Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках
»

Календарно-тематичне планування з української літератури 7 клас

Українська література

Для кого: 7 Клас

27.08.2020

482

65

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська література

7 клас

Урок

Зміст програмового матеріалу

Год

Дата

Примітки

1.

Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

1

2.

Із пісенних скарбів

Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні

1

Вивчити

напам’ять 1 пісню (на вибір)

3.

Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою»

1

4.

Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень. «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»

1

5.

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Будова,

ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос

1

6.

РМ №1. Письмова робота про роль української народної пісні в житті народу

1

7.

ЛРК №1.Суспільно – побутові пісні рідного краю

1

8.

Про минулі часи

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті

1

9.

Змалювання у повісті героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників

1

10.

Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави

1

11.

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута і Тугара Вовка

1

12.

Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті

1

13.

Урок виразного читання № 1. Виразне читання уривка з повісті «Захар Беркут»

1

14.

Контрольна робота № 1. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (тести і розгорнуті відповіді на запитання)

1

15.

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив усеперемагаючого

життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

1

16.

Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»)

1

17.

«Заповіт» («Як умру, то поховайте…») – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною

землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього

1

Вивчити напам’ять

18.

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний

сюжет повісті

1

19.

Родина Судаків. Геройство і лицарська відвага Павлуся

1

20.

Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків

1

21.

Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації)

1

22.

ПЧ № 1. В. Малик. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»). Історико - пригодницький роман «Таємний посол». Розповідь про легендарне козацтво та українського д’Артаньяна в умовах боротьби

українського народу з турецькими і татарськими загарбниками

1

23.

Контрольна робота №2. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування)

1

24.

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство

1

25.

Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів

1

26.

Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

1

27.

Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору

1

28.

РМ №2. Створення каліграм про природу

1

29.

ПЧ № 2. М. Стельмах. «Щедрий вечір»

1

30.

Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Гуси-лебеді летять”», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гуси-лебеді летять”»), «Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті “Гуси - лебеді летять”»

1

31.

ЛРК №2.

1

32.

Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору

1

33.

Морально - етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

1

34.

РМ №3. Усне переказування найбільш

вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору

1

35.

Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка

1

36.

Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характеристики їх

1

37.

ПЧ № 3. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

1

38.

« Ти знаєш, що ти – людина…»

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми

Твору

1

39.

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання

1

40.

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)»

1

41.

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання в творі, проблема збереження загальнолюдських цінностей.

Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі

1

42.

ЛРК № 3.

1

43.

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...»

1

44.

Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки

Анни

1

45.

Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально.

Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»)

1

Вивчити напам’ять

1 вірш

(на вибір)

46.

Контрольна робота № 4. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання)

1

47.

Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору

1

Вивчити напам’ять

1 вірш

(на вибір)

48.

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?».

1

49.

Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і само відкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани»

1

50.

Урок виразного читання № 2. Конкурс на найкращого читця поезій Л. Костенко й

В. Симоненка

1

51.

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній

і минулий у ній

1

52.

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного

1

53.

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків

1

54.

Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів

1

55.

Любов Пономаренко. «Гер переможений»

1

56.

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів

новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо)

1

57.

Контрольна робота №5. В. Симоненко,

М. Павленко, Л. Пономаренко (тестування)

1

58.

Ми - українці

Україна періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів.

Олег Ольжич – поет національного героїзму.

Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»)

1

59.

Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові. Поезії «Радість»

1

60.

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном

Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог

1

61.

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського

народу, його доброти й щирості

1

62.

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність

1

63.

РМ № 4. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово)

1

64.

Андрій Малишко. Відомий український поет, його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів

до своєї дитини («Пісня про рушник»)

1

Вивчити напам’ять

1 вірш

(на вибір)

65.

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...»

1

66.

ПЧ №4. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй»

1

67.

Контрольна робота № 6. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного

оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична

творчість Андрія Малишка»

1

68.

ЛРК № 4.

1

69.

Повторення та узагальнення вивченого

1

70.

Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Підсумково-узагальнювальний урок

1

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.