Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Казково - правовий потяг " Мандри у світ Права"

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KQ947045
За публікацію цієї методичної розробки Орлова Олена Борисівна отримав(ла) свідоцтво №KQ947045
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Парасковіївська спеціальна загальноосвітня школа – інтерна № 40

Донецької обласної ради

Мета гри: Познайомити учнів з правами дітей. Формування уявлення про Декларацію прав дитини, виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.

План проведення:

1. Виступ-передмова вихователя.

2. Правова подорож казками:

І зупинка: «Казки читаємо – права вивчаємо»;

ІІ зупинка: «Я маю право…» (складання пазлів на комп’ютері);

ІІІ зупинка: «Права – в дзеркалі життя».

3. Огляд літератури.

Права людини починаються з прав дитини. Ви знаєте, що були

часи, коли дітей не сприймали, як щось особливе, до них ставились, як до

дорослих. Пройшло не одне століття, поки людство зрозуміло, що діти

потребують особливої уваги. Чи знаєте ви, що у вас з самого народження є права,

які захищає найголовніша організація на нашій планеті – ООН? Ваші права

записані в дуже серйозному документі – «Конвенції про права дітей» від 20

листопада 1989 року. Цей особливий документ був ратифікований, тобто

прийнятий 191 країною світу й Україною теж - 27 вересня 1991 року.

Конвенція ООН про права дітей (бібліотекар показує книжку) – це ваші права,

діти. Запам’ятайте магічну формулу та користуйтесь нею у повсякденному житті:

«У мене є права. Держава мені їх гарантує. Я знаю свої права. Я вмію ними

користуватись.»

І зупинка: «Казки читаємо – права вивчаємо».

А скажіть мені, діти, ви любите казки? (діти відповідають). Та

знаєте їх багато? Чому я про це запитую у вас? А тому, що на прикладі поведінки

героїв з різних казок, ми будемо виявляти ситуації, де порушувалися права

казкових героїв.

Давайте відправимося у мандрівку казковим потягом по сторінках улюблених

книжок та подивимося, де наших героїв кривдять – значить там порушують їх

права, а де ні – там вони веселі та щасливі. Приготувалися? Увага! Вирушаємо!

(Звучить пісенька веселих мандрівників)

А зараз наш потяг зробить першу зупинку.

Вона називається

«Казки читаємо – права вивчаємо». Дуже цікава назва зупинки. Так? А ну куди це

ми приїхали?

(вихователь зачитує уривок з казки Г.-Х. Андерсена «Гидке каченя»).

Хто відповість, як називається казка? (Відповіді дітей). Так,

добре, тоді скажіть мені:

1. Чи всі герої казки ставляться один до одного як брати? А як?

2. Чому мешканці пташиного двору ображали гидке каченя:

- воно було найрозумніше?

- воно було не таке, як інші? (Відповіді дітей).

Згідно Конвенції, Ст. 2 : «Усі діти незалежно від походження, кольору шкіри,

національності, мови, статі є рівними у своїх правах». В даному випадку

порушено статтю 2.

Ст. 7. «З моменту народження дитина має право на ім’я і набуття

громадянства, а також право знати своїх батьків і право на їх піклування».

Мав Буратіно довгий ніс,

Який встигав завжди і скрізь попереду хлоп’яти.

Ну, чим поганий довгий ніс?

В людей розумних є девіз:

Ні з кого не сміятись.

І той, і та, і ти, і я – одна сім’я.

А ну, діти, відгадайте з якої книжки наш герой?

( уривок з книжки О. Толстого «Золотий ключик»).

Які права порушувалися? (Відповіді дітей). Правильно. Ст. 2. «Кожна дитина

повинна бути наділена всіма правами без дискримінації. Всі діти без винятку

повинні перебувати під захистом держави».

Карабас Барабас, бородатий, неохайний

Розмахався раз у раз величезним малахаєм.

Він в законах – ні бельмеса. Нам не страшно!

В Україні (і не в казці, а насправді)

Ні П’єро, ні Буратіно вдарить він не має права.

А ні їх життя позбавить, ні знущатись привселюдно.

В цьому випадку, діти, порушені права казкових героїв згідно ст.

36. «Кожна дитина має право на захист від усіх форм експлуатації, що завдають

шкоди її добробуту» та ст. 37 «Жодна дитина не повинна піддаватися катуванням

та іншим жорстоким, нелюдським видам поводження чи покарання».

Діти, а ви пам’ятаєте казку Ш. Перро «Попелюшка»?

Попелюшка всім немов подружка.

З нею дружать діти всіх країн.

А жила так тяжко Попелюшка

Бо була у домі за прислужку,

Бо недобра мачуха, як відьма,

Кривдила щодень дівчатко бідне.

( уривок з книжки Ш. Перро «Попелюшка»).

Які права порушувалися по відношенню до Попелюшки? Хто з

неї знущався та примушував тяжко працювати? (Відповіді дітей). Правильно. С.

