Кейс урок з математики

Опис документу:
За основу уроку взято українську народну пісню "Ходить гарбуз по городу". Весь урок проходить у формі музичної гри. Діти розпізнають геометричні тіла та співвідносять їх з об’єктами навколишнього світу; спостерігають і порівнюють, роблять висновки, висловлювати власну думку;складають і розв`язують приклади на додавання та віднімання за малюнками; використовують вивчені прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; а також виховання любові до рідного краю, навколишнього світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Кейс – урок з математики та розвитку

продуктивного мислення (Слайд 1)

Золоті врожаї осені. Гарбуз збирає родичів

Складання і розв`язування прикладів на додавання та віднімання за малюнками. Написання чисел.

Мета.

  • Удосконалювати вміння учнів складати і розв`язувати приклади на додавання та віднімання за малюнками;

  • формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби;

  • формувати вміння розпізнавати геометричні тіла та співвідносити їх з об’єктами навколишнього світу;

  • вдосконалювати вміння писати цифри;

  • розвивати, пізнавальну активність, увагу, уміння спостерігати і порівнювати, робити висновки, висловлювати власну думку;

  • виховувати любов до природи рідного краю; поглиблювати інтерес до вивчення математики, природознавства, вміння самостійно робити висновки та узагальнення.

Обладнання: предметні малюнки овочів, картки з прикладами, геометричний матеріал для роботи в парі, мультимедійна презентація

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Пролунав уже дзвінок,

Розпочати час урок.

Тож і ми часу не гаймо,

А гостей своїх вітаймо!

Ми запрошуємо вас

В дуже гарний перший клас!

Діти:

1 – Б – Чудові діти!

1 – Б – веселий клас!

І девіз у нас прикольний:

«Гарним бути просто клас!»

Діти, в народі говорять: « Добрий гість – дому радість». Подаруйте нашим гостям посмішку і привітайтеся з ними.

Сподіваюсь, що сьогодні у нас буде незвичайний урок. Але пам’ятайте: на уроках ми не просто граємось, а знання здобуваємо.

Психоемоційне налаштування.

Я – учень, я – учениця.

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитися.

Я все розумію, я все хочу знати.

ІІ. Актуалізація опорних знань та навичок

Щоб усім цікаво стало,

Щедра гостя завітала.

Не з порожніми руками,

З багатими врожаями .

Овочі щиро дарувала,

Золотом листя розфарбувала.

Хто ж вона? ( Осінь) Слайд 2

Легенда про Осінь

За народним переказом Осінь – старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай усе моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.

- І Осінь, як ви бачите, виконує прохання Сонця й щороку дарує нам щедрі дарунки садів і городів , чарує нас своїм осіннім золотом.

Вправа «Очікування»

- Отже, як ви гадаєте, які дарунки осінь принесла для нас? (дарунки – овочі, цікаві завдання). Але перш ніж Осінь запросить своїх друзів , ми повинні поглянути, якими стежками – доріжками вона йшла до нас.

( На дошці : промінь, пряма, ламана лінії) Слайд 3

  1. Усний рахунок. Розумова гімнастика.

Перше завдання саме від господаря городу, відгадайте його:

Як ходив він по городу,

то питався свого роду:

-Ой, чи живі, чи здорові

мої родичі чудові?

Хто господар цей, малята?

Чи зуміли упізнати? (Гарбуз).

Ось і завітав до нас господар городу - уроку. Слайд 4

А прийшов він не спроста

і приніс для вас листа.

Подивіться , поміркуйте

це послання розшифруйте!

Математична розминка. ( Інтерактивна вправа « Мозковий штурм»)

  1. Порахувати від 1 до 10 і навпаки.

  2. Назвати числа менші за 5.

  3. Пригадати склад числа 10.

  4. На яку геометричну фігуру схожий гарбуз?

2.Завдання у темряві. Пальчикова гімнастика.

Щоб швидко гарбузових родичів зібрати,

Треба пальчики розім`яти.

Я кажу вам запитання, а ви показуєте відповіді за допомогою пальців.

  • Яка цифра схожа на лебедя?

  • Біля печі кочерга;

  • Цифра, яка любить танцювати

  • Цифра, яка схожа на окуляри

  • Цифра, яка має довгий ніс

Розігріли рученята ,

будемо Гарбузові допомагати,

і хвилинку каліграфії писати. ( віршик «Зошит …»)

Ми зараз на казковому городі і нас зустрічає сам господар.

3. Каліграфічна хвилинка. Слайд 5

Жив Гарбуз –Цифроїд,

Їв він цифри на обід .

Ось він скільки з`їв із чаєм!

