Картки для розвитку зв'язного мовлення учнів початкових класів

Опис документу:
Ці картки стануть у нагоді вчителям початкових класів та батькам

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

1. Розглянь малюнок. Розкажи, що ти на ньому бачиш. Склади і запиши кілька речень про здоровий спосіб життя .

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай. Добери заголовок до тексту. Випиши слова, що відповідають на питання Хто? Що? Виділені слова поділи на склади для переносу.

__________________________________

Приймати сонячні ванни треба обережно. В спекотний полудень приймати їх не можна. Засмага з’являється на тілі лише під дією вранішніх та вечірніх сонячних променів. Гаряче денне сонце дуже швидко викликає опіки шкіри.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. До слів спорт, здоров’я добери спільнокореневі слова, запиши, розбери за будовою.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Розкажи , що потрібно робити для того , щоб зберегти своє здоров’я. Склади і запиши розповідь на тему «Здоров’ю – так!»

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай текст . Добери до нього заголовок . Виділене слово розберіть за будовою.

____________________________________

 На землі дуже багато людей, котрі часто хворіють. Тому треба дбати про своє здоров’я змалку.
     Для цього я стараюсь загартовуватися. Кожного дня перебуваю на свіжому повітрі. Не забуваю робити ранкову зарядку. Сімдесят процентів імунітету закладається здоровим харчуванням. Тому я часто вживаю овочі та фрукти. Їм свіжу та натуральну їжу. Завжди дотримуюсь правил гігієни та режиму дня. Не забуваю чистити зуби, мити руки. Танці допомагають мені підтримувати спортивну форму.
     Я розумію, що здоров’я є найціннішим скарбом і його треба берегти. Корисні поради про здоров’я ми отримуємо у школі на уроках з основ здоров’я.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Розкажи про користь ранкової зарядки. Запиши кілька речень про те, як ти проводиш ранок.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай прислів’я. Поясни як ти його розумієш. Підкресли в ньому підмет та присудок. Виділене слово розбери за будовою.

Доки здоров'я служить, то людина не тужить.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. До поданих слів добери протилежні за значенням.

Здоровий –___________________________________________________________________

Маленький – _________________________________________________________________

Радісний - ___________________________________________________________________

Сонячний - __________________________________________________________________

Склади та запиши речення з одним із словом.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Пофантазуй, про що думають діти ? Запиши.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай прислів’я. Поясни, як ти його розумієш. Запиши. Зробіть звуко-буквенний аналіз виділеного слова.

Сміх краще лікує, ніж усі ліки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Прочитай слова. Запиши за алфавітом. Врахуй і другу букву.

Здоров’я, сміх, радість, сонце, повітря, ліс, квіти, дерева, природа, зима, загартовування, настрій.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Назви, що ти бачиш на ньому. Склади та запиши невеличку розповідь про користь фруктів та овочів.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається ? Підбери та запиши до виділених слів слова близькі за значенням.

Купити можна багато:
Іграшку, комп'ютер,
Смішного бульдога,
Стрімке скутер,
Кораловий острів
(Хоч це і складно),
Але тільки здоров'я
Купити неможливо.

Воно нам по життю
Завжди стане у пригоді.
Дбайливо треба
До нього ставитися.

(А. Гришин )

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Як би ти його назвав ? Склади та запиши кілька речень як ти відпочиваєш.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай. У першому реченні визнач головні та другорядні члени речення. Випиши прикметники, визнач число і, де можливо, рід. Виділені слова розбери за будовою.

Незмінну любов, ніжність і тепло дарує мама своїм дітям. За мамину ласку і любов, за її недоспані ночі і колискові пісні, за її добрі і ніжні слова, за її лагідну вдачу і науку ми дякуємо їй і обіцяємо не засмучувати її, любити і поважати.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Напиши , хто з твоїх рідних має міцне здоров’я та що, для цього робить.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Розкажи , що ти на ньому бачиш. Запиши , що не так робить дівчинка.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Підкресли природні чинники зміцнення здоров’я, що знаходяться неподалік від твого дому. До виділених слів добери та запиши спільнокореневі слова.

Річка, ліс, ставок, озеро, парк, гори, море, луки, гай.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Добери антоніми до слів корисний, боязливий.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Прочитай речення. Випиши дієслова з не . Виділене слово розбери за будовою.

Не можна бігати по коридору школи. Підлога може бути мокра і ти впадеш та нашкодиш собі.

Не можна штовхатися на сходах. Тому що ти можеш себе та інших покалічити.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Чого він нас вчить ? Склади невеличке оповідання. Підкресли іменники, визнач відмінок.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Прочитай речення. Випиши дієслова з не. Зроби звуко-буквенний аналіз виділеного слова.

Не можна бігати на переході вулиці. Ви можете не помітити машину. А водій не встигне загальмувати. Не кричіть на вулиці. Не відвертайте увагу водіїв. Не грайтеся на проїжджій частині вулиці.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Постав слова в алфавітному порядку, запиши.

Влітку, температура, футбол, волейбол, вулиця, дитина, вранці, подруга.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Розглянь малюнок. Розкажи , що ти на ньому бачиш. Запиши , як ти разом із своєю сім’єю відпочиваєш влітку.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Відгадай загадку. Визнач рід і число іменника. Познач у слова наголос. Підкресли дієслова.

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте , хто це ?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Доберіть синоніми до слова мама.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Прочитай казку. Про кого в ній розповідається ? Склади та запиши продовження казки.

Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася вдома з бабусею.

Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:

- Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати.

Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла її:

- Спочатку поїж, а потім підеш гратися, — говорила вона. — Щоб рости, необхідно їсти.

Завжди перед їжею бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:

- За столом не поспішай, від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.

Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила;

- Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.

Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:

- Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! — кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з'їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Українська ЗОШ

I-III ступенів №13

Селидівська міська рада

Соклакова О.О.

вчитель початкових класів

2016 рік

Передмова

Одним із основних завдань сучасної школи є створення

освітнього середовища для розвитку здорової дитини,

формування в учнів початкових класів свідомого

ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіння навичками

безпечного життя і здорової поведінки. Здорове молоде

покоління – це запорука стабільного розвитку держави, один із

чинників її позитивного міжнародного іміджу.

Проблема здоров'я стала центральною в навчально-виховному процесі нашої

школи. Я прагну, щоб дитина навчилася цінувати своє здоров'я, щоб вона с

тавила собі за мету бути здоровою, щоб сама могла активно створювати своє

здоров'я. Підготовка до формування здорового способу життя учнів на основі

здоров'язберігаючих технологій повинна стати пріоритетним напрямком в

діяльності кожного навчального закладу для дітей молодшого шкільного віку.

Запропоновані вправи стануть у нагоді творчим вчителям,

студентампрактикантам і батькам.

Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К И

1. Що, ж мабуть, прийшла пора

трохи відпочити.

Хочу на фізкультхвилинку

всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору.

Два – схилились всі додолу.

Руки в боки!

Повернулись, нахилились

і вправо, і вліво –

щоб нічого не боліло.

2. Раз! Два! Час вставати –

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька разів нахилились.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

3. Руки за голову ставимо сміло

і повертаємось вправо і вліво.

Двічі наліво, двічі направо,

зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо,

будемо мати гарну поставу.

4. Працювали ви старанно,

лічили, писали охайно.

Стомилися очки і рученята,

спочиньте трохи, мої малята!

Сонце спить, небо спить

( очі закриті долонями)

Навіть вітер не шумить,

Рано – вранці сонце встало

(відкривають очі й піднімають голови)

і проміння всім послало.

( піднімають на носки, руки підносять угору)

( розводять руки у сторони)

5. Скільки нас живе в квартирі?

Тато, мама, брат і я.

Маршируємо: раз, два, три, чотири –

от і вся моя сім’я!

Ось увечері в квартирі

знов зібралась вся сім’я.

Сіли всі: раз, два, три, чотири –

тато, мама, брат і я!

6. Діти дружно всі живуть

і до себе в гості звуть:

будем весело ми гратись,

будем разом танцювати!

Вліво, вправо повернулись,

стали рівно в ряд отак,

помахали ми й руками –

ось так, так – отак!

П С И Х О Г І М Н А С Т И К А

(ПСИХОЛОГІЧНЕ РОЗВАНТАЖЕННЯ )

1. Учням рекомендується сісти прямо, руки вільно покласти на столі, очі закриті, у думках повторювати за вчителем:

Я дихаю вільно.

Моє тіло стає легким, наповнюється життєдайним повітрям.

М’язи відпочивають.

Мені приємно на душі.

Я бажаю собі і всім людям добра, миру, любові і здоров’я.

2. Ви знаєте ключ який допомагає відкрити всі «замки» в душах людей? Це усмішка. Красиво посміхатися повинен кожен. Поверніться один до одного і подаруйте свою посмішку.

3. Гра «Квітковий дощ».

У ході гри хлопчика чи дівчинку, що має поганий настрій, переживає якість невдачі чи горе, друзі «поливають» щедрим дощем із невеликих квітів. Діти вибирають найрізноманітніші квіти й уявляють квітковий дощ. Вони розповідають, які гарні їхні квіти, як вони пахнуть, що символізують. Той, хто «під дощем», насолоджується квітами.

4. Гра «Слухаємо себе»

Вчитель звертається до дітей: «Давайте сядемо зручніше, розслабимося і закриємо очі. Послухаємо, що відбувається навколо і в середині нас. Уважно прислухайтеся до своїх відчуттів. Що ви зараз відчуваєте, чого хочете? Що ви почули?

5. Гра «Король Боровик»

Вчитель читає віршик, а діти відповідно з текстом :

Йшов король Боровик

Через ліс напрямки.

Він грозив кулаком,

тупотів каблуком.

Був король Боровик не в дусі:

Короля покусали мухи.

6. Діти вільно сідають, розслабляючись. Подумки повторюють слова, записані на дошці:

Я лежу на березі річки в лісі.

Дзюрчить вода, співають птахи.

Шумлять листки дерев.

Я спокійний (а).

Я лежу на спині, вдивляючись у голубе небо.

Там пливуть хмарки.

Наді мною гойдаються верхівки дерев.

Я слухаю заспокійливий шум лісу.

Мені легко дихається.

Я ніби знаходжусь у стані невагомості.

Моє тіло відпочиває у приємних променях сонця.

7. Закрити очі, розслабитися. Уявити, що здійснюєте мандрівку в Країну Здоров’я, ходите вулицями цієї Країни, розмовляєте з людьми, спостерігаєте за ними. Як виглядять ці люди, як почуваються? Чим займаються, про що розмовляють, як живуть, до чого прагнуть? Яких знайомих можна зустріти в цій Країні?

8. Гра «Я – сонце».

Заплющить оченята, посміхніться. Уявіть, що ви – сонечко, ви – маленьке сонечко. Ви прокидаєтесь, вмиваєтесь, розчісуєте свої промінчики і піднімаєтеся на небо.

Ви – велика куля (рухи руками). У вас багато тепла і світла. Ви –велике сонце. Ви даруєте тепло всій землі, лісам, річкам, морям, лукам…

Ви вдихаєте тепло, перетворюєтесь на маленький сонячний промінчик. Ви летите над Землею і освітлюєте зелене листя, червоні, білі. А зараз потягніться, розплющить оченята. Ви добре відпочили.

Пальчикова гімнастика

Всі ми в дитинстві робили “Сороку-Ворону”, “Ладусі”, всі боялися

Рогату козу”, але повторювали її та лякали батьків. Пам’ятаєте?

Але не всі з нас знають, у чому сенс таких вправ. А виявляється і, навіть

доказано вченими, що тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на

розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей.

Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і

вигадати своє маленьке оповідання або казочку.

У розділі “Пальчикова гімнастика” до кожного руху мається

маленький віршик. Скористайтеся ним! Це буде корисно і для розвитку

дрібної моторики, і для розвитку мовлення, і для розвитку уявлення.

А після того, як казочка розказана, можна намалювати тематичну

картинку, виліпити персонажів казочки з пластиліну, зробити намисто

для головного героя або допомогти йому пришити ґудзик.

Все, що ви вигадаєте – сподобається вашому малюку і

сприятиме його розвитку.

Бажаю успіхів та творчого натхнення!

ЛІХТАРИКИ

Варіант 1.
Початкове положення: Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами.

Ліхтарики засвітилися!
(випрямити пальці)

Ліхтарики потухли!
(стиснути пальці)

Вправу виконувати декілька разів.

Варіант 2 (ускладнений).
По черзі стискати та розтискати пальці рук на рахунок “раз- два”.
На “раз”: пальці правої руки випрямлені, пальці лівої руки сжаті.
На “два”: пальці лівої руки випрямлені, пальці правої руки зжаті.
Спочатку виконувати вправу повільно, потім прискорювати темп. Вправу спочатку можна виконувати на рахунок, а потім рядками, що промовляються ритмічно, супроводжуючи рухи:

Вже стемніло на дворі,
Засвітились ліхтарі.
Хай ліхтарики горять,
Підуть дітлахи гулять.

 

 

***

КВАСИМО КАПУСТУ

Руками імітуємо відповідні рухи:

Ми капусту шаткували!

(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.

Солі в неї ми поклали!

(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.

Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то

одночасно на двох руках, то по черзі.

Смачну моркву туди терли!

(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють

ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки.

Після цього міняємо руки.

***

МИЄМО РУКИ

1. “Миємо руки”: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.

2. “Струшуємо водичку з рук”: пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.

3. “Витираємо руки”: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.

***

НАПЕЧЕМО МЛИНЦІВ

Варіант 1.
По черзі торкатися поверхні столу тильною стороною кисті руки і долонею.
На сметані, на яйці
Тісто зробим на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.

Варіант 2.
а) ліва рука торкається столу долонею,
права рука – тильною стороною;
б) змінюємо позиції. Тепер ліва рука торкається столу тильною стороною,
права рука торкається столу долонею.

Вправу можна виконувати на рахунок “раз-два”, або супроводжуючи рухи віршами (див. 1 варіант).

***

МІСИМО ТІСТО

Руками імітуємо вимішування тіста.

Тісто узяли у мами,
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
Із сметаною з’їмо!

На перші рядки дуже енергійно стискаємо та розжимаємо руки в кулачки (одночасно і по черзі). Потім руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги.

***

ПРАПОРЦІ

Варіант 1.
Вихідна позиція:
Розташувати долоні перед собою.
Одночасно опускати та підіймати долоні, супроводжуючи рухи віршами.
Якщо дитина легко виконує ці вправи, запропонуйте їй опускати та підіймати долоні, не згинаючи пальців.
Я тримаю у руці
Кольорові прапорці.

Варіант 2 (ускладнений).
По черзі змінювати положення рук на рахунок: “один-два”.
“Один”: ліва рука випрямлена, піднята у гору, права рука – опущена униз.
“Два”: ліва рука опущена униз, права піднята у гору.

***

КУЛЬКА

Вихідна позиція.
Пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками.
“Надуваємо кульку”: придати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку.
“Кулька лопнула”: пальці повертаються у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,
Мотузочок зав’яжу.
Ну а потім її здую,
Всім цей фокус покажу.

***

ЇЖАЧОК

Вихідна позиція.
Поставити долоні під кутом одна до однієї. Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої. Ворушити прямими пальчиками.

Як ти носиш, їжачок,
Так багато колючок?

