Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Класна година "День безпечного Інтернету"

Виховна робота

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

26.03.2021

99

1

0

Опис документу:
Зараз в Україні майже 25 млн користувачів Інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. Якщо раніше треба було говорити з підлітками про безпеку поза домом, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в мережі Інтернет.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Класна година на тему: «День безпечного Інтернету 2021»

Зараз в Україні майже 25 млн користувачів Інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. Якщо раніше треба було говорити з вами про безпеку поза домом, то вже давно має сенс застерігати вас від негараздів під час перебування в мережі Інтернет.

Висока популярність соціальних мереж пов’язана з тим, що вони допомагають нам реалізувати природну потребу в соціалізації та самовираженні. Обмін повідомленнями і думками, публікація фото, дискусії у коментарях формують для нас позитивні емоції. Та, крім позитивних якостей соціальних мереж, є багато проблем та загроз, які вони становлять. Особливо небезпечними вони можуть стати для молоді

Вчені зазначають, що за останні 25 років кількість підлітків із психологічними проблемами зросла на 70%. Одна з причин – це висока популярність соціальних мереж. Саме на них витрачається найбільше часу, проведеного в Інтернеті. А

Як ви вважаєте:

  • Що впливає на залучення великої кількості людей до Інтернету?

  • Як ви гадаєте, навіщо створюються соціальні мережі?

  • Які ви знаєте соціальні мережі?

  • У чому полягає різниця між ними?

  • Чому, на вашу думку, соціальні мережі забирають так багато часу?

  • Чи можна повністю відмовитися від соціальних мереж?

( Вікторина «Які небезпеки приховує активне користування соцмережами»)

Соціальні мережі можуть негативно впливати на наш фізичний стан, моральне та психологічне самопочуття. Назвіть проблеми, які може спричинити зловживання соцмережами. (Можливі варіанти відповідей:

  • Для користування соцмережами ми застосовуємо різні гаджети, а їхнє неправильне використання може стати причиною погіршення якості зору.

  • Розвивають перфекціонізм як негативну якість характеру.

  • Провокують зниження самооцінки та надмірну критику своєї зовнішності.

  • Перетворюють прокрастинацію (відкладання справ на потім) на рису характеру.

  • Роблять нас конформістами.

  • Людина відчутно втрачає здатність швидко приймати рішення та оцінювати ситуацію).

Пропоную вам заповнити анкету (заздалегідь на листах намалювати жовте коло).

Вам буде запропоновано ряд питань, на які можливі відповіді «так» чи «ні». Ви будете малювати промінчики сонечка олівцями жовтого та червоного кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити « так » - червона, якщо « ні» - жовта.

Питання для анкети

  1. Ви віддаєте перевагу посидіти біля комп’ютера чи телефону, ніж зайнятись спортом? ( так – червоний, ні жовтий)

  1. Чи легко ви відриваєтесь від гри? ( так – жовтий, ні – червоний)

  1. Чи користуєтесь комп’ютером чи телефоном більше 5 років? ( так – червоний, ні жовтий)

  2. Ви краще поспілкуєтесь з другом, ніж посидите над новою комп’ютерною грою?( так – жовтий, ні – червоний)

  3. Після роботи за комп’ютером чи телефоном, ви відчуваєте біль у шиї та спині? ( так – червоний, ні жовтий)

  4. Чи втомлюються у вас очі під час гри на ПК чи телефоні? ( так – червоний, ні жовтий)

  5. Чи робите ви гімнастику для очей?( так – жовтий, ні – червоний)

  6. Ви вважаєте, що спілкування через мобільний телефон краще, ніж «живе спілкування»? (так – червоний, ні жовтий)

  7. Ви проводите за комп’ютером чи телефоном більше 2 годин в день? (так – червоний, ні жовтий)

  8. Чи робите ви перерви, працюючи довгий час за на ПК чи телефоном? ( так – жовтий, ні – червоний)

Підрахуйте кількість жовтих і червоних промінчиків на сонечку.

