Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
140 год
(4 год на тиждень)
За підручником-О. Я. Савченко. Літературне читання, 3 клас- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013; посібниками О.Я.Савченко «Я люблю читати», 3 клас – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017, «Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 кл.- Львів:Видавництво Старого Лева, 2018
І семестр
№ | Дата | Тема | Стор. | ||
Цікава книга природи | |||||
1. | Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) | 5-6 | |||
2. | Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». | 7-8 | |||
3. | Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять), | 9 Напам. | |||
4 | Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». | 10-11 | |||
5 | Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г.Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» | 11-12 | |||
6 | Урок позакласного читання №1. Природа – наш дім. | ||||
7 | Природні стихії. Н. Забіла «Хто сильніший?»І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас» | 9-12, 16-17 «Я люблю читати» | |||
8 | Осінь, ось вона, осінь! Ю.Старостенко «Осінній господар» | 13 «Я люблю читати» | |||
9 | Осінні дари природи. О.Підсуха «Хвалилися гриби» | 14-16 «Я люблю читати» | |||
10 | Як же гарно, чудово, привітно, ніби вказці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою» | 13-15 | |||
11 | Урок позакласного читання №2. Моя рідна мова. Твори українських письменників про мову | ||||
12 | Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) | ||||
13 | Аналіз контрольної роботи. Образи природних явищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою | 17 | |||
14 | Підсумок за розділом «Цікава книга природи Тема | ||||
Від слова – до книги | |||||
15 | Вступ до розділу «Від слова — до книги».Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль) | 18-21 | |||
16 | «Наша мова» (за А. Коваль)(продовження) | 21-22 | |||
17 | Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» | 22-25 | |||
18. | Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками». | 25-26 | |||
19 | Робота зі словниками | ||||
20. | Урок позакласного читання №3. Лариса Денисенко. Як диварлики віднайшли у собі гідність | Хрестом. 118-129 | |||
21. | Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». | 26-28 | |||
22. | Мова барвиста, мова багата. Л.Мовчун «Як ростуть слова» Тема | 17-18 «Я люблю читати» | |||
23. | «Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . | 29-31 | |||
24. | Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) | 32-33 | |||
25. | Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим не бачених»(за О. Єфімовим) | 33-35 | |||
26. | Урок позакласного читання №4 Книги, які ми читаємо. | ||||
27 | Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! | 36-37 | |||
28. | Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» | 38-39 | |||
29 | 2 год | Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»Огляд дитячих журналів | 39-41 | ||
30. | Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей) | 42-45 | |||
31 | Бібліотечний урок | ||||
32 | Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) | ||||
33 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема | ||||
З чистого джерела народної творчостіЧарівні казки | |||||
34 | Урок позакласного читання №5. В житті казок було немало, та живою казка стала. | ||||
35 | Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості».Народний герой.«Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) | 46-50 | |||
36 | Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка»(українська народна казка) | 50-53 | |||
37 | Матусин оберіг.«Золотий черевичок»(українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) | 25-30 «Я люблю читати» | |||
Народні пісні | |||||
38 | Народні пісні «Два півники» «Грицю,Грицю».(напам’ять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки). | 54-56 Напам. | |||
39 | Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. Загадки. Мирилки.(«Вишеньки» напам’ять) Вікторина «Чи уважно ти читав?» | 57-60 32Напам. «Я люблю читати» | |||
40 | Розвиваємо творчість. Складання загадок, лічилок, небувалиць | ||||
41 | Урок позакласного читання №6. До джерел народної мудрості | ||||
42 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема | ||||
Літературні казки | |||||
43 | 2 год | Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» | 61-66 | ||
44 | Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» | 67-71 | |||
45. | Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» | 71-74 | |||
46. | 2 год | Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом.Складання плану казки; переказ казки за планом) | 74-77 | ||
47. | Урок позакласного читання №7. | ||||
48 | Київські казки. Про Зірку Мезантюк. «Небилиці про рукавиці» | с.106-109 Хрестоматія | |||
49. | Сашко Дерманський «Мрія Маляки» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) | с.96-99 Хрестоматія | |||
50. | Мар’яна Савка «Казка про старого лева» | с.74-79 Хрестоматія | |||
51-52 | 2год | Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» «Чи уважно ти читав?» | 77-82 | ||
53 | Урок позакласного читання №8. | ||||
54 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема | ||||
П’єса -казка. Байки | |||||
55 | Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог» Олександр Олесь «Бабусина пригода» | 83-90 | |||
56 | Не гостри зубів на чуже. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження) | 83-90 | |||
57 58 | Іван Андрусяк.Як подружитися з Чакалкою.(п*єса для дитячого театру) | Хрестоматія 20-31 | |||
59 | Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак» | 93-925 | |||
60. 61 | 2год | Байки. «Байки»Л.Глібов«Коник-стрибунець», «Чиж та Голуб». Виразне читання байок | 93-98 | ||
62 | Урок позакласного читання №9. Наталя Забіла (казки) | ||||
63 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема | ||||
ІІ семестр | |||||
Світ дитинства у поезії і прозі | |||||
64 | Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною бувало…», «Мамо, іде вже зима…» | 99-102 Напам. | |||
65. | Серцем розуміти картини природи Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси» | 102-103 | |||
66 | Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!»,«Гном» | 104-105 | |||
67 | Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». Веселинки, скоромовки. «Чому Тимко подряпаний». | 106-107 | |||
