Казка "Буду я природі другом"

Опис документу:
Сценарій виховного заходу екологічного спрямування для початкової школи, театрального гуртка, лялькового театру. Мета: спрямовувати школярів на вивчення навколишнього світу; заохочувати до збереження рослинного і тваринного світу, до природоохоронної роботи; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до всього живого, розвивати акторські здібності, пізнавальну активність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Казка «Буду я природі другом»

Мета: спрямовувати школярів на вивчення навколишнього світу; заохочувати до збереження рослинного і тваринного світу, до природоохоронної роботи; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до всього живого, розвивати акторські здібності, пізнавальну активність.

Обладнання: стійка-ширма, іграшки сови, зайця, принцеси для лялькового театру, костюми квітів, воронів, метеликів, пташки, звірят; декорації: ялини, квіти пролісків, малюнки сонця, хмарки, метелика, мишки, дерева, проліски, які зафарбовані чорною фарбою із зворотньої сторони; відеоматеріали «Весна», «Першоцвіти».

Сцена1 Лісова галявина. Діти в костюмах звірят (ведмідь, вовк, заєць, лисиця)

Відео «Весна»

Ведмідь. Буде зміна в цілім світі

Гей, Природо, з легким паром

Все в воді і все умито.

Почорніли, заіскрились

Всі стежинки і доріжки

Сонечко в калюжі вмилось

Сполоснуло ручки й ніжки.

Заєць. Таловинки, таловинки

Став благеньким шар снігів,

І вже лічені хвилинки,

До буяння ручаїв.

Таловинки – чорні очка

Позносилася зима

З шуби вилізли горбочки

Снігу вже на них нема.

Лисиця. Та це ж весна

Бо тане сніг

Дивись, струмок

З гори побіг.

Шумить вода,

Ламає все.

Вовк. Весна іде

Тепло несе

Шумить, гуде

Веселий гай

І гомонить: вставай, вставай,

Розтане сніг

Зима мине

Земля кругом,

цвісти почне.

Діти в костюмах воронів блакитними стрічками імітують струмок, звучить музика, з’являється дівчина Весна в віночку, з квітами в руках, кружляє в танку.

Весна: А ось і я, весна-красна

Куди ступлю я –

Сонце сяє

І все навколо оживляє,

І все пробуджую

Від сну

Я нашу землю чарівну

(Звертається до дітей квітів, які присіли і вдають, що сплять. Зверху вони накриті білим тюлем, як снігом)

Годі діточки вам спати

Час давно вже вам вставати

Гляньте, сонечко сміється

В небі жайворонок в’ється

В’ється, радісно співає

Він весну нам сповіщає.

Весна йде по галявині, знімає білий тюль з дітей-квіток. Вони поволі випростовуються, кружляють по колу навколо Весни. Тюль забирають ворони.

Квіти:

Підсніжник: Весна – чарівниця,

Неначе цариця.

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала.

Проліска: І проліски, і травка,

І зелена муравка,

І кульбаба рясна,

І фіалочка ясна.

Сон-трава: Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З під листя виходять

Голівки підводять,

Од сну зимового,

До сонця ясного!

ВІДЕО «Першоцвіти»

Квіти кружляють разом з Весною.

Вибігає зайчик

- Обережно! Сюди ідуть людські діти.

Квіти завмирають. Весна і зайчик ховаються за ялиною.

На галявині зявляються дві дівчинки і хлопчик.

Марійка

- Як гарно стало на галявині! Дивіться проліски голубіють!

Анастасія

- Я нарву цілий букет і подарую своїй любій матусі!

Андрійко

- Не рви, Анастасіє, нам вчителька говорила, що квіти живі і в них душа є!

Марійка

- А ще проліски занесені до Червоної книги ! Їх оберігати треба!

Анастасія

- Чому це я вас повинна слухати! Мама говорила, що я в неї принцеса! Що хочу, те і роблю! Я ПРИ-ЦЕ-СА!

Анастасія зриває пролісок. Чути тривожний шепіт весни «Не рви»

Звучить грізна, тривожна музика, Починають кружляти ворони. Вони забирають Анастасію із собою.. Зайчик чіпляється за хвіст однієї ворони. Марійка і Андрійко біжать за ними слідом.

СЦЕНА 2. Країна злої Чаклунки без серця! Ворони заносять стійку-ширму для ляльок. За нею ховаються казкові лялькові персонажі Принцеса, Зайчик. Сова. На шторці чорні зображення природи: дерево, мишка, метелик, квітка, хмарка, сонце.

Принцеса

- Ой! Що зі мною? Де я? Чому я така маленька? Ой на голові в мене корона! Я хочу до мами!!!! (плаче)

Сова

- Як несподівано серед темряви і чорноти казкову принцесу знайти!

Принцеса

- Я не казкова принцеса ! Я мамина принцеса. Я справжня дівчинка, учениця 2 класу, Анастасія. І сова не може розмовляти людською мовою!

Сова

- У казковій країні злої Чаклунки без серця можливе все! Тут панує темрява і чорнота! Жителі цієї країни бездушні і жорстокі! Я прилітаю сюди інколи вночі полякати їх ! Угу - угу!

Принцеса

- Але я не жорстока! Я лише …лише зірвала пролісок..

Сова

- От тобі і покарання: ти забрала життя в живої рослинки і сама стала неживою лялькою ПРИНЦЕСОЮ! Подивись, яким чорним став пролісок. І ти скоро станеш чорною принцесою!

Принцеса

- Але я не хочу! Порятуйте мене. Будь-ласка! Допоможіть! Я більше ніколи не буду рвати квіти.

Зайчик (виглядає із-за чорного кущика)

- Я знаю, хто тобі може допомогти ! Це добра чарівниця Весна! Вона кожного року оживляє природу! Якщо за тебе попросять твої друзі!

Принцеса

- У мене є друзі: це Андрійко і Марійка. Вони не залишать мене в біді.

Сова

- Тоді пиши їм листа, я передам!

СЦЕНА 3. Галявина в лісі. Ідуть Андрійко і Марійка.

Марійка.

- Що нам робити, куди ворони забрали Анастасію? Як нам її порятувати?

- А що ми мамі її скажемо?

Летить сова і кидає дітям листа. Діти читають листа.

- Де весну шукати? Весно. Весно! Виходять.

(Летить пташка під музику)

Пташка : Люблю я цю галявину

І мешканців її

І кожен день співаю їм

Цілінь – цілінь – цілінь.

(сідає на гілку)

(Летить метелик під музику)

Метелик: Як добре мені тут живеться!

Навколо все співа, сміється.

Яскраве сонце, неба блакить.

Від гарних квітів розгубився на мить.

Пташиний спів весело бринить.

Хіба це можна не любить?!

(сідає на пеньок)

Марійка: Весно!Весно! Гарно тут відпочивати,

Послухати пташиний спів,

За Метеликом спостерігати

На яку квіточку він сів?

Танок метеликів.

Марійка: Треба Андрійку показати

Цю галявину казкову,

Нехай і він помилується

Цією красою!

(йде за лаштунки під музику )

(Виходять хулігани)

Женя: Чуєш як птахи співають?

Зараз я їм покажу! ( дістає рогатку )

Катя: Ой, так ти ж промахнувся.

Давай я тебе навчу.(бере рогатку, цілиться )

Женя: А ти Катю молодець, влучила у пташку.

(Летить метелик під музику)

Катя: Ой, Метелик дуже гарний!

Може ми його спіймаємо,

А потім в гру дограємо?

(бігаючи за Метеликом, вибігають за лаштунки )

(Метелик повертається і бачить пташку, жаліє, махає крильцями )

Метелик: Чому у житті так буває

Сильний слабшого ображає?!

Пташка: А може часи настануть,

Коли всі друзями стануть?

(Заходить Марійка з Андрійком , з подивом озирається довкола )

Марійка: Я не можу зрозуміти,

Хто топтав ці гарні квіти?

Чом пташиний спів скінчився?

Де метелик мій подівся?

(Метелик підлітає до Марійки, махає крильцями, звучить тривожна музика)

Хлопчик: За метеликом треба поспішати,

Щось він хоче нам сказати!

(Метелик приводить дітей до пташки)

Дівчинка: Ось чому пташиний спів не лунає.

Синичка на допомогу чекає.

Марійка: Не бійся нас, ми твої друзі.

Не лишишся сама в біді.

Ми допоможемо тобі!

Лікують пташку.

(лунає сумна музика)

З*являється Весна

Весна

- Я чула ви мене шукали? За вашу доброту виконаю всі ваші побажання!

Андрійко

-У нас лише одне побажання - врятувати нашу подружку Анастасію! Допоможіть нам ,будь ласка!

(Вибігають Катя і Женя під жваву музику. Хлопчик падає.)

Весна: Ось так завжди з тим буває,

Хто слабшого ображає!

Женя: Ой, болить, дуже болить!

Марійка: А ти уяви себе птахом на мить.

Літаєш, співаєш, нікого не чіпаєш.

І тут тобі маєш…

Хтось у тебе стріляє!

Болить ніжка, шкутильгаєш.

І тобі не до пісень…

Женя: (плаче ) Ні. Не хочу я себе ніким уявляти.

Я зрозумів, що ти хотіла сказати.

Нікого не буду тепер ображати!

(Метелик під музику махає крильцями, Женю лікують )

Катя: Ми дуже погано себе повели.

Багато шкоди природі завдали!

Разом: Вибачте нас!

Ми обіцяємо:

- У птахів не стріляти

- Квіти не зривати.

