший скарб для кожної людини – життя. Навчимося берегти й захищати себе в надзвичайних ситуаціях, правильно діяти під час стихійних лих та аварій.

Живучи на Землі, люди, не замислюючись, роблять їй дуже боляче: руйнують надра, змінюють русла річок, забруднюють повітря й воду, знищують рослини і тварин. Наша планета дуже болісно реагує на таке ставлення і нерідко відповідає нам «взаємністю»: стихійними лихами, від яких руйнуються міста, села, дороги, і навіть інколи гинуть люди. Такі ситуації називаються «надзвичайними».

2. Складання асоціативного куща

Надзвичайна ситуація

Орієнтовні відповіді учнів: стихія, лихо, страждання, руйнування, знищення, людей тощо.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Визначення поняття «надзвичайні ситуації».

Спробуємо дати визначення поняттю «надзвичайні ситуації»

Надзвичайні ситуації— порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.

2. Види і рівні НС

За офіційною класифікацією надзвичайних ситуацій в Україні виділяють чотири їх види і чотири рівні.

Види НС класифікують за їх походженням.

Це НС:

• Природного

• Техногенного

• Соціального і соціально-політичного

• Воєнного походження

Рівні НС класифікують за територіальним охопленням та обсягами економічних збитків.

Це НС:

• Загальнодержавного

• Регіонального

• Місцевого

• Об’єктового рівнів

3. Завдання

На партах учнів знаходяться інформаційні повідомлення про НС і вони визначають їх види та рівні. Назвати підприємства міста і області, які можуть становити хімічну загрозу.

4. Порядок оповіщення населення і правила поведінки при НС.

Робота з інструкцією «Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій».

Однією з основних умов максимального скорочення втрат серед населення при надзвичайних ситуаціях є його своєчасне оповіщення засобами радіо та телебачення. Для того, щоб жителі району зараження вчасно увімкнули ці засоби оповіщення , використовують сигнали транспортних засобів, а також переривчасті гудки підприємств та сигнал “Увага усім!”. Почувши цей сигнал, негайно вмикайте теле- та радіоприймачі і слухайте екстрене повідомлення місцевих органів влади або штабів ЦО, МНС. Усі подальші дії визначаються їх вказівками.

При одержані попередження про загрозу хімічного зараження рекомендується негайно вжити заходів щодо рятування.

1. Вдягніть підручні засоби індивідуального захисту органів дихання і залиште район що підлягає зараженню.

2. Якщо залишити район не вдалося, залишайтеся в дома. При цьому вдягніть найпростіші засоби захисту органів дихання за герметизуйте приміщення: щільно зачиніть вікна, двері, димохід, вентиляційні люки, зашпаруйте у вікнах щілини за допомогою різних плівок, лейкопластирів, звичайного паперу. Слухайте повідомлення місцевих органів ЦО.

3. Якщо неможливе подальше перебування у приміщені, залиште його, вийдіть із зони зараження, рухаючись перпендикулярно до вітру. При рухові по зараженій місцевості уникайте проходження через тунелі та заглиблення; рухатися необхідно швидко, але не бігти, щоб непідняти пил; використовуйте підручні засоби захисту органів дихання та шкіри.

Якщо сигнал застав вас на вулиці, рухайтесь перпендикулярно до вітру, користуючись вказівками постів міліції.

4. Якщо це можливо, надайте допомогу потерпілим. Перш за все необхідно захистити органи дихання від подальшого впливу шкідливих речовин. В умовах НС не можна панікувати. Для цього необхідно виховувати в собі стійкість, мужність, здатність сміливо та рішуче діяти в екстремальних обставинах.

5. Засоби захисту органів дихання та шкіри.

— Які ви знаєте засоби захисту органів дихання та шкіри? (Ватно-марлева пов'язка 100 на 50 см; протипилова маска з тканини; респіратор Р-2) Демонстрація зразків засобів захисту органів дихання та шкіри.

— Коли їх потрібно використовувати? (Після повідомлень «Хімічна тривога» чи «Радіаційна небезпека», а також під час сільськогосподарських чи будівельних робіт, коли утворюється багато пилу)

6. «Медична допомога без дорослих».

У кожного вдома є аптечка. Демонстрація лікувальних засобів.

• Який засіб ви виберете, якщо людина втратила свідомість?

• Як зупинити сильну кровотечу? Як правильно накласти джгут?

• Який засіб вибрати, якщо ви порізалися (поранилися)?

• Для чого використовують таблетки активованого вугілля?

• Для чого використовують соду?

7. Евакуація.

Евакуація – це організоване вивезення населення з міст у заздалегідь підготовлені прилеглі безпечні місця з метою його розосередження.

Пам’ятка учителя, дії персоналу та учнів під час евакуації

1. При оголошенні евакуації учителі, які працюють з класами, стають керівниками груп і несуть повну відповідальність за здійснення евакуації даною групою учнів.

2. При отриманні сигналу на евакуацію учитель зобов’язаний спокійно, не піднімаючи паніки, вивести дітей із класу.

3. При евакуації дітей дозволяється збирати речі лише тоді, коли надійшло відповідне розпорядження. Якщо такого розпорядження не було, тоді евакуація відбувається без речей.

4. При евакуації без речей учитель зобов’язаний прослідкувати, щоб у кожного учня був при собі щоденник, учитель виносить журнал.

5. Ведучи групу, учитель повинен керуватися схемою евакуації та вказівками регулювальників.

6. Вийшовши із будівлі, учитель відводить групу у відведений безпечний район і чекає подальших вказівок.

7. Евакуація при сильному задимленні відбувається повзком (40 см від підлоги – безпечна зона).

8. Дії учнів при евакуації визначаються наступними правилами:

Не піддаватися паніці, тихо й чітко виконувати всі вказівки вчителя або регулювальника;

• При евакуації без речей взяти з собою щоденник;

• Категорично забороняється повертатися в клас, навіть якщо там забуті якісь речі;

Дотримуватися маршруту евакуації в складі своєї групи за вказівками регулювальника, в жодному разі не порушуючи їх, не штовхаючи інших;

• Вийшовши зі школи, чекати подальших розпоряджень від вчителя чи адміністрації школи.

Класна година

до Дня ЦЗ

Одеська ЗОШ № 57

6-б клас

класний керівник

Резун Н.М.

2015 – 2016 н.р.

6-Б

клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили