Картотека ігор на розвиток творчості

Виховна робота

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років), Дошкільнята (5-6 років)

26.03.2021

129

7

0

Опис документу:
Кілька простих і цікавих ігор, які допоможуть дитині в ігровій формі розвинути цінну навичку творчого мислення. Творча гра є важливим засобом розумового виховання, формування фундаментальних психічних процесів (сприймання, мислення, мовлення, пам'яті, уяви).
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Мій улюблений колір»

Мета: сприяти розвитку пізнавальної активності, вміння творчо підходити до розв’язання завдання, розвивати уяву, фантазію.

Матеріал: картки з предметними малюнками певного кольору.

Хід. Дітям пропонують називати по черзі різні предмети та явища, які їм найбільше до вподоби. Наприклад, якщо улюблений колір рожевий, то називають: захід, бантик, троянда. Коли один гравець розповідає про свій улюблений колір, не називаючи його, інші намагаються відгадати, впізнати його за переліком названих предметів. Потім усім дітям пропонують придумати й домалювати казку про кілька предметів того чи іншого кольору.

«Пофантазуймо»

Мета: Формувати креативне мислення, розвивати дрібну моторику рук, логічне мислення. Вчити складати фантастичні грибки за допомогою різних предметів. Виховувати художньо-естетичний смак.

Матеріал: покидьковий і природний матеріал, силуетні зображення з картону, пензлі, клей, пластилін, серветки, стеки, ножиці.

Хід: вихователь розкладає на столі силуетні зображення з картону. Діти з’ясовують, на що схожі силуетні зображення. Їм пропонується утворити незвичайні, фантастичні персонажі з різноманітного матеріалу, скласти про них розповіді.

«Погана думка – гарна думка»

Мета: сприяти розвиткові вміння бачити в одному і тому ж предметі протилежні властивості, знаходити протиріччя, дивитися на одні й ті ж явища під протилежними кутами зору.

Найбільш поширеною оцінкою у дітей є категорія «добре-погано». На використанні такої оцінки і побудована ця гра.

Запропонуйте дитині оцінити, користуючись цією категорією, такі явища природи, дії і предмети:

Зима, літо, осінь, весна;

Дощ, сніг, сонце, вітер, вогонь;

їсти, спати, прогулюватись в лісі, лазити по горах;

Пити ліки, робити зарядку, вмиватися;

Ніж, тарілка, скло, праска.

Розглянемо кілька прикладів.

Літо: добре - бо цієї пори року тепло, можна купатися, не потрібно довго одягатися; погано - бо буває дуже спекотно, часто пітнієш, можна «згоріти »на сонці.

Вогонь: добре - тому, що зігріває, підігріває їжу; погано - тому що обпалює шкіру, від нього виникають пожежі.

Коли дитина знайде добрі і погані сторони наведених явищ, дій і предметів, запропонуйте їй самостійно називати будь-які, що трапляються на очі предмети і знаходити в них протилежні якості і функції, оцінювати, що в них доброго, а що - поганого; чим вони можуть сподобатися, а чим - ; в чому може бути їх користь, а в чому шкода, і т.д.

«Уяви, що ти…»

Мета: вчити узагальнювати та аналізувати знання, набуті під час практичної діяльності та з власного досвіду, розвивати пізнавальну активність, бажання експерементувати та творчо мислити.

Вихователь запитує дитину: «На чому ти сидиш?». Дитина відповідає. Потім їй пропонується уявити і зобразити, як би вона злякалась, якби сиділа на даху (на верхівці дерева). Дитину запитують: «Що ти побачила?» Потім пропонують уявити собі і показати, як би вона здивувалась, якби побачила веселу лисичку (великого птаха, ведмедя); як би вона злякалась, якби побачила дракона ( чудовисько, Бабу Ягу).

Питання: «Кого зустрів?» Дитина показує, як би вона зраділа, якби приїхала бабуся (брат, друг)

Питання: «Кого проводив?» Дитина зображує смуток від того, що від`їхала мама (загубилось цуценя, кошеня,занедужав друг, зламалася улюблена іграшка)

Питання: «На кого розсердився?» Дитина уявляє і зображує, як би вона розсердилась, якби у неї відняли новий велосипед (цукерку, іграшку).

"Що змінилося?"

Мета: розвиток уваги, логічного мислення, посидючості.

Матеріал: парні картинки, що мають одну відмінність між собою.

Хід. Варіант № 1 Дорослий показує дитині ілюстрацію і пропонує її розглянути, описати, потім пропонує розглянути другу частину ілюстрації.

При розгляданні другий частини ілюстрації пропонує дитині знайти відмінності і визначити, чим вони відрізняються.

Питання:

- Хто намальований на картинці?

- З якої казки (мультфільму) цей герой?

- Який він, добрий чи злий?

- Хто намальований на іншій картинці?

- Вони різні чи однакові?

- Чим схожі?

- Чим вони відрізняються?

- Яка історія трапилася з Буратіно?

- Зможеш розповісти?

- А з ким левеня співав пісню?

- Зможеш згадати цю пісню? Про що ця пісня?

- А кого з цих героїв ти запросив би на свій день народження?

Варіант № 2 Дитині пропонується розглянути дві на перший погляд схожі картинки відзначити в них всі відмінні елементи малюнка.

Питання:

- Хто намальований на картинці?

- З якої казки (мультфільму) цей герой?

- Хто намальований на іншій картинці?

- Вони різні чи однакові?

- Чим вони відрізняються?

- Порахуй скільки відмінностей.

- На якій картинці відмінностей більше? На скільки більше, на скільки менше?

- Якого кольору відмінності?

(Якого кольору хмара, сонечко, метелик, скільки кульок і якого вони кольору? Якого кольору олівець несе дракончик?)

- Яка картинка тобі найбільше сподобалась?

- Яка картинка цікавіше?

-А чим вона тобі сподобалася?

«Покажи цього героя таким, яким ти його уявляєш»

Мета: розвивати у дітей театральні здібності, виховувати інтерес до казок.

Матеріал: картки з зображенням будь - якого відомого казкового персонажа

Хід гри. Кожна дитина витягає для себе картку з зображенням будь - якого відомого казкового персонажа та спробує показати його за допомогою рухів, так як його уявляє дитина. Інші діти намагаються його відгадати.

«Зроби по іншому»

Мета: вчити дітей добирати слова-антоніми. Вихователь називає слово, а діти відповідають, добре це чи погано.

Погано Добре

Розірвав захистив

Образив відвідав

посварилися обігрів

відібрав допоміг

штовхнув поділився

ударив заспокоїв

«Придумай добрий вчинок»

Мета: систематизувати уявлення дітей про добро; поповнювати словниковий запас дітей словами ввічливості.

Хід. Вихователь: Бачите, як багато тут різних предметів: зернятка, зламана іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш папер та фломастер. Подивіться на ці предмети. З їх допомогою можна зробити добрий вчинок. Скажіть який? Відповіді дітей: зернятками нагодувати птахів, іграшку відремонтувати, книгу підклеїти, брудну чашку вимити, на аркуші паперу намалювати щось приємне і подарувати близькій людині.

Креативний розвиток

  1. «Мій улюблений колір»

  2. «Пофантазуймо»

  3. «Погана думка – гарна думка»

  4. «Уяви, що ти…»

  5. "Що змінилося?"

  6. «Покажи цього героя таким, яким ти його уявляєш»

  7. «Зроби по іншому»

  8. «Придумай добрий вчинок»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.