КАЗКОВИЙ БАЛ У КНИЖКОВОМУ КОРОЛІВСТВІ

Опис документу:
Вітаю вас, мої чудові, Мої найкращі читачі! Запрошує нас бал казковий, Де буде місце дивині. Улюблених казок героїв Ми запросили у цей час. А ось і виставка книжкова – Вона оформлена для вас! Дивіться, тут є «Білосніжка», І «Кіт в чоботях» тут стоїть, Це – «Попелюшка» добра, ніжна, «Дюймовочка» до нас летить, Писали казкарі відомі Ці казки гусячим пером - І Андерсен в старому домі, І брати Грімм, і Шарль Перро.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КАЗКОВИЙ БАЛ У КНИЖКОВОМУ КОРОЛІВСТВІ

БІБЛІОТЕКАР.

Вітаю вас, мої чудові,

Мої найкращі читачі!

Запрошує нас бал казковий,

Де буде місце дивині.

Улюблених казок героїв

Ми запросили у цей час.

А ось і виставка книжкова –

Вона оформлена для вас!

Дивіться, тут є «Білосніжка»,

І «Кіт в чоботях» тут стоїть,

Це – «Попелюшка» добра, ніжна,

«Дюймовочка» до нас летить,

Писали казкарі відомі

Ці казки гусячим пером -

І Андерсен в старому домі,

І брати Грімм, і Шарль Перро.

Хай оживуть казок сторінки

На нашім балі в дивну мить,

І в серці кожної дитинки

Чудова казка забринить!

(Звучить урочиста музика (1). Виходять глашатаї)

1-й ГЛАШАТАЙ.

Щоб кожну казку оживити,

Нам треба фею запросити.

2-й ГЛАШАТАЙ.

То хай же з'являться сюди,

І не одна, а цілих дві!

(Виходять дві феї під мелодію (2))

1-а ФЕЯ.

Чарівна паличка моя

Дарує всім такі дива!

2-а ФЕЯ.

А я слова чарівні знаю,

Що душу казки відкривають!

1-а ФЕЯ.

Дивіться, скільки тут книжок!

В них стільки витівок, думок!

Я перший розділ хочу оживити,

Хай тут казки знайомі знайдуть діти!

(Підходить до книжкової виставки, торкається чарівною паличкою книги «Чарівне намисто». Виходять Оленка, Маруся та Ліда в українських костюмах та глашатаї, які представляють дівчат)

1-й ГЛАШАТАЙ.

До нас шановні гості завітали,

Три милі та красиві пані!

2-й ГЛАШАТАЙ.

Маруся із казочки «Жарт королівни»,

Де сіль у державі зникла так дивно.

1-й ГЛАШАТАЙ.

Це – Ліда із казки «Ведмежа дружина»,

Що квітку хотіла мати чарівну.

2-й ГЛАШАТАЙ.

Знайомтесь – Оленка! Багато стерпіла,

Розбійників добрими бути навчила.

МАРУСЯ.

Ми всі із казок Короліва-Старого,

Людина цікава, письменник чудовий. (вказує на портрет письменника)

Вивчав він сюжети казок славнозвісних

І бачив дівчаток у них українських.

ЛІДА.

Могла ж підростати, скажіть, Білосніжка

В хатині, де поруч калина і вишня?

Могла Попелюшка рушник вишивати,

І з ранку до вечора поратись в хаті?

ОЛЕНКА.

І принци казкові – це наші князенки,

Полковника діти, селяни швиденькі.

Найкращі чесноти змогли проявити,

То як же казки їм не присвятити?

ЛІДА.

А які були пригоди в кожної із нас!

То ж, дівчата, починайте, розповісти час!

МАРУСЯ.

Я ось батькові сказала,

Що як сіль його люблю.

Він мене з палацу вигнав,

Рідну донечку свою.

Тільки ж я пожартувала!

Та це був невдалий жарт,

Я тоді сама не знала,

Що відбудеться все так.

Я у гномів стала жити,

На ніч їм на арфі грати,

Та прийшов час попрощатись

І додому мандрувати.

Гноми мене проводжали

І торбинку мені дали.

ЛІДА.

Що було там?

МАРУСЯ.

Просто сіль,

Що була потрібна всім,

Бо без неї, знають всі

Страви дуже несмачні.

ОЛЕНКА.

Батько твій простив тебе?

МАРУСЯ.

Так, скінчилось добре все!

ОЛЕНКА.

В лісі гномів ти зустріла,

Я ж розбійників знайшла.

З ними в мирі я жила,

Та невдовзі померла…

ЛІДА.

Тобі мачуха погана

Яблуко таке дала?

ОЛЕНКА.

Ні, отруєне вбрання!

Та сміливий гетьманенко

Мене в лісі відшукав,

За дружину собі взяв.

ЛІДА.

Ой, у тебе гетьманенко,

В мене ж чоловік – ведмідь!

За троянду ясно-жовту

Cтала я його за мить.

Сестри заздрили мені,

Що в новому я вбранні,

Що я бідності не знаю,

Чоловіка уже маю.

Все зробили, аби я

Дома вчасно не була.

І ведмідь помер, нещасний,

Сльози лились мої рясно,

І ведмедя оживили -

Став же князем він красивим!

МАРУСЯ.

Так, дива такі казкові

Є у книжці цій чудовій.

“Справжній друг”(3)- співають дівчата

Разом з казкою ми зростаємо,

В неї ми вчимось мудрій доброті,

Нам допомагає і розповідає

Те, яким потрібно бути у житті,

Нам допомагає і розповідає

Те, яким потрібно бути у житті,

Із героями ми казковими

Вирушаємо у чарівний світ,

У дівчат казкових ми вчимось любові,

І чеснот прекрасних бачимо тут цвіт.

У дівчат казкових ми вчимось любові,

І чеснот прекрасних бачимо тут цвіт.

1-а ФЕЯ.

Прошу вас відповідати,

Які вони – казкові дівчата?

2-а ФЕЯ.

Якщо вірно щось промовлю,

Прошу плескати в долоні.

Якщо ні – прошу мовчати.

Трошки нам пора пограти!

(Феї проводять гру «Вірно – не вірно»: називають якості дівчат, якщо позитивні – діти плескають в долоні, якщо негативні – діти мовчать)

МАТЕРІАЛ ДО ГРИ:

Ввічливі Нечемні Красиві Милосердні

Працелюбні Ліниві Добрі Заздрісні

Бруднулі Чистолі Чесні Злі

1-а ФЕЯ. Молодці! Добре відповідали!

2-а ФЕЯ. Вірно – молодці!

Та тільки хочу я уже давно,

Щоб ожили для нас казки Перро!

(2-а Фея змахує чарівною паличкою. Звучить музика (4). Виходять глашатаї)

1-й ГЛАШАТАЙ.

Красуня на бал наш прийшла білолиця,

І з нею ми бачимо славного принца.

Красуню колись Попелюшкою звали,

На бал їй попасти ніяк не давали!

2-й ГЛАШАТАЙ.

А друга красуня була на балах,

Сто років їх потім бачила в снах.

Та принц розбудив її, чари пропали,

І от вони разом до нас завітали!

(Виходять Попелюшка та Принц і Спляча красуня та Королевич)

ПОПЕЛЮШКА.

Як тут чудово, гарно як!

СПЛЯЧА КРАСУНЯ.

У тебе непоганий смак!

Я ж в старомодному вбранні,

І трохи соромно мені.

КОРОЛЕВИЧ.

Ти красивіша тут за всіх!

Я хочу чути знов твій сміх!

ПОПЕЛЮШКА.

Та тільки прясти не сідай,

Танцюй, співай, відпочивай!

СПЛЯЧА КРАСУНЯ.

Вколола пальчик і заснула.

ПОПЕЛЮШКА.

Твою історію я чула.

ПРИНЦ.

Дівчата, досить розмовляти,

Запрошую потанцювати!

Нехай музики нам заграють,

А Попелюшка заспіває!

(Пари танцюють під «Пісню Попелюшки» (5)

1-а ФЕЯ.

В казках Перро багато чародійства,

Все змінюється там за одну мить!

