Казка «Момотаро, або Хлопчик-персик»»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

5 клас

Тема. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в японській народній казці «Момотаро, або Хлопчик-персик»»

Мета: ознайомити учнів з Японією, з японськими звичаями та традиціями, з японською народною казкою, усвідомити красу та своєрідність японського фольклору, розвивати інтерес до читання казок, зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, образне мислення, пам'ять, вміння порівнювати певні образи, риси характеру, висловлювати та обґрунтовувати власну думку; виховувати колективізм, почуття поваги до звичаїв та традицій інших національностей, любов до праці, повагу до батьків.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.Оголошення теми і мети уроку.

Учитель. Дорогі діти, сьогодні на уроці ми познайомимся з японською народною казкою «Момотаро, або Хлопчик-персик»

Робота над епіграфом : І гори, і каміння, і кущі –

усі мають свої власні казки.

Закаріас Топеліус

II. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Створення асоціативного куща.

Учитель. Японія. Які образи, які слова спадають вам на думку, коли ви чуєте це слово?

(цунамі, Фудзіяма, Токіо, ікебана, сумо, сакура, дзюдо)

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Знайомство з країною Японія( презентація)

Учитель. Як ви розумієте, сьогодні ми з вами помандруємо у далеку, дивовижну країну – Японію.

1. Самі японці називають свою країну Hippon- країна вранішнього сонця. Ця назва складається з двох ієрогліфічних знаків, перший з яких означає «сонце», а другий «основа», звідси і назва країни – Країна сонця, що сходить. Яскраве сонце на білому фоні зображене і на прапорі Японії.

2. А велика, шістнадцятипелюсткова хризантема (національна квітка японців), зображена на державному гербі, - також символ сонця, яке сходить.

3. Японія розташована на сході Азії

Японія – це острівна країна. До її складу входить 4 тисячі островів. Найбільші Кюсю, Сікоку, Хонсю, Хоккайдо. Столиця Японії – Токіо – знаходиться на острові Хонсю.

4. Японію називають країною XXI століття, бо вона за декілька десятиліть перетворилася на економічного гіганта: випускає автомобілі (10 марок), кораблі, роботи, верстати, електричну та електронну техніку, поїзди, які розвивають швидкість 250 грн/год.

5. Японці завжди привітні та усміхнені. У повсякденному житті невибагливі, скромні. Понад усе вони цінують навколишню красу. Країна у них дуже маленька, і японці дуже шанують її культуру та традиції, вклоняються красі. Ці талановиті люди створюють декоративні сади, розводять дивні сорти хризантем і ірисів, насолоджуються чайною церемонією, знають секрети вирощування карликових дерев, мають самобутій театр Но та Кабукі.

2. Учитель. Продовжуючи тему, хочу зазначити, що єдність із природою, яка властива японцям, стала основою і всього казкового фольклору. Особливою рисою японських казок є те, що вони досить тісно повязані з народними звичаями. В японській казці чудеса трапляються на кожному кроці. Можливо тому, що поезія та казка завжди визнавалися в Японії як засоби добра та справедливості. Той, хто творить і розуміє красу, не може бути злим – такий поетичний закон японської казки. Насправді, українські та японські казки дуже схожі між собою. Схожі теми, образи, навіть розподіл на види майже однаковий.

Українські казки Японські казки

Чарівні Про тварин

Про тварин Страшні

Соціально – побутові Соціально-побутові

Казка-жарт

Чарівні

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з японською казкою «Момотаро, або Хлопчик-персик ». У тексті вам зустрінуться незнайомі слова, давайте зясуємо їх значення.

3. Словникова робота

4.Читання казки вчителем.

5. Бесіда за прочитаним. ( учні відповідають на питання, свої думки підтверджують словами з тексту)

- Чи сподобалась вам казка?

- То ж до якого виду ви б віднесли цю казку? Обгрунтуйте відповідь.

- Знайдіть типові складові побудови (зачин, основну частину, кінцівку)

- Хто головний герой казки?

- Який подвиг здійснив герой?

У чому полягає секрет його сили?

*Фізкультхвилинка.

Вийшов клоун на арену,

Поклонився всім зі сцени,

Вправо, вліво, і до ніг,

Поклонився всім, як міг.

Слово вчителя. А зараз ми продовжимо фізкультхвилинку, але вона буде повязана з темою нашого уроку. Я називатиму українські та японські слова, а ви будете кланятися на японський кшталт (якщо слово японське), або присідати (якщо слово українське).

*Фізкультхвилинка (продовження)

Дзюдо, шаровари

Харакірі, калина

Кімоно, бричка

Сакура, гопак

Хризантема, мальва

Самурай, галушка.

6. «Найуважніший читач» Робота в парах. Заповнення карток (робота з текстом)

Вставити пропущені слова.

Дід пішов збирати хмиз у гори, а баба – прати білизну …. (на річку)

Момотало ріс …. (як на дріжджах)

Спечіть мені, будь ласка, найбільших у Японії … (просяних) коржів.

По дорозі йому зустрілися: на околиці села …(собака), у передгір’ї …(фазан), далеко в горах ..(мавпа).

7. Заповнення таблиці підручника. (Робота в парах)

V Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Домашнє завдання.

Намалювати ілюстрації до казки, скласти план.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!