Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках
»

Календарно-тематичне планування з української літератури для учнів 7 класу

Українська література

Для кого: 7 Клас

26.03.2021

286

53

0

Опис документу:
Календарне планування розроблено на основі Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.). Підручник «Українська література» (Автор: Олександр Авраменко, Київ: Грамота, 2017)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПОГОДЖЕНО:

Заст. директора школи

Гура І. С. _______

«_______» 20__ року

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи

Гура В. Г. _____

«_______» 20__ року

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з української літератури

на 2020/2021 навчальний рік

для 7 класу

вчителя української мови та літератури літератури

Шитель Аліни Володимирівни

Календарне планування розроблено

на основі

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.

Українська література: 5–9 класи.

К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк,

С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий,

Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). –

К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН

804 від 07.06.2017 р.).

Підручник «Українська література»

(Автор: Олександр Авраменко, Київ: Грамота, 2017)

Орієнтовне календарно-тематичне планування

За програмою на вивчення курсу «Українська література» відводиться 70 годин, 2 години на тиждень.

З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,

4 години на уроки розвитку мовлення;

4 години – позакласне читання;

6 годин – резервний час.

Обов’язкова кількість видів контролю у 7 класі

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Література рідного краю

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

1

2

(1у+1п)

2

4

2

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

2

I семестр

Тема уроку

Дата

Примітка

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

04.09

2

Повторення вивченого під час дистанційного навчання матеріалу.

07.09

Із пісенних скарбів

3

Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні.

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

11.09

4

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях.

14.09

5

Виразне читання напам'ять пісні.

18.09

Напам'ять

6

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

ТЛ: коломийки.

21.09

7

Розвиток мовлення № 1 (усно). Складання коломийок на тему шкільного життя.

25.09

РМ 1

Про минулі часи

8

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті.

ТЛ: історична повість.

28.09

9

Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади; роль і місце кожного в суспільному житті.

28.09

Зошит

10

Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави.

02.10

11

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка.

05.10

12

Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті.

09.10

13

Контрольна робота № 1. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (тестування).

12.10

КР 1

Тем.

14

Література рідного краю № 1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

16.10

ЛРК 1

15

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені

тринадцятий минало…»).

19.10

16

Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).

ТЛ: балада, метаморфоза.

23.10

Зошит

17

«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: ідея.

02.11

18

Виразне читання напам'ять поезії Тараса Шевченка «Заповіт».

06.11

Напам'ять

19

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

09.11

20

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі.

09.11

21

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

13.11

22

Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

16.11

23

Контрольна робота № 2. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування).

20.11

КР 2

Тем.

24

Позакласне читання № 1. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом».

23.11

ПЧ 1

25

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство.

ТЛ: автобіографічний твір.

27.11

26

Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів.

30.11

Зошит

27

Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору. Образ чутливого до краси Михайлика.

04.12

28

Розвиток мовлення № 2 (письмово). Створення каліграм про природу.

07.12

РМ 2

29

Позакласне читання № 2. Світ поезій Михайла Стельмаха.

11.12

ПЧ 2

30

Контрольний твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Гуси-лебеді летятьˮ», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гуси-лебеді летятьˮ», «Стародавні уявлення і вірування

нашого народу у повісті “Гуси-лебеді летятьˮ».

14.12

КТ

31

Література рідного краю № 2. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

18.12

ЛРК 2

32

Повторення та узагальнення вивченого.

21.12

Тем.

Твори для вивчення напам'ять

1. 1 суспільно-побутова пісня (на вибір).

2. Тарас Шевченко «Заповіт».

IІ семестр

Тема уроку

Дата

Примітка

«Ти знаєш, що ти – людина...»

33

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.

11.01

34

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

15.01

35

Розвиток мовлення № 3 (усно). Переказування найбільш разючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.

18.01

РМ 3

36

Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.

ТЛ: художня деталь.

22.01

37

Позакласне читання № 3. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».

25.01

ПЧ 3

38

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми у творі.

29.01

39

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

29.01

Зощит

40

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей.

01.02

41

Трагічна й комічна ситуації, роль їх у розкритті основної думки, моралі. Створення власного закінчення твору.

05.02

42

Література рідного краю № 3. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

08.02

ЛРК 3

43

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».

12.02

44

Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

12.02

45

Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»).

15.02

46

Виразне читання напам'ять поезії Ліни Костенко.

19.02

Напам'ять (на вибір)

47

Контрольна робота № 3. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (тестування).

22.02

КР 3

Тем.

48

Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.

26.02

Зошит

49

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…».

01.03

50

Виразне читання напам'ять поезій Василя Симоненка.

05.03

Напам'ять (на вибір)

51

Степан Процюк. Коротко про письменника та його твори для дітей. «Аргонавти» – третя історія Марійки та Костика. Роздуми про перше кохання, про суперництво і справжню дружбу.

12.03

52

Античний міф про аргонавтів – композиційний центр твору. Роль у творі вставної історії про хлопчика і дівчинку, пісень, віщих снів, передчуття серця.

15.03

53

Докори сумління – найстрашніше покарання. Мрія в житті людини, пошуки істини, людина і гроші, доля заробітчанина – проблеми сучасного життя, розкриті через образи твору.

19.03

54

Символічне значення назви твору. Художні засоби в ньому.

29.03

Зошит

55

Позакласне читання № 4. Степан Васильченко. «Приблуда».

02.04

ПЧ 4

56

Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

ТЛ: новела.

05.04

57

Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

09.04

58

Контрольна робота № 4. Василь Симоненко, Степан Процюк, Любов Пономаренко (тестування).

12.04

КР 4

Тем.

«Ми – українці»

59

Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»). Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив» (на вибір учителя).

16.04

60

Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість» (на вибір учителя).

19.04

61

Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив пів світу, здобувши безліч перемог.

23.04

62

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

26.04

63

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

30.04

Зошит

64

Розвиток мовлення № 4 (письмово). Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою.

07.05

РМ 4

65

Володимир Івасюк. Відомий український поет і композитор. «Червона рута» – одна з найвідоміших українських пісень у світі.

10.05

66

«Я піду в далекі гори», «Балада про мальви». Важливість відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час. «Водограй». Значення пісенної спадщини українських поетів.

14.05

67

Виразне читання поезій Володимира Івасюка напам'ять.

17.05

Напам'ять (на вибір)

68

Контрольний твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Володимира Івасюка».

21.05

КТ 2

69

Література рідного краю № 4. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

24.05

ЛРК 4

70

Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

28.05

Зошит Тем.

Твори для вивчення напам'ять

1. Василь Симоненко (1 вірш на вибір).

2. Володими Івасюк (1 вірш на вибір).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.