календарно-тематичне планування з літературного читання для 3 класу на 2019-2020 навчальний рік

Опис документу:
Календарно-тематичний план складено на І і ІІ семестр відповідно до чинної програми (оновленої), матеріал розрахований на 4 год на тиждень, враховано всі види перевірок, передбачені програмою та уроки позакласного читання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

140 год

(4 год на тиждень)

За підручником-О. Я. Савченко. Літературне читання, 3 клас- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013; посібниками О.Я.Савченко «Я люблю читати», 3 клас – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017, «Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 кл.- Львів:Видавництво Старого Лева, 2018

І семестр

Дата

Тема

Стор.

Цікава книга природи

1.

Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою)

5-6

2.

Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці».

7-8

3.

Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять),

9

Напам.

4

Де лісова гілка — там і білка.

М. Сингаївський «Осіння гра».

10-11

5

Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г.Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком»

11-12

6

Урок позакласного читання №1. Природа – наш дім.

7

Природні стихії.

Н. Забіла «Хто сильніший?»І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас»

9-12, 16-17

«Я люблю читати»

8

Осінь, ось вона, осінь!

Ю.Старостенко «Осінній господар»

13

«Я люблю читати»

9

Осінні дари природи.

О.Підсуха «Хвалилися гриби»

14-16

«Я люблю читати»

10

Як же гарно, чудово, привітно, ніби вказці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою»

13-15

11

Урок позакласного читання №2. Моя рідна мова. Твори українських письменників про мову

12

Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)

13

Аналіз контрольної роботи. Образи природних явищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою

17

14

Підсумок за розділом «Цікава книга природи Тема

Від слова – до книги

15

Вступ до розділу «Від слова — до книги».Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль)

18-21

16

«Наша мова» (за А. Коваль)(продовження)

21-22

17

Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова»

22-25

18.

Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками».

25-26

19

Робота зі словниками

20.

Урок позакласного читання №3.

Лариса Денисенко. Як диварлики віднайшли у собі гідність

Хрестом.

118-129

21.

Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант».

26-28

22.

Мова барвиста, мова багата.

Л.Мовчун «Як ростуть слова»

Тема

17-18

«Я люблю читати»

23.

«Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) .

29-31

24.

Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим)

32-33

25.

Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим не бачених»(за О. Єфімовим)

33-35

26.

Урок позакласного читання №4 Книги, які ми читаємо.

27

Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати!

36-37

28.

Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці»

38-39

29

2 год

Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»Огляд дитячих журналів

39-41

30.

Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей)

42-45

31

Бібліотечний урок

32

Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)

33

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема

З чистого джерела народної творчості

Чарівні казки

34

Урок позакласного читання №5.

В житті казок було немало, та живою казка стала.

35

Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості».Народний герой.«Кирило Кожум’яка» (українська народна казка)

46-50

36

Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка»(українська народна казка)

50-53

37

Матусин оберіг.«Золотий черевичок»(українська народна казка)

Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)

25-30

«Я люблю читати»

Народні пісні

38

Народні пісні «Два півники» «Грицю,Грицю».(напамять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки).

54-56

Напам.

39

Народ скаже, як зав’яже. Прислівя. Скоромовки. Загадки.

Мирилки.(«Вишеньки» напам’ять)

Вікторина «Чи уважно ти читав?»

57-60

32Напам.

«Я люблю читати»

40

Розвиваємо творчість. Складання загадок, лічилок, небувалиць

41

Урок позакласного читання №6.

До джерел народної мудрості

42

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема

Літературні казки

43

2 год

Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

61-66

44

Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?»

67-71

45.

Позитивні та негативні персонажі.

Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів»

71-74

46.

2 год

Позитивні та негативні персонажі.

Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом.Складання плану казки; переказ казки за планом)

74-77

47.

Урок позакласного читання №7.
Літературні казки. Самостійний добір дитячої книжки за темою, рекомендованною вчителем

48

Київські казки. Про Зірку Мезантюк. «Небилиці про рукавиці»

с.106-109

Хрестоматія

49.

Сашко Дерманський «Мрія Маляки»

Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)

с.96-99

Хрестоматія

50.

Мар’яна Савка «Казка про старого лева»

с.74-79

Хрестоматія

51-52

2год

Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» «Чи уважно ти читав?»

77-82

53

Урок позакласного читання №8.
Зима. Колядування. Щедрування.

54

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема

П’єса -казка. Байки

55

Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог» Олександр Олесь «Бабусина пригода»

83-90

56

Не гостри зубів на чуже. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження)

83-90

57

58

Іван Андрусяк.Як подружитися з Чакалкою.(п*єса для дитячого театру)

Хрестоматія

20-31

59

Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»

93-925

60.

61

2год

Байки. «Байки»Л.Глібов«Коник-стрибунець», «Чиж та Голуб». Виразне читання байок

93-98

62

Урок позакласного читання №9. Наталя Забіла (казки)

63

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема

ІІ семестр

Світ дитинства у поезії і прозі

64

Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною бувало…», «Мамо, іде вже зима…»

99-102

Напам.

65.

Серцем розуміти картини природи

Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси»

102-103

66

Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!»,«Гном»

104-105

67

Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». Веселинки, скоромовки. «Чому Тимко подряпаний».

106-107

68

Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю»

108-110

69

Ірен Роздобудько.підкидьок.; Як зрозуміти хлопців?

Хрестоматія

166-168

70.

Оксвна Лущевська.Півонія, Аль і я.; Пташка.

Хрестоматія

80-84

71.

Урок позакласного читання №10

Рідний край і наші земляки письменники

72

Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово)

73

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема

Прозові твори

74

Вступ до теми «Прозові твори».

Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло».

114-115

75.

Приятеля легше знайти, ніж зберегти

Василь Сухомлинський «Кінь утік».

115-116

76

В. Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!», «Як Сергійко навчився жаліти»

101-103

«Я люблю читати»

77.

Саша Кочубей. Володарка лісу

Хрестоматія

140-143

78

О.Караванська «Вишиванка» (уривок)

130-133

Хрестоматія

79-80.

2год

Смішне і повчальне – поряд.
О.Буцень «Наше відкриття»

117-120

81

Урок позакласного читання №11. Життя дано людині на добрі справи.

82

Джеремі Стронґ «Пиріг Дружби» (із повісті «Ґармидер у школі»)

Хрестоматія

83.

Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись , рибко!»

121-125

84

Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись , рибко!» (продовження)

125-128

85

Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба»

Хрестоматія

86

Перевір свої досягнення.

87

Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово)

Тема

«Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості»

88.

Вступ до розділу .Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує»

130-133

89.

Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко«Тарас у наймах»

134-135

90.

Оксана Іваненко «Чабан».(уривок з книги «Тарасові шляхи»)

85-87

«Я люблю читати»

91.

Урок позакласного читання №12
Тарас Шевченко ― великий співець України.

92

Шевченкове слово. Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...» ,«І досі сниться: під горою»

135-137

93.

Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять)

137-138

Напам.

94.

Головна думка . В.Сухомлинський «Сонце заходить».

138-140

95

Перевір сво досягнення. Підсумок за темою. Тема

Із скарбниці казкарів світу

96.

Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу».Життєвий і творчий шлях братів Грімм Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).Напам’ять уривок

142-146

Напам.ури-вок з казки

97

Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини. Стислий переказ)

142-146

98.

Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ.Карло Коллоді«Пригоди Піноккіо»

147-152

99

Урок позакласного читання №13. До Франкової криниці.

100

Пригоди дерев’яного чоловічка
Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо».

Порівняння казок Коллоді та О.Толстого

147-152

101.

Чудеса поруч.АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»

152-157

102

Шарль Перро «Кіт у чоботях» (скорочено)

61-66

«Я люблю читати»

103

Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»

146-151

104

Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, який живе на даху»

152-157

105

Божена Нємцова «У царя Трояна цапині вуха» Підсумок за темою.

67-69,69-72

«Я люблю читати»

106

Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово)

107

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою Тема

Прийди, весно, з радістю!

108

Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським)

160-161

109

Урок позакласного читання №14.

Сучасні письменники дітям. Г.Ткачук.Нерозмінна монета

Хрестоматія

144-147

110

Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень».

162

111

Перший весняний місяць.

Щебетала пташечка(укр. народна пісня) Іван Франко «Надійшла весна прекрасна..» Г.Чубач «Роса».

117, 125

«Я люблю читати»

112

Несуть птахи весну.

Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять».Д.Павличко «Птиця»

163-164
121
«Я люблю читати»

113

Прокинулись луки, ліси і поля.

Валентина Ткаченко «Квітень»

Стародавні назви місяця квітня

165

114

Андрій М’ястківський «Розмова з одудом» Леся Українка «Уже весняне сонце припікає»

166

115

Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського Микола Сингаївський Вийшов травень з лісу»), «На врожай».

167-169

116

Урок позакласного читання №15.

Хто веселий, той сміється, тому все завжди вдається. Веселі вірші Г.Бойка Тема

117.

М.Сингаївський «Волошкове поле». «Я люблю свою синицю»

118-119

«Я люблю читати»

118.

Про одне по-різному «Їжачкова райдуга». Д.Павличко «Дядько Дощ».

Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)

120

«Я люблю читати»

119.

Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)

Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля

123

«Я люблю читати»

120.

В.Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав».

Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)

126-127

«Я люблю читати»

121.

Марія Познанська «Співай, соловейку!»

169

122.

Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...»

170

123

Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?»

170-171

124

Урок позакласного читання №16 Дитячі періодичні видання.

125

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою Тема

Візьму перо і спробую...

126

Вступ до розділу «Візьму перо і спробую».Анатолій Костецький «Імена». «Дивна звичка»

172-175

127

Чи легко стати поетом
Микола Носов «Як Незнайко складав вірші»

175-179

128

Розвиваємо творчість. Колективне складання віршів

129.

Наталя Забіла «У дитячому театрі»

180

130.

Умій у звичайному побачити незвичайне Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки».

182-183

131

В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»

183-185

132

Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила уяви. Марфа Тимченко.

185-186

133.

Народження краси. Підсумок за розділом «Візьму перо і спробую...»В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» «Флейта і вітер»

140, 144-146
«Я люблю читати»

134.

Урок позакласного читання №17. Скажи мені, що ти читаєш, і я скажу, хто ти. Що читати влітку?

135

Вчимося виразно декламувати. Конкурс декламаторів Тема

136-139

Резервні уроки

140

Підсумковий урок за рік

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!