68 | Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю» | 108-110 | |||
69 | Ірен Роздобудько.підкидьок.; Як зрозуміти хлопців? | Хрестоматія 166-168 | |||
70. | Оксвна Лущевська.Півонія, Аль і я.; Пташка. | Хрестоматія 80-84 | |||
71. | Урок позакласного читання №10 Рідний край і наші земляки письменники | ||||
72 | Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово) | ||||
73 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою. Тема | ||||
Прозові твори | |||||
74 | Вступ до теми «Прозові твори». Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». | 114-115 | |||
75. | Приятеля легше знайти, ніж зберегти Василь Сухомлинський «Кінь утік». | 115-116 | |||
76 | В. Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!», «Як Сергійко навчився жаліти» | 101-103 «Я люблю читати» | |||
77. | Саша Кочубей. Володарка лісу | Хрестоматія 140-143 | |||
78 | О.Караванська «Вишиванка» (уривок) | 130-133 Хрестоматія | |||
79-80. | 2год | Смішне і повчальне – поряд. | 117-120 | ||
81 | Урок позакласного читання №11. Життя дано людині на добрі справи. | ||||
82 | Джеремі Стронґ «Пиріг Дружби» (із повісті «Ґармидер у школі») | Хрестоматія | |||
83. | Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись , рибко!» | 121-125 | |||
84 | Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись , рибко!» (продовження) | 125-128 | |||
85 | Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба» | Хрестоматія | |||
86 | Перевір свої досягнення. | ||||
87 | Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) Тема | ||||
«Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості» | |||||
88. | Вступ до розділу .Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує» | 130-133 | |||
89. | Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко«Тарас у наймах» | 134-135 | |||
90. | Оксана Іваненко «Чабан».(уривок з книги «Тарасові шляхи») | 85-87 «Я люблю читати» | |||
91. | Урок позакласного читання №12 | ||||
92 | Шевченкове слово. Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...» ,«І досі сниться: під горою» | 135-137 | |||
93. | Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять) | 137-138 Напам. | |||
94. | Головна думка . В.Сухомлинський «Сонце заходить». | 138-140 | |||
95 | Перевір сво досягнення. Підсумок за темою. Тема | ||||
Із скарбниці казкарів світу | |||||
96. | Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу».Життєвий і творчий шлях братів Грімм Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).Напам’ять уривок | 142-146 Напам.ури-вок з казки | |||
97 | Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини. Стислий переказ) | 142-146 | |||
98. | Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ.Карло Коллоді«Пригоди Піноккіо» | 147-152 | |||
99 | Урок позакласного читання №13. До Франкової криниці. | ||||
100 | Пригоди дерев’яного чоловічка Порівняння казок Коллоді та О.Толстого | 147-152 | |||
101. | Чудеса поруч.АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» | 152-157 | |||
102 | Шарль Перро «Кіт у чоботях» (скорочено) | 61-66 «Я люблю читати» | |||
103 | Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» | 146-151 | |||
104 | Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, який живе на даху» | 152-157 | |||
105 | Божена Нємцова «У царя Трояна цапині вуха» Підсумок за темою. | 67-69,69-72 «Я люблю читати» | |||
106 | Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) | ||||
107 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою Тема | ||||
Прийди, весно, з радістю! | |||||
108 | Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським) | 160-161 | |||
109 | Урок позакласного читання №14. Сучасні письменники дітям. Г.Ткачук.Нерозмінна монета | Хрестоматія 144-147 | |||
110 | Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень». | 162 | |||
111 | Перший весняний місяць. Щебетала пташечка(укр. народна пісня) Іван Франко «Надійшла весна прекрасна..» Г.Чубач «Роса». | 117, 125 «Я люблю читати» | |||
112 | Несуть птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять».Д.Павличко «Птиця» | 163-164 | |||
113 | Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень» Стародавні назви місяця квітня | 165 | |||
114 | Андрій М’ястківський «Розмова з одудом» Леся Українка «Уже весняне сонце припікає» | 166 | |||
115 | Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського Микола Сингаївський Вийшов травень з лісу»), «На врожай». | 167-169 | |||
116 | Урок позакласного читання №15. Хто веселий, той сміється, тому все завжди вдається. Веселі вірші Г.Бойка Тема | ||||
117. | М.Сингаївський «Волошкове поле». «Я люблю свою синицю» | 118-119 «Я люблю читати» | |||
118. | Про одне по-різному «Їжачкова райдуга». Д.Павличко «Дядько Дощ». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) | 120 «Я люблю читати» | |||
119. | Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля | 123 «Я люблю читати» | |||
120. | В.Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) | 126-127 «Я люблю читати» | |||
121. | Марія Познанська «Співай, соловейку!» | 169 | |||
122. | Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...» | 170 | |||
123 | Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?» | 170-171 | |||
124 | Урок позакласного читання №16 Дитячі періодичні видання. | ||||
125 | Перевір свої досягнення. Підсумок за темою Тема | ||||
Візьму перо і спробую... | |||||
126 | Вступ до розділу «Візьму перо і спробую».Анатолій Костецький «Імена». «Дивна звичка» | 172-175 | |||
127 | Чи легко стати поетом | 175-179 | |||
128 | Розвиваємо творчість. Колективне складання віршів | ||||
129. | Наталя Забіла «У дитячому театрі» | 180 | |||
130. | Умій у звичайному побачити незвичайне Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». | 182-183 | |||
131 | В.Сухомлинський «Сергійкова квітка» | 183-185 | |||
132 | Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила уяви. Марфа Тимченко. | 185-186 | |||
133. | Народження краси. Підсумок за розділом «Візьму перо і спробую...»В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» «Флейта і вітер» | 140, 144-146 | |||
134. | Урок позакласного читання №17. Скажи мені, що ти читаєш, і я скажу, хто ти. Що читати влітку? | ||||
135 | Вчимося виразно декламувати. Конкурс декламаторів Тема | ||||
136-139 | Резервні уроки | ||||
140 | Підсумковий урок за рік |
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»