Уявіть собі, що сонечко – це ваше здоров’я, жовті промінчики підтримують його. А червоні – це та шкода, яку ви наносите своєму здоров’ю, ставлячи комп’ютери чи телефони на перше місце перед спортом, спілкування з друзями. Тому, чим більше червоних промінчиків на вашому сонечку, тим більше потерпає ваш організм.

Якщо ви тривалий час, більше 2-х годин, сидите біля комп’ютера чи телефону, тоді вам варто уважніше ознайомитися як з фізичними, так і психологічними симптомами Інтернет - залежності.

Фізичні симптоми визначити більш реально, ніж психологічні. Перерахуємо найбільш поширені це :

біль у зап’ястях;

сухість в очах;

порушення сну;

головний біль;

біль у спині;

нерегулярне харчування;

порушення сну.

Наявність декількох характеристик у вас вже говорить про те, що ви проводите необмежений час за комп’ютером чи телефоном. Щоб зберегти Ваше здоров’я, потрібно діяти і шукати альтернативу!

Шукаємо вихід з ситуації, що склалася:

Обмежуємо час користування Інтернетом до 30 хвилин на день. Натомість, проведіть час з друзями або рідними. Повірте, всі будуть тільки щасливі!

  • Використовуйте час, проведений в Інтернеті з користю. Наприклад: пограйте в суперцікаву гру завтра, а сьогодні подивіться онлайн-трансляцію з Парижу. Познайомтеся з Ейфелевою вежею, Тріумфальною аркою та Лувром.

А зараз давайте визначимо чи є у вас Інтернет- залежність….

(роздати таблицю типів Інтернет - залежностей)

Типи Інтернет - залежностей

Опитати студентів, у кого який тип Інтернет – залежності.

Наше спільне завдання – не відмовитися від соціальних мереж, а навчитися отримувати від них максимум користі. Вони мають стати одним із механізмів нашого розвитку, а не стіною, яка заважає бачити всі барви життя.

А тепер, давайте перевіримо чи знаєте ви деякі з таких термінів та чи звертаєте увагу на деякі сайти:

1. Що таке кібербулінг?

Кібербулінг – психологічне насильство в мережі, переслідування з боку однолітків, що проявляється у вигляді знущань, насмішок, залякувань, інших дій, які негативно впливають на психічний стан підлітка.

Вільне володіння необхідними технологіями дозволяє  «агресорам»  створювати іменні сайти образливого змісту, поширювати чутки, викладати фото- або відеоматеріали, що принижують гідність дитини або займатися від його імені кібер тероризмом, що загрожує безпеці дітей.

У дитини створюється відчуття безвиході, навіть вдома його не залишає почуття тривоги, він впадає в депресію. Інформаційна атака може призвести до суїциду.

Тінейджери рідко звертаються за допомогою, сумніваючись, що будуть зрозумілими та  бояться заборони на користування інтернетом. Необхідно знати, знущання в мережі карається чинним законодавством. Варто відразу звернутися в правоохоронні органи з наданням доказів.

2. Хто такі кібермисливці?

Кібермисливці – хороші психологи, встановивши контакт на форумі, при обміні миттєвими повідомленнями в чаті, вони досить швидко набувають статусу друзів.

Спочатку входять в довіру, оточуючи турботою і розумінням проблем, вислуховують, підтримують. Після цього «друг» поступово вносить до розмови нотки сексуальності, відбувається обмін фото, демонстрація матеріалів еротичного характеру.

Мета кібермисливця – особиста зустріч.

3. Сайти, що містять сумнівну інформацію. Що це за сайти?

Це сайти, на яких йде пропаганда расової ненависті, фашизму, тероризму, жорстокості, наркотиків, алкоголю, куріння. Тобто, все що може внести зміни у формування моральних принципів, спотворити побудову пріоритетів і цінностей підлітка.

Такий контент складно відстежувати, він ховається під цілком адекватними назвами. Хто ж припустить, що застигла картинка милого мультяшки на моніторі при активації починає нецензурно висловлюватися. Озвучуваний матеріал не тільки вражає своєю нецензурністю, а ще гірше пропонує точні інструкції по скоєння суїциду або вживання нового наркотику.

4. Чи корисні інтернет – ігри?