2-а ФЕЯ.

Так, там предмети оживають дійсно.

А що з якої казки, підкажіть!

(Феї дістають свиток з переліком предметів з казок Ш.Перро або скриньку з цими предметами, задають дітям запитання)

ПРЕДМЕТИ.

Гарбуз, чарівна паличка, мишка, черевичок («Попелюшка»)

Чоботи, мішок, зайці («Кіт в чоботях»)

Кошик з пиріжками, горщиком масла та квітами, червона шапочка («Червона шапочка»)

Веретенце, столовий набір – виделка, ножик та ложка («Спляча красуня»)

1-а ФЕЯ. Молодці! Знову все відгадали!

2-а ФЕЯ.

Тож час прийшов, шановні діти,

Щоб інші казки оживити!

Хай за наказом тут моїм

Відкриються нам казки Грімм!

(2-а Фея змахує чарівною паличкою, звучить музика (6). Виходять глашатаї)

1-й ГЛАШАТАЙ.

До нас кумедні гості завітали!

Неначе діти, тупають до зали!

2-й ГЛАШАТАЙ.

А з ними разом дівчинка гарненька,

Виховує їх, наче рідна ненька!

(Виходять 7 гномів та Білосніжка)

ГНОМИ (разом)

Гей-хо, ходім!

На нас чекає дім!

Зробили всю роботу,

Відпочиньмо в нім!

Гей-хо, йдемо!

На нас чекає бал!

Тут кожний жде солодкого…

7-й ГНОМ.

А я б потанцював!

1-й ГНОМ.

Стій! Раз, два!

БІЛОСНІЖКА. Вітаю всіх! Я – Білосніжка!

2-й ГНОМ. Чарівна!

3-й ГНОМ. Гарна!

4-й ГНОМ. Добра!

5-й ГНОМ. Ніжна!

6-й ГНОМ. І з нами також ви знайомі.

7-й ГНОМ. Ми – друзі Білосніжки,

ВСІ. Гноми!

БІЛОСНІЖКА.

Я по лісу довго йшла,

Там хатиноньку знайшла.

Все прибрала там, помила.

Ой, було там скільки пилу!

І обід приготувала,

Пиріжки намудрувала.

Тільки сіла відпочити,

Тут прийшли малі, як діти,

Гноми, гноми, цілих сім,

І іменнячко є всім.

1-й ГНОМ. Я – Мудрунчик. (дістає велику книжку)

2-й ГНОМ. Я – Задумчик. (чухає потилицю)

3-й ГНОМ. А я Чхунчик. Чхи!

4-й ГНОМ. Я – Буркунчик. (Бур-бур-бур)

5-й ГНОМ. Я – Дрімунчик. (позіхає)

6-й ГНОМ. Я – Стидунчик (ховає очі, стидається)

7-й ГНОМ. Я- найменший, Веселунчик!

БІЛОСНІЖКА.

Мене радо зустрічали

І сестричкою назвали.

Скільки мачуха лиха

Не робила мені зла,

Всі злі чари вмить зникали,

Бо сильніша – доброта!

Коли б ви мене спитали,

Що на світі всіх миліше,

Щиро б я відповідала –

Доброта найголовніша!

Пісня “Маленький принц”(7)

В світі у кожного

Казка є своя,

Бо краплі сонечка

Вміщує душа.

Той, хто добро творить,

Буде у казці жить,

І з Білосніжкою

Стане дружить.

Де ти, далекий мій,

Загадковий принц?

Ти розшукай мене,

Довго не барись.

Разом полинемо,

Разом полинемо,

Ми до країни мрій,

Тільки з'явись!

Ви не сумуйте так,

Гномики мої,

Я повернусь до вас

Із країни мрій.

Казка моя живе,

Радість усім несе,

Бо я дарую вам

Серце своє.

1-а ФЕЯ.

Про Білосніжку казочку всі знають,

Мультфільм дивились тисячі разів!

2-а ФЕЯ.

А от чи інші казки ви читали?

Питання зараз задамо ми всім!

Тож вікторина за казками братів Грімм!

(Феї проводять вікторину)

ПИТАННЯ ВІКТОРИНИ ЗА КАЗКАМИ БРАТІВ ГРІММ

  1. Що варив чарівний горщик, якому треба було лише сказати: «Горщик, вари!»? (кашу)

  2. Яким чином змагалися Заєць та Їжак? (вони бігали наввипередки)

  3. Хто мріяв дійти до Бремена і стати там вуличними музиками? (кіт, осел, півень, собака)

  4. Що відбувалося на землі, коли пані Хурделиця збивала подушки? (йшов сніг)

  5. Чому хоробрий шевчик назвав себе хоробрим? (бо він одним ударом вбив сім мух)

1-а ФЕЯ. Молодці! І з цим завданням в впорались.

2-а ФЕЯ.

Нам казка знову двері відчиняє.

Цікаво тільки, хто ж на нас чекає?

1-а ФЕЯ.

Тепер вже паличкою я змахну

І казки Андерсена оживлю!

(1-а ФЕЯ змахує чарівною паличкою, звучить музика (8). Під пісню по черзі виходять Дюймовочка, Кай, Герда, Маленька Розбійниця, Стійкий Олов'яний Солдатик, завмирають наче живі картинки. Слідом виходять глашатаї)

1-й ГЛАШАТАЙ.

Тут гості до нас завітали гарненькі.

Одна з них – дівчисько маленьке-маленьке.

2-й ГЛАШАТАЙ.

Дюймовочка ця і привітна, і мила,

На ластівці в гості до нас прилетіла.

1-й ГЛАШАТАЙ.

А Герда і Кай знову разом на святі,

Вони розповісти нам можуть багато!

2-Й ГЛАШАТАЙ.

Маленька Розбійниця з ними прийшла,

Та тільки вона вже хороша, не зла!

1-й ГЛАШАТАЙ.

А ось і солдатик стійкий, олов'яний,

Колись танцівницю кохав полум'яно.

2-й ГЛАШАТАЙ.

У всіх них пригоди були незвичайні!

Ми просимо все розповісти негайно!

ДЮЙМОВОЧКА.

А я у квітці народилась,

І на болоті опинилась,

А потім жук заніс у ліс,

Там пролила я стільки сліз!

У мишки я жила старої,

І кріт там розмовляв зі мною.

Я ледь не вийшла заміж за крота!

ГЕРДА.

Тоді б для тебе зникла красота!

Без сонця як же можна жити?

Як можна квіти не любити?

КАЙ.

У нас троянди дві зростали,

Ми пелюстки їх цілували,

Аж поки лід у серці не з'явився.

Ох, я тоді так злився!

РОЗБІЙНИЦЯ.

Якби не Герда, ти б ніколи

Не зміг потрапити додому!

Ця мужня дівчинка тебе шукала,

Від Снігової Королеви врятувала.

СОЛДАТИК.

Ох, я б усе хотів віддати,

Щоб танцівницю врятувати!

Та вже допомогти несила –

Вона у полум'ї згоріла!

ГЕРДА.

Історії у всіх нас незвичайні,

Немає в світі більше таких книг.

Придумати це геніальний

Великий Андерсен все зміг!

(Несподівано з'являється Снігова Королева)

СНІГОВА КОРОЛЕВА.

Ах, ви розумники мої!

Що, думали – перемогли!

А я казки зачарувала,

В них букви попереставляла!

Тепер шукайте, що до чого!

А в мене є своя дорога!

1-а ФЕЯ.

Подивимось, що натворила

Ця крижана холодна сила.

2-а ФЕЯ.

Тут назви казок переплутались трошки.

Я думаю, діти нам всі допоможуть.

З'єднаємо правильно назви казкові,

Щоб знову читали їх діти чудові!

(Феї пропонують дітям правильно зібрати назви казок Андерсена, їх переплутані назви напишуть на папері заздалегідь помічники бібліотекаря на окремих аркушах)

ЗАВДАННЯ ЗА КАЗКАМИ АНДЕРСЕНА

ВИСПОНАС (Свинопас)

РЕКЛАСО (Кресало)

ВОМОЙДЮЧАК (Дюймовочка)

1-а ФЕЯ.

Ні, не вдалося Королеві Сніговій

Свої порядки встановити!

Бо гарно знають всі казки

Читаючі хороші діти!

2-а ФЕЯ.

Цієї казки час настав,

«Чарівна квіточка» - так зветься.

Сергій Аксаков написав

Її з відкритим щирим серцем.

(2-а Фея змахує чарівною паличкою, звучить музика (9), виходять глашатаї)

1-й ГЛАШАТАЙ.

Остання гостя завітала,

Вона на бал наш поспішала,

Бо знає, що коли чекають,

То іноді життя втрачають.

2-й ГЛАШАТАЙ.

Молодша донька, найніжніша,

Кохана жінка, найвірніша.

(Виходить Настя з чарівною квіткою в руках)

НАСТЯ.

У тата квітку я прохала,

Та що відбудеться – не знала!

Я через квітку цю чудову

Повинна була йти із дому.

В палаці був господар дивний,

Не ображав мене, не скривдив.

А рідні сестри зле зробили –

До чоловіка не пустили.

Та своє щастя я знайшла,

І знов ця квітка розквіла.

1-а ФЕЯ.

Дивись, якою змалювала

Цю квіточку людська уява.

Це читачі попрацювали

І твою квітку змалювали.

2-а ФЕЯ.

А якби квіти ці могли

Бажання виконати кращі,

Що б побажали ви собі,

Відкрийте нам бажання ваші!

(Учасники свята представляють свої малюнки та розповідають про мрії, які можна було б виконати за допомогою чарівної квітки)

1-а ФЕЯ.

А зараз ми з сумлінням чистим

Чарівне зберемо намисто.

2-а ФЕЯ.

Хто казки знає, відгадає,

Сміліше хай відповідає!

(Учасники свята з допомогою фей заповнюють кросворд «НАМИСТО» - окремо)

1-а ФЕЯ.

На жаль, завершується свято,

Усім нам треба поспішати.

Ми тут пограли, заспівали,

Героїв казок впізнавали.

2-а ФЕЯ.

Та ще багато є казок!

Ви не лінуйтесь і читайте,

І світ казковий пізнавайте,

Світ мудрих чарівних думок!

БІБЛІОТЕКАР.

Так, мої любі читачі,

На вас я з радістю чекаю.

Адже я дуже добре знаю,

Хто і які читав книжки!

Казок багато в мене є,

До серця кожний з вас знайде!

(Всі учасники свята співають фінальну пісню)

«Пісня Бременських музикантів» (10)

Кращого немає в цілім світі,

Коли казочки читають діти,

Відкривають сторінки казкові

Нам пригоди дивні та чудові,

Нам пригоди дивні та чудові.

Тут добро завжди перемагає,

Головний герой завжди все знає,

Принци до дівчат завжди приходять

І скарби чарівні тут знаходять,

І скарби чарівні тут знаходять.

Провели ми тут казкове свято,

Книжок непрочитаних багато,

Прочитати всі їх кожен зможе,

Нам бібліотека допоможе,

Нам бібліотека допоможе!

Книжкова виставка «Чарівне намисто казок»

Звернення до читачів:

Той, хто казки полюбляє,

В світ чарівний потрапляє,

Вчиться доброті та силі,

Вчинкам мужнім та красивим.

Прочитай книжки з сумлінням чистим

І збери казкове чарівне намисто!

1 розділ. Казки зі всього світу на український лад

(Василь Королів-Старий) Портрет, книга «Чарівне намисто», казки народів світу (німецькі, болгарські, чеські, російські, французькі, італійські – серія «Казки народів світу»)

2 розділ. Мудрий, добрий Шарль Перро.

(портрет, казки)

3 розділ. Повчальні казки братів Грімм.

(портрети, казки)

4 розділ. Дивовижний світ Ханса-Крістіана Андерсена.

(портрет, казки)

5 розділ. Чарівна квітка Сергія Аксакова.

(портрет, видання «Аленького цветочка», малюнки дітей)

НАМИСТО

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
8
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!