***

ЧОВЕН

Вихідна позиція.
Обидві долоні поставлені на ребро і з’єднані “ківшиком”, великі пальці притиснуті до долонь.

По річці плине човен,
Він дітлахами повен.

***

 ПАРОПЛАВ

Вихідна позиція.
Обидві долоні з’єднані “ківшиком”, усі пальці, крім великих спрямовані у бік “від себе”, а великі пальці підняті уверх та з’єднані – це “труба”.
Пароплав пливе по річці,
Дим з труби, немов із пічки.

***

ДЕРЕВА

Вихідна позиція.
Розташувати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розведені в сторони та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук.

Вітер залетів у гай.
Ти дерева не гойдай,

(Качати руками з боку у бік)

Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!

(Качати руками униз – уверх,
не згибаючи пальців)

***

ПТАХ ЛЕТИТЬ

Вихідна позиція. 
Руки розташувати перед собою (долонями до себе). Великі пальці сплести – це “голова” птаха. Решта пальців – “крила”. Помахати ними.

В небі пташечка летіла,
На галявину присіла.

(Помахати “крилами”)

Посиділа, відпочила,
Й до гніздечка полетіла.

(Притиснути долоні до себе)

***

КВІТКА

Вихідна позиція.
Долоні підняті угору, пальці створюють “пуп’янок”, основи кистей притиснуті одна до другої.
Квітка “розпускається”: розводимо одночасно

пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом.

Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка.
А увечері закриє пелюсточки швидко.

***

ЗАЙЧИК

Варіант 1.
Вихідна позиція. Вказівний та середній пальці витягнути уверх, мізинець та безіменний притиснути до долоні великим пальцем. Утримувати пальці в такому положенні на рахунок до 5-10. Вправу виконувати спочатку кожною рукою по черзі, потім – обома руками одночасно.

На зеленому лужку,
Плигав зайчик в кожушку.

Варіант 2. 
Вихідна позиція (дивися варіант 1).
Згибати та розгинати вказівний та середній пальці (униз-уверх) на рахунок “раз-два”.

Варіант 3. 
Вихідна позиція. Ліва рука – “зайчик”. Права рука – випрямлена долоня накриває зверху “зайчика” – це “сосна”. Потім змінюємо положення рук. Права рука – “зайчик”, ліва рука – “сосна”. Змінювати положення рук 3-4 рази.

Раптом дощ пішов з дощем,
Заховався під кущем.

Варіант 4. 
Вихідна позиція. Вказівний та середній пальці підняті угору. Великий пальчик стукає по безіменному та мізинцю.

Зайцю барабан дали,
Він застукав: “Раз-два-три”!

***

 КОЗА

Вихідна позиція.
Вказівний палець та мізинець випрямити. Середній та безіменний – притиснути великим пальцем до долоні. Спочатку вправу виконувати кожною рукою по черзі.

На галявині в лісу.
Дід Трохим пасе козу.

Потім можна виконувати вправу обома руками, імітуючи козла та козу.

Йде коза у хлів мерщій,
А козел – назустріч їй.

***

РАВЛИК

Вихідна позиція. 
Вказівний, середній та безіменний пальці притиснуті до долоні. Великий палець та мізинець випрямляються, а потім ховаються. Виконувати вправу спочатку однією рукою по черзі, потім обома руками одночасно. Можна зобразити, як равлик повзе по столу.

Равлик повагом повзе,
Хатку на собі везе.

***

БДЖІЛКА

Вихідна позиція.
Випрямити вказівний палець, решту пальців прижати до долоні великим пальцем.
Крутити великим пальцем.

Бджілка, бджілка, покружляй,
З квіток меду позбирай!

***

ЖАБКА

Вказівний палець та мізинець підняти угору та тримати напівзігнутими.
Середній та безіменний притиснути до долоні великим пальцем.

Скаче жабка у траві
І скрекоче: “Ква-кве-кві!”

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн