Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Календарно-тематичне планування з навчального предмету «Фізична культура» для учнів 8 класів на 2019/2020 навчальний рік (Учителя фізичної культури ЧИЖ В.В.)

Опис документу:
Даний календарний план розроблено автором на основі навчальної програми з фізичної культури для 5-9 класів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407. Актуальність даного календарного планування в тому, що він є поурочним, а не графічним, що значно полегшує підготовку вчителя до уроків. Автором розроблено контрольні нормативи, згідно орієнтовних з гімнастики, л/атлетики, баскетболу, футболу, волейболу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

КЗЗСО І-ІІІ ступенів Варвинський ліцей № 1

Варвинської ОТГ Чернігівської області

Календарно-тематичне планування з навчального предмету

«Фізична культура» у 8 класі

на 2018/2019 навчальний рік

учителя фізичної культури ЧИЖ В.В.

Розглянуто на засіданні методичного об’єднання вчителів фізичної культури та захисту Вітчизни Варвинського ліцею № 1

протокол № 1 від _____ 2019 р.

Голова шкільного МО _________ В.Г.Скоромець

За навчальною програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407

Навчально-методичне забезпечення навчального плану:

8 клас

Річна кількість годин – 105 год.

Кількість годин на тиждень згідно програми – 3 год.

Планова кількість уроків контролю та корекції

навчальних досягнень учнів/практичних робіт –

30 год.

Віковий період учнів 8-9-го класів найсприятливіший для розвитку: гнучкості (хлопці і дівчата),

сили (хлопці) та

швидкісно-силових якостей (хлопці)

Протягом року учні 7-8-х класів мають опанувати 3-5 варіативних модулів, у 9-му класі – 3-4 варіативних модулів.

За умови вивчення 5 модулів, на один модуль відводиться близько 17 навчальних годин, 6-ти модулів – приблизно 12 навчальних годин.

Однак не виключається можливість мотивованого збільшення чи зменшення кількості годин на вивчення окремих модулів.

За потреби у 6-9 класах у межах одного варіативного модуля можна освоїти навчальний матеріал, передбачений на два роки вивчення.

1

Планування: 3 години на тиждень=105 годин за н. р.

І СЕМЕСТР: Уроки №1-24 (всього: 24 уроків)

Уроки №25-48 (всього: 24 уроки)

ВСЬОГО: 48 уроків

ІІ СЕМЕСТР: Уроки №49-78 (всього: 30 уроків)

Уроки №79-105 (всього: 27 уроків)

ВСЬОГО: 57 уроків

Сітка розподілу навчальних годин за модулями програмового матеріалу для учнів 8-го класу

(3 години на тиждень)

п/п

Модулі

Порядок уроків

Рік навчання

І семестр

ІІ семестр

1

Теоретико - методичні знання

На кожному уроці

Четвертий

На всіх уроках

На всіх уроках

2

Загальна фізична підготовка

На кожному уроці

Четвертий

На всіх уроках

На всіх уроках

3

Баскетбол

31 – 48

Четвертий

18

4

Волейбол

67 - 82

Четвертий

16

5

Гімнастика

49 - 66

Четвертий

18

6

Легка атлетика

16 – 30

83 - 105

Четвертий

15

23

7

Футбол

1 -15

Четвертий

15

Всього:

48 год

57 год

105 год

2

8 КЛАС І семестр

Завдання:

1.Ознайомити учнів з плануванням роботи на І семестр; правилами гігієни і санітарії під час занять фізичними вправами; правилами техніки безпеки на уроках л / атлетики, спортивних ігор (футбол, баскетбол); методикою розвитку швидкості, витривалості, швидкісно- силових якостей; гнучкості, сили.

Мета: Формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя.

2. Навчити дотримуватись правил безпеки на уроках л/ атлетики, спортивних ігор, виконувати фізичні вправи з розділів програми:

Л/ атлетика: виконувати спеціальні бігові і стрибкові вправи, пробігати з рівномірною швидкістю дистанцію до 8 хв., виконувати стрибок у довжину сп. «зігнувши ноги», метати м’ячик «з-за спини через плече» з п’яти кроків розбігу.

Футбол : виконувати удари ногою різними способами по м’ячу , що котиться і летить; удари по м’ячу головою з місця і в стрибку; зупиняти м’яч підошвою, внутрішньою стороною ступні та грудьми в русі (для хлопців); вкидати м’яч з місця та розбігу; жонглювати м’ячем ногою, стегном, головою.

Баскетбол: передавати і ловити м’яч в умовах активного опору, виконувати кидки однією рукою зверху в стрибку, вести м’яч без зорового контролю. Поєднувати різні способи пересування з технічними прийомами гри.

3

Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю, вміти накривати м’яч, боротися за м’яч, що відскочив від щита, виконувати кидок однією рукою зверху в стрибку.

3. Закріпити:

  • Техніку низького старту , стартовий розбіг і фінішування , метати м’ячик з п’яти кроків розбігу.

  • Удари на точність і дальність.

  • Вправи на розвиток гнучкості та сили.

  • Штрафні кидки.

4. Сприяти розвитку швидкості, витривалості , сили , гнучкості, морально-вольових якостей.

Вимоги.

  1. Знати правила безпеки на уроках та правила змагань з футболу, баскетболу, л/атлетики .

  2. Вміти виконувати технічні прийоми гри у футбол, баскетбол, вправи з гімнастики, л/атлетики.

  3. Виконати навчальні нормативи.

4

ПОУРОЧНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН 8 КЛАС

І СЕМЕСТР

Дата

Зміст уроку

Дом. завдання

1

Правила ТБ на уроках фізичної культури та зокрема під час занять футболом.

Навчальні вимоги на І семестр.

Шикування по росту.

Повільний біг - 400 м.

Комплекс ЗРВ.

Двостороння гра в футбол.

Вправи ЗФП.

Виконати вправу для м’язів «черевного» пресу – 15 разів

2

Значення занять фізичною культурою та спортом для підтримання розумової працездатності.

Стройові вправи.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Ведення м’яча з обведенням перешкод.

Навчальна гра в футбол.

Вкидання м’яча на дальність і точність з аута.

Вправи ЗФП.

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги:

Хлопці – 15-20 разів, дівчата – 10-13 разів

3

Основні цінності олімпізму.

Визначні спортивні досягнення олімпійців.

Олімпійський урок.

Стройові команди.

Комплекс ЗРВ біля опори (бар’єру).

Біг з прискоренням та виконанням завдань (бігових вправ у чергуванні з ходьбою) по біговій доріжці.

Удари по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м.

Навчальна гра в футбол (взаємодія з партнерами під час організації атаки).

Вправи ЗФП.

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги:

Хлопці – 15-20 разів, дівчата – 10-13 разів

4

Спортивний режим і харчування юного футболіста.

Стройові команди.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс ЗРВ.

Зупинки м’яча: підошвою. Внутрішньою стороною стопи, стегном та грудьми (для хлопців) у русі; внутрішньою та зовнішньою частинами підйому.

Вкидання м’яча з різних в. п. з місця і після розбігу на дальність і точність.

Навчальна гра в футбол («відкривання» для прийому м’яча, відволікання суперника, створення чисельної переваги на окремій ділянці поля).

Вправи ЗФП.

Виконувати удари по воротах з відстані 11 м

5

Українські та зарубіжні футбольні клуби.

Рівномірний біг – 800 м. Вимір ЧСС.

ЗРВ в парах.

Спеціальні вправи бігуна і стрибуна.

Естафети з елементами футболу.

Навчальна гра в футбол.

Удари по нерухомому м’ячу на точність у гандбольні ворота з відстані 11 м. Вправи ЗФП.

Жонглювати футбольним м’ячем

6

Основні поняття арбітражу.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Біг з прискоренням до 20 м з різних в.п.

Ведення м’яча з обведенням кеглів.

Вдосконалення вивчених прийомів відбирання м’яча в умовах навчальної

гри в футбол. Вправа ЗФП.

Виконувати вкидання футбольного м’яча на дальність з аута

7

Правила гри в футбол.

Рівномірний біг - 800 м. Вимір ЧСС.

Спеціальні вправи бігуна і стрибуна.

Рухлива гра. Вправа ЗФП.

Гра воротаря: вибивання м’яча ногою з землі та з рук на точність і дальність.

Удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та в стрибку.

Навчальна гра в футбол (взаємодія з партнерами під час організації атаки).

Виконувати підтягування на перекладині – хлопці та згинання і розгинання рук в упорі лежачи від лави або дивана – дівчата.

8

Засоби розвитку швидкісно-силових якостей та методи контролю.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Ривки до м’яча з наступним ударом по воротах. Рухлива гра.

Удари по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні аба задану половину футбольних воріт з відстані 11 м.

Вкидання м’яча з аута на дальність і точність.

Вправа ЗФП.

Виконувати підтягування на перекладині – хлопці та згинання і розгинання рук в упорі лежачи від лави або дивана – дівчата.

9

Правила загартування холодовими та тепловими процедурами.

Стройові вправи.

Повільний біг – 400 м. Комплекс ЗРВ.

«Човниковий» біг 4х9 м (замість кубиків – футбольний м’яч).

Естафети з елементами ведення та ударів по м’ячу на точність.

Вкидання м’яча з аута на дальність і точність.

Навчальна гра в футбол (маневрування на полі). Вправа ЗФП.

Вчитися правильно обводити м’яч

10

Значення занять фізичною культурою та спортом для підтримання розумової працездатності.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс ЗРВ.

Біг з прискоренням 2х15 м.

Обведення стійок (кеглів).

Контрольний норматив – вкидання м’яча з аута на дальність і точність.

Удари по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або вказану половину футбольних воріт з відстані 11 м.

Рухлива гра. Вправа ЗФП.

Присідання на одній нозі «пістолет» по 8-10 разів на кожну ногу

11

Спортивний режим і харчування юного футболіста.

Стройові вправи.

Рівномірний біг – 400 м (дівчата) і

800 м (хлопці).

Жонглювання м’ячем.

Удари по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота з відстані 11 м.

Навчальна гра в футбол.

Вправи ЗФП.

Виконати 25-30 присідань

12

Правила гри в футбол.

Стройові вправи.

Рівномірний біг – 400 м.

«Фінти» (відволікальні дії): відходом», «ударом», «зупинкою» в умовах ігрових вправ з активним двобоєм.

Жонглювання м’ячем.

Контрольний норматив – 5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м.

Вправа ЗФП.

Виконувати удари по воротах на точність з відстані 11 м

13

Футбольна вікторина.

Стройові вправи.

Повільний біг – 2 хвилини.

Комплекс ЗРВ.

Удари по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або вказану половину футбольних воріт з відстані 11 м.

Групові дії в захисті: вибір позиції та страхування під час організації протидії атакувальним діям.

Групові дії в нападі: взаємодія з партнерами під час організації атаки; гра в один дотик.

Навчальна гра в футбол.

Вправи ЗФП.

Взяти участь в Першості школи по футболу

14

Значення занять фізичною культурою та спортом для підтримання розумової працездатності.

Стройові вправи.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс ЗРВ.

Рухлива гра.

Контрольний норматив – 5 спроб обведення стійок (оцінюються правильно виконані спроби).

Вправи ЗФП.

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги:

Хлопці – 15-20 разів, дівчата – 10-13 разів

15

Харчування юного футболіста.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби.

Повільний біг – 2 хв.

Рухлива гра на увагу.

Футбольна вікторина.

Естафети з елементами футболу.

Вправа ЗФП: підтягування.

Підведення підсумків з модуля (теми): «Футбол».

Виконувати обведення стійок на правильність

16

Правила ТБ під час занять легкою атлетикою.

Повільний біг – 300 м. Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Біг 30 м з н/старту.

Спеціальні вправи для стрибків.

Стрибок у довжину з місця.

«Потрійний» стрибок у довжину з місця.

Рухлива гра «Виклик номерів».

Вправа ЗФП.

Виконувати спеціальні вправи для стрибків

17

Правила ТБ під час легкоатлетичних стрибків у довжину з розбігу.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Біг 30 м з н/старту.

Спеціальні вправи для стрибків.

Стрибки у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».

ЗФП: вис на зігнутих руках.

Повторний біг 2-3х30 м

18

Особливості бігу на короткі, середні та довгі дистанції (тактика, дихання).

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи та вправи для стрибків.

Біг 60 м з н/старту.

Стрибки у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».

Рухлива гра.

Вправа ЗФП.

Виконувати різновиди стрибків

19

Особливості бігу на короткі, середні та довгі дистанції (тактика, дихання).

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи та вправи для стрибків.

Контрольний норматив - біг 30 м з н/старту.

Стрибки у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».

Рухлива гра.

Вправа ЗФП.

Виконувати стрибки у довжину з місця

20

Особливості дихання та питний режим при заняттях легкою атлетикою.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс ЗРВ.

Біг з прискоренням 2х10-15 м.

Спеціальні вправи для стрибків.

Контрольний норматив – стрибки у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги». (Якщо дощ, то стрибки у довжину з місця).

Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Вправа ЗФП.

Рівномірний біг 1000 м (дівч.) і 1500 м (хлопці)

21

Зовнішні ознаки, стадії та біологічне значення втоми.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи та вправи для стрибків. Багатоскоки.

Потрійний стрибок у довжину з місця і з невеликого розбігу.

Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Вправа ЗФП.

Виконувати

перехресний крок у метанні м’яча та метання грудок на дальність з розбігу

22

Правила змагань із метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Стройові команди.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ в русі.

Спеціальні вправи для метань.

Контрольний норматив – метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Рівномірний біг – 1500 м (хлопці) і 1000 м (дівчата).

Рухлива гра на увагу.

Виконувати силові вправи і вправу на «прес»

23

24

Зовнішні ознаки, стадії та біологічне значення втоми.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Рухлива гра «Виклик номерів».

Рівномірний біг – 1000 м.

Вправи ЗФП.

Рівномірний біг до 1500 м

25

Правила змагань з бігу на середні дистанції.

ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості: біг з високим підніманням колін; прискорення з різних вихідних положень; біг стрибками; біг на місці в упорі стоячи біля опори на передній частині стопи; пробігання відрізків з рівномірною і максимальною швидкістю.

Контрольний норматив – рівномірний біг 1500 м (хл) і 1000 м (дівч.). Якщо дощ, то «човниковий» біг 4х9 м.

Рівномірний біг до 1500 м

26

Правила ТБ під час занять легкоатлетичними стрибками у висоту з розбігу.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Повільний біг – 1000 м.

Рухлива гра на увагу.

Багатоскоки.

Спеціальні вправи для стрибків.

Стрибки у довжину з місця.

Стрибки у висоту з розбігу способом «переступання».

Вправа ЗФП.

Виконувати вистрибування з присіду – 10-12 разів та стрибки у довжину з місця.

27

Легкоатлетична вікторина.

Стройові команди, перешикування.

Комплекс ЗРВ із скакалками.

Повільний біг із завданнями (зупинкою стрибком після свистка, біг у протилежному напрямку і т.д.).

Контрольний норматив – стрибки у довжину з місця.

Стрибки у висоту з розбігу способом «переступання».

Стрибки через скакалку за 30 сек.

Рухлива гра: «Удочка».

Вправи ЗФП на гімнастичній стінці.

Виконувати вправи на розтягування

28

Легкоатлетична вікторина.

Стройові команди.

Рівномірний біг: 1000 м (хл.) і 500 м (дівч.).

Повільний біг із завданнями (зупинкою стрибком після свистка, біг у протилежному напрямку і т.д.)

Стрибки у висоту з розбігу способом «переступання».

Стрибки через скакалку за 10 і 30 сек.

Вправа ЗФП. Рухлива гра.

Рівномірний біг до 1500 м

29

Особливості дихання та питний режим при заняттях легкою атлетикою.

Стройові команди.

Комплекс ЗРВ.

Рівномірний біг: 1000 м (хл.) і 500 м (дівч.).

Контрольний норматив – стрибки у висоту з розбігу способом «переступання».

Рухлива гра.

30

Легкоатлетична вікторина. Вправи ЗФП.

Стройові команди.

Повільний біг-3 хв.

Спеціальні вправи із завданнями.

Рухлива гра.

Підведення підсумків з модуля: «Легка атлетика».

31

Правила ТБ під час занять баскетболом.

Навчальні вимоги.

Шикування по росту.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ в парах з м’ячем на місці.

Кидки м’яча в кошик однією та двома руками зверху в стрибку і з місця. Вправа ЗФП.

Рухлива гра.

Виконати присідання на одній нозі по 8– 10 разів на кожну ногу

32

Методика виховання швидкісно-силових якостей.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Багатоскоки.

«Човниковий» біг 4х9 м.

Кидки м’яча в кошик однією та двома руками зверху на відстані 3 м від щита.

Навчальна гра в баскетбол.

Вправи ЗФП.

Виконувати вправу для м’язів «черевного» пресу – 20-25 разів

33

Правила ТБ під час занять баскетболом.

Стройові вправи. Перешикування.

Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби та бігу.

Рухлива гра.

Кидки м’яча в кошик.

Навчальна гра в баскетбол. Навчання суддівству гри учнів, жести суддів.

Виконувати вправи ЛФК для профілактики захворювань хребта

34

Основні правила гри в баскетбол.

Стройові вправи. Перешикування.

Комплекс ЗРВ.

Бігова смуга перешкод.

Вправи ЗФП:

  • згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги (хл.) і від лави (дівч.);

  • кут у висі на гімнастичній стінці.

Кидки м’яча в кошик.

Навчальна гра в баскетбол.

Виконувати вправи на розвиток фізичних якостей

35

Правила гри в баскетбол.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Кидок м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку.

Навчальна гра в баскетбол.

Суддівство гри учнями.

Виконувати вправи на розвиток фізичних якостей

36

Спеціальна фізична підготовка баскетболіста.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Контрольний норматив – «човниковий» біг 4х9 м.

Кидки м’яча в кошик:

  • однією руко зверху в стрибку;

  • двома руками зверху з місця та в русі;

  • штрафний кидок.

Навчальна гра в баскетбол.

Виконувати стрибки в довжину з місця

37

Допомога при обмороженнях та опіках.

Стройові вправи.

Повільний біг – 2 хв.

Комплекс ЗРВ.

Прискорення з різних вихідних положень на 6-10 м.

Рухлива гра «Впіймай м’яч» (боротьба за м’яч, що відскочив від щита).

Навчальна гра в баскетбол.

Виконувати стрибки вгору

38

Правила гри в баскетбол.

Стройові вправи. Перешикування із однієї шеренги в дві на місці.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Естафети з елементами ведення, передач, ловіння м’яча та кидків у кошик.

Навчальна гра в міні-баскетбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи: від підлоги - хл.-20 разів, від лави - дівч.- 13 разів

39

Стройові вправи.

Перешикування із однієї шеренги у три на місці.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Кидки м’яча в кошик з відстані 3-х м.

Рухливі ігри:»Виклик номерів», «33».

Вправи ЗФП.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи: від підлоги - хл.-20 разів, від лави - дівч.- 13 разів

40

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Контрольний норматив – кидки м’яча у кошик з відстані 3 м від щита: хл.- однією рукою зверху, дівч.- двома руками зверху.

Штрафний кидок.

Гра у стрітбол. Вправа ЗФП.

Виконувати різновиди стрибків з підвищення і на підвищення

41

Правила ТБ під час занять баскетболом.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Штрафний кидок.

Кидки м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку (із 5-ти спроб кількість влучних попадань).

Навчальна гра в баскетбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати піднімання тулуба в сід за 30 сек.

42

Спеціальна фізична підготовка баскетболіста.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Штрафний кидок.

Кидки м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку.

Навчальна гра в баскетбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати вправи на розтягування

43

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Кидки м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку. Штрафний кидок.

Навчальна гра в баскетбол.

Вправи ЗФП.

Виконувати різновиди стрибків

44

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Повільний біг – 2 хв.

Бігова смуга перешкод.

Контрольний норматив – 6 штрафних кидків м’яча в кошик.

Кидки м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку (із 5-ти спроб кількість влучних попадань).

Рухлива гра.

Вправи ЗФП.

Взяти участь в Першості школи з баскетболу

45

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Бігова смуга перешкод.

Кидки м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку (із 5-ти спроб кількість влучних попадань).

Навчальна гра в баскетбол (технічні прийоми нападу та захисту у взаємодіях з партнерами під час гри).

Вправа ЗФП.

Виконувати вправи на розвиток сили м’язів рук і плечового поясу

46

Правила гри в баскетбол (вікторина).

Стройові вправи. Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Контрольний норматив – кидки м’яча в кошик після ведення та подвійного кроку (із 5-ти спроб, кількість влучних попадань).

Гра у стрітбол.

Вправи ЗФП.

Виконувати присідання на одній нозі («пістолет») – по 10 разів на кожну ногу

47

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Бігова смуга перешкод.

Кидки м’яча в кошик після ведення і подвійного кроку (із 5-ти спроб кількість влучних попадань).

Навчальна гра в баскетбол (технічні прийоми нападу та захисту у взаємодіях з партнерами під час гри).

Вправа ЗФП.

Виконувати вправи на розвиток сили м’язів рук і плечового поясу

48

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ у русі.

Бігова смуга перешкод.

Стійка баскетболіста.

Способи пересувань, зупинок.

Ведення м’яча та кидки у 8 кілець по колу спортзалу.

Навчальна гра в баскетбол.

Підведення підсумків з модуля (теми):

«Баскетбол» та за І семестр.

Виконувати вправи на розвиток фізичних якостей

З И М О В І К А Н І К У Л И

8 КЛАС ІІ семестр

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з програмовим матеріалом на ІІ семестр; з правилами техніки безпеки на уроках волейболу, футболу, легкої атлетики, під час виконання навчальних нормативів; з методикою розвитку швидкісно-силових якостей, спритності, швидкості, сили.

  1. Навчити дотримуватись правил безпеки на уроках, виконувати вправи з розділів програми:

Волейбол: навчити приймати м’яч, що відскочив від сітки; виконувати прямий нападаючий удар і блокування; передавати м’яч обома руками зверху за спину,виконувати верхню пряму подачу, передачу м’яча двома руками знизу через сітку.

Л/атлетика: виконувати стрибок у висоту способом «переступання» з 5-и кроків розбігу.

Гімнастика: виконувати опорні стрибки через гімнастичного козла способом «ноги нарізно» (хл.- козел у довжину, дівч.- козел у ширину, висотою 100-110 см), виконання зв’язок елементів вправ на колоді (дівч), на н/перекладині (хл), брусах, виконання комбінацій елементів вправ з акробатики – дівч.: вміти «ластівку» - рівновага на одній нозі, хл. – стійка на руках (з допомогою); лазіння по вертикальному канату у два прийоми, стрибки через скакалку, перетягування канату.

  1. Закріпити:

Футбол: удари правою і лівою ногою різними способами; зупиняти м’яч вивченими способами; удар в стрибку головою.

Л/атлетика: біг по віражу, передавати естафетну паличку; перехресний крок під час метання; низький і високий старт і стартовий розбіг.

Волейбол: верхню і нижню прямі подачі; передачу двома руками зверху; примати м’яч двома руками знизу.

  1. Сприяти : розвитку спритності, швидкісно-силових якостей, витривалості, швидкості, морально-вольових якостей.

5. Формувати : навики самостійних занять

фізичними вправами, морально-вольові якості.

  1. Вимоги:

    • Знати і дотримуватись правил безпеки на уроках;

    • Знати правила змагань з видів спорту ,які заплановані на ІІ семестр.

    • Знати теоретичні вимоги з розділів програми.

    • Виконувати технічні прийоми гри з спортивних ігор.

    • Виконати навчальні нормативи.

ПОУРОЧНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН 8 КЛАС

ІІ СЕМЕСТР

Дата

Зміст уроку

Дом. завдання

49

Правила ТБ під час занять гімнастикою.

Стройові вправи. Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби та бігу.

Акробатичні вправи:

  • перекиди вперед і назад;

  • перекат назад у групуванні;

  • стійка на лопатках;

  • довгий перекид вперед (хл.);

  • переворот в сторону;

  • «міст» нахилом назад (дівч.).

Опорний стрибок через гімнастичного козла способом : «ноги нарізно».

Лазіння по вертикальному канату.

Виконувати перекиди вперед і назад у групуванні

50

Різновиди гімнастики, що культивуються в Україні.

Стройові вправи. Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби.

Повільний біг.

Спеціальні вправи для розвитку гнучкості.

Комбінації елементів вправ з акробатики.

Опорний стрибок через гімнастичного козла: - способом «ноги нарізно», «зігнувши ноги» (дівч.), козел у ширину; - способом «ноги нарізно», козел у довжину (хл.).

Лазіння по вертикальному канату.

Виконувати нахил тулуба вперед з положення сидячи

51

Страхування під час виконання фізичних вправ.

Стройові вправи. Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби та бігу.

Комбінації елементів вправ з акробатики.

Контрольний норматив – нахил тулуба вперед з положення сидячи.

Опорний стрибок через гімнастичного козла.

Вправи ЗФП: зі штангою (хл.), підтягування на н/перекладині (дівч.).

Виконувати акробатичні вправи

52

Правила ТБ під час виконання опорних стрибків через гімнастичного козла.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Акробатичні комбінації.

Опорний стрибок через гімнастичного козла.

Вправи ЗФП.

Виконувати вправи на розтягування.

53

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ зі скакалками.

Різновиди стрибків із завданнями.

Акробатичні комбінації.

Комбінації вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Вправи ЗФП.

Виконувати присідання на одній нозі («пістолет») - по 8-10 разів на кожну ногу

54

Правила загартування холодовими та тепловими процедурами.

Стройові вправи.

Повороти в русі.

Різновиди ходьби та бігу.

Танцювальні кроки. Позиції ніг.

Контрольний норматив – опорний стрибок через гімнастичного козла:

Дівчата: «ноги нарізно» і «зігнувши ноги», козел у ширину (h=90-110 см);

Хлопці: «ноги нарізно», козел у довжину і «зігнувши ноги», козел у ширину (h=100-115 см).

Акробатичні комбінації.

Комбінації вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Рухлива гра.

Вправи ЗФП.

Виконувати елементи вправ акробатичної комбінації

55

Правила ТБ під час занять на гімнастичних снарядах.

Акробатичні комбінації.

Комбінації вправ на брусах.

Комбінації вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Вправа ЗФП: - нахил тулуба вперед з положення сидячи;

- піднімання тулуба в сід за 15 сек.

Виконувати стійку на руках, з опрою ніг на стіні(хлопці) та «міст» з положення стоячи (дівчата)

56

Вправи для формування та корекції постави.

Стройові вправи.

Танцювальні кроки.

Елементи художньої гімнастики.

Контрольний норматив – комбінація елементів вправ з акробатики.

Комбінації вправ на брусах.

Комбінації вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Перетягування каната.

Вправи ЗФП.

Виконувати нахил тулуба вперед з положення сидячи

57

Значення самострахування під час виконання фізичних вправ на гімнастичних снарядах.

Стройові вправи. Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби та бігу.

Комбінації вправ на брусах.

Комбінації вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Перетягування каната.

Вправи на розвиток гнучкості.

Виконувати стійку на руках, з опорою ніг на стіні(хлопці) та «міст» з положення стоячи (дівчата)

58

Правила ТБ під час занять на гімнастичних снарядах.

Стройові вправи. Танцювальні кроки.

Комплекс ЗРВ.

Акробатичні вправи.

Комбінації вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Комбінації вправ з висів та упорів на брусах: хлопці - паралельних, дівчата - різновисоких.

Вправи на розвиток гнучкості.

Виконувати вправи на розвиток гнучкості

59

Засоби та методи розвитку сили.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу, стрибків.

Танцювальні кроки.

ЗРВ зі скакалками.

Стрибки через скакалку за 10 і 30 сек.

Контрольний норматив – комбінації елементів вправ з рівноваги на колоді (дівчата) і вправ з висів та упорів на н/перекладині (хлопці).

Комбінації вправ з висів та упорів на брусах.

Лазіння по канату в два прийоми.

Перетягування канату.

Вправа ЗФП: підтягування

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги (хл.) і від лави (дівч.)

60

Стройові вправи. Перешикування.

Різновиди ходьби та бігу.

Танцювальні кроки.

Комплекс вправ ритмічної гімнастики.

Комбінації вправ з висів та упорів на брусах.

Лазіння по вертикальному канату в два прийоми.

Перетягування канату.

Вправи на розвиток гнучкості.

Виконувати піднімання тулуба в сід за 30 сек.

61

Страхування і самострахування на уроках гімнастики.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс вправ ЛФК для профілактики сколіозу.

Комбінації вправ на брусах.

Контрольний норматив – піднімання тулуба в сід за 30 сек.

Лазіння по вертикальному канату в два або три прийоми.

Вправи ЗФП.

Виконувати вправи на розвиток сили м’язів рук

62

Страхування під час виконання фізичних вправ.

Стройові вправи. Комплекс ЗРВ.

Різновиди ходьби та бігу.

Акробатичні вправи.

Комбінації вправ на брусах.

Вправи на розвиток гнучкості:

  • вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами (махи);

  • активні та пасивні нахили;

  • відведення рук і ніг за допомогою партнера;

- вправи на розтягування.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги: хл.- 20 разів; дівч.- від лави – 13-15 разів

63

Значення самострахування під час виконання фізичних вправ.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби. Рухлива гра.

Повільний біг із завданнями.

Комплекс ЗРВ із скакалками.

Стрибки через скакалку за 30 сек.

Контрольний норматив – комбінація елементів вправ з висів та упорів на брусах (хлопці – паралельних, дівчата – різновисоких).

Виконувати різновиди стрибків

64

Різновиди гімнастики, що культивуються в Україні.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс вправ ЛФК для профілактики сколіозу.

Комбінації вправ на брусах.

Вправи ЗФП.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги: хл.- 20 разів; дівч.- від лави – 13-15 разів

65

Значення занять фізичною культурою та спортом для підтримання розумової працездатності.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу. Повороти в русі. Перешикування.

Елементи ритмічної гімнастики.

Контрольний норматив – підтягування з вису на в/перекладині (хл.) та з вису лежачи на/перекладині (дівч.).

Колове тренування.

Комплекс ЗРВ в парах.

Вправи на брусах.

Перетягування канату.

Вправа ЗФП: підтягування.

Точковий масаж для профілактики захворювань на грип.

Виконувати

точковий масаж для профілактики простудних

захворювань

66

Гімнастична вікторина.

Стройові вправи. Перешикування.

Вправи ритмічної гімнастики.

Стрибки через гімнастичну лаву.

Бігова смуга перешкод з елементами гімнастики. Колове тренування.

Вправи на розтягування біля гімнастичної стінки. Акробатичні вправи. Вправи на брусах.

Вправи на н/перекладині, колоді.

Підведення підсумків з модуля (теми):

«Гімнастика».

Виконувати вправи ритмічної гімнастики

67

Правила ТБ під час занять волейболом.

Стройові вправи.

Повільний біг.

Комплекс ЗРВ.

Передача м’яча двома руками зверху.

Передача та прийом м’яча двома руками знизу в парах.

Рухлива гра «Картошка».

Вправи ЗФП:

  • вправи для розвитку м’язів спини;

  • вправи для м’язів «черевного» пресу.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги, ноги на підвищеній опорі

68

Правила контролю і самоконтролю під час занять волейболом.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах.

Передача м’яча двома руками зверху за спину в парах, трійках.

Рухлива гра.

Верхня пряма подача м’яча через сітку.

Навчальна гра у волейбол.

Правила гри.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги, ноги на підвищеній опорі

69

Волейбольна вікторина.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу, стрибків.

Рухлива гра «Квач із стрибками на одній нозі».

Передача та прийом м’яча двома руками зверху та знизу через сітку в парах.

Верхня пряма подача.

Навчальна гра у волейбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати вправи на розтягування

70

Особливості фізичної підготовки волейболістів з урахуванням віку і статі.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби.

Повільний біг.

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах.

Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах.

Зустрічна естафета.

Навчальна гра у волейбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги, змінюючи положення долонь (3 х 3-5 разів)

71

Профілактика спортивного травматизму юних волейболістів (засоби профілактики).

Стройові вправи.

Повільний біг.

Комплекс ЗРВ.

Рухлива гра «Картошка».

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах.

Верхня пряма подача.

Навчальна гра у волейбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги, змінюючи положення долонь (3 х 3-5 разів)

72

Фізичні якості, які розвиваються засобами волейболу.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ із скакалками.

Стрибки через скакалку.

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах.

Прийом і передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах.

Навчальна гра у волейбол.

Рухлива гра.

Виконувати різновиди стрибків

73

Правила гри у волейбол.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Контрольний норматив – передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах.

Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах.

Навчальна гра у волейбол.

Рухлива гра.

Виконувати акробатичні вправи

74

Значення гравців передньої та задньої ліній.

Стройові команди.

Повільний біг.

Різновиди стрибків із завданнями.

Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах.

Верхня пряма подача.

Навчальна гра у волейбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати стрибки через різноманітні перешкоди

75

Правила гри у волейбол.

Стройові команди.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах.

Естафета. Верхня пряма подача.

Рухлива гра. Вправа ЗФП.

Виконувати вправи для розвитку гнучкості

76

Правила контролю та самоконтролю під час занять волейболом.

Стройові вправи. Вправи ЗФП.

Повільний біг із подоланням різних перешкод.

Рухлива гра.

Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах.

Верхня пряма подача.

Навчальна гра у волейбол.

Виконувати присідання на одній нозі

77

Правила гри у волейбол.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні вправи волейболіста.

Контрольний норматив – передача м’яча двома руками знизу в парах.

Рухлива гра «Картошка».

Вправа ЗФП.

Виконувати вправу для м’язів «черевного» пресу

78

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ. Вправа ЗФП.

Спеціальні вправи волейболіста.

Підвідні вправи для нападаючого удару.

Нападаючий удар з підкидання м’яча партнером.

Нападаючий удар із власного підкидання.

Верхня та нижня пряма подача.

Виконувати стрибки вгору, стоячи біля стіни

79

Профілактика спортивного травматизму юних волейболістів.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби.

Повільний біг.

Комплекс ЗРВ в парах.

Контрольний норматив – верхня пряма подача м’яча через сітку

(7 спроб).

Рухлива гра.

Вправи ЗФП.

Взяти участь в Першості школи з волейболу

80

Правила гри у волейбол.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Рухлива гра.

Передача м’яча двома руками зверху за спину через сітку (стоячи спиною до сітки).

Прийом м’яча, що відскочив від сітки.

Нападаючий удар.

Одиночне блокування нападаючого удару.

Виконувати вправи на розтягування

81

Вплив занять волейболом на основні системи та функції організму.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу та стрибків.

Комплекс ЗРВ.

Друга передача через гравця зони №3.

Дії гравців під сіткою в зоні №3.

Правила центральної, задньої ліній.

Правила гри у волейбол.

Навчальна гра у волейбол.

Рухлива гра.

Вправа ЗФП.

Виконувати різновиди стрибків

82

Волейбольна вікторина.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби, бігу.

Комплекс ЗРВ.

Навчальна гра у волейбол.

Рухлива гра.

Підведення підсумків з модуля: «Волейбол».

Виконувати вправи на розвиток фізичних якостей

83

Правила ТБ під час занять легкою атлетикою.

Повільний біг – 800 м.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Біг з прискоренням 2х15 м.

Правила передачі естафетної палички.

Естафета 8х50 м.

Рухлива гра.

Вправа ЗФП.

Рухлива гра.

Повторний біг

2 х 30 м

84

Зовнішні ознаки, стадії та біологічне значення втоми.

Стройові вправи.

Повільний біг – 200 м.

Спеціальні бігові і стрибкові вправи.

Біг 60 м з н/старту.

Естафетний біг 4х100 м.

Стрибок у довжину з місця.

Рухлива гра.

Вправа ЗФП.

Виконувати вправу для м’язів «черевного» пресу – 15-25 разів

85

Особливості дихання та питний режим при заняттях легкою атлетикою.

Стройові вправи.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс ЗРВ біля бар’єру (або забору).

Спеціальні вправи для стрибків.

Потрійний стрибок у довжину з місця і з невеликого розбігу.

Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Вправа ЗФП.

Виконувати стрибки у довжину з місця

86

Особливості дихання та питний режим при заняттях легкою атлетикою.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Естафети з елементами бігу, стрибків, перенесенням різних предметів.

Контрольний норматив – стрибок у довжину з місця.

Рівномірний біг – 1000 м (дівч.) і

1500 м (хл.).

Рухлива гра.

Біг з прискоренням 2-3 х 20-30 м.

87

Значення занять фізичною культурою та спортом для підтримання розумової працездатності.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Біг 30 м з н/старту.

Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Вправа ЗФП.

Повторний біг

2-3 х 30 м

88

Особливості питного режиму.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

«Човниковий» біг 4х9 м.

Рухлива гра.

Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Грати в рухливі та спортивні ігри

89

Правила змагань з бігу на короткі дистанції.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Контрольний норматив – «човниковий» біг 4х9 м. Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Рухлива гра.

Повторити виконання перехресного кроку в метанні

90

Правила загартування холодовими та тепловими процедурами.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Навчальна гра в гандбол.

Правила гри в гандбол.

Вправи ЗФП.

Біг з прискоренням на 30 м

91

Правила змагань з бігу на

60 м.

ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкісно-силових якостей: прискорення з різкою зміною напрямку, і раптовою зупинкою; швидкі скачки на одній нозі.

Біг 30 м з н/старту.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Рухлива гра.

Повторний біг 3-4х30 м

92

Особливості дихання в бігу на короткі дистанції.

ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкісно-силових якостей: прискорення з різкою зміною напрямку, і раптовою зупинкою; швидкі скачки на одній нозі.

Контрольний норматив – біг 30 м з н/старту.

Естафетний біг 8х50 м (передача естафетної палички).

Вправи ЗФП.

Рівномірний біг до 1000 м

93

Тактика бігу на середні дистанції.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні вправи для метань.

Метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Рівномірний біг на 1000 м (дівчата) і 1500 м (хлопці).

Рухлива гра.

Вправи ЗФП.

Метати грудки, мішечки з піском вагою 150 г з розбігу на дальність

94

Особливості питного режиму.

Стройові вправи.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні вправи для метань.

Контрольний норматив – метання м/м’яча на дальність з розбігу.

Рівномірний біг на 1000 м (дівчата) і 1500 м (хлопці).

Рухлива гра.

Рівномірний біг до 1500 м

95

Правила змагань з бігу на середні дистанції.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби.

Комплекс ЗРВ.

Рівномірний біг на 1000 м (дівчата) і 1500 м (хлопці).

Рухлива гра.

Вправа ЗФП.

Рівномірний біг 5-6 хв

96

Правила загартування холодовими та тепловими процедурами.

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Комплекс ЗРВ.

Контрольний норматив – біг 60 м з н/старту.

Двостороння гра в міні-футбол.

Вправа ЗФП.

Придумати цікаву естафету з м’ячем

97

Тактика бігу на середні дистанції.

Стройові вправи.

Повільний біг – 400 м (дівч.) і 800 м (хл.).

Комплекс ЗРВ.

Естафети з м’ячем, з бігом, стрибками.

Рухлива гра.

Двостороння гра в баскетбол.

Вправи ЗФП.

Виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги (хл.) і від лави (дівч.)

98

Особливості дихання в бігу на середні та довгі дистанції.

Стройові вправи.

Повільний біг – 1000 м.

Комплекс вправ ранкової гімнастики.

Спеціальні бігові вправи.

Біг з прискоренням 2х20 м.

Різновиди стрибків.

Потрійний стрибок у довжину з місця і з розбігу.

Рухлива гра.

Вправи ЗФП.

Рівномірний біг 1500 м (хл.) і 1000 м (дівч.)

99

Легкоатлетична вікторина.

Стройові вправи.

Повільний біг – 200 м.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові вправи.

Естафетний біг 4 х 100 м.

Контрольний норматив – рівномірний біг 1000 м (дівчата) і 1500 м (хлопці). Двостороння гра в гандбол.

Вправа ЗФП.

Виконувати вправи для розвитку фізичних якостей та

рівномірний біг – 1000 м.

100

Бігові види легкої атлетики.

Вправи ЗФП.

Стройові команди.

Повільний біг-3 хв.

Спеціальні вправи із завданнями.

«Човниковий» біг 4х9 м.

Спортивна гра за вибором учнів.

Вправа ЗФП.

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (дівчата – від лави)

101

102

Стройові вправи.

Різновиди ходьби та бігу.

Спеціальні бігові вправи.

«Контрольний норматив згинання та розгинання рук в упорі лежачи: хл.- від підлоги, дівч. – від лави.

Естафетний біг 4х100 м.

Гра за вибором учнів.

Скласти свій комплекс вправ ранкової гімнастики

103

Правила загартування холодовими та тепловими процедурами.

Стройові вправи.

Повільний біг – 400 м.

Комплекс вправ ранкової гімнастики.

Спеціальні бігові вправи.

Біг з прискоренням 2х20 м.

Різновиди стрибків.

Потрійний стрибок у довжину з місця.

Виконувати вправи на розвиток сили м’язів рук

104

105

Легкоатлетична вікторина.

Спеціальні бігові вправи.

Рухлива гра.

Підведення підсумків з теми: «Легка атлетика».

Підсумки за навчальний рік в цілому.

Л І Т Н І К А Н І К У Л И

КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ З МОДУЛЯ (ТЕМИ): «ГІМНАСТИКА»

8 К Л А С х л о п ц і

Контрольна комбінація елементів вправ

з акробатики

- Вихідне положення – основна стійка; 0,5 б.

- стійка на руках або стійка на голові

(тримати 3-4 сек.); 3 б.

- опускання в упор присівши; 0,5 б.

- перекид вперед (з групуванням); 1 б.

- встати, руки вгору; 0,5 б.

- кроком вперед, переворот в сторону; 2 б.

- поворот на 900, стійка плавця; 0,5 б.

- довгий перекид вперед; 1,5 б.

- перекид назад; 2 б.

- стрибок вгору з присіду, руки

вгору-в сторони. 0,5 б.

8 К Л А С д і в ч а т а

Контрольна комбінація елементів вправ

з акробатики

- Рівновага на лівій (правій), (тримати 3-4 сек.); 1 б.

- крок лівою (правою) вперед, упор присівши; 0,5 б.

- перекид вперед (з групуванням); 1 б.

- перекат назад у групуванні; 0,5 б.

- стійка на лопатках (тримати 3-4 сек.); 1,5 б.

- «міст» (тримати 3-4 сек.) 2,5 б.

- повертаючись ліворуч або праворуч,

перехід в упор присівши; 2 б.

- встати, руки вгору; 0,5 б.

- кроком вперед, переворот в сторону; 2 б.

- основна стійка (о.с.); 0,5 б.

Модуль: Г І М Н А С Т И К А

8 К Л А С х л о п ц і

Контрольна комбінація елементів вправ

з висів та упорів на паралельних брусах

- Із упору на передпліччях; 1 б.

- махом вперед-назад підйом в упор; 2 б.

- махом вперед у сід «ноги нарізно»; 2 б.

- перехват руками спереду; 1 б.

- перемах ніг всередину; 3 б.