19. «Держава має обов’язок захищати дітей від усіх форм насильства. Сюди

входять соціальні програми та інші форми боротьби проти жорстокого

поводження з дитиною».

Добрий лікар Айболить

Він під деревом сидить… Продовжуємо разом.

Лікар який? Добрий. Тому що він всім допомагає й всіх звірів лікує. В ст. 24

записано: «Дитина має право на послуги системи охорони здоров’я і на засоби

лікування хвороб та відновлення здоров’я».

Цар однієї з держав

Трьох синів собі надбав

Старший воїн невсипущий,

Другий – радник всевидющий,

Ну, а третій – з печі впав –

Просто дурник нетямущий…

Дурник з коником дружив…

З якої казки цей герой, діти? (Відповіді дітей). Вірно! Це казка П.

Єршова «Горбоконик». Порушена ст. 23. «Діти-інваліди мають право на особливе

піклування та освіту, щоб мати змогу вести у суспільстві гідне і повноцінне

життя. Право неповноцінної дитини в розумовому або фізичному відношенні на

особливе піклування».

На цій зупинці ми зустріли Колобка з української народної казки. А як ви

думаєте, хто з мешканців лісу учинив найнебезпечніший злочин?

Вовк? Лисиця? Ведмідь? Слон.

Вірно – Лисичка. Вона Колобка з’їла. ( уривок з книжки

«Колобок»). Порушена ст.6. «Кожна дитина має невід’ємне право на життя;

обов’язком держави є забезпечити виживання та розвиток дитини».

Прискакав до школи зайчик, вчителів питає:

Чи у вас і тих навчають, хто грошей не має?

Ну звичайно, - кажуть зайченяті, - В нашій школі всіх навчають, бідних і багатих.

Ст. 28. «Держава визнає право дитини на безоплатну початкову

освіту, доступність професійного навчання та дбає про зниження кількості учнів,

які залишили школу».

Ми маємо право – говорить закон –

На добрий спочинок, на втіхи та сон.

Бо що за дитинство без ігор веселих,

Без яблук, гостинців і без каруселі?

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю і школу,

Свою Україну люби!

Їдемо казковим потягом далі.

(Звучить пісенька веселих мандрівників).

ІІ зупинка: «Я маю право…»

А ж ось ІІ зупинка.

На ній ми пограємо у правові пазли. Вона називається «Я

маю право…».

(Діти на комп’ютері складають пазли і отримують чудову картинку. Потім

розповідають,які права дітей зображені на картинці).

Молодці! Ви дуже гарно виконали наше завдання! Час продовжити нашу

мандрівку. (Звучить пісенька веселих мандрівників).

ІІІ зупинка: «Права в дзеркалі життя».

Їхали ми, їхали на нашому потязі по казковій країні і приїхали на

ІІІ останню зупинку під назвою «Права в дзеркалі життя». Ми поговоримо про

правові моменти з вашого повсякденного життя. Я буду зачитувати вам запитання

з варіантами відповідей, а ви будете вибирати вірну.

1. Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Як ти вчиниш?:

- підеш по школі гуляти

- зернишся до директора зі скаргою на вчителя;

- попросиш вибачення і дозволу сісти на місце.

2. Подрузі, яка прийшла в гості сподобалася симпатична вазочка, і вона

просить подарувати її їй. Як ти вчиниш?:

- віддаси не роздумуючи;

- скажеш, що подумаєш, і забудеш про це;

- порадишся з батьками і з Їхнього дозволу подаруєш вазочку.

3. Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії:

- зупинишся, нагримаєш, щоб не плуталась під колесами;

- зупинишся, піднімеш, обтрусиш і поїдеш далі;

- зупинишся, піднімеш, обтрусиш і проведеш її до дому.

4. Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує

відшкодувати її вартість. Як ти вчиниш?:

- скажеш, що тебе не попереджали при запису до бібліотеки;

- відмовишся, посилаючись на те, що її пошкодив попередній читач;

- запропонуєш відремонтувати і по можливості подарувати

бібліотеці книгу з власного зібрання з дозволу батьків;

- перестанеш відвідувати бібліотеку.

Ось і добігла кінця наша казково-правова мандрівка, протягом

якої ви мали змогу ознайомитися з цікавими та корисними книжками. Добре ми з вами пограли, мандруючи по цікавим казкам і переконалися, що знати свої права дуже важливо. Сподіваюсь, що кожен з вас знайде свою родзинку у отриманій інформації. А також маю надію, що цей захід допоможе не тільки захистити свої права, але й попередить виникнення проблем, пов’язаних з їх порушенням.

.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Познайомити учнів з правами дітей. Формування уявлення про Декларацію прав дитини, виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    5360
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    KQ947045
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KQ947045
За публікацію цієї методичної розробки Орлова Олена Борисівна отримав(ла) свідоцтво №KQ947045
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти