Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
3 клас (35 годин)
1 півріччя. Тема1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (8 годин)
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | |||
1 | А | Б | В | Кличе, зве дзвіночок нас | Ж. Бізе Увертюра до опери «Кармен» | В. Лепешко «Поспішай до школи» | Композитор, поет, пісня, танець, марш, куплет, заспів, приспів, ноти, нотний стан, скрипічний ключ, правила співу та сприймання музики | Гра «Я – композитор» (придумати мелодію привітання) за допомогою пластичних рухів передавати характер музики | |
2 | Три основні властивостей музики | Р. Щедрін Балет «Коник – Горбоконик». Три фрагменти | Р. Паулс «Кашалотик» | Танцювальність, маршовість, пісенність, балет, пульс, ритм, сильна доля | Позначати пульс за допомогою ритмічних інструментів, залучення учнів до оцінювання якості співу | ||||
3 | Пісенність | Е. Гріг «Ранок», Р. Щедрін «Ніч» | Р. Паулс «Кашалотик» | Високі, низькі звуки, тривалості звуків, балет, симфонічний оркестр | За допомогою руки передавати висотність звуків, виконання елементарних ритмічних вправ, пластичне інтонування пісні | ||||
4 | Пісенність у вокальній музиці | М. Леонтович «Дударик» | О. Антоняк «Як складається пісенька?» | Основні тривалості звуків, хор, соліст | Відтворювати та відплескувати простий ритмічний супровід музичних творів, передавати характер пісенної музики | ||||
5 | Танцювальність | Р. Щедрін «Золоті рибки» | О. Антоняк «Як складається пісенька?» | Ритм, паузи, ритмічний малюнок, пульс | Через пластичне інтонування передавати характер музичного твору, створювати ритмічний супровід та елементарні танцювальні рухи до музичного твору | ||||
6 | Танцювальність | М.. Глінка «Арагонська хота» | А. Житкевич «Чобітки мої червоні» | Пісня, марш, танець, ритм, динамічні відтінки звуків, сильна доля | За допомогою простих ритмічних інструментів створювати ритмічний супровід музичного твору | ||||
7 | Маршовість | Р. Щедрін «Царь Горох», Є. Адамцевич «Запоріжський марш» | А. Житкевич «Чобітки мої червоні» | Пульс, ритмічний малюнок, сильна доля | За допомогою простих ритмічних інструментів передавати пульс, сильну долю та ритмічний малюнок музичного твору | ||||
8 | Зустріч трьох типів музики | Ф. Шопен Прелюдії №№ 7, 20 | Укр.. нар. пісня «Вийшли в поле косарі» | Типи музики, музика народна та професійна | За допомогою малювання кольоровими плямами передавати різний характер музики |
ТЕМАТИЧНА
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | ||||
9 | Взаємозвязок розмовної та музичної мови. Поняття про інтонацію. | С. Прокофєв «Базіка» | Д. Кабалевський «Хто чергові» | Інтонація, тривалості звуків та пауз, ціла, половинна, четвертна, восьма | Аналіз музичного твору та зв'язок його з життям | |||||
10 | Інтонація та її основні складові | В. Косенко «Гумореска» | М. Лисенко «Зайчик та Лисичка», румунська нар. пісня «Дід Андрій». | Динаміка, сильні долі, темп | Вираження характеру та змісту музики в пластичних рухах | |||||
11 | Головна інтонація та зерно-інтонація | Л. Бетховен Симфонія №5 1ч. | Укр. нар. пісня «Ішов Миколай» | Симфонічний оркестр, симфонія, зерно-інтонація | Зображення кольоровими плямами характеру, настрою, почуттів та думок | |||||
12 | Зображальні та виражальні інтонації | М. Римський-Корсаков «Політ джміля», П. Чайковський «Старовинна французвська пісенька» | Укр. нар. пісня «Ішов Миколай» | Зображальні та виражальні інтонації, темп | За допомогою рухів зображувати музичні образи | |||||
13 | Єдність зображальних та виражальних інтонацій | П. Чайковський «Німецька пісенька», «Шарманщик співає» | Т. Попатенко «Щеня та кошеня» | Нотний стан, скрипічний ключ, овал, штиль, тривалості звуків | Використання ритмічних інструментів для супроводу пісень та інсценізація пісень | |||||
14 | Мелодія як інтонаційно-смислова будова | П. Чайковський «Італійська пісенька», «Неаполітанська пісенька» | Т. Попатенко «Щеня та кошеня» | Динамічні відтінки, піано, форте, крещендо, дімінуендо | Ритмічний супровід музичних творів, пластичне інтонування та передача зображальних можливостей музики рухами | |||||
15 | Вплив тембру на інтонацію | К. Сен-Санс «Лебідь», П. Чайковський «Неаполітанська пісня (труба) | Укр. колядка «Добрий вечір, тобі», укр. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька» | Народні пісні, колядки та щедрівки, динамічні відтінки, музичні інструменти, піано, форте, крещендо, димінуендо | Інсценизація колядок, щедрівок та новорічних пісень , оцінювання власного співу та співу ровесників | |||||
16 | Узагальнення теми семестру | Музика на вибір учнів та вчителя | Повторення пісень | Закріплення понять | Закріплення творчих навиків |
ТЕМАТИЧНА. СЕМЕСТРОВА
2 півріччя. Тема3. Розвиток музики (10 годин)
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | ||||
17 | А | Б | В | Музика яке мистецтво, що існує в розвитку | С. Прокофєв «Петрик та Вовк» | Л. Кніппер «Чому ведмідь взимку спить» | Розвиток музики, композитор, симфонічний оркестр, тембр | Визначення характеру музичного твору | ||
18 | Способи розвитку музики | С. Прокофєв «Петрик та Вовк» | Л. Кніппер «Чому ведмідь взимку спить» | Розвиток музики, композитор, симфонічний оркестр, тембр | Театралізація фрагментів музичної казки | |||||
19 | Виконавські та динамічні прийоми розвитку музики | Е. Гріг «Ранок» | З. Компанієць «Пісенька горобчика» | Динамічні відтінки, піано, форте, крещендо, димінуендо, виконавець | Оцінювання власного співу та співу ровесників, пластичне інтонування музичних творів | |||||
20 | Жанрові, мелодичні та варіаційні прийоми розвитку музики | Ю. Щуровський «Варіації на тему пісні «Ой є в лісі калина» | Укр. нар. пісня «Верховино, світку ти наш», З. Компанієць «Пісенька горобчика» | Варіації, жанр, музичні інструменти | Аналіз варіативного розвитку музичного твору | |||||
21 | Темпові та темброві прийоми розвитку музики | Е. Гріг «В печері гірського короля» | Укр. нар. пісня «Верховино, світку ти наш» | Темп, тембр, симфонічний оркестр | Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів | |||||
22 | Ладові прийоми розвитку музики | Ф. Шуберт «Алегретто», «Вальс» | В. Гребенюк «Матусю рідненька» | Лад, мажор, мінор, вальс | Оцінювання власного співу та співу ровесників, малювання кольоровими плямами | |||||
23 | Сюжетниі прийоми розвитку музики | Р. Щедрін «Коник горбоконик». Купання в котлах. | В. Гребенюк «Матусю рідненька», укр. нар. пісня «Грицю, Грицю» | Балет, сюжет, оркеестр | Пластичне інтонування музичних творів | |||||
24 | Інтонаційно-мелодійні та симфонічні прийоми розвитку музики | Г. Майборода «Гуцульська рапсодія» | Укр. нар. пісня «А вже весна» | Симфонічний оркестр, музичні інструменти, диригент, рапсодія, інтонація, мелодія | Гра «Ми створюємо симфонічний оркестр» | |||||
25 | Обряди зустрічі весни | Українські веснянки | Укр. нар. пісня «Подоляночка» | Народна музика, веснянки | Відтворення ритмічного малюнку та передача характеру народного танцю за допомогою танцювальних рухів | |||||
26 | Узагальнення теми. Багатогранність прийомів розвитку музики. | Музика за вибором учнів та вчителя | Повторення пісень | Практичне використання термінології | Закріплення творчих навиків |
ТЕМАТИЧНА
Тема 4. Музична форма (9 годин)
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | |||
27 | Будова (форма) музики. Одночастинна форма. | Е. Гріг «Пісня Сольвейг» | Французька нар. пісня «Пастух» | Форми музики, вокальна музика | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | ||||
28 | Двочастинна побудова твору | Е. Гріг «Пісня Сольвейг», П. Чайковський «Неаполітанська пісня» | Естонська нар. пісня «У кожного свій музичний інструмент» | Мелодія, супровід, темп, ритм, динаміка, регістр, тембр | Малювання кольоровими плямами | ||||
29 | Тричастинна побудова твору | М. Лисенко «Експромт ля мінор» | Естонська нар. пісня «У кожного свій музичний інструмент» | Експромт, інструментальна музика, три частинна будова твору, музичні інструменти | Оцінювання власного співу та співу ровесників | ||||
30 | Форма варіації | Ю. Щуровський «Варіації на тему пісні «Ой є в лісі калина» | Укр. нар. пісня «Ой є в лісі калина» | Варіативний розвиток музики | Пластичне інтонування та передача за його допомогою характеру музики, показ за допомогою простих ритмічних інструментів пульсу, сильної долі та ритмічного малюнка музичного твору | ||||
31 | Форма рондо | В. Моцарт «Рондо в турецькому стилі» | А. Житкевич «Семеро гномів» | Рондо, фортепіано | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | ||||
32 | Куплетна форма | Прослуховування відомих пісень | А. Житкевич «Семеро гномів» | Пісня, виконавець, композитор | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | ||||
33 | Найважливіші принципи побудови музики: повторення і контраст | Музика на вибір вчителя | О. Лобова «Лине музика літа» | Інструментальна та вокальна музика | Передача характеру музичного твору за допомогою пластичного інтонування | ||||
34 | Підготовка до уроку-концерту | Музика на вибір вчителя | Повторення пісень | Повторення термінології | Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів | ||||
35 | Урок-концерт | Музика на вибір вчителя | Виконання пісень на вибір учнів та вчителя | Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів |
ТЕМАТИЧНА. СЕМЕСТРОВА. РIЧНА
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»