Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

Календарно-тематичне планування з української літератури 8 клас

Українська література

Для кого: 8 Клас

09.09.2021

407

64

0

Опис документу:
Планування уроків української літератури на 2021-2022н.р. відповідно до програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804; за підручником: Авременко О. Українська література: підручник для 8 класу загальноосвітн. навч. закл./О.М.Авраменко.- К.: Грамота, 2021.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська література 8 клас

Комунальний заклад «Мельниківський ліцей з дошкільним підрозділом»


ПОГОДЖЕНО

Заступник директора ліцею з НВР

_________________ Гладун Т.В.

«______» _______________ 2021 р.

_________________ Гладун Т.В.

«______» _______________ 2022 р.











Календарно-тематичне планування

з української літератури для 8 класу

на 2021 – 2022 н.р.

вчителя Гладун Тетяни Володимирівни

(70 год, 2 год на тиждень)



Розроблено за програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.

Підручник: Авременко О. Українська література: підручник для 8 класу загальноосвітн. навч. закл./О.М.Авраменко.- К.: Грамота, 2021.


Фронтальні види контрольних робіт


Українська література 8 клас

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

контрольного класного твору;

виконання інших завдань

(тестів, відповідей на запитання тощо)

3


1

2

3


1

2

Уроки розвитку мовлення

(РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Література рідного краю (ЛРК)

2

2

Виразне читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

















Тема уроку

Дата

Примітки


І семестр


1

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. ТЛ: художній образ, художній твір

03.09

ст.4-11

Усна народна творчість


2

Зажурилась Україна”, “Та, ой, як крикнув же козак Сірко” – історичні пісні про боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками. ТЛ: історичні пісні

06.09

ст.12-14

3

Ой Морозе, Морозенку”, “Максим козак Залізняк” – пісні про боротьбу проти національного й соціального гніту.

10.09

ст.15-18

4

Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні “Чи не той то хміль”. Лицарські якості народного месника в пісні “За Сибіром сонце сходить”

13.09

ст.19-22

5

Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні “Ой не ходи, Грицю”

17.09

ст.23-24

6

Народнопоетичні образи пісень “Віють вітри, віють буйні”, “Засвіт встали козаченьки”

20.09

ст.25-27

Напам’ять

“Засвіт встали козаченьки”

7

РМ №1 (у). Дискусія «За що народ увічнив імена своїх героїв». «Сучасне музичне мистецтво і пісні Марусі Чурай».

24.09


8

ПЧ №1. Марко Вовчок. «Ведмідь» («Сестричка Мелася»)

27.09


9

Народні думи – героїчний епос України. Різновиди дум та їхні виконавці (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін. Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, Василь Нечепа. Національна капела бандуристів України.

ТЛ: дума

1.10

ст.28-30

фільм

«Поводир»,2014

10

Героїчний вчинок української полонянки в думі “Маруся Богуславка”. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

4.10

ст.31-35

мультфільм

«Маруся

Богуславка»,

1966

11

РМ №2 (п).

Письмовий твір у формі есе на одну із тем (за вибором):

«У піснях - історія мого народу»

«Маруся Богуславка - зрадниця чи патріотка?»

«Маруся Чурай - дівчина, що стала легендою»

«Мій герой із фольклорної спадщини»

8.10


12

Контрольна робота №1. “Історичні пісні й думи” (тест)

11.10


Світ української поезії

13

Тарас Шевченко. Життєпис поета (Історія викупу поета з неволі, участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). «Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета


15.10

ст.37-40

Напам’ять

«Думи мої, думи мої…»

14

Цикл «В казематі». Роздуми про власну долю в поезії

Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”. Символіка вірша “Ой три шляхи широкії...”

ТЛ: Види та жанри лірики. Філософська лірика

18.10

ст.41-44

15

ВР №1. Шевченкова спадщина

22.10


16

Контрольна робота №2. Контрольний твір на тему “Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка”

25.10


17

Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії “Давня весна”

29.10

ст.47

18

Мотив гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...”

8.11

ст.48

Напам’ять

19

Ідея вільної творчості, духовної свободи людини в поемі Лесі Українки “Давня казка”

12.11


20

Проблеми і мотиви : роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»).

15.11

ст.50-61

21

Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!” ТЛ: громадянська лірика

19.11

ст.63-65

Напам’ять

22

Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях Володимира Сосюри “Васильки” й “Осінь”. ТЛ: інтимна, пейзажна лірика

22.11

ст.67-70

23

Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого “Бачиш: між трав зелених...”. Глибина художніх образів вірша “Зимовий етюд”

26.11

ст.71-74

24

Самобутня постать поета Василя Голобородька. Художні образи вірша “З дитинства: дощ” (“Я уплетений...”). ТЛ: вільний вірш, верлібр

29.11

ст.75-76

25

Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька “Наша мова”, “Теплі слова”

3.12

ст.77-78

26

Контрольна робота №3 “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька” (тест)

6.12


27

ПЧ №2. Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова “На коні й під конем”

10.12


28

ЛРК №1. Поети-земляки

13.12


29

ЛРК №2. О.Месевря. «Зустрінемося завтра»

17.12


30

Літературна вікторина за вивченими в І семестрі творами

20.12


31

Із сучасної української поезії. Глибинний зміст і символіка “Чоловічого танцю” Василя Герасим’юка

24.12

ст.79-80

ІІ семестр

Із сучасної української поезії кінця XX – початку XXІ ст.

32

Філософські мотиви віршів Івана Малковича “З янголом на плечі” й “З нічних молитов”. Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя


ст.81-82

Напам’ять

“З янголом на плечі”

33

Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...”


ст.83-84

34

Художні образи вірша Ігоря Павлюка “Дівчинка”.

Ритмомелодика віршів сучасних поетів (виразне читання напам’ять одного з віршів)


ст.84-85

35

Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи “Мій ангел такий маленький...”. Гуманізм вірша “Коли до вас темної ночі...” Віра в людину, яка несе в своєму серці частинку добра


ст.85-86

36

ВР №2. Виразне читаня віршів поетів-сучасників




Національна драма

37

Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”).

Трагікомедія «Сто тисяч» – класичний взірець українського «театру корифеїв»


ст.87-88

38

ВР №2. Розігрування (читання в ролях) ключових моментів драми.

ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія


ст.89-113

39

Проблема влади грошей,бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи в трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”



40

Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”



41

Характеристика образів дійови осіб п’єси



42

Контрольна робота №4. Контрольний твір за трагіко-медією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям) Теми: «Згубна влада грошей над людиною», «Чи все у житті вимірюється грошима?», «Типовий образ селянина-землевласника»,“Чи завжди гроші породжують бездуховність?”



43

ПЧ № 3. «Життя видатних дітей» (Анна Багряна про Марію Заньковецьку)



З української прози

44

Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Роль прологу у творі.


ст.116-137

45

Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”



46

Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”



47

РМ № 3 (п). Образ Соломії (за складним планом)

Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”



48

Особливості композиції повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”



49

ЛРК №3. Н.Лось. «Нерозвідана вічність»



50

Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття

Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті Олександра Довженка “Ніч перед боєм”


ст.139-145

51

Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів



52

Ніна Бічуя. “Шпага Славка Беркути”. Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей

Портрети школярів-підлітків з повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”


ст.147-161

53

Сюжет твору. Особливості дорослішання



54

Образи повісті “Шпага Славка Беркути”. Проблема особистості в сучасному світі



55

РМ № 4(у). Дискусія «Дорослішання. Моральні чесноти. Дружба. Батьки»



56

Контрольна робота №5. “Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї” (тест)



57

Проблема знеосіблення людини в суспільстві, особистості й натовпу в оповіданні Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”. Сюжет твору


ст.163-171

58

Алегоричність образу коня Шептала, його характеристика.



59

Місце для дракона” Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть “драконячі закони”


ст.173-192

60

Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин. Проблематика твору



61

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука “Місце для дракона”



62

Дискусія «Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі?». Добро і зло, вірність і зрада в повісті Юрія Винничука “Місце для дракона”



Український гумор

63

Валентин Чемерис “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі


ст.195-234

64

Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”



65

Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”



66

Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”



67

Контрольна робота №6. “Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса” (тест)



68

ПЧ № 4. Л. Старицька-Черняхівська. «Діамантовий перстень»



69

ЛРК № 4. В.Приз. «Шляхи і долі»



70

Літературна вікторина за вивченими в ІІ семестрі творами











Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.