Безліч ігор пов’язано зі сценами насильства, крові, психотропною атмосферою і еротичними сценами. В on-line грі використовують голосовий або текстовий чат. Під виглядом милої відьми або сміливого лицаря може виявитися збоченець. Про що він може говорити з неповнолітнім?

Вигаданий світ гри різноманітний, в ньому можна багато чого собі дозволити. У цьому світі немає необхідності шукати шляхи самореалізації, легко спілкуватися з протилежною статтю, а, головне, можна проживати життя знову і знову. Відбувається повне занурення у віртуальний світ, реальне життя відходить на другий план.

5. Сайти за допомогою яких можна стати багатою людиною за півгодини. Правда? Сайти з азартними розвагами: «легко стати багатим за півгодини», «здобути фінансову незалежність». Не виключено, що ви почнете робити цілком реальні ставки.

Шахраї і способи їх дії йдуть в ногу з часом. Необізнаність і наївність роблять вас легкою здобиччю. Один із способів обману – це «виграш». Повідомлення про приз (автомобіль, комп’ютер, телефон тощо). І для цього просто потрібно повідомити дані електронної картки (батьків) або ваші і повідомити цифри, які прийшли в смс на номер.

Чи варто пояснювати, до яких наслідків призведе подібна інформація в руках шахраїв? Для того, щоб здійснити покупку в інтернет-магазині, зазвичай достатньо повідомити реквізити банківської картки і смс-код підтвердження платежу. І те, і інше підліток добровільно повідомляє «щедрим дядькам», які обіцяють приз.

6. Грумінг ― психологічна маніпуляція, маскування агресії за піклуванням. Це стеження за дітьми та молоддю онлайн, сексуальні домагання. Відбувається різними способами через контакти з чужими людьми. Наприклад, мова може йти про використання функції чату у грі або через сайти соціальних мереж. Ризики не очевидні, коли грумер відправляє через Інтернет свій контакт дитині та завойовує довіру з подальшим наміром зустрітись.

Основні маркери ризиків:

- використання чатів;

- розмови про секс онлайн;

-відправлення особистої інформації або фотографії людям, з якими знайомство відбулося через Інтернет.

7.Секстинг ― це поширення або обмін сексуально відвертими текстами, фотографіями та відео через мобільний телефон або Інтернет-додатки, такі як WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter тощо. Ганебність секстингу полягає в тому, що це несанкціоноване перенаправлення інтимного образу особи без її згоди.

Повністю обмежити доступ в кіберпростір неможливо, та й не потрібно. Величезна кількість розвиваючої корисної інформації, літератури, музики і просто спілкування за інтересами, зв’язок з родичами і друзями – все це можна знайти в Інтернеті. Достатньо знати правила поведінки, щоб забезпечити свою особисту безпеку.

Ви всі знаєте правила безпечної роботи в Інтернеті. Давайте ми їх пригадаємо.

(Дивися картинку на дошці)

Правила безпечної роботи в Інтернеті.

  • Не давайте нікому своїх паролів.

  • Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.

  • Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі адресовані вам.

  • Повідомляйте про ситуації в Інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).

  • Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайн.

  • Не діліться своїми фото з незнайомцями.

  • Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).

  • Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.

  • Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.

  • Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.

  • Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).

  • Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

На чому варто робити акценти:

Пам'ятайте: Коли ви розмістили інформацію в Інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль. Видалення матеріалу та його копій практично неможливе.

Перевіряйте: Ви маєте достеменно знати, кому надаєте інформацію, а також, як і з якою метою вона буде використана.

Думайте: Чи варто розміщувати інформацію, якщо ви не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким?

Підводимо підсумки (вправа «Валіза»).

Кожен учасник отримує стікер, якщо ви не отримали ніякої цінної для себе інформації або вам було нецікаво – стікер «відправляється» до корзини для сміття;

  • якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;

  • якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.

Будь ласка зробіть свій вибір. Дякую.

Опис вправи «Валіза»:

  • На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...”

  • Тренер на листі ватману малює валізу, пральну машинку і корзину для сміття (або має домашню заготовку).

  • Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом:

  • якщо ви не отримали ніякої цінної для себе інформації або вам було нецікаво – стікер «відправляють» до корзини для сміття;

  • якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;

  • якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.