- махом назад - зіскок. 3 б.

8 К Л А С д і в ч а т а

Контрольна комбінація елементів вправ

з висів та упорів на різновисоких брусах

- Вис стоячи на нижній жердині; 2 б.

- підйом переворотом в упор на

верхню жердину; 3,5 б.

- спад у вис кутом на н/жердині; 1,5 б.

- сід на правому (лівому) стегні,

ліва (права) рука в сторону 1,5 б.

права (ліва) на в/жердині;

- перехват лівою (правою) за

н/жердину; 1 б.

- зіскок з поворотом на 1800 ліва

(права) рука на н/жердині, права

(ліва) в сторону. 2,5 б.

Модуль: Г І М Н А С Т И К А

8 К Л А С х л о п ц і

Контрольна комбінація елементів вправ

з висів та упорів на низькій перекладині

- Підйом переворотом в упор; 2 б.

- перемах правою (лівою) в упор верхом; 1 б.

- спад назад; 0,5 б.

- підйом зависом; 2 б.

- перехват рук, оборот вперед в упор

верхом; 2,5 б.

- спад назад; 0,5 б.

- перемах лівою (правою) у вис на

підколінках; 0,5 б.

- вис вигнувшись; 1 б.

- вис на підколінках; 0,5 б.

- переворот назад; 1 б.

- стрибком у о.с.. 0,5 б.

(Страхування виконують стоячи збоку).

8 К Л А С д і в ч а т а

Контрольна комбінація елементів вправ

з рівноваги на колоді

- Вискік на колоду у напівприсіді; 1,5 б.

- перемінні кроки вперед; 1 б.

- пробіжка; 1 б.

- поворот на 1800 махом однієї і на носку

другої; 2 б.

- 2-3 підскоки на одній нозі; 1 б.

- упор присівши; 2 б.

- «напівшпагат», руки в сторони

(тримати 3-4 сек.); 2 б.

- стрибком в упор присівши; 1,5 б.

- встати, руки вгору – в сторони; 0,5 б.

- зіскок боком вигнувшись; 1 б.

Модуль: Г І М Н А С Т И К А

8 К Л А С

1. Опорні стрибки:

Опорні стрибки – один з найскладніших видів гімнастичних вправ.

Сміливість, хороша координація, сила - основні супутники в

оволодінні цими вправами.

Учень: Опорний стрибок через гімнастичного козла способом «ноги нарізно».

(Козел у довжину, висота: 100 – 110 см).

Учениця: Опорний стрибок через гімнастичного

козла способом «ноги нарізно».

(Козел у ширину, висота: 100 – 110 см).

КЛАСИФІКАЦІЯ ЛЕГКА АТЛЕТИКА

КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

8 КЛАС

НАВЧАЛЬНИЙ НОРМАТИВ

Рівень навчальних досягнень учнів / бали /

високий

достатній

середній

початковий

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Швидкість:

Біг 30 м (с)

Х

5,0

5,2

5,4

5,6

5,8

5,9

6,0

6,2

6,4

6,5

6,6

6,8

Д

5,4

5,6

5,8

6,0

6,2

6,3

6,5

6,7

6,8

6,9

7,0

7,2

Метання малого м’яча

(150 г), (м)

Х

38

36

34

32

30

28

25

23

21

20

19

18

Д

24

22

21

20

18

17

16

15

14

13

12

11

«Човниковий» біг 4х9 м

(с)

Х

10,2

10,4

10,6

10,8

11,0

11,2

11,4

11,6

11,8

11,9

12,0

12,4

Д

11,3

11,5

11,6

11,8

12,0

12,2

12,4

12,6

12,7

12,9

13,1

13,4

Біг 60 м (с)

Х

8,8

9,0

9,3

9,6

10,0

10,3

10,6

10,8

10,9

11,0

11,2

11,4

Д

10,2

10,3

10,5

10,7

10,8

11,0

11,2

11,4

11,6

11,8

11,9

12,0

Швидкісно-силові якості: Стрибки у довжину з місця (см), ( 3 спроби )

Х

195

185

180

175

170

160

155

150

145

140

135

130

Д

175

165

160

150

145

140

135

130

125

120

115

110

Стрибки у довжину з розбігу способом

« зігнувши ноги » (см)

Х

370

360

350

340

330

320

310

305

290

280

270

260

Д

300

290

280

270

260

255

250

245

240

230

220

210

Стрибки у висоту з розбігу способом «переступання» (см)

Х

110

105

100

97

95

90

85

80

75

70

65

60

Д

100

95

90

87

85

80

75

70

65

60

55

50

Витривалість: Рівномірний біг 1500 м (х) і

1000 м (д), хв.,с.)

Х

6.40

6.50

7.00

7.10

7.20

7.35

7.45

8.00

8.10

8.20

8.30

8.40

Д

5.00

5.10

5.20

5.30

5.40

5.50

6.00

6.10

6.20

6.30

6.40

6.50

КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

8 КЛАС

НАВЧАЛЬНИЙ НОРМАТИВ

Рівень навчальних досягнень учнів / бали /

високий

достатній

середній

початковий

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Гнучкість: Нахил тулуба вперед з положення сидячи (см)

Х

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

Д

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

Сила: Підтягування

( кількість разів)

Х

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

Д

17

16

15

13

12

9

7

5

4

3

2

1

Сила: Згинання та розгинання рук в упорі лежачи

( к-ть разів)

Х

21

20

19

17

15

14

12

10

9

8

7

6

Д

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

Стрибки через скакалку за 10 сек (к-ть разів)

Х

26

25

24

23

22

21

20

19

18

17

16

15

Д

27

26

25

24

23

22

21

20

19

18

17

16

Розгинання тулуба з поло-ження лежачи на животі, руки за головою, ноги зафіксовано (см)

Х

28

27

26

25

24

23

22

21

20

19

18

17

Д

35

34

33

32

31

30

29

28

27

26

25

24

Гімнастика: Піднімання тулуба в сід за 30 с (к-ть разів)

Х

31

28

24

21

19

16

14

13

10

9

8

7

Д

30

27

23

20

18

15

13

12

9

8

7

6

Волейбол: Передача м'яча двома руками зверху ч/з сітку в парах

Х

10+10

9+9

8+8

6+6

5+5

4+4

3+3

2+2

1+1

0

Д

9+9

8+8

7+7

5+5

4+4

3+3

2+2

1+1

0

Волейбол: Прийом та передача м'яча двома руками знизу в парах

Х

6+6

5

4

3

2

1

Д

5+5

4

3

2

1

0

Волейбол: верхня пряма подача (7 спроб)

Х

5

4

3

2

1

0

Д

4

3

2

1

0

Вис на зігнутих руках (с)

Х

32

31

30

29

28

27

26

25

24

23

22

20

Д

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

8 КЛАС

НАВЧАЛЬНИЙ НОРМАТИВ

Рівень навчальних досягнень учнів / бали /

високий

достатній

середній

початковий

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Футбол: 5 спроб обведення стійок ( фішок )

Х

5

4

3

2

1

Жодної правильно виконаної спроби

Д

5

4

3

2

1

Футбол: 5ударів по нерухомому м'ячу на точність одним із вивчених способів у г/б ворота або задану половину ф/б воріт із 11 м

Х

5

4

3

2

1

Жодного

влучного

удару

Д

5

4

3

2

1

0

Футбол: 5 кидків м’яча на дальність і точність одним із способів з розбігу не більше 4-х кроків у коридорі шириною 3 м

Х

5

4

3

2

1

0

Д

5

4

3

2

1

Жодного правильно виконаного кидка

Футбол: вкидання м’яча на дальність з аута двома руками з-за голови в кори-дорі шириною 3 м (ноги пара-лельно), (м)

Х

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

Д

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Футбол: ведення м’яча на відстань 15 м з обведенням 5-ти кеглів (с)

Х

7,6

7,7

7,8

7,9

8,0

8,2

8,4

8,5

8,6

8,8

9,0

9,2

Д

7,8

7,9

8,0

8,2

8,3

8,5

8,6

8,8

9,0

9,2

9,4

9,6

Футбол: жонглювання м'ячем (к-ть разів)

Х

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

Д

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

Х

Д

КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

8 КЛАС

НАВЧАЛЬНИЙ НОРМАТИВ

Рівень навчальних досягнень учнів / бали /

високий

достатній

середній

початковий

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Баскетбол: 6 кидків однією рукою зверху на відстані 3 м від щита

Х

3

2

1

Жодного влучного кидка

Д

3

2

1

Баскетбол: кидки двома руками зверху на відстані 3 м від щита

Х

3

2

1

Жодного влучного кидка

Д

3

2

1

Баскетбол: 6 штрафних кидків

Х

5

4

3

2

1

Жодного влучного кидка

Д

4

3

2

1

Стрибок угору

з місця

(см)

Х

38

36

34

32

30

28

26

24

22

21

20

18

Д

34

32

30

28

26

24

22

20

18

17

15

13

Н/теніс: виконання пода-чі з нижнім боко-вим обертом м'яча

(к-ть влучень з 10 подач у ближню зону подачі )

Х

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

Д

7

6

5

4

3

2

1

0

Н/теніс:виконання серії ударів справа або зліва з партнером по діагоналі

Х

24

23

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

Д

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

КОНТРОЛЬНИЙ НОРМАТИВ – ЗГИН. ТА РОЗГ. РУК В УПОРІ ЛЕЖАЧИ ВІД ПІДЛОГИ (хл.) ТА ВІД ЛАВИ (дівч.), (к-ть разів)

КЛАС

Стать

РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ (у балах)

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

5 клас

Х

13

12

10

9

8

7

6

4

3

2

1

0

Д

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

6 клас

Х

14

13

12

10

9

8

6

5

4

3

2

1

Д

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

7 клас

Х

19

18

16

15

14

13

11

9

8

6

5

4

Д

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

8 клас

Х

21

20

19

17

15

14

12

10

9

8

7

6

Д

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

9 клас

Х

25

24

23

22

20

18

16

14

12

10

8

6

Д

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

10 клас

Х

30

28

26

25

24

22

20

18

15

14

12

10

Д

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

11 клас

Х

35

33

31

29

27

25

22

19

15

13

12

10

Д

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

КОНТРОЛЬНИЙ НОРМАТИВ – СТРИБОК УГОРУ З МІСЦЯ,(см)

КЛАС

Стать

РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ (у балах)

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

5 клас

Х

32

30

28

26

24

22

21

20

18

16

14

12

Д

28

26

24

22

20

18

17

16

14

12

10

8

6 клас

Х

34

32

30

28

26

24

22

21

20

18

16

14

Д

30

28

26

24

22

20

18

17

16

14

12

10

7 клас

Х

36

34

32

30

28

26

24

22

21

20

18

16

Д

32

30

28

26

24

22

20

18

17

15

13

11

8 клас

Х

38

36

34

32

30

28

26

24

22

21

20

18

Д

34

32

30

28

26

24

22

20

18

17

15

13

9 клас

Х

40

38

36

34

32

30

28

26

24

22

21

20

Д

36

34

32

30

28

26

24

22

20

18

17

15

10 клас

Х

42

40

38

36

34

32

30

28

26

24

22

21

Д

38

36

34

32

30

28

26

24

22

20

18

16

11 клас

Х

45

43

42

40

38

36

34

32

30

28

26

24

Д

40

38

36

34

32

30

28

26

24

22

20

18

КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

8 КЛАС

КОНТРОЛЬНИЙ НОРМАТИВ

Рівень навчальних досягнень учнів / бали /

високий

достатній

середній

початковий

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Гандбол: передача м'я-ча в стіну з відстані 3 м ( к-ть передач за 30 сек )

Х

17

16

15

14

13

12

11

10

9

Д

13

12

11

10

9

8

7

6

5

Гандбол: 5 штрафних кидків з 7-ми метрів у визначений кут воріт

(к-ть влучних кидків)

Х

5

4

3

2

1

0

Д

5

3

2

1

Жодного влучного кидка

Гандбол: Передача

(кидок) гандбольного м'яча на дальність (м)

Х

17

16

15

14

13

12

11

10

9

Д

15

14

13

12

11

10

9

8

7

Туризм: в'язання вузлів

" зустрічний ", " брамшковий"

Х

2 вузла зв'язані

без помилок

2 вузла зв'язані

з помилками

1 вузол зв'язаний

без помилок

1 вузол зв'язаний

з помилками або жодного

Д

Туризм: 10 етапів туристських змагань

( на вибір ), кількість

Х

8

7

6

5

3

2

1

0

Д

6

5

4

3

2

1

0

Туризм: орієнтування по схемі за вибором

10 хв ( к-ть пунктів )

Х

6

5

4

3

2

1

0

Д

6

5

4

3

2

1

0

КОМПЛЕКС ВПРАВ ЛФК ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ ГРИПУ ТА ЗАСТУДИ

Вправи можна виконувати всім учням та дорослим.

Це вправи точкового масажу наступних точок тіла:

  1. Перша точка – грудина.

  2. Друга точка – на чотири пальці вгору над грудиною.

  3. Третя точка – вилочкова залоза.

1 2 3

  1. Четверта точка (їх дві) – підчелюсні.

  2. П’ята точка (їх дві) – ямки за вухами внизу.

  3. Шоста точка (їх дві) – за вухами посередині.

4 5 6

  1. Сьома точка (їх дві) – в області крил носа.

  2. Восьма точка (їх дві) – в області носової перегородки.

  3. Дев’ята точка – «третє око» - між бровами.

7 8 9

  1. Десята точка (їх дві) – в області середини брів.

  2. Одинадцята точка (їх дві) – посередині висків

(в області височної кістки).

12. Дванадцята точка (їх дві) – на кистях рук (між

вказівним і великим пальцями кожної руки).

10 11 12

Методика виконання точкового масажу:

Для профілактики: через кожну годину робити масаж точок по 2-3 рази

(протягом 30 секунд кожну точку чи пару точок).

Якщо виконуєте масаж до обіду, то слід робити його за годинниковою

стрілкою, а коли після обіду – то проти годинникової стрілки.

Слід загартовувати організм контрастним душем (то холодна, то гаряча вода).

При застуді: слід масажувати точки частіше.

До раціону додати чай з липи і малини, тепле молоко, мед.

Бажаємо здоров’я!

«ПОГОДЖЕНО»

Заступник директора з

навчально-виховної роботи

І семестр 2019/2020 н.р.

___________ В.М. Савицька

(підпис)

«___» вересня 2019 р.

ІІ семестр 2019-2020 н.р.

В.М. Савицька

(підпис) «___» ________ 2020 р.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.