Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Календарно-тематичне планування "Земля де ми живемо"

Природознавство

Для кого: 5 Клас

14.01.2019

420

5

0

Опис документу:
Курс за вибором «Земля, де живем, Україною зовем» є надзвичайно важливим для становлення світогляду школярів. Він допоможе учню розкрити й виявити найкращі людські якості, виховати національно свідому особистість, дасть можливість зблизити культури різних народів, навчить виявляти кращі ідеали в інших народів і збагачувати ними свої.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Курс за вибором «Земля, де живем, Україною зовем» є надзвичайно важливим для становлення світогляду школярів. Він допоможе учню розкрити й виявити найкращі людські якості, виховати національно свідому особистість, дасть можливість зблизити культури різних народів, навчить виявляти кращі ідеали в інших народів і збагачувати ними свої. Знання, вміння та навички, здобуті в процесі його вивчення, стануть для учнів інструментом набуття майстерності жити. Програма курсу сприятиме становленню кожного школяра як творця себе, своєї родини, держави, світу.

Метою та завданням курсу є виховання патріота, громадянина української держави, свідомого державотворця, творчої особистості, яка співпрацюватиме зі світом на засадах кооперації, буде здатна реалізувати власне покликання та покликання українського народу й водночас зберігатиме повагу до історії, культури, традицій своєї нації.

Основою для укладання програми «Земля, де живем, Україною зовем» стала програма курсу за вибором «Українознавство» (автори: Кононенко П.П., Касян Л.Г., Семенюченко О.В.), яку було схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти № 1/ІІ-3517 від 03.07.2014 року).

Програма побудована на принципах науковості, інтеграції, системності, комплексності, гуманізації змісту навчання та виховання, з урахуванням вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, в якому зазначено, що «визначальним для системи вітчизняної загальної середньої освіти є українознавче спрямування всіх освітніх галузей». Програма ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів.

Програма синтезує історичні надбання, нові досягнення теорії та практики основної і старшої школи, актуальні суспільні вимоги до неї, забезпечуючи прилучення школярів до системи цінностей, культури, традицій українського народу, формування в учнів цілісної картини світу.

Програма курсу передбачає ознайомлення з діяльністю видатних земляків, їхнім внеском у розбудову регіону та держави.

Об'єктом оцінювання досягнень учнів є:

- знання, вміння та навички;

- досвід творчої та дослідницької роботи;

- досвід емоційно-ціннісного ставлення до себе та соціального оточення.

Очікувані результати:

  • отримання додаткових знань з мови та літератури, географії, історії, етики, екології, педагогіки, біології, фольклору рідного краю;

  • пізнання своєї країни та її світу через індивідуально-пошукові форми роботи;

  • розвиток природних нахилів і задатків дітей, формування досвіду творчої діяльності;

  • розвиток загальномовленнєвих, загальнопізнавальних умінь та навичок;

  • формування міжкультурної компетентності;

  • моделювання культурних і статево-рольових стандартів поведінки в різних життєвих ситуаціях;

  • розвиток активного пізнавального ставлення до природи та соціального оточення;

  • виховання моральних та духовних норм і принципів, відповідальності за долю своєї нації, України, її народу та людства.

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Заступник директора школи з НВР директор школи

__________ І.О.Жуніна _________ В.А.Панченко

«____» ___________2017 р. «____» ___________2017р.

Календарно – тематичне планування курсу

«ЗЕМЛЯ, ДЕ ЖИВЕМ, УКРАЇНОЮ ЗОВЕМ»

5 клас

(35 год., 1 година на тиждень)

Усього – 35 год. На тиждень – 1 год.

Підсумкове заняття в кінці року – 1 год. Резервний час – 2 год.

№ п/п

Тема

Дата

1.

Вступне заняття. Зміст, мета та завдання курсу

Тема 1 . Я і етнос (4 год)

2-3.

Знайомство з символікою регіону, гербом та прапором. Історія виникнення регіону.

4.

Власні імена. Походження прізвищ полікультурного середовища, у якому мешкають учні.

5.

Практичне заняття «Міні-дослідження «Прізвища та їх походження в моїй родині»

6.

Господарська та виробнича діяльність українців та народів, які проживають на території нашого краю.

Тема 2. Я і український народ, держава(2 години)

7.

Особливості заселення мого краю

8.

Географічне положення рідного краю, свого населеного пункту. Любов до рідної землі

Тема 3. Я і природа, екологія (2 годин)

9.

Земельні ресурси рідного краю;

10.

Рослинний і тваринний світ свого краю, занесений до Червоної книги;

11.

Навчальна дискусія «Здоров’я – ознака ладу між людиною і природою. Аналіз екологічного стану рідного краю».

Тема 4. Я і мова, культура (7 годин)

12.

Мова моєї родини. Особливості полікультурного мовного середовища рідного краю.

13.

Діалог культур. Побутування російської лексики у родині.

14.

Народні повір’я та прикмети в сучасному житті. Вірування українців

15.

Практичне заняття «Традиції моєї родини»

16-17

Особливості святкування найбільших зимових християнських свят (Святий Миколай, Коляда, Святвечір, Різдво Христове, Водохреще) у рідному краю.

18-19

Національне вбрання українців. Неперервність традицій. Оберегові елементи в давньому та сучасному одязі. Особливості місцевого вбрання;

20--21

Особливості національної кухні українців. Корисна та шкідлива їжа з позицій традиційного харчування. Національні страви в домашній кухні

22.

Народна медицина і магія українців

23. Лікарські рослини своєї місцевості.

Розпізнавання лікарських рослин рідного краю.

24-

25.

Особливості святкування найбільших весняних християнських свят (Благовіщеня, Вербна неділя, Страсний Тиждень, Великдень, Проводи) у рідному краю

26.

Практичне заняття «традиції нашої родини»

Тема 5. Мій край

27-28.

Зародження освіти у своїй місцевості.

Міні-дослідження «Історія рідної школи».

29.

Практичне заняття «Створення соціально-психологічного портрету виховання у своїй сімї »

30-31.

Історія мого роду – частина історії народу. Зв'язок поколінь. Запорука уникнення «розриву» між поколіннями – спільність поглядів, інтересів, ідеалів, цінностей, повага до них.

32.

«Родина – осередок щастя. Стосунки між членами родини.

33-34

Особливості святкування найбільших літніх християнських свят (Трійця, Свята Івана Купала, Спас. Традиції сьогодення.

35.

Підсумкове заняття

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.