Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Календарно-тематичне планування з історії України для 5 класу на 2018-2019 навчальний рік

Історія України

Для кого: 5 Клас

26.06.2019

2334

52

0

Опис документу:
Складено згідно навчальної програми «Істрія України. Всесвітня історія. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

5-й клас

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (ВСТУП ДО ІСТОРІЇ)

(пропедевтичний курс, 35 год., 1 год. на тиждень)

Складено згідно навчальної програми «Істрія України. Всесвітня історія. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Підручник, який використовується на уроках ____________________________________ _____________________________________________________________________________

уроку

Дата

Примітка/

коригуюча дата

Кількість годин

Зміст навчального матеріалу

1

Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ

1

Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії.

3

Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ

2

Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу.

3

Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.

4

Практичне заняття: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.

5

Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ

5

Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.

6

Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни.

7

Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості.

8

Територіальне розташування та історичне походження рідного села.

Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю.

9

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ», «ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ»

Тематична

6

Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ

10

Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії.

11

Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей.

12

Практичне заняття: Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо).

13

Місця, де зберігають історичні джерела.

14

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ»

15

Підсумкове узагальнення за І семестр.

Тематична

7

Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ

16

Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.

17

Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.

18

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький.

19

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький.

20

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності).

21

Практичне заняття: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, встановлений у рідному краї (на вибір)

22

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ»

Тематична

4

Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ

23

Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

24

Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис Самійла Величка.

25

Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України.

26

Практичне заняття: Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева.

6

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ

27

Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки.

28

Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.

29

Практичне заняття: На основі інформації від батьків (бабусь і дідусів, інших родичів), а також доступних писемних і речових джерел скласти розповідь про родинні традиції та свята.

30

Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці.

31

Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час

32

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ», «УСЕ МАЄ МИНУЛЕ»

Тематична

3334

2

Повторення вивченого за рік.

35

1

Підсумкове узагальнення до курсу.

3

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.