Картотека відомих людей. Випуск №331. Цікаві факти про Варавву

Опис документу:
У цій презентації розповідається багато цікавих і маловідомих фактів із життя Варавви. Матеріали можна почитати як для власного задоволення і збагачення знань, так і використати на уроках історії в школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Цікаві факти про Варавву Варавва — біблійний персонаж, злочинець, звільнений Понтієм Пілатом з нагоди святкування юдейським народом свята Пасхи. Ро...
Слайд № 1

Цікаві факти про Варавву Варавва — біблійний персонаж, злочинець, звільнений Понтієм Пілатом з нагоди святкування юдейським народом свята Пасхи. Розбійник Варавва згадується всіма чотирма євангелістами при описі ними Страстей Христових, а також в Книзі діянь святих апостолів де про нього говорить Петро (апостол) (Дії 3:14).

Відомостей про заколот Варавви практично не збереглося, що ймовірно говорить про його невеликі масштаби. Оріген повідомляє, що в ранніх рукописах Є...
Слайд № 2

Відомостей про заколот Варавви практично не збереглося, що ймовірно говорить про його невеликі масштаби. Оріген повідомляє, що в ранніх рукописах Євангелій він зустрічав ім'я «Ісус Варрава» або «Ісус, син Абби», Абба – ім'я багатьох таннаїв. Іноді, замість Абби, читають «рабби», тобто «син рабина». Апостол Марк розповідає: «Тоді був в ув’язненні хтось, на ім'я Варавва, зі своїми спільниками, які під час заколоту вчинли вбивство». Апостол Лука додає: «Варавва був посаджений в темницю за вчинене в місті обурення і вбивство». Отже, незадовго до Пейсаха якийсь Варавва, що стояв на чолі групи бунтівників («зі своїми спільниками»), підняв в місті, ймовірно в Єрусалимі, антиримський заколот. При цьому були убиті (римляни і колабораціоністи). Заколот було придушено, але у зв'язку зі святримський ом намісник Понтій Пилат мав дозволити народу помилувати одного із засуджених до смерті.

Варавва був відомим бунтівником, майстерним оратором, міг легко переконувати, переконувати і бути лідером. Свій повстанський рух, свою «політичну» ...
Слайд № 3

Варавва був відомим бунтівником, майстерним оратором, міг легко переконувати, переконувати і бути лідером. Свій повстанський рух, свою «політичну» програму він вибудував на патріотизмі, і національної гордості, адже іудеї справедливо вважали себе обраним народом, вони зі зневагою, і неприхованим зарозумілістю, ставилися до язичників, які не розділяли їхньої віри в Бога. Варавва закликав народ до бунту проти діючої влади, проголошуючи себе через своїх соратників політичним лідером і майбутнім царем єврейського народу. Він мав образ нового Мойсея, через якого Бог вивів Свій народ з Єгипту і звільнив від рабства. Таціт називає визволителя Варавви – Понтія Пилата – прокуратором Іудеї, Йосип Флавій – правителем-гегемоном і намісником, але знайдений в 1961 р. в Кесарії напис, що датується періодом правління Пилата, показує, що він, як і інші римські правителі Іудеї з 6 по 41 рр., був на посаді префекта.

Достеменно не відомі причини такої популярності Варавви серед давньоіудейської громадськості. Видається вкрай нелогічним те припущення, що простий ...
Слайд № 4

Достеменно не відомі причини такої популярності Варавви серед давньоіудейської громадськості. Видається вкрай нелогічним те припущення, що простий народ у більшості своїй міг просити звільнення звичайного кримінальника, тому версія про Варавва, як борця за свободу і незалежність Стародавньої Іудеї, існує і розділяється, наприклад, офіційною католицькою церквою. Так, Папа Бенедикт XVI в енцикліці Spe Salvi пише що: «Ісус не був Спартаком, він не був залучений в боротьбу за політичне звільнення, як Варавва або Бар-Кохба». Деякі автори, наприклад Бенджамін Уррутія (у творі «Логія Ієшуа: Висловлювання Ісуса») і Хаям Маккобі ( «Революція в Юдеї: Ісус і єврейське Опір»), вважають, що епізод з вибором між двома ув'язненими історично неправдоподібний, а Ісус з Назарета тотожний Ієшуа Бар Аббі (Ісусу Варавві).

Так чи інакше, але народ вибрав Вараву, а не Ісуса Христа, що говорить про те, що Варавва, як народний герой війни з римлянами був популярний серед...
Слайд № 5

Так чи інакше, але народ вибрав Вараву, а не Ісуса Христа, що говорить про те, що Варавва, як народний герой війни з римлянами був популярний серед населення Іудеї, а той факт, що за нього заступилися священики можливо вказує, що Варавва мав підтримку не лише сикаріїв, але й фарисеїв. Левія Матвій пише: «На свято ж (Пасхи) правитель мав звичай відпускати народу одного в'язня, якого хотіли. Був тоді у них відомий в'язень, що називався Варавва; отже, коли зіб-ралися вони, сказав їм Пилат: кого хочете, щоб я відпустив вам: Вараву, або Ісуса, якого звали Христом, бо знав, що зрадили Його із заздрості. Але первосвященики і старійшини підбурили народ просити Варавву, а Ісуса згубити. Тоді правитель запитав їх: кого з двох хочете, щоб я відпустив вам? Вони сказали: Варавву». Таким чином, Варавва уник страти.

Про епізод із звільненням Варавви йдеться також в Євангелії іід Луки (Лк. 23:17-25): «А йому та потрібно було для свята відпустити їм одного [ в'яз...
Слайд № 6

Про епізод із звільненням Варавви йдеться також в Євангелії іід Луки (Лк. 23:17-25): «А йому та потрібно було для свята відпустити їм одного [ в'язня]. Але весь народ став кричати: смерть Йому! а відпусти нам Варавву. Варавва був посаджений в темницю за вироблене в місті, і за вбивство. Пилат знову підніс голос, бажаючи відпустити Ісуса. Але вони кричали: Розіпни, розіпни Його! Він утретє сказав їм: Яке ж зло вчинив Він? я нічого гідного смерти не знайшов у Ньому; Отже я покараю Його й відпущу. Але вони продовжували з великим криком вимагати, щоб Він був розп'ятий, і переміг крик їх та первосвящеників. І Пилат присудив, щоб на прохання їх, і відпустив їм Варавву, посадженого за повстання та вбивство в в'язницю, за якого вони просили; а Ісуса віддав їхній волі.». Коротка згадка є в євангеліста Івана(Ів. 18:39-40): «Є ж у вас звичай, щоб я випустив вам на Пасху; хочете, відпущу вам Царя юдейського? Тоді знову закричали всі, кажучи: Не Його, а Варавву. Варавва ж був розбійник».

Якщо зі сторони євреїв звільнення Варавви ще можна пояснити, то чим керувався у винесенні вироку Пилат виникає запитання. Своїм заколотом і вбивств...
Слайд № 7

Якщо зі сторони євреїв звільнення Варавви ще можна пояснити, то чим керувався у винесенні вироку Пилат виникає запитання. Своїм заколотом і вбивствами, Варавва зазіхнув на існуючий порядок правління. Він зазіхнув на владу римлян в Іудеї. Римський закон однозначно вважав Варавву політичним бунтівником, якому «світила» неодмінна страта. Як свідчить давньоримський історик Светоній той же імператор Тіберій судив усі випадки образи «Його Величності» з винятковою жорстокістю. Пилат безумовно перевищив свої повноваження, звільнивши державного злочинця Варавву без найвищої санкції на те з боку імператора Тіберія. Чому Пилат так легковажно ризикнув своєю кар'єрою, та що там кар'єрою – самим життям? Заради кого він ризикував? Заради єврейського злочинця? Факт, що усі учасники судилища продемонстрували неприродну, навіть злочинну, м'якотілість по відношенню до Варавви. Більше того, усі учасники судилища так же одностайно продемонстрували неприродну, навіть злочинну, жорстокість по відношенню до іншого засудженого – Ісуса з Назарета. Можна припустити, що така одностайність євреїв вразила навіть черствого Пилата, тож він і прийняв таке рішеня. Подальша доля Варавви невідома.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»