- Метеликів не ображати.

- Слабшим допомагати

Весна: Тепер настав час рятувати Анастасію. Чари злої безсердечної Чаклунки можуть подолати лише добра енергія сердець багатьох дітей і їх знання про природу.

Андрійко

- Друзі, давайте всі разом допоможемо нашій Анастасії повернутися додому!

Весна задає дітям завдання.

1.Загадки

З'являються діти у костюмах квіток.

● Перша квіточка весняна Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

І з'явився цвіт біленький. (Підсніжник)

● За підсніжником у квітні Голубим намистом квітну.

Не одну вже квітку маю —

Сім до неба піднімаю. (Проліски)

● Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

Коли розцвітаю, приходить весна.

Мій цвіт фіолетовий, п'ять пелюсток.

І довго я квітну між інших квіток. (Фіалка)

● Із малої цибулини

Виріс весняної днини.

До нарциса привітався

Та на грядці залишався. (Тюльпан)

● Дзвіночки в лісі ніжні-ніжні,

Немов сніжинки білосніжні.

В зеленім листі спочивають,

П'янкий запах мають. (Конвалія)

Лиш весна привітна

У гостях з:явилась

На гіллі тендітнім

Котики розсілись.

Котики мякенькі, білі, невеличкі.

Знають усі діти, то цвіте (Вербичка)

Пісня «Котики»

В е с н а

Ви дуже розумні, мої любі дітки!

Розгадали всі загадки про квітки!

Слово надаю первоцвітам маленьким.

Таким ніжним й моєму серцю дорогеньким.

Промова першоцвітів

1 – ша к в і т к а

Любі діти, не рвіть первоцвіти.

Нас залишилось зовсім мало у світі.

2 – га к в і т к а

Щовесни у ліс приходять люди,

Та безжально нас гублять.

3 – тя к в і т к а

Виривають нас з корінням,

Не залишають цибулиння.

4 - та к в і т к а

Приходьте до лісу, милуйтесь нами.

Та залишайте під деревами й кущами.

5 – ма к в і т к а

Ми згодні Землю прикрашати,

Але нас не треба ображати.

Після кожного виконаного завдання ворони летять в казкове царство і замінюють чорні картинки на кольорові. Після останнього забирають Анастасію.

2. Танцювальна гра

Весна

Я загадку загадаю,

Що я на увазі маю?

Про яку тварину йде -

Рухами відповідь дасте.

У зеленому кашкеті

Галасує в очереті,

Хоч і плавати мастак,

Та не риба і не рак.

(жаба)

В темнім лісі проживає

Хвіст рудий пухнастий має

Їй на місці не сидиться

Як зовуть її?

(лисиця)

Хоч у нього й шуба є,

а як холод настає,

він не ходить, не гуляє,

а у лігво спать лягає.

(ведмідь)

Невеличка та сіренька

В нірці мешкаю тихенько

Уночі по хаті - нир.

Я шукаю сало й сир.(миша)

Танок «Мишка Хохоша»

Ворони приносять Анастасію.

Анастасія

Дивним світ мені здається:

Все кругом живе, сміється.

Квітку зірвеш — вона в'яне,

І метелика не стане...

К в і т к а пролісок

Забула ти що кожна клітина:

Тварина це, людина чи рослина —

Природи нашої дитина.

То слід було б й тобі дізнатись,

Що світом можна милуватись,'

Лиш власним серцем та очима,

Ти ж теж природина дитина.

Анастасія

Пробач мені, сестричко мила,

Хоч і мала, та зрозуміла я все:

Моя рука ніколи і нікому

Ні кривди, ні біди не принесе

Зайчик

І людині, і комашці,

І квіточці, і тій же пташці,

Навчись допомагати,

Щоб вірних друзів мати!

Допомога треба всім:

І дорослому й дитині.

І природі, і людині!

Метелик: Добре, що ви зрозуміли:

Земля – це наш спільний дім.

І якщо ми будемо дружити,

Це на користь усім!

Метелик 2

Ліс і луки, синю річку,

Кожну пташку невеличку,

Цю веселочку барвисту,

Це калинове намисто –

Україну, рідний край

Бережи, люби і знай!

Пісня «Лише у нас на Україні»

Список використаної літератури

1. Давидов А. І. Знай, люби, бережи. — К.: Веселка, 1989.

2. Олена Пчілка «Весняні квіти».

3. Хитяєва Л.Д. Довідник з природознавства : навчальний посібник для початкової школи. — X. : Скорпіон, 1999. — 48 с.

4 .Навчальне видання «Виховання екологічної культури

молодших школярів. Частина І» / О. В. Депетист, В. В. Чала,

5. Н. А. Ярова – Х. :Вид. група «Основа», 2014. – 110,[2]с. – (Б-ка

журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 6 (126)).

.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»