"Казка про трьох поросят"

Математика

11.08.2020

645

0

12

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)
Опис документу:
Конспект нтегрованого заняття з математики з використанням іноваційних технологій (палички Кюізенера, логічні блоки Дьєнеша). Економічні поняття: товар, гроші; та дії, пов’язані з цими поняттями. Для дітей старшого дошкільного віку. Підсумкове.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Полтавський дошкільний навчальний заклад №65

(ясла-садок) «Школа здоров’я»

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Казка про трьох поросят»

Підготувала

вихователь групи №1

«Бджілка»

Зінченко І.А

Полтава 2016

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Казка про трьох поросят»

Програмовий зміст:Розвивати логічне мислення, пам’ять, Увагу, зв’язне

мовлення, загальну компетентність дітей. Виховува-

ти любов до природи, бережливе ставлення до гро-

шей, навички поведінки в магазині. Продовжувати

знайомити дітей з економічними поняттями:товар,

гроші; з діями, пов’язаними з цими поняттями.

Формувати розуміння ролі житла в житті тва-

рин, людей, знання про те з чого можна його буду-

вати. Закріпи знання про суміжні числа, частини

доби, вміння розв’язувати логічні задачі, Приклади

на додавання і віднімання в межах десяти, порівню-

вати кількість предметів й утворювати рівність, від-

повідати на проблемні запитання. Закріпити знання

про зірки на небі та сузір’я. Удосконалити вміння

розповідати знайому казку. Збагатити словник дітей

прикметниками, образними словами, загадками,

прислів’ями та приказками.

Матеріал: ілюстрації до казки «Троє поросят»; предметні картки-пазли

Із зображенням диких тварин, комах, птахів та їхнього житла;

палички Кюізенера, логічні блоки Дьєнеша, ілюстрації зоряного

неба із сузір’ями; ілюстрації бджілок і квітів, трьох поросят за

столом; роздаткові картки із цифрами від 1 до 10 та математич-

ними знаками кожної дитини; магнітна дошка, театр на

магнітах «Троє поросят»; набірне полотно, чарівна паличка.

Хід заняття.

Вих. Діти, хочу запросити вас сьогодні у казку. Закрийте очі, а я почаклую і ми потрапимо в казкову країну:

Звучить музика з казки «Троє поросят».

Вих. Діти, у якій казці ми опинилися? Чи впізнали ви цих казкових героїв?

Діти. Так це казка «Троє поросят»

Вих. Давайте я нагадаю її вам:

Жили-були на світі троє поросят, троє братів. Звали їх…, а як же їх звали?

Діти не можу пригадати як звали братів поросят. Допоможете мені?

Діти. Ніф-ніф, Нуф-нуф, Наф-наф.

Вих. Дякую! Молодці, діти!

Так от…на вулиці було дуже жарко, просто спека. Уся галявина була в квітах, метелики танцювали над квітами, бджілки збирали пилок,…яка ж це була пора року?

Діти. Це була пора року літо!

Вих. Авжеж! Літо! А які літні місяці ви знаєте?

Діти. Червень, липень, серпень.

Вих. Скільки квітів росте на галявині? (Шість).

Скільки метеликів літає над квітами? (П’ять).

Чого більше? На скільки квітів більше ніж метеликів?

Назвіть число, на одиницю менше, ніж число метеликів. (Чотири).

Назвіть сусідів числа, що позначає кількість квітів. (Чотири, шість).

П’ять метеликів літають

І на квіточки сідають.

Прилетів ось ще один,

Сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх

Цих метеликів прудких.

(5+1=6)

Пташка мала пташенят,

П’ять веселих маленят.

Раптом трапилась біда,

Випало одно з гнізда.

Скільки пташенят тоді

Залишилося в гнізді.

(5-1=4)

По дорозі їжак біг,

Ніс сім яблук на пиріг,

Одно впало,покотилось.

Скільки яблук залишилось?

(7-1=6)

На листочку край ріки

Примостилися жуки:

Дочка, син, і батько, й мати.

Як нам їх порахувати?

(1+1+1+1=4)

Вих. Молодці, діти, гарно вмієте рахувати. Брати поросята теж із задоволенням виконували завдання разом із вами. Аж раптом подув холодний вітерець. Поросята зрозуміли, що скоро прийде пора року…? Яка ж це пора року прийде після літа?

Діти. Прийде пора року осінь.

Вих.. Так! Молодці! Є така приказка. Хто знає приказку про пори року?

( « Двічі літа не буває»).

Вих. Молодці! А які осінні місяці ви знаєте?

Діти. Вересень, жовтень, листопад.

Вих.. Які ще пори року ви знаєте? (Зима, весна).

Які зимові місяці? Які весняні?

Молодці, діти!

Вих. Так от…Старший з братів, Наф-наф, запропонував побудувати дім і зимувати в ньому усім разом.

( вихователь показує на дошці ілюстрації різних будинків з різного матеріалу).

Наф-наф був дуже наполегливим, гарно вчився, і став архітектором.

Що це за професія?

Діти. Він проектує будівлі.

Вих.. Він запропонував братам ось такі будинки. З чого вони побудовані?

Діти. Вони побудовані з цегли, каміння, дерева, заліза, скла, соломи…

Вих.. Діти, а для чого взагалі потрібен дім?

Давайте пограємо в гру «Хто де живе?» і пригадаємо назви домівок диких тварин, комах і птахів.

(діти отримують картки із зображенням тваринки, комашки, пташки(одна частина пазла). Їм потрібно знайти відповідну картку із зображенням їхнього житла(друга частинка пазла)).

Вих. Брати поросята не захотіли будувати спільний будинок.

Ніф-ніф вирішив побудувати собі будинок із соломи. Нуф-нуфу більш сподобався будинок із дерева. І лише Наф-наф почав будувати дім з каміння.

Діти як ви думаєте, хто з трьох поросят любив і оберігав природу? Чому?

(Любили природу Наф-наф і ніф-ніф, так як вони побудували свої будинки із каміння і соломи. Нуф-нуф не беріг природу, бо побудував дім із дерев, зрубуючи їх у лісі. Із дерева можна будувати житло, але зрубувати ліс потрібно тільки у визначеному місці. Там тоді висадять нові дерева).

Вих. Отже, вирішивши будувати дім з цегли, Наф-наф зробив проект, вирахував скільки цеглин треба для фундамента, стін, стелі, якої довжини потрібні балки на дах, склав кошторис і відправив свого прораба за будівельними матеріалами.

Діти, а хто такий прораб? Що це за професія?

У якому магазині можна придбати будівельні матеріали?

Діти. У магазині будівельних матеріалів.

Вих. Так, вірно. Узяв прораб…

Що він узяв із собою, коли вирушив у магазин? (Кошторис і гроші.)

Як називаються українські грошові одиниці?(Гривна, копійка)

Допоможемо йому вибрати потрібний товар?

Робота з логічними блоками Дьєнеша:

  1. Знайди всі фігури (блоки), як ця за кольором (за розміром, формою). Знайди не таку фігуру, як ця за кольором (за формою, розміром).

  2. Знайди всі такі фігури, як ця за кольором і формою (за формою та розміром, за розміром і кольором).

  3. Знайди не такі фігури, як ця за кольором і розміром (за кольором і формою, за формою і розміром; за кольором, розміром і формою).

  4. Знайди такі ж, як ця за кольором, але іншої форми або такі ж за формою, але іншого розміру або такі ж за розміром, але іншого кольору.

  5. Більш складний варіант: знайди такі ж, як ця фігура, за кольором і формою, але інші за розміром (такі ж за розміром і кольором, але інші за формою, такі ж за формою та розміром, але іншого кольору).

Вих. Молодці! Ви гарно попрацювали! Давайте трохи відпочинемо?

Фізкультхвилинка:

Як не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити:

Руки вгору, руки вниз,

Вправо, вліво подивись.

Швидко, діти, в коло стали

І у ньому покружляли.

Дружно в колі всі йдемо,

Хороводи водимо.

Щоби вужче стало коло –

Станьмо ближче всі довкола.

Щоб широким знову стало –

Швидко далі усі станем.

Щоб зробилося низьким –

Треба зараз сісти всім.

А щоб вище коло стало -

Руки вгору всі підняли.

Покружляли, відпочили

Й працювати знову сіли.

Вих. Придбали ми будівельні матеріали, давайте допоможемо побудувати будинок.

Ось я знайшла записи Наф-нафа. Проект його будинку. Подивіться. Яку геометричну фігуру нагадує будинок поросяти? (Прямокутник). Звідки ви дізналися, що це прямокутник?

Давайте візьмемо палички і спробуємо побудувати такий будинок, як у Наф-нафа.

Він міряв довжину умовними мірками. Покажіть мені умовну мірку, якою ми можемо виміряти довжину стін.

(діти показують смужку білого кольору , яка дорівнює 1 см.)

Вих.Так. Молодці.

Довжина підлоги та стелі дорівнює 5 умовним міркам. Знайдіть смужки, які дорівнюють 5 умовним одиницям и викладіть їх на набірному полотні. Якого кольору ці смужки?

Довжина двох стін дорівнює 3 умовним міркам. Знайдіть смужки, які дорівнюють 3 ум. міркам і поставте стіни у ваших будинках. Якого кольору стіни ваших споруд?

Вам залишилось тільки поставити дах. Які гарні будинки ви побудували!

Давайте ще поставимо забор.

Молодці, діти!

Вих. Побудували поросята кожен свій дім. А що ж сталося далі?

(діти по-черзі розповідають казку до кінця.)

Вих. Отже залишилися поросята жити в домі…(Наф-нафа)

Вих. Але це ще не вся казка. Прогнавши вовка, поросята зголодніли й вирішили приготувати борщ. Що ім. для цього потрібно?

Вих.. Зварили поросята борщ й сіли за стіл обідати. Вони мали свої улюблені тарілки. У Нуф-нуфа тарілка була не зеленого і не блакитного кольору. У Наф-нафа – не зеленого і не червоного кольору.

(Вихователь показує зображення трьох тарілок).

Вих. Яка тарілка була у Наф-нафа? А у Ніф-ніфа? А у Нуф-нуфа?

Пообідавши, поросята вийшли на ганок будиночка. Вони співали, веселилися, танцювали й не помітили, як сонечко заховалося за лісом, й незабаром на небі з’явилися і перші зірочки.

Що ви знаєте про зірочки?

Що таке сузір’я?

В яку частину доби з’являються зірки на небі? (Вночі).

Вих. Намилувавшись красою нічного неба, брати-поросята пішли відпочивати у свої зручні ліжка.

Ось і казочці кінець, а хто слухав молодець!

Сподобалась вам казочка?

Ви добре попрацювали, з усіма завданнями справилися і довели, що ви кмітливі, розумні й працьовиті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Математика

11.08.2020

645

0

12

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)