Календарно-тематичний план. 6 клас. Українська література

Опис документу:
Календарно-тематичний план. 6 клас. Українська література. Теми уроків, види робіт, домашнє завдання, повторення, узагальнена таблиця основних видів контролю( вміщена на початку плану). Стане у нагоді вчителям української літератури

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська література

6 клас

(70 год, 2 год на тиждень)

І семестр

ІІ семестр

примітки

Л-ра рідного краю

2

2

Позакласне читання

2

2

Розвиток мовлення

2( усно+письмово)

2( усно+письмово)

Виразне читання

2

2

Контроль знань:

Твори

1

1

тести

1

1

Відповіді на питання

1

1

Зміст роботи

Види робіт

Дата провед

К-ть годин

д/з

При-мітки

ВСТУП

1

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

Дискусія «шанобливе ставлення людей до книжки, до освіт».

1

культура часів Русі-України ( книги) доповідь

Загадкова, прекрасна і славна давнина України

2

Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)

1

Напам ( на вибір)

Традиції святкування

Різдва.

3

Виразне читання пісень напам'ять. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

1

Напам ( на вибір)

4

Виразне читання пісень напам'ять. Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця»

1

Скл. Кросворд.

Виготовити один із символів зустрічі весни ( квітчасту гілку; ляльку-маланку)

5

Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать» . Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.

опис образу матері над колискою дитини

1

Знайти і записати одну з колискових, яку співає суч виконавець; коротко розказати про його творчість

6

ЛРК №1 Календарно-обрядові пісні рідного краю. ТЛ: народна пісня, колискова, рефрен, анафора. РЗМ№1 ( усно) « Роль колискової у житті людини»

1

фольклорна спадщина інших слов’янських народів

7

ПЧ№1 Фольклорна замальовка « Як у нашому селі ллється пісня на просторі»

1

8

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна...»
П.ЧУБИНСЬКОГО і М.ВЕРБИЦЬКОГОнаціональний гімн нашої держави.

Осмислення почу-ття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбу-тнє свого народу

1

Напам ( на вибір)

Твір-мініатюра « Україна – диво калинове, яке треба розвивати й берегти»

9

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. КОНИСЬКОГО й М. ЛИСЕНКА, духовним гімном України.

1

Напам ( на вибір)

10

Виразне читання напам'ять. ТЛ: гімн. ЛРК№ 2 Гімн Карнаухівки та Кам'янського

1

11

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і
Г. ТРУХА пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.

1

12

Контрольна робота № 1 ( тести)

1

13

Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля» Коротко про письменника. Патріо-тичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля».

1

14

Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.

Літературний диктант

1

15

РЗМ№2 ( письмово) Висловлення «Важливість історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.»

1

16

Тарас ШЕВЧЕНКО. Відомості про перебування поета в Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море») Провідні мотиви вірша.

1

17

«Іван Підкова» (без вступу), «Тече вода в синє море» Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.

Дискусія «героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот укр-их козаків - духовний спадок нащадкам.

1

Доповідь про козацьку добу в Україні

18

Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.

1

19

Незвичайні здібності козаків-характерників.

фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»).

1

20

Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька.

Літературний диктант

1

21

Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

1

22

Контрольна робота № 2 ( тести + розгорнуті відповіді на питання )

1

Я і світ

23

Леся УКРАЇНКА (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезіях. « Мрії»

фільм про Лесю Українку із циклу «Обличчя української історії»

1

Ілюстрації до віршів

24

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. « Як дитиною бувало»

1

Напам ( на вибір)

25

Виразне читання напам'ять Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.«Тиша морська»

1

Відеопоезія

26

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник». Дитинство письме-нника. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

1

27

Добро і зло, благородство і підлість у творі.

Літературний диктант

1

Твір-мініатюра « Чи легко бути добрим?»

28

Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

1

29

Письмовий план до твору-характеристики персонажа твору. Усний твір-характеристика головного героя твору – Федька.

1

30

Контрольна робота № 3 ( твір)

1

31

ПЧ№2 Віктор Близнець « Звук павутинки»

1

кросворд

32

Робота над помилками, допущеними у творі. Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі. Літературна естафета.

Літературний диктант

1

33

Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»

Поетичні роздуми про доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

1

ілюстрація

34

Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір) Талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій.

1

Напам ( на вибір)

35

Виразне читання напам'ять Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.

1

36

РЗМ №3 ( усно) Складання уявних картин образного бачення світу.

1

37

Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян». Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. Добро й любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.

1

38

«Говорюща риба» Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. ТЛ: притча.

Літературний диктант

1

39

РЗМ№4 ( письмово) Створення есе-рефлексії про проблеми таланту, неординарності, «білих ворон».

1

40

Контрольна робота № 4 ( тести+ розгорнуті відповіді на питання)

1

ПРИГОДИ І РОМАНТИКА

41

Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. Пригодницький захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей

1

42

Поняття романтичного і пригодницького у творі. Пошукова і аналітична робота з текстом. Порівняння пригодницького сюжету з сюжетами творів зарубіжних письменників (Д. Дефо, Ж. Верна, Марка Твена) Жанр твору.

Літературний диктант

1

43

Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього

1

44

Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього

1

45

Проблеми у творі. ТЛ: повість, пригодницький твір.

кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965;

1

46

Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. 

1

47

Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв

Літературний диктант

1

48

Реальні (звичайні) та пригодницькі події у творі. Дискусія про значення романтичності, життєлюбства в житті людини.

1

49

Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності

1

50

Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

Літературний диктант

1

51

Дискусія про проблеми сміливості і боягузтва, роль навчання, прагнення відкривати світ і себе в ньому, самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини.

1

52

Роль сімї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. ТЛ: сюжет, його елементи.

1

53

Підготовка до письмового контрольного твору. Складання плану.

1

54

Контрольна робота № 3 ( твір)

1

ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ

55

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців

1

56

Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.

1

ілюстрація

57

Побудова байки. ТЛ: гумор (повторення), сатира, байка (повторення), алегорія, мораль. Порівняння з байками Езопа та І. Крилова.

1

58

Дискусія про проблеми несправедливості, жорстокості, ледарства в байках Л. Глібова і в сучасному житті.

1

59

Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»
Співомовки С. Руданського — унікальне явище у світовому письменстві.

1

ілюстрації

60

Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.

ТЛ: гумореска, співомовка.

1

61

Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» (2–3 — на вибір) Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

1

Напам ( на вибір)

62

Виразне читання напам'ять. Дискусія про проблеми мови і народу.

1

63

Контрольна робота № 4

1

64

ЛРК№ 3 Гумор у творчості письменників-земляків.

1

65

ЛРК№ 4 Літературна гуморина.

1

66

ПЧ№3 КОКОТЮХА А. «Таємниця козацького скарбу»

1

67

ПЧ№4 КОКОТЮХА А. «Таємниця козацького скарбу»

1

68

Урок- підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення

1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!