Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

КАЗКОВА ГАЛЯВИНА « Коли ще звіри говорили»

Українська література

Для кого: 5 Клас

27.01.2021

183

4

0

Опис документу:
Сценарій заходу КАЗКОВА ГАЛЯВИНА « Коли ще звіри говорили», створений за мотивами казок І. Франка "Лис Микита" та "Коли ще звірі говорили" з метою розкриття таємничого і чарівного світу казок І.Франка; формування читацьких інтересів, розвиток творчості, мислення, уяви, акторських здібностей учнів; виховання любові до природи, рідного слова.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

КАЗКОВА ГАЛЯВИНА

за мотивами казок І.Я.Франка

« Коли ще звіри говорили» 5 клас

Мета: розкриття таємничого і чарівного світу казок І.Франка; формування читацьких інтересів, розвиток творчості, мислення, уяви, акторських здібностей учнів; виховання любові до природи, рідного слова.

Обладнання: бібліотека оформлена у вигляді лісової галявини: макети дерев, кущів, квітів, малюнки та ілюстрації до казок І. Франка, між ними книги; аудіо запис співу птахів. Всі учасники і глядачі мають маски тварин і пташок.

Вступне слово бібліотекаря: Поринути у таємничий світ казок І.Франка допоможе нам оформлена нами казкова галявина. Як відомо Іван Якович дуже любив дітей. «Життя мені мало усміхалося, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце». Саме для найменших Каменяр написав чимало творів, але особливого значення надавав казкам – байкам.

Видатний письменник і сам у дитинстві захоплювався розповідями старих людей і в шкільні роки, ще не розуміючи напевно свого потягу до творчості, почав старанно записувати коломийки, приповідки, казки, через які розкривався світ звичайних людей, їх душі, сподівання. Ще з дитинства відчув нерівність між людьми, несправедливість, що існувала довкола. Це реальне життя відображалося у народних скарбах – казках, зокрема про тварин, яких він так любив. Ставши дорослим, він і сам почав писати казки, через образи звірів – жорстоких, підступних, хитрих – викривав несправедливість людського життя.

І.Франко написав майже п’ятдесят казок, двадцять з них увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили», яка вийшла у світ у 1896 році. Як розповідав сам письменник, він вибирав для наших дітей казки з різних часів і народів і надавав їм нашої української подоби. Він прагнув допомогти людям, а особливо дітям навчитися розпізнавати зло, боротися з ним, сміятися і думати. «Казка цікава не тим, що в ній є вигадка, фантастика, а тим, що під тією вигадкою криється велика правда життя».

Учні - ведучі у ролі Зайчика і Їжачка.

Ведучий Їжачок: Доброго дня любі діти!

Ведучий Зайчик: Раді вітати Вас на нашій казковій галявині, присвяченій казкам великогоукраїнського письменника Івана Яковича Франка.

Ведучий Їжачок :Я думаю, що Іван Якович дуже б радів, коли б знав, що і через 125 років після виходу у світ його збірки казок «Коли ще звірі говорили», діти будуть захоплюватися його казками

Ведучий Зайчик: А учні будуть ось так збиратися, створювати казкові галявини,інсценувати його казки

Ведучий Їжачок: Адже казки Івана Франка – це ціле звірине царство з своїми законами. В якому панують хижі леви, вовки, ведмеді, що живуть за рахунок трудящих ослів, покірних баранів, несміливих зайців.

Ведучий Зайчик: «Та й у нас між хрещеними людьми, не одно таке діється, про яке тут у казках сказано», - не раз говорив про свої казки письменник.

Ведучий Їжачок :А ти, знаєш Їжачку, про пригоди якого звіра найбільше люблять читати діти європейських країн?

Ведучий Зайчик: Здогадуюсь, це може бути Вовк, або Лисиця.

Ведучий Їжачок :Так. Найдавніші казки у багатьох народів зустрічаються саме про Лиса Микиту. Іван Франко теж хотів, щоб українські діти мали свого Лиса Микиту і надав йому нашої української подоби.

Ведучий Зайчик: Давайте пригадаємо.

/На фоні запису співу пташок/

Учень – читець: Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Мов дівчина у вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гамору, розмови

І пісень в чагарнику.

- Лев, що царє над звірами,

Пише листи з печатками,

Розсилає на весь світ;

В тих листах велить він строго,

Щоб посходився до нього

Вмить увесь звірячий рід.

Інсценування уривку з казки »Лис Микита»

Ведучий Їжачок: Згадали хитрого і підступного Лиса Микиту, який не тільки викликає сміх, але і спонукає нас до роздумів. Як ти думаєш Зайчику, у Івана Франка Лис Микита такий один?

Ведучий Зайчик: Ой, мені вже страшно! Невже і ще є?

Ведучий Їжачок: Так. А ну відгадайте, чий це виступ: «Слухайте, любі мої і

радійте! Сьогодні рано святий Миколай виліпив мене з небесної глини, придивіться, яка вона блакитна. І, ожививши мене своїм духом, мовив: «Звіре Гостромисле! В звірячім царстві запанував нелад, несправедливий суд і неспокій. Ніхто там не певний за своє життя і своє добро. Йди на землю і будь царем звірів, суди по правді і не допускай нікому кривдити моїх звірів».

Ведучий Зайчик: Знаєш, Їжачку,у мене вже зубки цокотять, я так боюся цього Лиса Микиту. А давайте краще пригадаємо іншого царя. Знаєте, як Осел, тваринка здавалося недуже розумна, зумів перехитрити Лева.

Інсценування казки «Осел і Лев»

Учениці - ведучі у ролі Синички і Ластівки. На фоні запису співу жайворонка:

Ведуча Ластівка: Гріє сонечко!

Усміхається небо яснеє,

Дзвонить пісеньку жайвороночок,

Затонувши десь в бездні – глубіні

Кришталевого океану…

Яка чудова галявина! Вітаю Вас, діти!Ви мене впізнали. Я пташка – Ластівка. На своїх крилах ми приносимо весну на рідну землю.

У Івана Франка є казки героями яких є птахи - Журавель, Синиця,Дрозд, Королик, Ворона, Орел. Відгадайте, в якій казці і яка пташка говорила: «Ти погане і нікчемне! Ти безглузда темна сило! Ти, ненажерна безодне!Ти, непотрібне, некрасиве! Як ти сміло порушити мою хату! Та я тебе до суду потягну, я тобі на весь світ сорому нароблю, я тобі не дам спокою ні вдень ні вночі, поки мені не вернеш усього, що в мене забрало». («Як синиця хотіла море спалити»)

Ведуча – Синичка: Ой, та коли це було! Дякуючи Орлу, який дуже насварив мене, щоб я не робила гнізда на березі моря, ми тепер вміємо будувати гнізда у недоступних місцях. Я старе добро пам’ятаю. А ось подивіться як ці люди і звірі старе добро забувають.

Інсценування казки «Старе добро забувається, або як Лисиця сама себе перехитрила»

Ведуча –Ластівка: На жаль, так ведеться і серед людей, старе добро забувається.

Ведуча –Синичка: А я ось знаю інше прислів’я: «Зробив добро забудь, отримав добро – пам’ятай»

Ведуча-Ластівка: Іван Франко вважав, що через казку про тварин можна краще донести до нашої уяви правду людського життя, письменник прагнув, щоб ми читали про прості і зрозумілі відносини, характери.

Ведуча – Синичка: Всі ми давно знаємо, що в казках найхитріший звір – Лисиця.

Ведуча – Ластівка: Така вже у неї вдача – хитра, винахідлива. Лицемірна, нахабна.

Інсценування казки «Лисичка кума»

/Виходять всі ведучі./

Ведучий Їжачок: Казки Івана Франка допомагають нам навчитися розпізнавати добро і зло, несправедливість і милосердя.

Ведучий Зайчик: Засуджувати лінощі та брехливість.

Ведуча Ластівка: Розбуджують нашу уяву та цікавість до природи, світу тварин

Ведуча Синичка: Заставляють сміятися і думати над правдою людського життя

Бібліотекар: «Найкраща ж казка – це ота,

Яку пером не описати,

Це та велика і свята,

Яку ти в серці носиш, брате.

До неї молимося всі

В святині нашої душі» І. Франко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.