Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Картки для роботи з теми «Односкладні речення»

Українська мова

Для кого: 8 Клас, 11 Клас

16.08.2020

928

60

0

Опис документу:
Розроблені завдання містять 17 карток з теми "Однорідні речення". Метою розробки є поглиблення знань про будову простих речень; осмислення поняття про односкладні речення, з’ясування видів односкладних речень; вироблення практичних умінь і навичок розпізнавати односкладні речення в готовому тексті, самостійно їх складати, перебудування двоскладні речення на односкладні; повторення правила орфографії, виховувати любов до рідного слова.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Картки для роботи з теми «Односкладні речення»

Мета: поглибити знання про будову простих речень; осмислити поняття про односкладні речення, з’ясувати види односкладних речень; виробити практичні уміння і навички розпізнавати односкладні речення в готовому тексті, самостійно їх складати, перебудовувати двоскладні речення на односкладні; повторити правила орфографії, виховувати любов до рідного слова.

КАРТКА № 1

Визначте тип односкладних речень .Вставте пропущені букви та розділові знаки.

1. На сходах дому зуп...нись на мить... 2.Ле...ко і ясно л...жати в поплутаних травах.3.Чужі нездоланні долини! 4.Не радуйся чужому лихові. 5.Стрічали шану й страх здолавши багна пущі і вертепи. 6.Сім човнів ро...бить без розваги. 7. Напинайте рогожі вітрил. 8.На всьому світі не знайти рідні. 9.Поважна мова врочистих вітрил. 10.Раз оп...чешся другий – остер...же...ся. 11.Вранці вийшли з домів виногради зрівняти і зрубати оливні гаї.12 На осяяних схилах сон-зіл...я уже голубіє.

КАРТКА № 2

Переписати.Підкреслити граматичну основу. З’ясувати вид односкладних речень.

Світає.Тане морок в небосхилі. Так спокійно і прозоро в синім парку над Дніпром. Насіння вітерцем далеко понесло. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. Здавна вербу вважали священним деревом.

КАРТКА № 3

Завдання: Переписати, підкреслити граматичну основу. З’ясувати вид односкладних речень.

1.Люби життя у боротьбі щоденній!

2.Світає.Тане морок в небосхилі. (М.Сингаївський)

3.Од згадок так сонячно й крилато.(В.Сосюра)

4.Весною в селі встають рано(Г.Тютюнник)

КАРТКА № 4

Перебудуйте односкладні речення на двоскладні.

У мене немає цієї книги.

Будь локонічним у висловлюваннях.Йому зовсім не хотілось виступати.

Не знищити ніколи наш народ.

КАРТКА № 5

Підкресліть граматичні основи. Випишіть у табличку спочатку номери називних речень, а потім речень, які не належать до односкладних називних.

1.Курява, спека. 2.Людей у церкві повно. 3.Очі такі сердиті у його. 4.Ліс, поле, місяченько, зорі...5. Вечір. 6.За садком підіймається місяць. 7.Природа, свята краса, божественна! 8.Великодні святки Юрія. 9.Світає. 10.Холодно. свіжо зробилось надворі.

КАРТКА № 6

Випишіть у табличку спочатку номери неозначено-особових речень, а потім – безособових.Підкресліть головні члени речення. Вставте пропущені букви.

1.Чимало обрядів в Україні пов’язано з народж...нням дитини. 2.У першій куп...лі, наприклад, використовували свячене зіл...я або свячену воду. 3....купану дитину о...сушували коло печі. 4.Особливого знач...ння надавалося особам кумів. 5.За кумів кликали когось з далекої родини або односельців. 6.Під час хрещ...ння у церкві д...тині давалося ім’я. 7.На хрещ...ння не можна було пр...ходити з порожніми руками.

КАРТКА № 7

Переписати, вставляючи пропущені букви. Підкреслити граматичну основу. З’ясувати вид односкладних речень.

Люби ж...ття у боро...ьбі щоденній! Не благайте у долі лиха. Не можна зловити вогонь. З Тарасом в...сти не раз ро...мову, напам’ять вчить могутній вірш його. Візьми свої тр...воги і йди вп...ред наперекір біді.

КАРТКА № 8

Визначити тип односкладних речень Підкреслити граматичну основу.

Від щастя не втікають, його догоняють. На вигоні палили вогнеще. Видно між ложками ополоник. Дніпрові судилось розбити ярмо крижаної тюрми. Вербові гілочки клали у воду для купання хворої дитини. Землею рідною живу у бурях, снах і наяву.

КАРТКА № 9

Вказати односкладні речення, визначити тип кожного.

Сірий ранок. Тихо скрізь.Небо хмарою повито. Одне слово, летимо через Гімалаї. Сяйво снігів. Сліпучість небес. Чистота вічності. Повсюди повно сонця і тіней.

КАРТКА № 10

Випишіть у табличку спочатку номери односкладних речень, а потім двоскладних.

1.Багато клопоту завдав Устим Кармалюк царському урядові. 2.У солдатах пробув Устим лише місяць і втік. 3.Кілька разів його ловили, кидали в тюрму. 4.Але йому завжди вдавалось втекти і повернутись у рідні місця. 5.Багато розповідали про допомогу Кармалюка бідним. 6.Одного разу селянин, залишившись без вола, орав поле коровою. 7.Аж підходить до нього Устим і дає гроші. 8.Купиш собі на ці гроші гарні воли. 9.Тому-то селяни завжди були на боці свого захисника.

КАРТКА № 11

Вставте пропущені букви та розділові знаки. Визначте тип односкладних речень.

1.Н...си, н...си і затамуй в собі оці в...чірні хмари голубі. 2.До тебе йдемо, як до свого дому. 3.Прон...си мою душу ясну крізь світан...я і тишу й порошу. 4.Його хотіли троном залякати на нього слали муштру і гармати. 5.Собі удвох у пізній час щось гомонять. 6.На в’ялу скошену траву його поклали у стодолі заб...нтували груди кволі. 7.Не заздрю і духовно вбогим і хитро ситим в сон...ій тишині. 8.Не одну ще дорогу пройду у жит...і не одну подію душ...ю ізміряю. 9.Вам путівку на завтра пр...шлють. 10.Поділися з нами щастям горем...

КАРТКА № 12

Випишіть у табличку спочатку номери неозначено-особових речень, а потім – означено-особових.

1.Нехай утрем дрібні сльози, заплакані очі...2.Не ховайте скарби ваші, нерозумні люди, не закопуйте у землю.3.Бо й тут, мабуть, не спитають про матінку рідну. 4.Ой тобі ж бо, зоре, на небі сіяти, не у синіх горах доленьки шукати. 5.Обкрутити ланцюгами та й забрали до команди. 6.Згадаю тебе до схід сонця в неділеньку рано. 7.Тепер не мають і коли про теє споминати.

Картка № 13

Випишіть у табличку спочатку номери означено-особових, а потім- неозначено-особових речень.

1.Хочеш дізнатися значення слова амбідекстр? 2.Спробуй написати речення спочатку лівою, а потім правою рукою. 3.Відчуваєш різницю? 4.Якщо ні, то ти амбідекстр.5.Так називають лівшу і правшу одночасно. 6.Лівшу у нас ще величають шульгою. 7.Раніше всіх вчили діяти лише правою рукою, караючи непокірних „шульг”. 8.Сьогодні ж навіть створюють спеціальні побутові прилади. Розраховані на лівш та амбідекстрів.

КАРТКА № 14

Замініть неозначено-особові речення безособовими.

1.У фізичній лабораторії створили новий прилад.

2.Зовсім недавно відкрили нову планету.

3.Нам забороняють виходити на вулицю.

4.Новобранців постригли дуже коротко.

КАРТКА № 15

Переробіть двоскладні речення у безособові з інфінітивами.

Зразок: Він не зможе відповісти на це питання. Йому не відповісти на це питання.

1.Ти ніде не знайдеш цієї книги.

2.Я хочу поїхати в Крим.

3.Ви не повинні спиратись на поручні.

4.Вогонь буде бушувати до ранку.

5.Ти повинен зайнятися справою.

КАРТКА № 16

Переробіть двоскладні речення у називні.

1.Рясно вродили яблуневі сади.2.Рання золота осінь розгулює лісами.3.Ночі стали прохолодними. 4. Великі яскраві зорі звабливо мерехтять. 5.Чумацький шлях таємниче манить у незвіданий світ.

Використана література: https://studfile.net/preview/3010167/page:10/

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.