Карта України

Опис документу:
Дати дітям уявлення про розташування України на карті, розвивати пошукові та пізнавальні інтереси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Карта України

Мета: дати дітям уявлення про розташування України на карті; ознайомити учнів із регіонами та областями України, прищеплювати любов до Батьківщини;

розвивати пошукові та пізнавальні інтереси учнів, уяву;

виховувати любов до рідної Батьківщини, примножувати її багатства та красу.

Обладнання: карта України, предмети для гри «Збери посилку», підручник, контурні карти

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель: - Діти! У наше віконечко світить ясне сонечко

Усміхніться сонечку

Діти: - Здрастуй, золоте!

Учитель: - Усміхніться квіточці! ( поряд стоїть жива квіточка)

Діти: - Хай вона росте!

Учитель: - Усміхніться дощику –

Діти: - Лийся мов з відра!

Учитель: - Встали всі рівненько, вийшли із-за парт,

Урок «Природознавства» будем починать?

Діти: - Будем починать!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Розгадування кросворда

1). Зменшена в мільйони разів модель Землі. (Глобус)

2). Зменшене в багато разів зображення всієї земної кулі або її окремих частин. (Карта)

3). Держава, яка має найдовший спільний кордон з Україною. (Росія)

4). Материк, на якому розташована наша Батьківщина. (Євразія)

5). Місто-сад, столиця України. (Київ)

6). Як називається найбільший кам’яновугільний басейн в Україні? (Донецький)

7). Найвища точка українських Карпат. (Говерла)

- Якщо правильно розгадаєте кроссворд, то у виділеному стовпчику прочитаєте назву країни, в якій ми живемо.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Повідомлення теми та завдань уроку

- Діти, сьогодні ми з вами продовжимо подорож по чудовому краю, який для нас є рідним, і дізнаємося про нього ще більше цікавого та корисного.

1. Розповідь учителем легенди про Україну

Наша земля

Колись давно Бог створив народи і поділив між ними Землю. Наші предки прийшли на розподіл останніми, і землі їм не дісталося.

От вони й пішли до Бога. У цей час він молився, і вони не насмілились до нього заговорити і стали чекати.

Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони – чемні, добрі люди. Дізнавшись, чого українці прийшли до нього, запропонував їм Бог чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці».

- Тоді я вам віддам землю ту, що залишив для раю. У ній усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте: як будете її берегти, вона буде ваша, а ні – ворога.

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть на ній і сьогодні. А країну свою назвали Україною.

  1. Вступна бесіда вчителя

  • Діти, в якій країні ми живемо?

  • Яка столиця України?

  • Чи знаєте ви, що Україна має багато регіонів та областей, у яких живуть не лише люди, а й тварини, а також ростуть гарні та корисні рослини? Отже, що ми будемо сьогодні вивчати?

ІУ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1. Формування уявлення про країни – сусіди України

  1. Розповідь учителя

Подивіться на карту і подорожуйте разом зі мною.

Західний кордон проходить по р. Західний Буг, волинській височині, Карпатах, виходить до Середньодунайської низовини і перетинає Карпати.

На південному заході кордон простягається до Дунаю, на півдні України межа проходить по Чорному і Азовському морях.

95% нашої території – це рівнина, є на ній також височини і гори – Карпати й Кримські.

Кожна країна, з якою ми межуємо, чимось славиться або із чимось асоціюється:

Росія – з матрьошкою, самоваром і балалайкою;

Білорусь – із сірниками й бульбою ( так білоруси називають картоплю);

Молдова – з виноградом та вином ( молдавани – відомі у світі винороби);

Румунія – із графом Дракулою, румунськими циганами;

Угорщина – з автобусами «Екарус», кубиком Рубіка;

Словаччина – із гірськолижним туризмом;

Польща – з полонезами Огінського та Шопена ( саме слово полонез походить від Polonia – Польща).

  1. Творче завдання «Збери посилку»

  • Серед предметів, що лежать у вас на столах, є ті, що асоціюються саме з Україною ( виробляються в Україні, стали традиційними, прийшли у світ саме з України). Якби ви збирали посилку для свого зарубіжного друга, що б ви обрали, аби розповісти про свою країну?

Обрані предмети: рушник; мед; паляниця; калина; гончарні вироби; сало; писанка; вінок.

  1. Формування уявлення про територіальний устрій України

Вчитель:

  • Чи відомо вам, діти, що у кожного народу є як державні символи, так і народні.

І я хочу зупинитися на одному з них – це український віночок.

Кожна українська дівчина вміє плести віночок і з’єднувати в барвисте коло лісові і лугові квіти. А чи знаєте ви, що український віночок – не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така сила, що знімає біль. Багато квітів упліталося до українського віночка: мальви, ромашки, незабудки, волошки, чорнобривці, барвінок, калина та інших.

Ось і зараз я пропоную Вам сплести віночок для нашої матінки України. У вас на партах лежать квіти, які символізують 24 області нашої держави та Автономну республіку Крим ( всього 25 квіточок). Барвінком ми прикрасимо Західну Україну ( 6 квіток – областей), ромашками – Східну (4), калиною – центральну частину (6), чорнобривцями – Північ України (4), маками – Південь (5).

( Діти прикрашають квітами карту України. Вчитель звертає увагу на географічне розташування обласного центру, в якому проживають діти та демонструє його на карті)

Вчитель: - Діти, а чи хотіли б ви дізнатись, що означають стрічки в українському вінку?

(Під музичний супровід вчитель декламує вірш В.Дівніч «Український вінок»).

Український вінок

Є віночок України.

Різні квіти в нім цвітуть:

Мак з ромашкою й барвінком,

Й чорнобривці там живуть.

Знизу майорять стрічки

З веселки промінчики,

Їх купив старий дідусь

Для своєї онученьки.

Кожна стрічечка в вінку

Свою долю має,

Довжиною з дівочу косу,

І ось що означає:

Жовта – то колосся й хліб,

Ніби сонце сяє.

А коричнева – земля,

Де ми проживаєм.

Синя стрічка – то вода,

Що все напуває.

Небо ясне та безхмарне,

Що над нами сяє.

Мов сестри подружилися

Червона з білой стрічкою,

То сонце з півмісяцем

Зустрілись над річкою.

Зелена стрічка – молодість,

Здоров’я, сила, мужність.

Рожева – то достаток в дім,

Та щедрість і душевність в нім.

Український це вінок –

Кращого немає.

Україночка мала

Його полюбляє.

  1. Робота з підручником

1). Робота з картою

- Розгляньте карту України. З’ясуйте, що на ній займає більше місця гори чи рівнини.

- Покажіть на карті столицю України, як вона позначена на карті?

- Що ви знаєте про Київ?

(відповіді дітей)

У. Фізкультхвилинка

Нам, українцям, є чим пишатися: насамперед нашою мелодійною мовою і чудовими піснями. Давайте відпочинемо під пісню К.Бужинської «Україна».

УІ. Закріплення вивченого матеріалу

Робота в зошиті:

  • Позначити кордони України.

  • Вказати столицю країни, та обласний центр нашого краю

УІІ. Підсумок уроку

  1. Вікторина

( Учні вибирають картки з правильними відповідями. На звороті картки – літери. За умови вибору правильних відповідей на звороті карток в кінці роботи вони прочитають слово «Молодці»)

  1. Скільки держав межує з Україною? (7) – М

  2. На скільки областей поділена наша держава? (24 області та автономна республіка Крим) – О

  3. Яким кольором на фізичній карті зображуються рівнини? (зеленим) – Л

  4. Чи омивається наша країна океанами? (ні) – О

  5. Які моря омивають країну на півдні? (Чорне, Азовське) – Д

  6. Які гори є в Україні? ( Карпати, Кримські гори) – Ц

  7. Найбільша річка України – ( Дніпро) – І

УІІІ. Домашнє завдання

  • Розкажіть своїм батькам, про що ви дізналися сьогодні на уроці.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»