Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Календарно-тематичне планування з основи здоров'я

Основи здоров'я

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас

20.09.2021

109

9

0

Опис документу:

Календарно-тематичне планування з основи здоров'я (5,6,7,8,9 класи) за оновленою програмою. Програма для загальноосвітніхнавчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Календарно-тематичне планування з основ здоров’я – 5 клас

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть годин

Дата

Примітка

Розділ 1. Здоров’ялюдини

1

Життя і здоров’я людини.

Вступний тренінг «Вчимося жити разом»

1


Курс «Вчимося жити разом»

2

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.

  • Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття**.

  • Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію**.

  • Відпрацювання навичок вимірювання температуритіла

1


  • Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла*.


3

Безпека на дорозі

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

  • Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості**

  • Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці**.

  • Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*.

1


  • Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*.


4

Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира .

1



5

Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП.

  • Відпрацювання навичок поведінки у транспорті.

  • Моделювання поведінки пассажира при аварії в громадському транспорті.

1


  • Відпрацювання навичок поведінки у транспорті*


6

Узагальнюючий урок

1



Розділ 2. Психічна і духовна складовіздоров’я

7

Уміння вчитися

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань. Облаштування робочого місця.

  • Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».

1



8

Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.

  • Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання)**

1



9

Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування.

1



10

Повага до себе та інших

Тренінг1. Ти – особливий

1


Курс «Вчимося жити разом»

11

Тренінг 2. Ми – особливі

1


Курс «Вчимося жити разом»

12

Тренінг 3. Про почуття і співчуття

  • Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів

1


Курс «Вчимося жити разом»

Розділ 3. Фізична чинники здоров’я

13

Принципи і методи загартовування.

Рухова активність.

1



14

Профілактика порушень постави і гостроти зору.

  • Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей

1



15

Попередження травм під час рухливих ігор

і занять фізичною культурою та спортом.

Правила безпечної поведінки в басейні та

на льоду.

  • Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах**.

  • Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід**.

1



16

Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми.

Умови здорового сну.

  • Розрахунок максимальної маси портфеля*

1


  • Розрахунок максимальної маси портфеля

17

Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я.

  • Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером*.

1


  • Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером*.

19

Узагальнюючий урок

1



Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальний добробут


20

Право на здоров’я

Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.

  • Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки)*

1


  • Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки)*

21

Спілкування і здоров’я.

Тренінг 4. Що сприяє порозумінню між людьми

  • Відпрацювання навичок ефективного спілкування**

  • Безпека спілкування в Інтернеті**

1


Курс «Вчимося жити разом»

22

Тренінг 5. Упевнена поведінка

  • Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих.

1


Курс «Вчимося жити разом»

23

Тренінг 6. Спілкування з дорослими

1


Курс «Вчимося жити разом»

24

Тренінг 7. Спілкування з однолітками.

1


Курс «Вчимося жити разом»

25

Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров'я (ВІЛ,туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.

  • Аналіз витрат сімї під час хвороби ОРВІ одного із членів родини*

1


  • Аналіз витрат сімї під час хвороби ОРВІ одного із членів родини*

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі

26

Пожежна безпека.

Причини виникнення пожеж та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

  • Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів**

1



27

Дитина в автономній ситуації

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.

  • Обстеження безпеки своєї оселі*.

1


  • Обстеження безпеки своєї оселі*.

28

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.

  • Моделювання безпечної поведінки із людьми

1



29

Безпечне довкілля

Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.

  • Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.

  • Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях

  • Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок*

1


  • Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок*

30

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.

  • Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.

1



31

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах.

  • Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів*

1


  • Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів*

32

Дії у небезпечних ситуаціях на воді.

  • Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі**

1



33

Повторення вивченого матеріалу

1



34

Узагальнення

1



35

Підсумковий урок

1



















































Календарно-тематичне планування з основ здоров’я – 6 клас


п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть годин

Дата

Примітка

Розділ 1. Здоров’я людини


Вступний тренінг «Вчимося жити разом»

1


Курс «Вчимося жити разом»

Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров'я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров'я. Активне довголіття.

1



Ризики і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.

  • Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні в екстремальну ситуацію.

1



Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища

  • Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.

  • Добір одягу за несприятливих погодних умов*

1



Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля

1



Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек

  • Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.

  • Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*.

1


Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*.

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

Харчування і здоров'я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків

  • Аналіз маркування харчових продуктів**.

1



Поживні речовини. Особливості харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров'я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень

  • Визначення збалансованості харчового раціону.

1



Профілактика йододефіциту і діабету

1



Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях

  • Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях.

1



Особиста гігієна. Складові особистої гієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини

  • Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»*

1


  • Складанняпам’ятки: «Правила особистої гігієни»*

Узагальнення з тем «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я»

1



Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

Звички і здоров'я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку.

  • Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети).

1



Потреби, навички і звички людини

  • Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).

1



Самооцінка і здоров'я. Тренінг 1.Самооцінка і здоров’я людини

1


Курс «Вчимося жити разом»

Критичне мислення та уміння приймати рішення. Тренінг 2. Вчимося приймати рішення

  • Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.

  • Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій

  • Аналіз соціальної і комерційної реклами*

1


Курс «Вчимося жити разом»

  • Аналіз соціальної і комерційної реклами*

Психоактивні речовини і здоров’я

  • Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками*

Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин.

1



Тренінг 3. Як протидіяти тиску однолітків

1


Курс «Вчимося жити разом»

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ

1



Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

1




Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальний добробут

Спілкування і здоров'я. Тренінг 4. Ефективне спілкування

1


Курс «Вчимося жити разом»

Тренінг 5. Стилі спілкування

  • Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.

1


Курс «Вчимося жити разом»

Тренінг 6. Навички спілкування

1


Курс «Вчимося жити разом»

Тренінг 7. Стосунки і здоров'я

  • Складання плану покращення міжособистісних стосунків.

1


Курс «Вчимося жити разом»

Конфлікти і здоров'я. Тренінг 8. Види і наслідки конфліктів

  • Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях

1


Курс «Вчимося жити разом»

Тренінг 9. Як запобігти конфлікту


1


Курс «Вчимося жити разом»

Стосунки з однолітками. Тренінг 10. Підліткові компанії.

1


Курс «Вчимося жити разом»

Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я»

1



Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Безпека в побуті. Правила користування газовими приладами, електроприладами,

водогоном, тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії

  • Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки*

1


Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.*

Пожежна безпека оселі. Причини виникнення пожеж. Пожежна охорона. План евакуації з будинку

  • Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі**

1



Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання. Дії в разі загорання одягу.

1



Проживання у промисловій зоні

Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

1



Безпека руху велосипедиста.


1



Поведінка в екстремальних ситуаціях.

  • Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**

  • Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин та при отруєнні ними

  • Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спецавтомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.

1



Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

1











Календарно-тематичне планування з основ здоров’я – 7 клас

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть годин

Дата

Примітка

Розділ 1. Здоров'я людини

1

Вступний тренінг «Вчимося жити разом»

1


Курс «Вчимося жити разом»

2

Здоров'я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Навички, сприятливі для здоров'я.

  • Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя*

1


  • Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя*

3

Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань.

1



4

Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

  • Оцінювання ризиків щоденного життя**

1



5

Безпека на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.

1



6

Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.

  • Моделювання поведінки пасажира при ДТП.

1



7

Побутова безпека. Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

1



8

Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежегасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

  • Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.

1



9

Узагальнення з теми «Здоров'я людини»

1



Розділ 2. Фізична складова здоров’я

10

Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми.

  • Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я

1




11

Косметичні проблеми підлітків. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці. Догляд за шкірою і волоссям

  • Визначення типу шкіри і волосся.

1



12

  • Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри ( проект)*


1


  • Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри ( проект)*

13

Узагальнення з теми: «Фізична складова»

1



Розділ 3. Психічна і духовна складовіздоров’я

14

Психічний і духовний розвиток. Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

1




15

Уміння вчитися Умови успішного навчання.Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.

  • Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.

1



16

Емоційне благополуччя

Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень.

1



17

Тренінг 1. Розбудова самооцінки

  • Відпрацювання навичок самоконтролю.

1


Курс «Вчимося жити разом»

18

Тренінг 2. Синергія стосунків

1


Курс «Вчимося жити разом»

19

Тренінг 3. Стрес і психологічна рівновага

  • Відпрацювання навичок планування часу.

1


Курс «Вчимося жити разом»

20

Тренінг 4. Керування стресами

  • Самодопомога і допомога при стресі.

1


Курс «Вчимося жити разом»

21

Тренінг 5. Стреси екстремальних ситуацій

  • Формування позитивної адекватної самооцінки

1


Курс «Вчимося жити разом»

22

Тренінг 6. Конструктивне розв’язання конфліктів.

  • Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.*

1


Курс «Вчимося жити разом»

23

Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров'я»

1



Розділ 3. Соціальнаскладоваздоров’я

24

Соціальні чинники здоров'я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я.

  • Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри*

1




25

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.

1



26

Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу.

1



27

Хвороби цивілізації (неінфекційні захворювання). Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.

1



28

Вплив комерційної реклами на здоров’я. комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність

  • Створення реклами здорового способу життя

1



29

Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків.

1



30

Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.

1



31

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ)

1



32

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях (туберкульоз).

1



33

Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації

1



34

Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров'я»

1



35

Підсумковий урок

1

























Календарно-тематичне планування з основ здоров’я – 8 клас

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть годин

Дата

Примітка

Здоров’я людини (6 год)

1

Вступний тренінг «Вчимося жити разом»

1


Курс «Вчимося жити разом»

2

На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

1



3

Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

  • Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації**

1



4

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

  • Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому.

1



5

Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі.

  • Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі.

1



6

Узагальнення з теми «Здоров’я людини»

1



Фізична складова здоров’я (5 год)

7

Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

1



8

Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.

1



9

Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.

1



10

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь.

1



11

Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях

  • Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях.

1



Психічна й духовна складові здоров’я (5 год)

12

Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.

1



13

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього

  • Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети

1



14

Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я.

1



15

Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання.

1



16

Розвиток логічного та образного мислення. Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.

  • Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги.

  • Вправи на розвиток пам’яті та уваги.

1



17

Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я. Психічна й духовна складові здоров’я»

1



Соціальна складова здоров’я (15 год):

Соціальний добробут(5 год).


Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Тренінг 1. Стать і статеві ролі

1


Курс «Вчимося жити разом»


Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.

1



18

Тренінг 2. Рівноправне спілкування

  • Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки)

1


Курс «Вчимося жити разом»

19

Тренінг 3. Стоп булінг.

1


Курс «Вчимося жити разом»

20

Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).

  • Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.

1



21

ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатит В і С.

1



22

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертв сексуального насильства.

1



23

Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я»

1



Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год)

24

Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху.

Пріоритети в дорожньому русі.

  • Визначення пріоритетів у дорожньому русі**

1



25

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

  • Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами

1



26

Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.

1



27

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.

1



28

Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.

1



29

Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони. Основи самозахисту.

1



30

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.

1



31

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.

  • Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань

1



32

Інформаційна безпека. Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей.

1



33

Тренінг 4. Безпека спілкування в мережі Інтернет

1


Курс «Вчимося жити разом»

34

Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

1



35

Підсумково-узагальнювальний урок.

1



















Календарно-тематичне планування з основ здоров’я – 9 клас

п/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть годин

Дата

Примітка

Розділ 1. Здоров’я людини

1

Вступний тренінг «Вчимося жити разом»

1


Курс «Вчимося жити разом»

2

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

  • Аналіз свого способу життя та особистих цілей

1



3

Чинники, що впливають на показники здоров'я населення. Сфери життя людини.

  • Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя

1



Розділ 2. Фізична складова здоров’я

4

Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини.

1



5

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.

1



6

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

1



7

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

  • Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.

1



8

Моніторинг здоров’я

Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я

  • Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.

1



9

Узагальнення з тем «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я»

1



Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я

10

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.

1



11

Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

  • Самооцінка характеру. Проект самовиховання.*

1


Самооцінка характеру. Проект самовиховання.*

12

Тренінг 4. Самовизначення і вибір професії

  • Виявлення професійних схильностей

1


Курс «Вчимося жити разом»

13

Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації»

1



14

Емоційне благополуччя

Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.

1



15

Тренінг 5. Емоційна саморегуляція

1


Курс «Вчимося жити разом»

16

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

  • Визначення індивідуального стилю навчання

1



17

Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.

  • Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації

1



18

Самовиховання характеру

Тренінг 1. Характер людини

1


Курс «Вчимося жити разом»

19

Тренінг 2. Цінності – основа характеру

1


Курс «Вчимося жити разом»

20

Тренінг 3. Самооцінка характеру

1


Курс «Вчимося жити разом»

21

Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров'я»

1



Розділ 3. Соціальна складова здоров’я

22

Тема 1. Соціальний добробут

Соціальна компетентність.

Тренінг 6. Спілкування і розбудова стосунків

  • Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.

1


Курс «Вчимося жити разом»

23

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

Поняття «гендер» і « стать»

  • Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей

1



24

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки.

1



25

Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ.

  • Відпрацювання навичок отримання достовірної

інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі.

1



26

Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я та з інвалідністю.

1



27

Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.

1



28

Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога).

1



29

Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді

  • Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

1



30

Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я»

1



Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

31

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.

    • Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні

1



32

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя

    • Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади **

1



33

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України.

1



34

Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

1



35

Узагальнення з теми«Сучасний комплекс проблем безпеки»

1
























Печеська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів



Календарно-тематичне планування

з основ здоров'я 5-9 класи

на 2021-2022 н. рік

вчитель Микитюк Н.М.

Програма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804


Програмно-методичне забезпечення


Підручники:

5 –


6 –


7 –



8 –



9 –









Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.