Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Календарно-тематичне планування з української літератури, 10 клас

Українська література

Для кого: 10 Клас

16.10.2020

254

4

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з української літератури, 10 клас ( за новою програмою, рівень стандарту). Для роботи за підручником «Українська література (рівень стандарту)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти Авраменко О. М., Пахаренко В. І.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

10 клас

Українська література

І семестр

Дата

Зміст уроку

К-

ть год

Наскрізні лінії

ДЗ

Примітки

Вступ. Реалістична українська проза

1

Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Тодішні поезія, драматургія. Особливості реалістичної прози

1

НЛ-2,3

МЗ: розвиток української культури наприкінці ХІХ ст. (історія)

2

Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко)). «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка

ТЛ: соціально-побутова повість

1

МК: «Вид на гору Спаса у Стеблеві» Ф.Різниченка.

«Українська ніч» А.Куїнджі – улюблена картина, «Appasionata» Л.ван Бетховена – улюблена мелодія письменника

3

Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей

ТЛ: реалізм (поглиблено)

1

МК: «Кайдашева сім’я» в постановці Національного академічного драматичного театру ім. Івана Франка (Київ)

4

Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Колоритні людські характери в повісті

1

МК: Екранізація твору, ілюстрації до нього А.Базилевича. Малярські роботи Г.Курбе, В.Орловського, А.Куїнджі, С.Васильківського та ін.

5

Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного

ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено)

1

6

РМ № 1. ДИСКУСІЯ НА ТЕМУ «ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ КОНФЛІКТУ МІЖ БАТЬКАМИ ТА ДІТЬМИ В ПОВІСТІ» І.С. НЕЧУЯ – ЛЕВИЦЬКОГО «КАЙДАШЕВА СІМ΄Я»

1

7

Панас Мирний (П. Рудченко)

Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»(1, 4 частини). Перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з І.Біликом

1

НЛ-2,3

МЗ: соціально-економічне становище в Україні 1870-х років (історія).

8

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1, 4 частини). Широта представлення народного життя

1

9

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1, 4 частини). Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва.

1

10

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1, 4 частини).

Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини

1

МК: «Кайдашева сім’я» І.Нечуя-Левицького; «Повія» Панаса Мирного; «Воскресіння» Л.Толстого.

11

КОНТРОЛЬНА РОБОТА (ТВІР ЗА ЛІТЕРАТУРНОЮ СПАДЩИНОЮ І. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО АБО П.МИРНОГО)

1

12

КОНТРОЛЬНА РОБОТА (ТВІР ЗА ЛІТЕРАТУРНОЮ СПАДЩИНОЮ І. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО АБО П.МИРНОГО)

1

«Театр корифеїв»

13

Введення в тему. Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І.Франко). Перші театральні трупи М.Кропивницького та М.Старицького. Родина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька

1

НЛ-2

МЗ: розвиток театрального мистецтва в Україні наприкінці ХІХ ст. (історія).

14

Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич)

Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника.

1

МК: хорова композиція «Вечорниці» П.Ніщинського, опери «Запорожець за Дунаєм» С.Гулака-Артемовського, «Тарас Бульба» М.Лисенка.

15

Іван Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна

історія. Дворянство як міф про краще життя. ТЛ: комедія.

1

НЛ-2,4

МК: «Міщанин-шляхтич» Ж.-Б. Мольєра. Фільм-вистава

16

Іван Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля». Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю.

1

МК: «Мартин Боруля» (1953; реж. Г.Юра).

17

Іван Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля». Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі. Значення творчості І.Карпенка-Карого

1

18

РМ № 2. СКЛАДАННЯ АНКЕТИ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ КОМЕДІЇ «МАРТИН БОРУЛЯ» ІВАНА КАРПЕНКА-КАРОГО (ПИСЬМОВО)

1

19

ПЧ № 1.

І.КАРПЕНКО-КАРИЙ «ХАЗЯЇН»

1

МК: «Сто тисяч» у постановці Національного академічного драматичного театру ім. ІванаФранка (Київ).

20

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

«ТЕАТР КОРИФЕЇВ»

(ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

1

Титан духу і думки

Введення в тему. Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко-перекладач, публіцист. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І.Франка в музиці.

Переклади І.Франком творів давньогрецьких поетів, Дж.Мільтона, Д.Байрона, Й.Гете, Г.Гейне, А.Міцкевича та ін.

1

НЛ-2,4

МЗ: Україна наприкінці ХІХ – на поч. ХХ ст. (історія).

21

Іван Франко. Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користіСікстинська мадонна»). ТЛ: сонет Франкова концепція поступу людства, вираз незламного оптимізму («Гімн» (“Замість пролога”)). ТЛ: гімн..

1

НЛ-1,2,4

МК: «Іван Франко» І.Труша; ілюстрації А.Базилевича; «Сікстинська мадонна»
С.Рафаеля. МК: гімн «Вічний революціонер» (1899) М.Лисенка.

22

Іван Франко. Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користіСікстинська мадонна»). ТЛ: сонет Франкова концепція поступу людства, вираз незламного оптимізму («Гімн» (“Замість пролога”)). ТЛ: гімн..

1

НЛ-1,2

23

Іван Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Місце любовної теми у творчості І.Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність).

1

НЛ-1,2

Вивчити напам΄ять:

1 поезію (на вибір)

МК: музика М.Лисенка, С.Людкевича, Б.Лятошинського, А.Кос-Анатольського та ін. до творів І.Франка.

24

Іван Франко. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.

1

МК: цикли любовної лірики Овідія, Катулла, Данте, Ф.Петрарки, А.Міцкевича.

Ілюстрації до зб. «Зів’яле листя» А. Чебикіна. Пісні на слова І.Франка в сучасному виконанні.

25

Іван Франко. Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання. ТЛ: філософська поезія.

1

НЛ-1,2,

3,4

26

Іван Франко. Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми—заповіт українському народові. ТЛ: терцини.

1

НЛ-1,2

МК: скульптура «Мойсей» Мікеланджело як поштовх до написання поеми. Опери «Мойсей» та «Назон» А.Тенберга, «Мойсей» (за І.Франком) М.Скорика. Повість «Авірон» Г.Хоткевича.

27

Проза І.Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. .Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації.

1

.

28

І.Франко «Сойчине крило» Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели.

ТЛ: поняття про модернізм.

29

Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру. («Украдене щастя»). Значення творчості І.Франка, її актуальність.

1

МК: фільм «Великі українці. Іван Франко» (2008; реж. Софія Чемерис; ведучий С. Вакарчук).

30

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ХУДОЖНІМИ ТВОРАМИ МИТЦІВ РІДНОГО КРАЮ

1

31

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

«ТИТАН ДУХУ І ДУМКИ»

(ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ)

1

Українська література

ІІ семестр

(к)

Зміст уроку

Кіль-

кість годин

Дата

Дата

(коре-кція)

Примітки

Т.4(8г.). МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА

8

32

Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активнінаціотворчіпроцеси. Основнірисиукраїнськогопрозовогомодернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі.

1

32

Михайло Коцюбинський «Intermezzo», «Тінізабутихпредків»

Життя і творчість, гуманізмсвітогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Еволюціяхудожньоїсвідомості: відпросвітницькихорієнтацій і реалізму до модернізму. Значеннястильового новаторства М. Коцюбинського для українськоїлітератури.

1

33

Психологічна новела «Intermezzo» з жанровимиознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблемидушевноїрівноваги, повноцінногожиття, специфікитворчогопроцесу. Психологічнопереконливерозкриттявнутрішнього стану людини. Символічніобрази, ускладнена метафора. Поетикаімпресіонізму

1

МК: «Intermezzo» М.Скорика. Малярствохудожників-імпресіоністівП.Сезанна, К.Моне, К.Піссаро, О.Ренуара, М.Бурачека («Овини»). «Портрет МихайлаКоцюбинського» М.Жука.

34

Повість «Тіні забутих предків».

Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.

ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм.

1

МЗ: особливості мови персонажів (українська мова); навички ІТ (інформатика); Дж.Джойс і література «потоку свідомості» (зарубіжналітература).

35

Повість «Тіні забутих предків».

Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.

1

МК: фільм «Тіні забутих предків» (1964;
реж. С.Параджанов). «Трембітарі» І.Труша. Ілюстрації Г.Якутовича до твору «Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра
.

36

РМ № 3 (у.)Складанняанкети головного героя за творами

М. Коцюбинського

1

37

ПЧ № 2 затворамиМихайлаКоцюбинського

1

38

Контрольна робота № 4 з теми «Модерна українська проза» (комбінована контрольна робота)

1

Т.4 (6г. за програмою)

6 + 1 г. ПЧ + 1 г. РМ

Т. 5 (12г.). МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА

12

39

Ольга Кобилянська. «Іmpromtuphantasie», «Valsemelancolique»

Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза – зразок раннього українського модернізму.

1

МЗ: феміністичний рух наприкінці ХІХ ст. (історія), особливості мовлення персонажів (українська мова).

40

Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі, аристократизм духу як провідні мотиви новел «Іmpromtuphantasie», «Valsemelancolique». Автобіографізм «Іmpromtuphantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.

1

МК: «Музика» О.Новаківського; фортепіанні твори Ф.Шопена.

41

Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valsemelancolique» («Меланхолійний вальс»).

1

42

Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство О. Кобилянської.

1

43

Василь Стефаник. «Камінний хрест»

Життя і творчість. Новаторство письменника. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції.

ТЛ: експресіонізм.

1

МЗ: еміграція українців за кордон наприкінці ХІХ – поч. ХХ ст. (історія); особливості покутського діалекту (українська мова).

44

Василь Стефаник. «Камінний хрест» - психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Трагічна подія – композиційний центр новел Стефаника. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Багатозначність символічних образів.

1

МК: віршовий цикл «До Бразилії» І.Франка. «Крик» Е.Мунка. «Портрет Василя Стефаника» М.Жука. «Несіння хреста» В. Кравцевича. Сонати, симфонії Л. ван Бетховена, які любив В.Стефаник. Екранізація твору (реж. Л.Осика).

45

Василь Стефаник. «Камінний хрест»

Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм.

1

46

Володимир Винниченко «Момент»

Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Винниченко-художник. Прозові й драматичні твори. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина», його популярність у 1920-ті роки. Успіх п’єс В.Винниченка на світовій сцені.

1

МЗ: національно-визвольні змагання початку 1920-х років (історія).

47

Володимир Винниченко. Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо).

1

МК: західноєвропейський модернізм. Малярські роботи В.Винниченка, К.Моне, О.Мурашка,
М.Глущенка. Екранізація творів В.Винниченка

48

Володимир Винниченко. Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели.

Значення літературно-художньої спадщини В.Винниченка.

1

49

Література рідного краю № 2. Ознайомлення з художніми творами митців рідного краю (відповідно до вікових зацікавлень десятикласників)

1

50

Контрольна робота № 5 з теми «Модерна українська проза» (контрольний твір)

1

Т.5 (10 г. за програмою)

10 + 1 г. ЛРК+1 г.з резерву

Т. 6 (16г.). ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ

16

51

Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» – зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть. ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКЕ, НАЦІОНАЛЬНЕ, ОСОБИСТЕ.

Леся Українка (Лариса Косач)

Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком.

1

МЗ: навички ІТ (інформатика); особливості мовлення персонажів (українська мова)

52

Леся Українка . Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contraspemspero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту.

1

Вивчити напам’ять: «Contraspemspero!».

МК: «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського. Музика П.Чайковського, Ф.Шопена, Т.Шумана, Л.Бетховена – улюблених композиторів Лесі Українки. Живопис І.Айвазовського, О.Мурашка, який любила Леся Українка.

53

Леся Українка Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»). Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

1

54

Леся Українка Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси.

ТЛ: неоромантизм, драма-феєрія.

1

Ілюстрації до «Лісової пісні» С.Караффи-Корбут.

55

Леся Українка Драма-феєрія «Лісова пісня». Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша.

1

Фільми «Лісова пісня. Мавка» (1981; реж. Ю.Іллєнко), «Іду до тебе» (1971; реж. М.Мащенко).

56

Леся Українка Драма-феєрія «Лісова пісня». Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей.

1

57

Леся Українка Драма-феєрія «Лісова пісня». Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Художні особливості драми-феєрії.

1

58

РМ № 4 (п.) Складання паспорту драми-феєрії «Лісова пісня».

1

59

Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта»

Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця.

М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.

ТЛ: символізм.

1

Вивчити напам’ять: «Блакитна Панна».

МЗ: розвиток культури, мистецтва наприкінці ХІХ – на поч. ХХ ст. (історія); навички ІТ (інформатика).

60

Микола Вороний. «Блакитна Панна», «Інфанта»

Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»). Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»).

1

МК: вплив французького й російського символізмів на творчість М.Вороного. «Портрет Миколи Вороного» М.Жука. «Рай», «Соната» М.Чюрльоніса.

61

Олександр Олесь (О. Кандиба) «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..»,*«По дорозі в казку»

Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»).

ТЛ: *драматичний етюд.

1

МЗ: символізм у зарубіжній літературі (зарубіжна література).

62

Олександр Олесь (О. Кандиба)

«Чари ночі» – перлина інтимної лірикиукраїнської поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармоніюлюдини і природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).

1

Вивчити напам’ять: «Чари ночі».

МК: Шевченківські мотиви в поезії О.Олеся, перегуки з творчістю І.Франка. Пісні на слова О.Олеся в сучасному виконанні (М.Бурлаки, О.Короля, гурту «Кому вниз»). Ілюстрації В.Чебаника до зб. «Чари ночі».

63

Олександр Олесь (О. Кандиба)

Драматичний етюд *«По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їх провідник. Лідер – сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.

1

64

Контрольна робота № 6 з теми «Образне слово поетичного модернізму» (комбінована контрольна робота )

1

Т.6 (13г. за програмою)

13 + 1 г. РМ + 2 г.УС

65

Узагальнення та систематизація вивченого

Бесіда про вивчені твори української літератури.

Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині

1

МЗ: навички ІТ (інформатика).

66

Узагальнення та систематизація вивченого

Бесіда про вивчені твори української літератури.

Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині.

1

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.