Картотека рухливих ігор для дошкільників

Опис документу:
Картотека містить перелік рухливих ігод для дітей дошкільного віку. Рекомендовано використовувати на заняттях з фізичного виховання та на прогулянках з дітьми дошкільного віку. Сприяють гармонійному розвитку організму дошкільника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

  1. Знайди прапорець.

Мета: виховувати спостережливість, витримку, вчити орієнтуватися в просторі.

Хід гри: Діти сидять на стільцях із заплющеними очима. Вихователь за кілька кроків від них ховає прапорці. На слова “Шукайте прапорці” діти починають шукати їх. Той, хто знайшов прапорець, бере його і сідає на місце. Коли прапорці знайдено, під бубон або пісню ходять з прапорцями. Першою йде дитина, яка раніше від інших знайшла прапорець. Після ходьби гру починають знову.

Вказівки до гри. Спочатку викликати одну дитину, потім четверо - п’ятеро шукати прапорці (замість них можна ховати кольорові іграшки). Найкраще проводити гру на свіжому повітрі.

Може бути інший варіант цієї гри.

Вихователь тримає два прапорі і звертається до дітей:

Ось у мене в руці

Два маленькі прапорці,

Не дивіться, я прохаю.

Діти заплющують очі. Вихователь продовжує:

У кущах їх заховаю,

Хто один хоч прапорець,

Відшука – той молодець.

Вихователь ховає прапорці за межі стежки (за дерево або кущ) і каже: А тепер ті прапорці,

Що тримала я в руці,

Розшукати дозволяю!

Діти ходять і шукають прапорці. Вихователь каже:

Хто знайшов їх, в тую ж мить

Хай до мене підбіжить!

Після того як діти знайдуть прапорці, гра повторюється.

  1. По стежці.

Мета: учити ходити по зменшеній опорі. Розвивати почуття рівноваги, спритність.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках, поставлених під однією стіною кімнати. Вихователь кладе на підлозі паралельно два шнури (завдовжки 2,5-3 м), один від другого на відстані 30-25 см. Звертаючись до дітей, вихователь каже: “По стежці підемо гуляти до лісу. Йти треба обережно, один за одним”. Діти встають, ідуть по стежці до її кінця і повертаються на свої місця, не наступаючи на шнур.

Вказівки до гри: Для підвищення інтересу до гри, за стежкою можна поставити на стільцях або лаві кілька іграшок: ведмедика, зайчика, лисичку. Стежку поступово звузити до 20 см, замість стежки на підлогу можна покласти дошку.

  1. Цілься точніше.

Мета: розвивати окомір, спритність, координацію рухів.

Хід гри: Діти стають у коло, у кожного в руці маленький м`яч. У середині кола поставлено кошик або ящик (на відстані 1,5-2 м). За сигналом вихователя діти кидають м`яч у кошик (ящик), потім підходять до нього , беруть свої м`ячі та повертаються на місце.

Вказівки до гри: У цій грі беруть участь не більш як шість-вісім дітей. Звертати увагу на широкий замах рукою зверху від плеча та енергійний кидок.

  1. Влучи у ворітця.

Мета: учити дітей прокочувати м`яч по підлозі. Розвивати окомір і спритність.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках (лаві). По черзі підходять до визначеного місця (лінії), на відстані 1,5 – 2 м від якого поставлено дугу (“ворітця”). Дитина нахиляється, бере м`яч і прокочує між “ворітцями”, а вихователь прокочує його в зворотньому напрямі. Дитина ловить м`яч обома руками і повертається на своє місце. Потім виходить інша дитина. Гра закінчується, коли всі діти прокотять м`яч у “ворітця”.

Вказівки до гри: Гру краще проводити невеликими групами. До початку гри показати, як прокочувати м`яч. Коли м`яч котиться вбік, а не у “ворітця”, його бере дитина, яка невдало покотила, і котить знову. Згодом діти прокочують м`яч одне одному.

  1. Дожени мене.

Мета: учити бігати по прямій. Виховувати вміння швидко орієнтуватися та рухатись, не заважаючи один одному.

Хід гри: Вихователь стоїть за 3-5 кроків від дітей, вишикуваних у шеренгу. На слова: “Діти, доженіть мене!” вони біжать. Намагаючись наздогнати вихователя. Побігавши не дуже швидко 15-20 с, він дає кому-небудь з дітей спіймати себе, і всі повертаються на свої місця.

Вказівки до гри: Можна взяти в руки ведмедика і доторкнутися його лапою до двох-трьох дітей, проговорюючи: “Дожени ведмедика!” Якщо група велика, дітей можна поділити на дві підгрупи. Одна грається, друга – спостерігає, потім міняються ролями.

  1. Поїзд.

Мета: учити дітей ходити й бігати одне за одним. Виховувати вміння узгоджувати свої рухи з рухами інших дітей.

Хід гри: Діти шикуються один за одним у колону. Це – “вагони”. Першим у колоні, “тепловозом”, стає вихователь. Він дає свисток, діти починають іти вперед, поступово прискорюючи темп, який переходить у біг. Під’їжджаючи до станції (умовного місця), діти на слова вихователя “Прийшов, прийшов, прийшов!” знову переходять на ходьбу. На слово “приїхали” діти спиняються, “тепловоз” випускає пару (вимовляє звук пш-ш-ш).

Вказівки до гри: На початку року гра проводиться без імітаційних рухів коліс. Після кількох повторень гри продемонструвати рух коліс. Коли тепловоз гуде “у-у-у”, діти згинають руки в ліктях і відводять їх трохи назад. Після гудка вони витягують руки вперед, проказуючи “чу”, вправу повторюють 5-6 разів.

Гру можна провести з деякими ускладненням. Після зупинки “поїзда” діти гуляють. Збирають квіти, ягоди, гриби. Після гудка швидко шикуються в колону і “поїзд” рушає. У гру можна ввести червоний і зелений прапорці як сигналізацію. Коли піднімають червоний прапорець – “поїзд” зупиняється, зелений – їде далі.

  1. Літаки. (спрощений варіант)

Мета: учити дітей бігати врозтіч, не наштовхуючись одне на одного. Виховувати увагу та вміння починати рухи за сигналом.

Хід гри: Діти-“льотчики” сидять або стоять у шерензі з одного боку майданчика (залу). Вихователь називає трьох дітей і пропонує їм приготуватися до польоту. Вони виходять на середину. Вихователь каже: “До польоту приготуватися, завести мотори!” Діти виконують обертальні рухи руками і вимовляють звук р-р-р. За словами вихователя “Літаки полетіли!” відводять руки в сторони (як крила в літака) і бігають у різних напрямах. На слова “Літаки на посадку!” діти повертаються на свої місця. Потім починає грати інша група дітей.

Вказівки до гри: Перед грою показати всі ігрові рухи. При першому проведенні гри виконувати рухи разом з дітьми. Після кількох повторень можна запропонувати всім дітям групи політати на “літаках”.

8. Пузирі.

Мета: учити дітей бігати врозтіч, не наштовхуючись одне на одного. Виховувати увагу та орієнтування в просторі.

Хід гри: Діти-“пузирі” присідають у різних місцях майданчика (залу). На слова вихователя “Пузирі надуваються” діти піднімаються, повільно відводячи руки в сторони вгори. На слова “З пузирів виходить повітря”. Вони вимовляють звук с-с-с. Потім вихователь удає, що надуває пузирі (діти в цей час піднімаються). Далі він промовляє: “Пузирі полетіли!” На ці слова діти починають бігати по майданчику (залу), кружляти. На слова вихователя: “Пузирі сіли” діти сідають на стільчики (лаву).

9. Хто тихіше.

Мета: учити ходити та бігати в одному напрямі. Виховувати увагу та орієнтування в просторі.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках або лавах з одного боку майданчика (кімнати). У вихователя в руках котик. Він каже: “Котик спить, треба пройти тихо, щоб його не розбудити”. Спочатку викликає кілька дітей (3-4) і говорить: “Подивимося, хто з вас уміє ходити тихенько”. Діти намагаються пройти біля вихователя якомога тихіше. Вихователь раптово каже: “Швидше на свої місця”. Діти біжать до своїх стільців і сідають. Потім у грі беруть участь усі діти.

10. Пташки літають.

Мета: учити дітей зістрибувати з невисоких предметів і бігати врозтіч. Виховувати увагу, кмітливість.

Хід гри: Діти стоять на підвищенні: дошці, кубиках (висота 5-10 см). Вихователь каже: Ясно світить сонечко,

Пташки в поле захотіли,

Піднялися й полетіли.

Діти зістрибують з підвищення і “літають” – бігають, розмахуючи руками, присідають, “клюють зернятка” – стукають пальцями по колінах.

На слова вихователя “Дощ! Пташки в гніздечка полетіли” біжать на свої місця і стають на підвищення. Гру повторюють.

Вказівки до гри: Перед початком гри поставити кубики, покласти дошку з одного боку кімнати (майданчика) так, щоб дітям було зручно з них зістрибувати, не заважаючи один одному.

11. У ворітця.

Мета: учити дітей повзати в упорі стоячи на колінах і спираючись руками об підлогу. Розвивати спритність.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках. На відстані 2 м поставлено 3-4 дуги (ворітця), за 2-2,5 м від “воріт” на підлозі лежать м`ячі та встановлено стійку із сіткою (на рівні витягнутих угору рук дитини) для вкладання в неї м’ячів. Вихователь викликає троє-четверо дітей і пропонує їм стати проти “воріт”, проповзти в упорі стоячи на колінах під ними, встати, підняти м`яч обома руками і вкласти його в сітку. Потім діти повертаються на свої місця. Вихователь визначає дитину, яка виконала вправу найкраще. Гра повторюється з іншими дітьми.

Вказівки до гри: Учити дітей підлізати під дугу різними способами: повзати в упорі стоячи на колінах, спираючись долонями об підлогу, підлізати, присівши навпочіпки. Не торкаючись руками підлоги (“Підлізти під дугу”). При цьому діти засвоюють поняття проповзти, підлізти.

12. Сонечко і дощик.

Мета: учити дітей ходити та бігати врозтіч. Розвивати швидкість і спритність.

Хід гри: Діти присідають навпочіпки за стільчиками, що стоять на відстані 1,5 м від стін кімнати (залу) і дивляться у “віконце” (отвір спинки стільчика). Вихователь: “На небі сонечко, можна йти гуляти”. Діти ходять і бігають по кімнаті. Після слів “Дощик, швидше додому!” всі біжать на свої місця і ховаються в свої “будиночки” (присідають за стільчиками).

Вказівки до гри: Спочатку у грі беруть участь четверо - п’ятеро дітей, а потім уся група. При повторенні гру можна ускладнювати: запропонувати пострибати, зібрати “гриби” та “ягоди”, імітувати рухи птахів.

13. До ляльок у гості.

Мета: учити дітей ходити зграйкою, додержуючи визначеного напряму. Виховувати увагу, організованість.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках, поставлених уздовж стінки, на протилежному боці на підлозі сидять ляльки. Вихователь каже: “Діти, давайте підемо до ляльок у гості”. Діти встають і разом з вихователем ідуть до ляльок. Вони вітаються з ляльками, розглядають їх, розмовляють з ними. Потім вихователь каже: “Діти, пора додому, підемо на свої місця”. Діти повертаються, ідуть у повільному темпі, сідають на стільці.

Вказівки до гри: При повторенні гри діти відвідують ляльок, які сидять в іншому місці кімнати.

14. Мавпочки.

Мета: учити дітей лазити по гімнастичній стінці (похилій драбині) приставним кроком. Виховувати сміливість, розвивати спритність.

Хід гри: Діти-“мавпочки” по одному підходять до гімнастичної стінки, піднімаються на 3-4 щаблини приставним кроком і опускаються вниз. Інші діти спостерігають, як “мавпочки збирають на деревах банани й апельсини”. Потім на “дерево” піднімається наступна дитина.

Вказівки до гри: Стежити, щоб діти не пропускали щаблин, ногу ставили на середину стопи. Коли діти впевнено виконуватимуть лазіння вгору, завдання можна ускладнити: перейти приставним кроком на інший прогін стінки (“з одного дерева на інше”).

15. Де подзвонили.

Мета: виховувати витримку та вміння швидко орієнтуватися.

Хід гри: Діти стоять у колі. У середину вихователь виводить дитину зав’язує їй очі хусточкою. Комусь з дітей, які стоять у колі, педагог пропонує подзвонити.

Дитина, в якої зав’язані очі, показує рукою, звідки долинув звук. Якщо вона правильно покаже, їй розв’язують очі, а той, хто дзвонив, піднімає дзвоник і показує його. Якщо не відгадає, слухає вдруге. Після цього вибирають іншу дитину, і гра повторюється.

Вказівки до гри: Стежити, щоб дитина передчасно не розв’язала хусточку. Можна запропонувати не показувати рукою, звідки долинає звук, а повернутися обличчям.

16. Горобчики й автомобіль.

Мета: учити дітей бігати в різних напрямах, не наштовхуватись одне на одного. Виховувати увагу, вміння орієнтуватися в просторі, слухати сигнали вихователя.

Хід гри: Діти-“пташки” сідають на стільчики, розставлені на одному боці кімнати (майданчика). Це – “горобчики в гніздечках”. На слова вихователя “Горобчики полетіли!” діти бігають по всьому майданчику, хто куди хоче. На слова “Автомобіль їде, горобчики летять у гніздечка!” або на гудок автомобіля вони повертаються на свої місця і сідають на стільчики. Вихователь визначає найспритнішу “пташку”, яка першою прилетіла в “гніздечко”. Гра повторюється.

Вказівки до гри: Гру можна ускладнити: “горобчики” вилітають не з одного “гніздечка”, а з двох-трьох. Перед грою підготувати “гніздечка” (поставити стільчики в незамкнуте коло за кількістю дітей у гніздечку). Дітей поділити на підгрупи. Кожна дитина сідає в своє “гніздечко”. Спочатку дається сигнал для бігу “горобчикам”, які сидять у двох “гніздечках”, а коли гра повторюється – “горобчикам”, які сидять у третьому “гніздечку”. У кінці гри назвати “гніздечко”, у якому горобчики зібралися найшвидше.

Вихователь може проказати або проспівати вірш:

Полетіли пташки,

Пташки невеличкі,

Все літали, все літали,

Крильцями махали.

Так вони літали,

Крильцями махали,

На доріжку прилетіли,

Крихти поклювали.

Діти біжать урозтіч, присідають (клюють крихти), проговорюючи: “Тук-тук-тук”. Вихователь з кермом автомобіля (кружечок від серсо або обруч) подає сигнал: “Ту-ту-ту”. Діти-“горобчики” біжать у “гніздечка” (сідають на стільчики).

17. Будь обережним.

Мета: учити повзати по гімнастичній лаві в упорі стоячи на колінах. Виховувати увагу та сміливість.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках уздовж гімнастичної лави. За вказівкою вихователя по черзі підходять до гімнастичної лави, стають на одному кінці лави в упор стоячи на колінах і повзуть до її кінця, тримаючись за її краї. Потім піднімаються і сходять з лави.

Вказівки до гри: У разі потреби вихователь допомагає дитині, підтримує її. Цю вправу можна проводити на похилій дошці, один кінець якої покладено на куб заввишки 15-20 см.

18. Через струмок.

Мета: учити ходити по зменшеній опорі.. розвивати почуття рівноваги та спритність.

Хід гри: Вихователь креслить на землі дві риски (у приміщенні – кладе на підлогу дві мотузки) – це “струмок”. Потім через “струмок” кладе дошку “місток”. Дітям пропонують пройти по “містку” на другій бік.

Вказівки до гри: Коли діти перейдуть на інший бік, їм можна запропонувати пострибати, зібрати квіточки (різноколірні клаптики тканини). Потім вони повертаються по “містку” в зворотньому напрямі.

19. Жили у бабусі.

Мета: учити ходити по прямій. Виховувати увагу та орієнтування в просторі.

Хід гри: Діти-“гуси” сидять або стоять у шерензі з одного боку кімнати, серед них “бабуся” – няня або старша дитина. Посередині кімнати розставлені стільчики спинками до “гусей”. Це – “канавка”.

На слова вихователя: Жили у бабусі,

Білі, білі гуси

діти встають і проговорюють: “Га-га-га”. На слова: “Пішли гуси від бабусі” діти йдуть до “канавки”, проговорюючи: “Га-га-га”.

На слова: Мили гуси лапки

У воді канавки.

Довго вони милися

Та туди й спустилися

діти-“гуси” присідають навпочіпки і удають, що миють свої “лапки”, а потім сідають на килимову доріжку обличчям до сидіння, проговорюючи: “Га-га-га...”

Після слів вихователя “Ой кричить бабуся” “бабуся” голосно проговорює:

Де ж це мої гуси?

Ой пропали, ой пропали

Білі мої гуси!

діти встають.

На слова вихователя: Виходили гуси,

Кланялись бабусі!

діти підходять до “бабусі” і роблять глибокий уклін, проговорюючи: “Га-га-га”. Бабуся радо зустрічає дітей і танцює з ними.

Вказівки до гри: Гру можна проводити під пісню “Веселі гуси”.

20. Зайчик біленький.

Мета: учити стрибати на місці на обох ногах. Виховувати увагу і витримку.

Хід гри: Діти-“зайчики” сидять (навпочіпки) у колі, посередині якого – вихователь.

Вихователь проговорює текст:

Ось біленькі зайчики сидять,

Вони вушками ворушать.

Діти піднімають долоні до голови.

Ось так, ось так

Вони вушками ворушать.

Діти ворушать пальцями.

Їм холодно сидіти,

Треба лапоньки погріти.

Діти піднімаються і стоячи плещуть долоні.

Вже набридло їм стояти,

Трохи треба пострибати.

Стриб, стриб, стриб, стриб,

Трохи треба пострибати.

Діти стрибають на місці на обох ногах.

Зайчики, поспішайте,

Вовк за деревом – тікайте!

Діти розбігаються в різні сторони. Гра повторюється.

Вказівки до гри: Під час гри вихователь стежить, щоб усі діти робили рухи відповідно до тексту, плескали в долоні, стрибали на обох ногах, бігали врозтіч, не наштовхуючись один на одного.

21. Прокоти мяч.

Мета: учити прокочувати й ловити м`яч. Виховувати увагу та розвивати окомір.

Хід гри: Діти сидять на підлозі півколом. Вихователь стає на відстані 2-2,5 м від них обома руками і котить м`яч по черзі кожному. Діти ловлять м`яч обома руками й прокочують його в зворотньому напрямі вихователеві.

Вказівки до гри: Для гри потрібний великий м`яч (15-20 см у діаметрі). М’яч відштовхують і ловлять обома руками.

22. Передай м`яч.

Мета: учити дітей передавати м`яч один одному обома руками. Виховувати увагу, вчити орієнтуватися в напрямі руху.

Хід гри: Діти стоять у колі на відстані витягнутих у сторони рук. Одна дитина тримає великий м`яч. За словами вихователя “Гру почали!” діти починають передавати м`яч один одному обома руками по колу. Гра закінчується, коли всі діти передадуть м`яч.

Вказівки до гри: Вихователь стежить за тим, щоб діти повертали голову, стоячи на місці. Гру можна провести в іншому варіанті: діти сидять на підлозі і передають маленький м`яч одне одному правою або лівою рукою (залежно, в який бік передача).

  1. Злови мяч.

Мета: учити дітей кидати та ловити м`яч обома руками, орієнтуватися в напрямі руху. Виховувати увагу.

Хід гри: Діти стають у коло. Вихователь з великим м’ячем (діаметр 20-25 см) у середині кола. Після слів “Катю, лови м`яч”, кидає його дівчинці, яка ловить і кидає вихователеві.

Вказівки до гри: Вихователь стежить, щоб діти енергійно кидали м`яч обома руками знизу або від грудей і ловили його, витягнувши руки вперед.

  1. Дожени м`яч.

Мета: учити дітей бігати і ловити м`яч. Виховувати увагу та витримку.

Хід гри: Діти сидять на стільчиках, на відстані 2-3 кроків накреслено лінію. Вихователь викликає п’ятеро - шестеро дітей, які встають уздовж лінії на певній відстані один від одного. Поруч з ними стає вихователь з кошиком, у якому стільки м’ячів, скільки викликаних дітей. Вихователь проговорює: “Раз, два, три. Біжіть!” і кидає вперед на підлогу всі м`ячі з кошика. При цьому він говорить: М’ячик, м’ячик, не спиняйсь.

Куди хочеш повертайсь,

А ми будемо гуртом

За тобою йти слідом

Діти біжать за м`ячами. Кожний з них доганяє який-небудь м`яч, ловить його і кладе вихователеві в кошик.

Потім сідають на свої місця і до лінії підходить інша підгрупа.

Вказівки до гри: Коли діти повторять гру кілька разів, її проводять з усією групою відразу. При цьому м`ячі викидати з кошика за кількістю дітей.

25. М’яч у колі.

Мета: учити прокочувати і ловити м`яч. Розвивати окомір та орієнтування в просторі.

Хід гри: Діти сидять на підлозі в колі й за бажанням прокочують м`яч одне одному. Вихователь стоїть поза колом і в разі потреби підказує, кому котити м`яч.

Вказівки до гри: Показати дітям, як прокочувати м`яч, відштовхуючи його обома руками, як ловити його, витягнувши кисті рук уперед. Якщо м`яч відкотився, подати його дітям.

  1. Мій дзвінкий веселий м’яч.

Мета: учити стрибати на місці та узгоджувати рухи зі словами педагога. Виховувати увагу.

Хід гри: Діти стоять у колі на майданчику (залі), вихователь – у середині його. Він робить рух, нібито відбиває м`яч і декламує:

Мій дзвінкий, веселий м`яч,

Ти куди пустивсь навскач?

Жовтий, білий, голубий,

Не тікай від мене, стій!

Діти зображуючи м`яч, стрибають на місці на обох ногах. Після команди “Стій!” зупиняються. На слова вихователя “Зараз дожену!” діти розбігаються, а вихователь наче ловить їх.

Вказівки до гри: Слова потрібно вимовляти у швидкому темпі, відповідно до стрибків малюків. Якщо дітям важко відтворити рухи м'яча, їм потрібно показати, як стрибає м`яч.

  1. Не наступи на лінію.

Мета: учити повзати по зменшеній площі в упорі стоячи на колінах. Виховувати увагу.

Хід гри: Вихователь проводить на підлозі дві паралельні лінії – “коридор” завдовжки 4 м., на відстані 40-50 см одна від одної. Діти по черзі повзають в упорі стоячи на колінах між лініями, намагаючись не наступити на них. У кінці “коридору” дитина встає, піднімає руки вгору, прогинається і повертається на своє місце. Вправу виконують одне за одним.

Вказівки до гри: Для гри можна застосовувати дошку, яку кладуть на підлогу. Поступово “коридор” звужують до 35-25 см.

  1. Доповзи до брязкальця.

Мета: учити дітей повзати в упорі стоячи на колінах і спираючись руками об підлогу. Розвивати спритність.

Хід гри: Діти сидять на стільцях. На відстані 4 м на підлогу покладені прапорці або брязкальця. Вихователь викликає 4-5 дітей і пропонує їм проповзти в упорі стоячи на колінах до прапорців (брязкальців), узяти їх, помахати над головою або подзвонити в брязкальця,, потім покласти на підлогу й повернутися на свої місця. Потім вправу виконують інші діти.

Вказівки до гри: Діти, які сидять на стільчиках і не виконують у цей час вправи, перед тим, як повзати, хором проговорюють: “Раз, два, три – повзи!” і плескають у долоні по закінченню вправи. Таким чином, уся група активно спостерігає зо ходом гри.

ПЕРЕЛІК РУХЛИВИХ ІГОР

ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ

  1. “Знайди прапорець”.

  2. “По стежці”.

  3. “Цілься точніше”.

  4. “Влучи у ворітця”.

  5. “Дожени мене”

  6. “Поїзд”

  7. “Літаки”.

  8. “Пузирі”

  9. “Хто тихіше”

  10. “Пташки літають”

  11. “У ворітця”.

  12. “Сонечко і дощик”

  13. “До ляльок у гості”.

  14. “Мавпочки”

  15. “Де подзвонили”

  16. “Горобчики й автомобіль”

  17. “Будь обережним”

  18. “Через струмок”

  19. “Жили у бабусі”

  20. “Зайчик біленький”

  21. Прокоти м`яч”

  22. Передай м`яч”

23. “Злови м`яч”

  1. Дожени м`яч”

  2. “ М’яч у колі”

  3. “Не наступи на лінію”

  4. Мій дзвінкий, веселий м`яч”

  5. “Доповзи до брязкальця”

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Молодший Вік (Молодша група)

Зміст

Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою

Рухлива гра «ПОСПІШАЙТЕ ВСІ ДО МЕНЕ!»

Рухлива гра «КІЗОНЬКА»

Рухлива гра «КОНЯЧКИ»

Рухлива гра «БІЖІТЬ ДО ПРАПОРЦЯ»

Рухлива гра «ПТАШКА І ПТАШЕНЯТА»

Рухлива гра «ПТАШЕНЯТА Й КІТ»

Рухлива гра «МИШІ ТА КІТ»

Рухлива гра «НЕ ЗАПІЗНЮЙСЯ»

Рухлива гра «ВЕСЕЛІ КОЛОБКИ»

Рухлива гра «ЗНАЙДИ СВІЙ КОЛІР»

Рухлива гра «ДІТИ В ЛІСІ»

Рухлива гра «СЕРДИТИЙ ПЕС»

Рухлива гра «ПОТЯГ»

Рухлива гра «ВЕСЕЛІ ГУСИ»

Рухлива гра «ГОРОБЧИКИ Й АВТОМОБІЛЬ»

Рухливі ігри з повзанням і лазінням

Рухлива гра «КВОЧКА І КУРЧАТА»

Рухлива гра «МИШІ В КОМОРІ»

Рухлива гра «КІШКА І КОШЕНЯТА»

Рухлива гра «БДЖІЛКИ»

Рухлива гра «НА ГОРОДІ»

Рухлива гра «ВОРОНЕНЯТА»

Рухливі ігри з киданням та ловінням предметів

Рухлива гра «ПОЦІЛЬ У КОЛО»

Рухлива гра «ХТО ДАЛІ КИНЕ ТОРБИНКУ»

Рухлива гра «ПРОКОТИ М’ЯЧ У ВОРОТА»

Рухлива гра «ПІДКИНЬ М’ЯЧ ВИЩЕ»

Рухливі ігри зі стрибками

Рухлива гра «ГОРОБЦІ-СТРИБУНЦІ»

Рухлива гра «КОЗА ТА ВОВК»

Рухлива гра «ПО РІВНЕНЬКІЙ ДОРІЖЦІ»

Рухлива гра «У САДУ»

Рухлива гра «СПІЙМАЙ КОМАРА»

Рухлива гра «ЖАБКИ»

Рухлива гра «ГОРОБЧИКИ І КІТ»

Рухлива гра «З КУПИНИ НА КУПИНУ»

Рухлива гра «ХТО ЗБЕРЕ БІЛЬШЕ СТРІЧОК»

Рухлива гра «ДОСТРИБНИ ДО ПРАПОРЦЯ»

Рухлива гра «КРОЛИКИ»

Рухлива гра «ЗАЙЦІ ТА ВОВК»

Ігри на орієнтування в просторі

Рухлива гра «ВІДГАДАЙ, ХТО КРИЧИТЬ»

Рухлива гра «ЗНАЙДИ ІГРАШКУ»

Рухлива гра «ЗНАЙДИ СВІЙ БУДИНОК»

Рухлива гра «НЕ НАСТУПИ»

Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою

Рухлива гра «ПОСПІШАЙТЕ ВСІ ДО МЕНЕ!»

Мета: удосконалювати вміння виконувати рух за сигналом і біг по прямій; виховувати увагу; учити орієнтуватися в просторі.

Хід гри

Діти сидять на лаві за 8–10 м від вихователя.

В и х о в а т е л ь

Як то гарно дзвінок грає,

Нас у гру усіх скликає,

На стільцях ви не сидіть,

А до мене всі біжіть!

На слова «А до мене всі біжіть!» діти біжать, а вихователь зустрічає їх із простягнутими руками і каже:

Всі прибігли? Молодці!

Знов займіть свої стільці!

Діти повертаються на свої місця. Гра повторюється.

Рекомендації до гри

На початку року гру доцільно проводити з підгрупою (6–8 дітей).

Рухлива гра «КІЗОНЬКА»

Мета: вправляти дітей у ходьбі по колу; учити зменшувати та збільшувати коло; розвивати увагу, пам’ять, мовлення, колективні рухи, уміння слухати вихователя.

Хід гри

Діти стоять у колі, одна дитина — поза колом. Це «кізонька».

В и х о в а т е л ь. Просить їсти кізонька.

К і з о н ь к а. Ме – е - е!

В и х о в а т е л ь. Шукає кізонька травиці.

К і з о н ь к а. Ме – е - е!

Д і т и з в и х о в а т е л е м (разом)

Кізонько, кізонько,

Приходь в наш садок.

Кізонько, кізонько,

Багато в нас діток.

К і з о н ь к а (заходячи в коло). Ме-е-е!

Д і т и (беручись за руки та йдучи по колу праворуч)

Тебе ми всі запрошуємо.

Так, так, так!

Нарвемо трави хорошої.

Так, так, так!

Діти після слів «трави хорошої» зупиняються і на слова «Так,

так, так!» — удають, що рвуть траву.

К і з о н ь к а. Ме-е-е!

Д і т и (беручись за руки та йдучи по колу ліворуч)

Тебе ми нагодуємо.

Так, так, так!

Травою почастуємо.

Так, так, так!

На слова «Травою почастуємо» діти звужують коло, на «Так,

так, так!» наближаються до «кізоньки», простягають руки, удаючи що годують її.

Д і т и (розширюючи коло)

Кізонько, кізонько,

Приходь у наш садок,

Кізонько, кізонько,

Багато в нас діток.

Гра повторюється з новою «кізонькою».

Рекомендації до гри

Вихователь стоїть у колі поруч із дітьми і стежить за виконанням дій. Для підсилення емоцій вихователь може брати будь-кого з кола, щоб «кізонька» його доганяла (на зразок гри «Кіт

і мишка»), або діти кажуть: «Кізонько, кізонько, дожени нас!» — самі втікають, а «кізонька» їх ловить.

Рухлива гра «КОНЯЧКИ»

Мета: удосконалювати ходьбу, біг та вміння узгоджувати свої рухи.

Хід гри

Вихователь об’єднує дітей у дві підгрупи: одна — «конячки», друга — «візники».

В и х о в а т е л ь

Біжить коник-стрибунець

Через поле навпростець:

Хто його погладить —

Той буде сідлати,

Хто з руки напоїть —

Той кидає повід!

«Візник запрягає конячку» (надіває на неї віжки). «Конячка» біжить, куди їй вказує «візник».

Після повернення додому «візник годує та чистить конячку». Потім діти міняються ролями і знову «вирушають у дорогу».

Рекомендації до гри

Під час гри вихователеві слід пропонувати «конячкам» їхати повільно або швидко, а також у різних напрямках.

Рухлива гра «БІЖІТЬ ДО ПРАПОРЦЯ»

Мета: удосконалювати ходьбу та біг; виховувати увагу та вчити дітей орієнтуватися в просторі.

Хід гри

Кожна дитина отримує прапорець (половина групи — зеленого кольору, решта — синього).

Вихователь стає на одному боці майданчика і тримає в одній руці синій, а в другій — зелений прапорець.

В и х о в а т е л ь

Прапорці в руках тримаймо,

З ними зараз ми пограймо!

У колони ви ставайте,

Прапорці всі піднімайте!

Діти з прапорцями синього кольору стають у колону проти синього прапорця, діти із зеленими прапорцями — проти зеленого.

В и х о в а т е л ь. А тепер біжіть, гуляйте!

Діти ходять майданчиком або бігають. Вихователь у цей час переходить на другий бік майданчика і говорить:

Всім, увага! Поспішайте!

Прапорці свої шукайте!

Вихователь піднімає руки з прапорцями в сторони, діти біжать до прапорців свого кольору. Коли всі діти стануть у колону, вихователь пропонує підняти прапорці вгору і помахати ними. Гра повторюється.

Рекомендації до гри

Після кількох повторень гри прапорці можна перекладати

з однієї руки в другу для того, щоб діти були уважнішими, збиралися праворуч або ліворуч.

Рухлива гра «ПТАШКА І ПТАШЕНЯТА»

Мета: учити дітей ходити та бігати у різних напрямках, не наштовхуючись одне на одного; виховувати увагу; учити орієнтуватися в просторі.

Хід гри

Вихователь об’єднує учасників гри у чотири-п’ять підгруп, у кожній по шестеро-восьмеро дітей. Кожна підгрупа «пташенят» має свою хатку — «гніздо» (коло діаметром 3 м, накреслене на

землі або викладене скакалкою). У кожній підгрупі — своя «мати-пташка».

В и х о в а т е л ь

Пташечка мила

Під стріхою гніздо звила,

Над гніздечком кружляла,

Діток споглядала.

Полетіли пташки гуляти,

Собі їжу шукати.

Діти вибігають із «гнізд», стрибають, махають руками, ніби пташки крилами, бігають майданчиком. Після слів вихователя:

Пташенята, не баріться,

Всі в гніздечка поверніться! — пташенята разом зі «своєю мамою» повертаються в «гніздо»

і стають у коло. «Пташка-мати», «вкладаючи зернятко в долоні», «годує» їх.

Рекомендації до гри

«Пташки вилітають із гнізд» та повертаються до нього тільки за сигналом вихователя.

Рухлива гра «ПТАШЕНЯТА Й КІТ»

Мета: удосконалювати вміння бігати у різних напрямках; виховувати увагу та вчити орієнтуватися в просторі.

Хід гри

Вихователь зображує пташку, одна дитина — «кіт», решта — «пташенята».

«Кіт» сидить на стільці на одному боці кімнати (майданчика). «Пташка з пташенятами» ходять і бігають кімнатою.

В и х о в а т е л ь

Пташенята полетіли,

На травицю дружно сіли.

І зернята подзьобали,

Крильцями всі помахали.

«Пташенята» збираються навколо «пташки», присідають, удають, що клюють зерно і п’ють водичку. Потім «пташка» перебігає в інше місце, «пташенята» біжать за нею, «розмахуючи крилами». Наближаючись до «кота», вихователь говорить:

Котик очі відкриває,

Пташенят наздоганяє.

«Кіт» нявчить і біжить за «пташенятами», які тікають в умовне місце. «Пташка» захищає «пташенят», розводячи руки в сторони, і говорить: «Геть, кішко, не віддам тобі пташенят». Гра повторюється.

Рекомендації до гри

Після присідання (коли «пташки клюють зернятко») діти підводяться, прогинаючись, піднімають руки в сторони і опускають їх. Присідання і піднімання рук у сторони повторюється двічі або тричі.

Рухлива гра «ТРАМВАЙ»

Мета: учити ходити та бігати парами; виховувати увагу та витримку.

Хід гри

Діти стоять у колоні парами, тримаючи одне одного за руки. Другою вільною рукою тримаються за шнур, кінці якого зв’язані (одна дитина тримається за шпур правою рукою, друга — лівою).

Вихователь стоїть на протилежному боці майданчика і тримає у руці три різнокольорових прапорці.

В и х о в а т е л ь

У трамвай скоріш сідаймо,

Вільні всі місця займаймо.

Тут стільці підряд стоять,

Пасажири вже сидять.

Вихователь піднімає червоний прапорець.

Світлофор червоним світить…

Д і т и. Все! Проїзд тепер закритий!

Діти зупиняються.

Жовтий колір — осторога…

Д і т и. Стій! Не вільна ще дорога!

Діти стоять на місці.

Ось зелене вже горить…

Д і т и. І трамвай поїхав вмить!

Діти йдуть або біжать («трамвай рухається»).

Рекомендації до гри

Сюжет гри ускладнюється тим, що коли «трамвай під’їжджає до зупинки», деякі діти виходять, решта — входять (у цей час діти піднімають шнур угору).

Рухлива гра «МИШІ ТА КІТ»

Мета: учити бігати у різних напрямках, не наштовхуючись одне на одного; виховувати увагу та вміння виконувати рухи за сигналом.

Хід гри

Діти сидять на стільчиках або лаві з одного боку зали (майданчика). Це «миші» сидять у «нірках». На протилежному боці — «кіт»; роль якого спочатку виконує вихователь або старша дитина. «Кіт» засинає, а «миші» бігають по залі (майданчику), стрибають.

В и х о в а т е л ь

Ох і любить спать на сонці

Котик наш муркотик,

Цілий день він на віконці

Гріє свій животик.

Та як мишка зашкребоче,

Котик вже пильнує,

Не заплющить доти очі,

Поки не вполює.

«Кіт» прокидається, промовляє: «Няв - няв» і починає ловити «мишей». Вони швидко тікають у свої «нірки» (сідають на стільці або лаву).

Рекомендації до гри

Вихователь стежить, щоб усі діти бігали якомога далі від «нірок». Перед «нірками» можна накреслити риску, за якою поставити стільчики або лаву, де сидять «мишки». За риску «кіт»

не заходить, і діти можуть спокійно займати свої місця. Бажано використати іграшку (кота), яку вихователь тримає в руці.

Рухлива гра «НЕ ЗАПІЗНЮЙСЯ»

Мета: учити дітей ходити та бігати у різних напрямках; виховувати увагу й розвивати спритність.

Хід гри

Діти сидять на стільчиках або лаві з одного боку кімнати (зали). На слова вихователя:

Діти весело гуляли,

І таночок танцювали,

Скоки - гопки, тра-та-та,

Ось така то сміхота! — діти розходяться, бігають урозтіч, підстрибують.

На слова вихователя:

Нумо, друзі, час не гайте,

На свої місця сідайте! —

діти поспішають до своїх стільців.

Рекомендації до гри

Під час гри вихователь стежить, щоб діти ходили, бігали по всій

кімнаті (залі), і називає дітей, які швидко зайняли свої стільці.

ВЕСЕЛІ КОЛОБКИ

Мета: удосконалювати навички бігу, ходьби; розвивати швидкість, спритність; виховувати увагу, бажання гратися з однолітками.

Хід гри

Вихователь разом із дітьми пригадує казку «Колобок» і пропонує пограти в гру, що відтворювала б події казки. За допомогою лічилки визначають, хто буде «зайчиком», «вовчиком», «лисичкою» та «ведмедиком». Решта дітей — «веселі колобки». На одному боці майданчика вихователь креслить коло — це хатка «колобків», на другому — розміщує обручі — «хатки звірят». «Звірята» стають у свої «будиночки». А «колобки» ходять майданчиком.

Вихователь

В лісі колобки гуляють,

Ходять, бігають, стрибають,

Комариків відганяють.

«Колобки» виконують різні рухи відповідно до тексту. Потім вихователь продовжує:

Колобки, тікайте,

Зайчик за деревом — поспішайте!

«Колобки» тікають, а «зайчик» ловить їх. Аналогічні слова вихователь каже про «вовка», «лисичку» та «ведмедика». Малята тікають, а «звірятко» наздоганяє їх. Потім діти міняються

ролями.

Рекомендації до гри

Діти повинні ходити та бігати в різних напрямах, не штовхаючи одне одного. Вихователь спонукає їх підходити ближче до «будиночків звірів». Можна ускладнити гру, збільшивши або

зменшивши відстань між будиночками «звірів» та «колобків»; «колобки» можуть бігати лише у парах; спіймана дитина може допомагати «звірятам» ловити товаришів; «колобки» можуть оббігати тільки певні предмети.

Рухлива гра «ЗНАЙДИ СВІЙ КОЛІР»

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати спритність і вміння діяти за сигналом.

Хід гри

Вихователь роздає дітям прапорці трьох-чотирьох кольорів: червоний, синій, жовтий або зелений. Діти з однокольоровими прапорцями згруповуються біля прапорця такого самого кольору,

який стоїть на підставці. На слова вихователя «Ідіть гуляти!» діти розходяться в різні сторони.

На слова вихователя «Знайди свій колір!» вони швидко біжать до прапорця певного кольору і стають у коло.

Рекомендації до гри

Вихователеві слід назвати групу дітей, які найшвидше зібралися біля свого прапорця. Після кількох повторень гри запропонувати дітям під час ходьби зупинитися, заплющити очі, а тим

часом переставити прапорці з одного кутка зали (майданчика) в інший.

Рухлива гра «ДІТИ В ЛІСІ»

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати увагу; розвивати спритність.

Хід гри

Діти сидять на стільчиках (лаві), поставлених з одного боку зали (майданчика). На слова вихователя:

Ми сьогодні в ліс підемо,

Там грибочків наберемо,

В кошик їх складемо,

Додому підемо! — діти розходяться і роблять відповідні рухи.

На слова:

Швидко кошики беріть,

На свої місця біжіть!

діти біжать до своїх стільців (лави) і сідають.

Рекомендації до гри

Вихователеві слід назвати дітей, які жодного разу не помилилися й швидко знаходили свої місця. Залежно від сезону, можна давати різні завдання: «Квіточок ми наберемо» або: «Ягід там ми

наберемо» та ін.

Рухлива гра «СЕРДИТИЙ ПЕС»

Мета: учити дітей рухатись відповідно до тексту, швидко змінювати напрямок руху, бігати, намагаючись не потрапляти до рук того, хто ловить.

Хід гри

Діти стоять на одному боці зали або майданчика. Одна дитина на протилежному боці — це «пес». Діти зграйкою тихенько підходять до нього, а вихователь промовляє:

Ось сердитий пес лежить,

І вдає, що міцно спить.

Бачить з будки двір увесь,

І гавчить сердитий пес.

Зараз ми його розбудим,

І побачимо, що буде.

Діти підходять до «песика». Щойно вихователь говорить останні слова, «пес» голосно гавкає. Діти розбігаються, «пес» біжить за ними, намагаючись зловити кого-небудь та забрати до себе. Коли

всі діти сховаються, «пес» повертається на своє місце.

Рекомендації до гри

Вихователь стежить за тим, щоб діти не чіпали «пса», коли наближаються до нього і не штовхали одне одного, тікаючи від нього.

Рухлива гра «ПОТЯГ»

Мета: учити дітей ходити та бігати в колоні по одному, прискорювати й уповільнювати рухи, робити зупинки за сигналом; привчати дітей знаходити своє місце в колоні, не штовхати товаришів, бути уважними.

Хід гри

Діти стають у колону по одному (не тримаючись одне за одного). Перша дитина — «потяг», решта — «вагони».

В и х о в а т е л ь

Потяг наш, потяг наш,

Яскравий, новенький,

Він вагони везе

Голубі, новенькі.

Вихователь дає гудок — і «потяг» починає рухатись уперед

спочатку повільно, потім все швидше і швидше.

Потяг наш, потяг наш,

Вже біжить швиденько,

І зупиниться вмить:

«Виходьте швиденько!»

Потяг зупиняється, вихователь пропонує дітям вийти погуляти, «зібрати квіти, ягоди» на уявній галявці. За сигналом діти знову збираються в колону — і «потяг» починає рухатись.

Рекомендації до гри

Спочатку діти шикуються в колону в будь-якому порядку, а наприкінці гри вони вже запам’ятовують своє місце в колоні — знаходять свій «вагон».

Рухлива гра «ВЕСЕЛІ ГУСИ»

Мета: учити ходити по прямій; виховувати увагу; розвивати вміння орієнтуватися у просторі.

Хід гри

Діти - «гуси» стоять у шерензі з одного боку кімнати, серед них — «бабуся». Посередині кімнати орієнтирами позначена «рівчачок».

Вихователь

Жили у бабусі

Сірі й білі гуси.

Діти промовляють: «Ґа-ґа-ґа!» На слова: «Пішли гуси від бабусі» діти йдуть до «рівчака», промовляючи:

Вихователь

Мили гуси лапки

У воді канавки.

Довго вони милися

Та туди й спустилися.

Діти - «гуси» присідають навпочіпки і вдають, що миють свої «лапки», а потім сідають на килимову доріжку, промовляючи: «Ґа-ґа-ґа!» Після слів вихователя «Ой кричить бабуся» «бабуся»

голосно промовляє:

Ой пропали гуси,

Ой пропали, ой пропали,

Сірі й білі гуси.

Вихователь

Виходили гуси,

Кланялись бабусі.

Діти підходять до «бабусі» і роблять глибокий уклін, промовляючи «Ґа-ґа-ґа!» «Бабуся» радо зустрічає дітей і танцює разом із ними.

Рухлива гра «ГОРОБЧИКИ Й АВТОМОБІЛЬ»

Мета: учити дітей бігати в різних напрямках, не наштовхуючись одне на одного.

Хід гри

Діти - «пташки» сідають на стільчики - «гніздечка».

В и х о в а т е л ь

Ось горобчики літають,

Швидко крильцями махають.

Діти бігають по всьому майданчику.

Полетіли, полетіли,

На доріжку тихо сіли.

Діти присідають.

Швидко мчить автомобіль:

Бі-бі-бі, бі-бі-бі!

Відлітайте до гніздечок:

Бі-бі-бі, бі-бі-бі!

За сигналом «Бі-бі-бі, бі-бі-бі!» (або: «Автомобіль») вони повертаються у свої «гніздечка».

Рекомендації до гри

Гру можна ускладнити: діти «вилітають» не з одного «гнізда», а з декількох.

Рухливі ігри з повзанням і лазінням

Рухлива гра «КВОЧКА І КУРЧАТА»

Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур; виховувати увагу та сміливість.

Хід гри

Вихователь зображує квочку, діти — курчат. Вони стоять перед шнуром, натягнутим на висоті 60 см. Окремо сидить «кіт» (няня або старша дитина).

Вихователь

Вийшла курочка гуляти,

І травички подзьобати.

А з нею малятка,

Маленькі курчатка.

Усі «курчата» з «квочкою» підлазять під шнур.

Підходячи до «кота», вихователь каже:

А в дворі, біля воріт,

Спав на лаві кіт-воркіт,

Очі витріщивши: «Няв!»

Доганять курчаток став.

«Курчата», почувши «няв», біжать у «курник» (інший куток

зали або майданчика). «Кіт» женеться за «курчатами».

К в о ч к а (витягнувши «крила» (руки) в сторони). Геть, коте!

Не віддам тобі курчаток!

Рекомендації до гри

«Курчатка» тікають, коли почують «Няв!». Під час підлізання під шнур не можна торкатися підлоги руками. Поступово висота шнура над підлогою зменшується до 50–40 см. Коли «курчата»

повертаються додому, слід підняти шнур вище, щоб діти не зачепилися за нього.

Рухлива гра «МИШІ В КОМОРІ»

Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур і бігати у різних напрямках; виховувати сміливість і розвивати спритність.

Хід гри

Діти сидять на стільцях або лаві з одного боку залу (майданчика). Це «миші» сидять у своїх «нірках». На протилежному боці натягнуто шнур на висоті 50–40 см — це «комора». Збоку майданчика стоїть «кіт» (вихователь). Він «засинає», а «миші» в цей час біжать до «комори». Вони нахиляються і пролізають у «комору», намагаючись не зачепити шнур.

В и х о в а т е л ь

Танцювали миші по бабиній хижі.

Стало бабці за танець — з’їли миші буханець.

Буханець навіщо з’їли, поточили крупці?

І маківки всі погризли бабусі — голубці!

Ой шануйтесь миші в хижі

І сидіть ви тихо.

Як бабуся кота впустить,

То буде вам лихо!

«Кіт» прокидається, «нявчить» і починає ловити «мишей», які швидко повертаються до своїх «нірок».

Рекомендації до гри

Після того як «миші» сядуть на свої місця, «кіт» ще раз проходить залою (майданчиком), ніби шукає «мишей», а потім повертається на своє місце. Спочатку підказує дітям, як тихо бігати

й підлізати під шнур, не торкаючись руками підлоги.

Рухлива гра «КІШКА І КОШЕНЯТА»

Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур і пролізати в обруч; виховувати увагу та розвивати спритність.

Хід гри

Вихователь об’єднує дітей у три підгрупи. Одна з них — «кішки», решта — «кошенята». Кожна «кішка» з двома «кошенятами» сідає на відокремлених трьох стільчиках перед дугою та обручем, прив’язаним до стояка (стільця) на відстані 1,5–2 м одне від одного.

В и х о в а т е л ь

В мами кішки кошенята

Дуже люблять погуляти.

Ось біжать вже по паркану,

Перестрибнули цю яму,

Ще пробіглися всі трішки,

То вони шукають мишку.

«Кошенята» підлазять по черзі під дугу, пролазять в обруч і стрибають кілька разів на обох ногах.

«Няв!» — почули малюки,

Мчать до мами залюбки.

За сигналом вихователя «кішки» починають нявкати. «Кошенята» повертаються в свої «хатки» (стільці). При повторенні гри діти міняються ролями.

Рекомендації до гри

Спочатку краще проводити гру тільки з підгрупою. Вихователеві слід назвати дітей, які правильно виконали всі завдання і першими повернулися на свої місця.

Рухлива гра «БДЖІЛКИ»

Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур і бігати у різних напрямках; розвивати спритність та орієнтування в просторі.

Хід гри

Діти - «бджілки» сидять у двох-трьох «вуликах» (біля викладено зі шнура). Перед «вуликами» натягнуто шнур на висоті 50–40 см. Навколо майданчика (у залі) на стільцях покладено

квіти. На слова вихователя:

Бджілки в поле захотіли

І знялися й полетіли.

Чути пісеньку таку:

«Джу-джу-джу, джу-джу-джу!» —

вилітають бджілки із «вулика», підлазять під шнур і з гудінням

«літають» майданчиком (залою).

На слова вихователя «На квіточки бджілки сідають, мед пахучий збирають» діти підходять до кліточок і присідають.

Вихователь продовжує:

Бджілки наші все літають,

На квітках нектар збирають.

Діти бігають, присідають. Ця вправа — біг та присідання — повторюється 4–5 раз.

На слова вихователя:

Знов присіли, озирнулись,

І у вулик повернулись! — діти швидко повертаються на свої місця. Вихователь називає, яка «бджілка» найшвидше «прилетіла».

Рекомендації до гри

Спочатку гра проводиться без підлізання під шнур. Під час гри вихователеві слід регулювати швидкість бігу для того, щоб діти не перевтомилися. Замість шнура можна підв’язати до стояків обручі.

Рухлива гра «НА ГОРОДІ»

Мета: вправляти у ходьбі в різних напрямках, підлізанні під шнур; виховувати увагу, витримку.

Матеріал: овочі знаходяться в різних місцях на килимі; шнур, закріплений на штативах.

Хід гри

Діти ходять по килиму і розглядають «овочі», промовляючи:

По городу ми гуляємо,

Різні овочі збираємо.

Їх уважно розглядаємо,

Тільки стиглі обираємо.

Вихователь

Швидко овочі збирайте,

Та у кошик їх складайте.

Діти підлізають під шнур («огорожу») і йдуть до кошика, щоб покласти зібрані «овочі».

Рухлива гра «ВОРОНЕНЯТА»

Мета: вправляти у підлізанні під шнуром, умінні рухатись не

наштовхуючись одне на одного; розвивати уважність, уміння діяти за сигналом.

Хід гри

Діти - «вороненята» сидять на стільцях перед накресленою лінією.

В и х о в а т е л ь

Вороненята міцно сплять,

У своїх гніздечках всі сидять.

А прокинуться на зорі —

Будуть каркати у дворі.

Діти удають, ніби сплять, заплющивши очі. На слова вихователя: «Кар-кар!» — «вороненята прокидаються», підводяться зі стільців, махають руками («крильцями»), піднімаючи їх у сторони, і кричать: «Кар-кар» декілька разів (руки опускають). Після слів вихователя:

Полетіли, полетіли,

Вороненята полетіли, кар! — діти підлазять під шнуром («вилітають із гнізда») стрибають, бігають («літають»). Коли вихователь каже:

Вийшла Таня на доріжку,

Вороненятам сипле крихти,— діти сідають на стільці. З’являється дівчинка й нібито «сипле

з чашки крихти» (шишки, каштани тощо). На слова вихователя:

Вороненята прилетіли

І всі крихітки поїли.

Тук-тук-тук, тук-тук-тук! —

діти підбігають до того місця, де «насипано крихти», присідають і починають «клювати» (збирати каштани або шишки).

Вихователь

Собака на подвір’ї гуляв,

Вороненяток налякав,—

і показує дітям іграшку-собачку, промовляючи: «Гав-гав!»

«Вороненята» після цього тікають до стільців.

Рухливі ігри з киданням та ловінням предметів

Рухлива гра «ПОЦІЛЬ У КОЛО»

Мета: удосконалювати вміння метати торбинки з піском у ціль; розвивати окомір і координацію рухів.

Хід гри

В и х о в а т е л ь

Нумо в коло всі ставайте,

І торбинки піднімайте.

Вихователь перешиковує дітей у коло, в центрі якого на відстані 2–2,5 м покладено обруч діаметром 40–60 см. На відстані 1,5–2 м намальовано — більше коло, на межі якого покладено

в різних місцях різнокольорові мішечки з піском вагою 50–100–200 г. Вихователь викликає на межу стільки дітей, скільки покладено мішечків. На слова вихователя «Приготуватися!» — діти

нахиляються і піднімають мішечки. За командою вихователя всі діти, які стоять на межі кола, кидають мішечки в маленьке коло, намагаючись влучити в обруч. Вихователь відзначає дитину, мішечок якої впав найближче до обруча. Потім діти збирають мішечки і кидають їх другою рукою. Вихователь знову відзначає дітей, що влучно виконали кидок.

Рекомендації до гри

Перед початком гри вихователеві слід показати, як кидати торбинки в ціль. Відстань від цілі поступово збільшується. На майданчику можна кидати каштани, шишки, сніжки.

Рухлива гра «ХТО ДАЛІ КИНЕ ТОРБИНКУ»

Мета: удосконалювати вміння метати торбинку з піском на дальність; розвивати координацію рухів.

Хід гри

Діти стоять із торбинками з піском (у правій і лівій руках) у шерензі на лінії, накресленій на землі. За сигналом вихователя вони кидають торбинку спочатку правою, а потім лівою рукою якнайдалі. Вихователь називає тих, хто кинув торбинку якнайдалі. Діти піднімають торбинки і повертаються на свої місця.

Рекомендації до гри

Вихователеві слід попередити дітей, щоб вони спостерігали, куди впали їхні торбинки. Він також звертає увагу на широкий замах із-за голови та енергійний кидок торбинки.

Рухлива гра «ПРОКОТИ М’ЯЧ У ВОРОТА»

Мета: удосконалювати вміння прокочувати м’яч і підлізати під шнур; розвивати спритність та орієнтування в просторі.

Хід гри

На майданчику або в залі натягнуто шнур на висоті 50 см. Це — «ворота». Шестеро-восьмеро дітей стоять у шерензі на відстані 2,5–3 м від шнура з м’ячем у руках.

В и х о в а т е л ь

Ти котись м’ячик веселий,

Крізь ворота, до оселі.

А ми слідом поспішаємо,

М’ячик наш наздоганяємо.

Діти котять м’яч обома руками по підлозі у «ворота» і доганяють його, підлазячи під шнур. Потім беруть м’яч і піднімають його.

Рекомендації до гри

Перед початком гри вихователеві слід показати, як прокочувати м’яч. Відстань до воріт поступово збільшувати. Назвати дітей, які правильно прокотили м’яч у ворота й швидко наздогнали

його.

Рухлива гра «ПІДКИНЬ М’ЯЧ ВИЩЕ»

Мета: удосконалювати вміння підкидати м’яч угору та ловити його обома руками; розвивати спритність.

Хід гри

Діти беруть м’ячі й розходяться майданчиком.

В и х о в а т е л ь

Ти підкинь свій гарний м’ячик,

Потім ти його спіймай!

Знов кидай, лови і смійся,

Але падать не давай!

Кожний із малюків підкидає м’яч обома руками вгору і намагається його спіймати. Якщо дитина не спіймала м’яча, вона піднімає його із землі й знову підкидає вгору.

Рекомендації до гри

Спочатку в грі бере участь половина групи, а після кількох повторень — уся група. Необхідно стежити, щоб діти ловили м’яч кистями рук, не притискали його до грудей. Доцільно використовуються м’ячі діаметром 12–15 см.

Рухливі ігри зі стрибками

Рухлива гра «ГОРОБЦІ-СТРИБУНЦІ»

Мета: вправляти у стрибках на обох ногах із просуванням уперед.

Хід гри

Частина дітей (5–6) — «горобці-стрибунці» — стоять у «гніздечку» (намальованому колі діаметром 2 м), решта дітей сидять по краю майданчика.

В и х о в а т е л ь

Чом сіренькі горобчики

Зажурились, засмутились?

Горобчики, диб, диб, диб,

Сіренькі, стриб, стриб, стриб!

Діти - «горобчики» на слова «диб, диб, диб» і «стриб, стриб, стриб» стрибають на обох ногах.

На слова вихователя:

Не журіться, горобчики,

Потанцюйте, поскачіть,

Горобчики, диб, диб, диб,

Сіренькі, стриб, стриб, стриб! — «горобчики» знову стрибають. Після завершення другого куплета

«горобчики» переступають межі свого «гніздечка» та йдуть у напрямку до дітей. Діти, перед якими вони зупиняються, підходять до «гніздечка», а «горобчики» сідають на їхні місця.

Рухлива гра «КОЗА ТА ВОВК»

Мета: тренувати дітей у підстрибуванні на обох ногах, в умінні бігати не наштовхуючись одне на одного; розвивати спритність, уміння діяти за сигналом.

Хід гри

Діти удають козенят і вільно ходять майданчиком — гуляють.

В и х о в а т е л ь

Добре козенятам

На лужку стрибати,

Гратись, борюкатись,

Ріжки наставляти.

Діти підстрибують, піднімають пальці рук до лоба, удаючи, що мають ріжки.

Грається малеча, і дзвінке

Всюди, всюди чути: «Ме-ке-ке!»

Діти присідають і прислухаються. Вихователь продовжує:

Десь близько ходить вовк-хижак,

Клацає зубами він отак.

З’являється «вовк» і проходить близько від «козенят». На останній рядок діти підводяться, а «вовк» починає їх ловити.

Рухлива гра «ПО РІВНЕНЬКІЙ ДОРІЖЦІ»

Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах, просуваючись уперед; виховувати увагу, уміння узгоджувати свої рухи з рухами інших дітей.

Хід гри

Діти сидять на лаві з одного боку майданчика. Вихователь пропонує їм погуляти. Діти підводяться і колоною йдуть на прогулянку під слова, які ритмічно проговорює вихователь:

По рівненькій доріжці,

Крокують наші ніжки.

Рівненькі в нас доріжки,

Раз, два, раз, два, раз, два...

Останні слова повторюються 8 раз.

На слова:

А тепер побігли по горбочках, по горбочках, —

діти стрибають на обох ногах, просуваючись уперед.

І у ямку — бух! — діти присідають.

У відповідь на слова вихователя «Вилізли з ями» діти промовляють: «У-у-ух!» і випростовуються. Після двох повторень тексту він говорить:

Рівненькі в нас доріжки, (Двічі)

Втомились наші ніжки.

Діти йдуть повільним кроком.

Почувши слова:

Ось там дім —

Живемо ми в нім! —

діти біжать до лави і сідають.

Рекомендації до гри

Спочатку вихователеві слід показати, як стрибати на обох ногах

і присідати. Потрібно стежити, щоб діти, пересуваючись у колоні,

дотримувалися певної відстані (витягнуті вперед руки), не набігали одне на одного, не штовхалися, тримали рівно голову і тулуб.

Рухлива гра «У САДУ»

Мета: розвивати в дітей окомір, упевненість, спритність; вправляти у підстрибуванні; виховувати почуття взаємодопомоги.

Хід гри

Між двома стояками або деревами на відстані 3–4 метри слід натягнути мотузку таким чином, щоб вона була на 10–15 см вища від зросту дітей із піднятими вгору руками. До неї прикріплюються яблука, груші.

У садочок ми підем, ми підем,

Груш та яблук наберем, наберем.

Раз, два, три, не зівай!

Груші й яблука зривай!

Діти об’єднані у групи. За сигналом вихователя вони «зривають» по одному яблуку чи груші, кладуть у кошик, який тримає один із гравців.

Рухлива гра «СПІЙМАЙ КОМАРА»

Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах; виховувати увагу, спостережливість; розвивати спритність.

Хід гри

Діти стоять у колі обличчям до його центра, на відстані піднятих у сторони рук. Вихователь — усередині кола, тримає в руках прутик (завдовжки 1–1,5 м) із прив’язаним до нього на шнурку

(завдовжки 1 м) картонним «комаром».

В и х о в а т е л ь

Комар пронизливо пищить

Ні на мить не замовчить,

Ніс тонкий як голка, має,

Дуже боляче кусає.

Вихователь піднімає «комара» над головою дітей і обводить

прутиком навколо. Коли «комар летить» над головами, діти підстрибують, намагаючись спіймати його. Виграє той, хто торкнувся «комара». Він говорить: «Я зловив». Гра повторюється доти, поки «комара» не спіймає певна кількість дітей (6–8).

Рекомендації до гри

Ловити «комара» можна тільки обома руками, підстрибуючи на обох ногах на місці вгору. Прутик швидко пересувають по колу, піднімають й опускають «комара», залежно від росту дітей, щоб,

підстрибуючи, вони могли торкнутися його.

Рухлива гра «ЖАБКИ»

Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах, просуваючись уперед; виховувати увагу та розвивати спритність.

Хід гри

Діти стоять у колі. Усередину кола обираються «жабка» і двоє «жабенят».

В и х о в а т е л ь

Скаче жабка по доріжці,

Витягнувши довгі ніжки.

Дитина, яка зображує жабку, стрибає по колу на обох ногах і на слова вихователя «Побачила комара» зупиняється і промовляє: «Ква-ква-ква!»

Вихователь продовжує: «А за жабкою жабенята...»

Двоє дітей, які зображують жабенят, стрибають за «жабкою» по колу, потім зупиняються і промовляють: «Ква-ква-ква!» Усі діти проговорюють: «Ква-ква-ква!»

Вихователь називає «жабенят», які своєчасно почали стрибати і правильно проговорювати визначені їм слова. Гру повторюють, обирають нових «жабку» і «жабенят».

Рекомендації до гри

«Жабка» і «жабенята» починають стрибати тільки після слів «Ква-ква-ква!» Перед початком гри вихователеві слід показати дітям, як стрибати на обох ногах із просуванням уперед.

Рухлива гра «ГОРОБЧИКИ І КІТ»

Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах; виховувати увагу та сміливість.

Хід гри

Діти стоять в обручах, покладених у ряд на землі (підлозі). Це «горобчики» у «гніздах». Вихователь або старша дитина зображує кота; його «хатка» на відстані 6–8 м від «гнізд горобців».

В и х о в а т е л ь

Ось маленькі горобці,

Сірі мають комірці.

Крихітки вони збирають,

Швидко, весело літають.

Діти «вилітають із гнізд» (бігають майданчиком). «Кіт» тим часом спить. Потім прокидається, промовляє: «Няв-няв!» і по-чинає ловити «горобчиків», які ховаються в «гнізда». Спійманих

«горобчиків» «кіт» веде у свою «хатку». Гра триває доти, поки «кіт» не спіймає трьох-чотирьох «горобчиків».

Рекомендації до гри

Дітей, яких спіймано, відпускають, але підраховують, скільки «горобчиків» спіймав «кіт». Вихователь підказує дітям, щоб вони не лякалися «кота» і підходили ближче до нього.

Рухлива гра «З КУПИНИ НА КУПИНУ»

Мета: удосконалювати вміння стрибати в довжину на обох ногах; розвивати спритність.

Хід гри

Діти стоять по один бік майданчика (зали). Вихователь розкладає на землі (підлозі) обручі або кружечки з картону на відстані 20–30 см одне від одного. За сигналом вихователя «Стрибаємо

з купини на купину» діти стрибають, відштовхуючись обома ногами з обруча в обруч (4–5 стрибків).

Рекомендації до гри

Вихователь стежить, щоб діти енергійно відштовхувалися обома ногами і приземлювались у середину обруча (кружечка).

Рухлива гра «ХТО ЗБЕРЕ БІЛЬШЕ СТРІЧОК»

Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах угору; розвивати спритність.

Хід гри

Між двома стояками напинають мотузок. На нього накидають кольорові стрічки (10–12). Кінці мають бути на 10–15 см вищими за підняту вгору руку дитини. Троє-четверо дітей стають під мотузок і починають стрибати (4–6 раз), намагаючись зняти якомога більше стрічок. Перемагає той, хто зібрав більше стрічок.

В и х о в а т е л ь

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будемо ми зараз грать!

Жовті, сині та червоні,

Будем стрічечки збирать!

Рекомендації до гри

Вихователеві слід підказувати, щоб під час стрибків діти робили енергійний змах руками вгору.

Рухлива гра «ДОСТРИБНИ ДО ПРАПОРЦЯ»

Мета: удосконалювати вміння стрибати на обох ногах, просуваючись уперед; розвивати спритність.

Хід гри

На відстані 2,5–3 м від шнура вихователь ставить на підставці 4–5 прапорців. Четверо-п’ятеро дітей стають у шеренгу і за сигналом вихователя починають стрибати на обох ногах, просуваючись

уперед до прапорців. Коли дитина дострибне до прапорця, вона піднімає його над головою і знову ставить на місце. У зворотному напрямку діти повертаються бігом.

Рекомендації до гри

Вихователь стежить, щоб діти виконували стрибки з одночасним відштовхуванням обома ногами та змахом рук уперед угору. Після кількох повторень гри відстань для стрибків доречно збільшити до 4 м.

Рухлива гра «КРОЛИКИ»

Мета: учити дітей стрибати на обох ногах, просуваючись уперед, пролізати під ніжками стільців; розвивати спритність, упевненість.

Хід гри

В одній стороні кімнати півколом розставлені стільці, сидіннями всередину півкола. Це «клітки кроликів». На протилежній стороні — «будинок сторожа». Посередині знаходиться «лужок»,

на який «кроликів випускають гуляти». Діти (по 2–3) стають позаду стільців, за вказівкою вихователя вони сідають навпочіпки — «кролики сидять у клітках».

В и х о в а т е л ь

Кріль, як зайчик, має вушка,

І пухнастий, як подушка.

Любить моркву, капустину,

Лагідний немов дитина.

Білий наче заметіль,

В клітці спить маленький кріль.

Вихователь - «сторож» підходить до «кліток» і «випускає кроликів» на «лужок»: діти одне за одним проповзають під стільцем, а потім стрибають, просуваючись уперед по всьому «лужку». За

сигналом вихователя:

Кроленята, нумо, в мить,

Місце в клітках ви займіть! —

«кролики» повертаються на свої місця, знов проповзаючи під стільцями.

Рекомендації до гри

Вихователь повинен стежити за тим, щоб діти проповзаючи

під стільцями не зачіпали їх спиною. Замість стільців можна використовувати дуги для підлізання.

Рухлива гра «ЗАЙЦІ ТА ВОВК»

Мета: привчати дітей уважно слухати вихователя, виконувати стрибки й інші дії відповідно до тексту; учити орієнтуватися в просторі, знаходити своє місце (кущ, дерево).

Хід гри

Діти - «зайці» ховаються за кущами і деревами. Осторонь за кущем знаходиться «вовк». «Зайці» вибігають на «галявину», стрибають, «їдять травичку», пустують.

В и х о в а т е л ь

Довгі вушка зайці мають,

Весело вони стрибають,

Люблять конюшину рвати,

Морква — це для зайців свято!

Зайчик вушками пряде,

Слухає: «Чи вовк не йде?»

За сигналом вихователя «Вовк йде!» — «зайці» тікають і ховаються за «кущі», під «деревами». «Вовк» намагається наздогнати їх.

Діти виконують дії, про які йдеться у вірші. Після завершення тексту з’являється «вовк» і починає ловити «зайців».

Рекомендації до гри

Дитина, яка виконує роль «вовка», повинна бути подалі від

«кущів», де ховаються діти. Спочатку роль «вовка» виконує вихователь, при цьому він не поспішає зловити «зайців», даючи можливість дітям втекти і сховатися. Потім можна запропонувати

виконувати роль «вовка» дітям за бажанням.

Ігри на орієнтування в просторі

Рухлива гра «ВІДГАДАЙ, ХТО КРИЧИТЬ»

Мета: учити дітей розпізнавати свійських птахів, тварин; виховувати увагу та пам’ять.

Хід гри

Діти зображують різних свійських птахів («півника», «курочку», «гуску») або тварин («корову», «котика», «кізоньку»). Обрані на цю роль діти ідуть на протилежний бік майданчика

і сідають там на стільці — «хатки». Решта дітей разом із вихователем підходить по черзі до «хаток» і говорить:

Тук-тук-тук, відчиняйте.

Гостей швидше приймайте.

Тук-тук-тук, тук-тук-тук!

Голос із хатки. Ку-ку-рі-ку! Я курей стережу!

В и х о в а т е л ь. Хто це там живе?

Д і т и. Півник!

Діти з вихователем запрошують:

Виходь, півнику, поспівати,

Малих діток розважати!

«Півник» виходить до дітей. Вони разом із вихователем ідуть

до наступної «хатки»: «Тук-тук-тук!»

Голос із хатки

Ко-ко-ко, ко-ко-ко!

Курчаток скликаємо під крило.

В и х о в а т е л ь. Хто це?

Д і т и. Курочки!

Курочки рябенькі,

Виходьте до нас,

Буде весело у нас.

«Курочки» приєднуються до дітей. Вихователь і всі діти підходять до наступної «хатки», повторюють ті самі слова і чують відповідь:

Ґа-ґа-ґа! Ґа-ґа-ґа!

Ми завжди біля ставка!

Діти відгадують і запрошують «гусей» приєднатися до них.

Коли діти обійдуть намічені «хатки» і дізнаються, хто там живе,

вихователь пропонує: «Діти, потанцюємо!»

Малюки із вихователем утворюють коло і танцюють.

Рекомендації до гри

При повторенні гри діти можуть виконувати роль тварин. Наприклад, «корівка» промовляє:

Му-му-му, Молочка кому?

Діти запрошують:

Ти, корівонько, виходь,

З нами таночок заводь.

Козлик

Ме-ме-ме! Бородою трясу,

Травички прошу!

Д і т и

Виходь, до нас, бородатий,

Будемо весело співати!

Котик

Няв-няв-няв-мур!

Лякаю курей,

Ловлю мишей.

Діти

Виходь сірий, кіт-мурлика,

Оксамитові лапки,

А на них царапки.

Рухлива гра «ЗНАЙДИ ІГРАШКУ»

Мета: учити орієнтуватися в просторі; виховувати спостережливість, витримку.

Матеріали: іграшки (зайчик, ведмедик, білочка, лисичка, вовк).

Хід гри

Діти сидять на килимку із заплющеними очима. Вихователь ховає іграшок-звірят. За звуковим сигналом (брязкальце чи бубон) діти шукають іграшки.

Вихователь

Ось прийшли до нас, малята,

Білочки і зайченята.

І ведмедики, й вовки,

Щоб погратись залюбки.

Не дивіться, я прохаю,

Де звіряток заховаю.

Вихователь ховає звірят у групі чи на майданчику. Діти шукають їх.

Вихователь

Хто знайшов звірят, то вмить

Хай до мене підбіжить!

Після того, як діти знайдуть іграшки, гра повторюється.

Рухлива гра «ДЕ ДЗВЕНИТЬ?»

Мета: продовжувати вчити дітей орієнтуватися в просторі; розвивати увагу.

Хід гри

Діти стоять у колі. Вони промовляють слова разом із вихователем і рухаються по колу.

Дзень, дзелень! — дзвінок дзвенить,

Хоче діток запросить.

В гру веселу з ним пограти,

Посміятись, пострибати.

Діти, очі затуліть і скажіть:

«Де він дзвенить?»

Потім діти затуляють очі руками і прислухаються. Вихователь дзвенить дзвіночком у різних кутках кімнати, а діти відгадують, з якого боку дзвенить.

Рухлива гра «ЗНАЙДИ СВІЙ БУДИНОК»

Мета: удосконалювати вміння ходити та бігати у різних напрямках; виховувати увагу; учити швидко орієнтуватися у просторі.

Хід гри

Вихователь об’єднує дітей у дві підгрупи. Одну садить на лаву або стільці на одному боці майданчика (зали), другу — на протилежному.

В и х о в а т е л ь

Я будиночок будую,

Стіни рівні в нім мурую.

Дах трикутний, ще й віконце,

Щоб туди дивилось сонце!

Я щодня іду, гуляю,

Ходжу, бігаю, стрибаю.

Діти розходяться врізнобіч, ходять і бігають за бажанням.

Вечір нічку вже веде,

Хто будинок свій знайде?

Діти поспішають на свої місця (до «будиночка») і сідають на свої стільчики.

Рекомендації до гри

Під час гри дітям вихователь нагадує дітям, щоб вони не наштовхувались одне на одного.

Рухлива гра «НЕ НАСТУПИ»

Мета: удосконалювати вміння ходити, переступаючи через кубики; розвивати спритність та орієнтування в просторі.

Хід гри

На підлогу вихователь ставить у 2–3 ряди кілька кубиків (5–6) на відстані 1 м один від одного. Двоє-троє дітей одночасно проходять на другий бік зали (майданчика), переступаючи через кубики

і не наступаючи на них.

В и х о в а т е л ь

Кубики переступайте,

Добре ніжки піднімайте,

Вище ніжки підіймайте,

І на кубик не ставайте.

Потім вправу виконує інша підгрупа дітей.

Рекомендації до гри

Вихователеві слід нагадати дітям, щоб, переступаючи через кубики, вони вище піднімали ноги. При повторенні гри кількість кубиків доречно збільшити і запропонувати пришвидшити темп ходьби.

23

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»