Встав, яких не вистачає:

10…8 7…5…3…1

Гарбуз задоволений вашою відповіддю і дарує цікавинку про себе.

Хвилинка – цікавинка

Гарбуз – найбільша в світі ягода. Він завезений з Персії . Слово «гарбуз» складається з двох частин: гар – осел, буза – огірок , тобто ослячий огірок. Є гарбузи схожі на відра.

Відваром гарбуза тамують спрагу, знижують температуру тіла хворих. Слайд 6

А прийшов Гарбуз не з порожніми руками, а з сюрпризом, який отримаєте в кінці уроку. Якщо будете старанно працювати - допоможете швидко зібрати осінній урожай.

  • Діти, щоб зібрати кожен овоч, необхідно виконати математичні завдання. Готові? Граймо далі.

4.Математичний диктант. Завдання від Огірків Слайд 7

І озвались огірочки:

- Ми сховались під листочки

Тож скоріш нас віднайдіть,

Математичний диктант запишіть

- Запишіть число, яке йде за числом 3.
- Запишіть число, яке знаходиться між числами 6 і 8.
- Запишіть «сусідів» числа 5.
- Після якого числа йде число 8?
- Запишіть число, попереднє до числа 4.

5. Порівняння чисел ( запис з коментуванням – біля дошки) Слайд8

Завдання від Дині

Обізвалась жовта диня:

- Я порівнювать майстриня.

То ж і ви не відставайте –

Знаки «більше або менше» вставляйте

3…9 2…5

10..1 7…4

- Яке число найбільше? (Всі числа одноцифрові, а число 10 -двоцифрове).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності . Вивчення нового матеріалу Слайд 9

А щоб перейти до вивчення нової теми, нам потрібно відпочити і зробити вправи для оченят.

Вправи для очей

Оченята роблять вправи:

Вліво – вправо, вліво – вправо,

Потім вгору, потім вниз

Уважно на дошку дивись.

Математичні знаки впізнай,

Їх у приклади вставляй! Слайд 10

Наш збір урожаю триває. І ось хто нас зустрічає…

Обізвалась морковиця –

гарбузовая сестриця.

Дуже просить вас, малята,

Скласти приклад і розв’язати.

Отже, ми будемо складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання.
Морквинка зі своїми друзями допоможе вам в цьому.

Слайди 11- 13

Фізкультхвилинка Слайд 14

Обізвався ще й горох

Заспівавши : … « Ох,ох,ох !»

Приєдналася й квасоля : … «Соль-ля-ля!»

Роботи багато, втомилися ви трішки.

Тож хай відпочинуть і ручки , і ніжки.

Разом із Гарбузовими родичами зараз відпочинемо і заспіваємо пісеньку.

ІV. Узагальнення і систематизація знань

Робота за підручником. Самостійна робота с.41, №2 (взаємоперевірка)

Відпочили, пострибали, і до праці знову стали. А хто ж це для нас підготував наступне завдання? Так , це пан Картофан. Слайд 15

Щоб картоплі назбирати,

не хапайтесь за лопати.

Буде інша вам турбота –

самостійна ось робота!

Добре попрацювали, а завдання нове чекає далі.

Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах. Слайд 16

І буряк не відстає –

він роботу вам дає.

Зібрали овочі ви впору,

час вести їх до комори.

Вони дають вам на прощання

геометричне ще завдання.

Бурячок просить вас попрацювати в парах і скласти з геометричних фігур транспорт, яким перевозять овочі з городу. Слайд 17

  • З яких геометричних фігур складено?

  • Скільки коліс - кружечків?

  • Скільки трикутників?

  • А квадратів?

VI. Підсумок уроку. Рефлексія Слайд 18

Молодці, ви впоралися з усіма завданнями : навчилися складати приклади і допомогли Гарбузові зібрати родичів. Ви добре попрацювали. Тепер ми знаємо : « В знанні і дружбі – сила!

Як ви думаєте, чому так говорять?

Що найбільше сподобалось на уроці?

Завдання якого героя було найцікавіше?

Ось і підходить до закінчення наш урок. Слайд 19

Працювали ви немарно,

урожай зібрали славний!

І тепер в зимові дні

буде їжа на столі.

А в голівках дітлашні

будуть ще й знання міцні!

Так, дружба подолає всі випробування. А Гарбуз вдячний за урок і ваші знання. Він пригостить кожного своєю гарбузовою кашею. А зараз оберіть овоч, настрій якого схожий на ваш після сьогоднішнього уроку. Слайд 20

Продзвенів дзвінок,

Та й закінчився урок.

За який спасибі всім:

І дорослим, і малим! Слайд 21

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн