Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
2 клас (35 годин)
1 півріччя. Тема1. Типи музики (8 годин)
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | ||||
1 | А | Б | В | Пісня, танець, марш – основні типи музики | Д. Кабалевський «Три кити» | Д. Кабалевський «Пісня про школу» | Композитор, поет, пісня, танець, марш, куплет, заспів, приспів | Гра «Я – композитор» (придумати мелодію привітання) за допомогою пластичних рухів передавати характер музики | ||
2 | Пісня – душа музики | Д. Кабалевський «Три кити», Я. Степовий «Колискова» | Д. Кабалевський «Пісня про школу» | Правила співу, звуки музичні та шумові, музика вокальна та інструментальна, пульс музики | Позначати пульс за допомогою ритмічних інструментів, залучення учнів до оцінювання якості співу | |||||
3 | Характерні особливості пісні як типу музики | Л. Бетховен «Бабак», Я. Степовий «Колискова» | Ф. Колеса «Школяр», Д. Кабалевський «Пісня про школу» | Високі, низькі звуки, ритм, тривалості звуків, мелодія, правила сприймання музики | За допомогою руки передавати висотність звуків, виконання елементарних ритмічних вправ, пластичне інтонування пісні | |||||
4 | Танець та його характерні особливості як типу музики | Л. Бетховен «Бабак», П. Чайковський «Вальс», С. Рахманінов «Полька», Рок-н-рол | Ф. Колеса «Школяр», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики» | Основні тривалості звуків, паузи, композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр | Відтворювати та відплескувати простий ритмічний супровід музичних творів, передавати характер танцювальної музики за допомогою танцювальних рухів | |||||
5 | Різновиди танців | П. Чайковський «Вальс», С. Рахманінов «Полька», Д. Шостакович «Вальс-жарт», Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота» | А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики» | Ритм, ритмічний малюнок, пульс | Через пластичне інтонування передавати характер музичного твору, створювати ритмічний супровід музичного твору, використовуючи прості ритмічні інструменти | |||||
6 | Марш та його характерні особливості як типу музики | Д. Кабалевський «Три варіанта маршу», Є. Адамцевич «Запоріжський марш» | В. Верховинець «Гей, військо йде», Повторення пісень | Пісня, марш, танець, ритм, динамічні відтінки звуків, сильна доля | За допомогою пластичних рухів передавати характер музики | |||||
7 | Різновиди маршів | Є. Адамцевич «Запоріжський марш», П. Чайковський «Марш деревяних солдатиків», М. Блантер «Футбольний марш», С. Чернецький «Зустрічний марш» | А. Філіпенко «Веселий музикант», В. Верховинець «Гей, військо йде» | Пульс, ритмічний малюнок, сильна доля | За допомогою простих ритмічних інструментів передавати пульс, сильну долю та ритмічний малюнок музичного твору | |||||
8 | Поєднання елементів різних типів музики в одному творі | Я. Степовий «Лугом іду», «Дощик», «Гей не дивуйте» | А. Філіпенко «Веселий музикант», В. Верховинець «Гей, військо йде», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики» | Типи музики, музика народна та професійна | За допомогою малювання кольоровими плямами передавати різний характер музики |
ТЕМАТИЧНА
Тема2. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин)
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | |||||
9 | А | Б | В | Життя – джерело музичного мистецтва. | П. Чайковський «Ранкові роздуми», Є. Адамцевич «Запоріжський марш» | К. Петров «Посміхнись» | Тривалості звуків та пауз, ціла, половинна, четвертна, восьма | Аналіз музичного твору та зв'язок його з життям | |||
10 | Виражальні та зображальні можливості музики | П. Чайковський «Ранкові роздуми», Є. Адамцевич «Запоріжський марш», Л. Бетховен «Весело. Сумно», М. Римський-Корсаков «Політ джміля» | К. Петров «Посміхнись», повторення пісень | Тривалості звуків та пауз, ціла, половинна, четвертна, восьма | Вираження характеру та змісту музики в пластичних рухах | ||||||
11 | Вираження музикою внутрішнього світу людини | Л. Бетховен «Весело. Сумно», Р. Шуман «Перша втрата», «Веселий селянин» | М. Леонтович «Дударик» | Народна та професійна музика, музика вокальна та інструментальна | Зображення кольоровими плямами характеру, настрою, почуттів та думок | ||||||
12 | Зображальні можливості музики | М. Сільванський «Пташка та кицька», К. Сен-Санс «Півник та курки», «Слон» | М. Леонтович «Дударик», М. Лисенко «Пісня Лисички» | Нотний стан, скрипічний ключ | За допомогою рухів зображувати музичні образи | ||||||
13 | Різноманітність зображальних можливостей музики | М. Сільванський «Пташка та кицька», М. Завалишина «Заводне мишеня», Д. Кабалевський «Три подруги», Е. Гріг «Ранок» | Укр. нар. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька», М. Лисенко «Пісня Лисички» | Нотний стан, скрипічний ключ, овал, штиль, тривалості звуків | Використання ритмічних інструментів для супроводу пісень та інсценізація пісень | ||||||
14 | Поєднання виражальних та зображальних можливостей музики. Мова і музика | Е. Гріг «Ранок», М. Глінка «Попутна» | В. Шаїнський «Сніжинки», укр. нар. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька», | Динамічні відтінки, піано, форте, крещендо, дімінуендо | Ритмічний супровід музичних творів, пластичне інтонування та передача зображальних можливостей музики рухами | ||||||
15 | Новий рік та музика | Укр. нар. колядки та щедрівки | Укр. колядка «Нова радість стала», В. Шаїнський «Сніжинки» | Народні пісні, колядки та щедрівки, динамічні відтінки, піано, форте, крещендо, димінуендо | Інсценизація колядок, щедрівок та новорічних пісень , оцінювання власного співу та співу ровесників | ||||||
16 | Узагальнення теми семестру | Музика на вибір учнів та вчителя | Повторення пісень | Закріплення понять | Закріплення творчих навиків |
ТЕМАТИЧНА. СЕМЕСТРОВА
2 півріччя. Тема3. Основні музичні жанри (10 годин)
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | |||
17 | А | Б | В | Подорож з піснею, танцем та маршем. | М. Коваль Опера «Семеро козенят» | М. Коваль Хор з опери «Семеро козенят», укр. колядка «Нова радість стала», укр. нар. щедрівка «Ой, сивая та і зозуленька», В. Шаїнський «Сніжинки» | Пісня, танець, марш, опера, балет симфонія, концерт, музична мова, образний зміст музичного твору | Визначення характеру музичного твору, пластичне інтонування музичних творів | |
18 | Подорож з піснею до опери | М. Коваль Опера «Семеро козенят», теми героїв | М. Коваль Колискова Мами – Кози, хор з опери «Семеро козенят», | Опера, хор, соліст, дует, ансамбль, симфонічний оркестр | Театралізація фрагментів опери | ||||
19 | Зустріч пісні, танцю та маршу в опері | М. Коваль Опера «Семеро Козенят», сцени з опери | М. Коваль Хор, колискова Мами – Кози, теми героїв з опери «Семеро козенят» | Опера, хор, соліст, дует, ансамбль, пісня, танець, марш, динамічні відтінки, піано, форте, крещендо, димінуендо | Театралізація фрагментів опери, оцінювання власного співу та співу ровесників | ||||
20 | Танець привів нас до балету | С. Прокофєв Вальс з балету «Попелюшка» | П. Синявський «Місячний кораблик» | Балет, пачка, пуанти, балетмейстер, па-де-де, вальс | Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів | ||||
21 | Балет – сценічно-хореографічна, музична вистава | С. Прокофєв Вальс та сцена з боєм годинника з балету «Попелюшка» | П. Синявський «Місячний кораблик» | Балет, пачка, пуанти, балетмейстер, па-де-де, вальс, звуки та їх властивості | Пластичне інтонування музичних творів, виконання ритмічно-танцювальних рухів | ||||
22 | Зв'язок музики в опері та балеті з іншими видами мистецтва | П. Чайковський Танець маленьких лебедят з балету «Лебедине озеро», М. Меєрович Опера «Три ведмеді» | А. Павлюк «Святковий хоровод», П. Синявський «Місячний кораблик» | Балет, опера, лібрето, звукоряд, гама | Оцінювання власного співу та співу ровесників, ритмічний супровід музичних творів з використанням простих ритмічних інструментів | ||||
23 | Подорож до театру опери та балету | М. Лисенко Пісня Лисички з опери «Коза-дереза», П. Чайковський Фрагменти з балету «Лускунчик» | А. Павлюк «Святковий хоровод», повторення пісень | Композитор, виконавець, слухач, глядач, театр, фойє, партер, оркестрова яма, музичні інструменти | Відтворення ритмічного малюнку та передача пульсу пісень, пластичне інтонування музичних творів | ||||
24 | Пісня, танець, марш ведуть нас у симфонію | Укр. танець «Козачок», невідомий автор «Симфонія»(«Козачок») | В. Іванников «Найкраща», повторення пісень | Симфонія, симфонічний оркестр, музичні інструменти, диригент | Гра «Ми створюємо симфонічний оркестр» | ||||
25 | Жанр концерту | І. Беркович Концерт для ф-но з оркестром №2, 2 частина, укр. нар. пісня «Ой, лопнув обруч» | В. Іванников «Найкраща», Я. Степовий «Зима і Весна» | Народна та професійна музика, тривалості звуків, ціла, половинна, четвертна, восьма | Відтворення ритмічного малюнку та передача характеру народного танцю за допомогою танцювальних рухів | ||||
26 | Узагальнення теми | Музика за вибором учнів та вчителя | Повторення пісень | Практичне використання термінології | Закріплення творчих навиків |
ТЕМАТИЧНА
№ | Клас, дата | Тема | Матеріал для сприйняття | Матеріал для виконання | Термінологія | Творчі завдання | |||
27 | А | Б | В | Музична мова – виразник образного змісту музичного твору | Д. Кабалевський «Зайчик дратує ведмедика», І. Дунаєвський Марш з кінофільму «Веселі хлоп’ята» | М. Ведмедері «Наша мова» | Мелодія, супровід, темп, ритм, динаміка | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | |
28 | Елементи музичної мови | П. Чайковський «Кіт в чоботях та Біла Кицька», М. Сильванський «Пташка та Кицька», Д. Кабалевський «Зайчик дратує ведмедика», | М. Ведмедері «Наша мова» | Мелодія, супровід, темп, ритм, динаміка, регістр, тембр, метр | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | ||||
29 | Виражальне значення засобів музичної виразності | Р. Шуман «Перша втрата», «Веселий селянин», М. Сильванський «Пташка та Кицька», | Укр. нар. пісня «Як діждемо літа», М. Ведмедері «Наша мова» | Мелодія, супровід, темп, ритм, динаміка, регістр, тембр, метр | Зображення кольоровими плямами виражених почуттів та настрою прослуханої музики та їх порівняння | ||||
30 | Роль мелодії та супроводу в передачі характеру музичного твору | М. Глінка «Марш Чорномора», П. Чайковський «Танець Феї Драже». | Укр. нар. пісня «Як діждемо літа», повторення пісень | Мелодія та супровід, тривалості звуків та правопис нот | Пластичне інтонування та передача за його допомогою характеру музики, показ за допомогою простих ритмічних інструментів пульсу, сильної долі та ритмічного малюнка музичного твору | ||||
31 | Тембр у музиці | С. Прокофєв «Петрик та Вовк» (теми з казки) | Б. Савельєв «Справжній друг» | Тембр, симфонічний оркестр, інструменти симфонічного оркестру, диригент | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | ||||
32 | Поєднання у симфонічній казці елементів музики та літературного твору | С. Прокофєв «Петрик та Вовк» | Б. Савельєв «Справжній друг», повторення пісень | Тембр, симфонічний оркестр, інструменти симфонічного оркестру, диригент | Передача змісту та характеру музичного твору за допомогою рухів та пластичного інтонування | ||||
33 | Пісенність, маршовість та танцювальність в інструментальних творах | П. Чайковський «Неаполітанська пісня», Е. Гріг «Хода гномів». | В. Шаїнський «Посмішка», повторення пісень | Інструментальна та вокальна музика | Передача характеру музичного твору за допомогою пластичного інтонування | ||||
34 | Підсумковий урок | Музика на вибір учнів та вчителя | Повторення пісень | Повторення термінології | Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів | ||||
35 | Урок-концерт | Музика на вибір учнів та вчителя | Виконання пісень на вибір учнів та вчителя | Використання набутих творчих навичок під час виконання пісень та прослуховування музичних творів |
ТЕМАТИЧНА. СЕМЕСТРОВА. РIЧНА
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»