Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

Календарно-тематичне планування з української літератури 6 клас

Українська література

Для кого: 6 Клас

25.08.2020

542

75

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська література

6 клас

Урок

Зміст програмового матеріалу

Год

Дата

Примітки

1.

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книжки впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору

1

2.

Загадково прекрасна і славна давнина України

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Основні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди

1

3.

Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) (на вибір)

1

Напамять

дві пісні на вибір

4.

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір)

1

5.

Веснянки: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець» (на вибір)

1

6.

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх

1

7.

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького – національний гімн нашої держави

1

Вивчити напам’ять

8.

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її звʼязок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України

1

9.

«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха. Патріотичні мотиви пісень літературного походження

1

Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір).

10.

Урок літератури рідного краю № 1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків

1

11.

РМ №1. Усний твір-роздум «Пісня – душа народу»

1

12.

Контрольна робота №1. Вступ. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження. Тести та розгорнуті відповіді на запитання

1

13.

Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини

1

14.

Краса природи рідного краю в поемі. Образи та художні засоби твору. Актуальність поеми

1

15.

ПЧ №1 .Євген Гуцало. «ДоТанаськи по молоко»

1

16.

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»)

1

17.

Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору

1

18.

Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Художні особливості поеми

1

19.

Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії Тараса Шевченка

1

20.

Контрольна робота №2.Микола Вороний, Тарас Шевченко (тестування)

1

21.

Володимир Рутківський. Коротко про письменника. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди

1

22.

Поєднання у творі фантастичного і реального. Проблеми, порушені у творі

1

23.

Образи козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Аналіз художніх засобів

1

24.

РМ №2. Написання вітального слова на честь літературного героя

1

25.

Я і світ

Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії»

1

26.

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...»

1

Напам’ять «Як дитиною, бувало…»

27.

«Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок

1

28.

ПЧ №2. Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

1

29-30.

Контрольна робота № 3. Письмовий твір на одну з тем: «Наша слава – козацька звитяга» (за твором В. Рутківського «Джури козака Швайки»), «Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки»

2

31.

Урок літератури рідного краю №2.

1

32.

Повторення та узагальнення вивченого

1

33.

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками

1

34.

Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість

1

35.

Роль художніх засобів у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі

1

36.

ПЧ №3.Володимир Винниченко. Збірка «Намисто»

1

37.

Станіслав Чернілевський. Стисло про письменника. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей

1

38.

Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар-Птиця»

1

39.

«Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ

1

40.

Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи

1

Напам’ять одну поезію (на вибір)

41.

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро й любов до світу

1

42.

«Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом

1

43.

Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору

1

44.

ПЧ № 4. Емма Андієвська. «Казка про двох пальців»

1

45.

Контрольна робота № 4.Володимир Винниченко, Станіслав Чернілевський, Ірина Жиленко, Ігор Калинець, Емма Андієвська (розгорнуті відповіді на запитання)

1

46.

Урок літератури рідного краю № 3.

1

47.

Пригоди і романтика

Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (скорочено).

Пригодницький захопливий сюжет твору

1

48.

Мрія і дійсність, романтичне у повісті

1

49.

Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті

1

50.

Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя

1

51.

РМ № 3. Усний переказ епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту

1

52.

Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом

1

53.

Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті

1

54.

Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків

1

55.

Урок виразного читання. Читання прозового уривка з повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»

1

56.

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності

1

57.

Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті

1

58.

Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині

1

59.

Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя

1

60.

Контрольна робота №5. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами)

1

61.

Гумористичні твори

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Побудова байки

1

62.

«Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл»

1

63.

РМ № 4. Написання листа авторові байок Леонідові Глібову

1

64.

Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось»

1

65.

«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність

1

66-67.

Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» (2–3 твори на вибір). Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів

2

Вивчити напамʼять одну гумореску (на вибір)

68.

Контрольна робота № 6. Леонід Глібов, Степан Руданський, Павло Глазовий (тестування)

1

69.

Урок літератури рідного краю № 4.

1

70.

Підсумковий урок

1

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.