Календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу за оновленою навчальною програмою 2017 року «Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів» (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Календарно-тематичне планування

з української літератури для 6 класу

за оновленою навчальною програмою 2017 року

«Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів»

(затверджено наказом Міністерства освіти і науки України

від 07.06.2017 №804)

з/п

Зміст навчального матеріалу

Дата проведення

Примітка

І семестр

1.

ВСТУП

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору

2.

ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня.

Напам’ять

2 пісні

(на вибір учня)

3.

Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) – на вибір.

4.

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).

5.

Веснянки: «Ой весно, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір). ТЛ: повтори (рефрен), анафора.

6.

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».

Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. ТЛ: колискова.

7.

Календарно-обрядові пісні рідного краю

8.

РМ №1. Конкурс на кращого читця календарно-обрядових пісень Сумської області

9.

Позакласне читання. Емма Андієвська. Казки.

10.

Література рідного краю. Пісні рідного краю. Творчість Михайла Шевченка

11.

Контрольна робота №1. «Вступ. Загадково прекрасна і славна давнина України» (тест)

12.

Пісні літературного походження

«Ще не вмерла Україна…» П.Чубинського і М.Вербицького – національний гімн нашої держави

ТЛ: гімн.

Напам’ять гімн

13.

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, її зв'язок із «Молитвою» О.Кониського й М. Лисенком, духовним гімном України

Напам’ять пісню

14.

С.Чарнецький, Г.Труха. «Ой у лузі червона калина похилилася» – пісня, що стала народною. Провідні мотиви пісень літературного походження

15.

Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля»

ТЛ: ліро-епічний твір, поема

16.

Микола Вороний. «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю ТЛ: ліричний герой

17.

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»). Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка

18.

Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова» (без вступу). Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних та ліро-епічних творів

19.

Виразне читання. Конкурс-читання віршів Тараса Шевченка напам’ять

20.

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях

21.

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди

22.

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька

23.

Контрольна робота №2. «Загадково прекрасна і славна давнина України» (тест)

24.

Я І СВІТ

Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезії

25.

Леся Українка. «Як дитиною бувало…». Образ мужньої, сильної духом дівчини, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява

Напам’ять

26.

Леся Українка. «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи

27.

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками

28.

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство і підлість у творі

29.

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

30.

РМ №2. Письмовий твір-характеристика героя

31.

Контрольна робота №3 «Я і світ».

Письмовий твір-роздум «Яка краса врятує світ? (про красу зовнішню і красу людської душі)»

32.

Позакласне читання. Володимир Винниченко. «Кумедія з Костем».

ІІ семестр

33.

Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей

34-35.

Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

36.

Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.

Напам’ять

1 вірш

(на вибір)

37.

Література рідного краю. Творчість Миколи Калюка. Збірки «Я із пензликом дружу», «Цінуйте миті»

38.

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця, її казки-притчі.

«Казки про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова

ТЛ: притча.

39.

Емма Андієвська. «Казки про яян». Прихований повчальний зміст твору

40.

Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом

41.

Література рідного краю. Творчість Анни Коршунової. «Комп і компанія»

42.

РМ №3. Усний твір на морально-етичну тему (бачення й розуміння краси і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому) за вивченими творами Емми Андієвської

43.

Контрольна робота №4. «Я і світ» (відповіді на запитання)

44.

ПРИГОДИ І РОМАНТИКА

Всеволод Нестайко. В.Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (скорочено).

ТЛ: повість, пригодницький твір.

45.

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей

46.

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Проблеми у творі

47.

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього

48.

Виразне читання. Читання напам’ять і коментування найцікавіших епізодів повісті «Тореадори з Васюківки».

49.

Позакласне читання. Всеволод Нестайко. «Чарівний талісман».

50-51.

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

52.

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків-головних героїв.

53.

РМ №4. Написання листа літературному героєві

54.

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

55.

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності

ТЛ: сюжет, його елементи.

56.

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини.

Стосунки між різними поколіннями в родині

57.

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя

58.

Контрольна робота №5. «Пригоди і романтика».

Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).

59.

ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців.

60.

Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. «Щука».

ТЛ: гумор, сатира байка, алегорія, мораль.

Напам’ять

61.

Леонід Глібов. «Муха і бджола», «Жаба і Віл».

Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника

62-63.

Степан Руданський. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві.

«Добре торгувалось», «Запорожці у короля».

Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.

ТЛ: гумореска, співомовка.

64-65.

Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», Кухлик» (2-3 на вибір). Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів

Напам’ять 1 гумореску (на вибір)

66.

Література рідного краю. Творчість Григорія Єлішевича. Збірка «Гумористичний літопис»

67.

Позакласне читання. Ярослав Стельмах. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний».

68.

Контрольна робота №6. «Гумористичні твори» (тест)

69-70.

УРОК-ПІДСУМОК. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
0
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!