Календарно-тематичне планування з інформатики для 2- 11 класу на 2020 - 2021 н.р.

Опис документу:
В роботі подано Календарно-тематичне планування з інформатики для 2- 11 класу на 2020 - 2021 н.р. 2 клас за підручником Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. За програмою НУШ (починаючи з 2019-2020 н.р.), 3 клас за підручником Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с. : іл. За програмою НУШ (починаючи з 2020-2021 н.р.) Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Княгининівський НВК

Календарно-тематичне планування

з інформатики

для 2-9 та 11 класу

на 2020 - 2021 н.р.

Учителя :

____Сацик Олени Степанівни____

Розклад проведення уроків

понеділок

вівторок

середа

четвер

п’ятниця

1

2-б

2

2-а

3-а

3

4-б

2-в

3-в

4

5-а

7-б

5

4-а

9-а

3-б

9-б

6

10

6-а

8-а

7

10

8-а

8

5-б

9-а

9

9-б

6-б

10

10

10

8-б

7-а

10

10

1

8.30 -9.10

2

9.25- 10.05

3

10.25 – 11.05

4

11.25 – 12.10

5

12.20 – 13. 05

6

13.25 -14.10

7

14.30 -15.15

8

15. 25 -16.30

9

16.40 -17.05

10

17.15 -18.00

Календарно-тематичне планування уроків

Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”)для 2 класу

За підручником «Я досліджую світ» : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 2 / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019.

За програмою НУШ (починаючи з 2019-2020 н.р.)

Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко

уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Інформація. Дії з інформацією

Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Навколишній світ та інформація

Сприймання людиною інформації

Види інформації за способом подання

Правдива і неправдива інформація

Мережі для отримання інформації та спілкування

Тема 2. Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією

Комп’ютерна техніка, як засіб здійснення дій з інформацією

Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв

Пристрої для роботи з відео й зображеннями

Пристрої для роботи зі звуком

Пристрої для роботи з текстом

Пристрої для обчислень

Тема 3. Об’єкти.

Об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей

Порівняння та впорядкування об’єктів

Середовище для об’єкта. Робочий стіл комп’ютера

Об’єкти, з якими працює комп’ютер.

Меню комп’ютерної програми. Огляд різних прикладів меню. Інструменти комп’ютерних програм.

Тема 4. Малюнки й моделі

Графічний редактор. Інструменти графічного редактора та їх налаштування.

Створення та редагування не складних малюнків. Добір кольорової гами малюнка. Збереження малюнків

Інструмент малювання ліній в графічному редакторі

Інструменти графічного редактора

Дії з об’єктами в графічному редакторі

Створення зображення об’єктів, що складаються з геометричних фігур та зміна значень властивостей

Створення орнаменту

Інструменти для роботи з текстом у графічному редакторі

Пристрої, що полегшують роботу людини

Тема 5. Лінійні алгоритми

План виконання завдання. Планування в нашому житті

Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів

Комп’ютерне середовище виконавців

Передбачення результату виконання алгоритму

Зміна виконавця у середовищі Скретч

Фрагмент малюнка та дії, які можна з ним виконувати.

Створення малюнків за готовими алгоритмами

Створення алгоритмів побудови малюнків у середовищі Скретч. Проект

Презентація проекту

Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік

Календарно-тематичне планування

Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”)

для 3 класу

До підручника «Я досліджую світ»: Підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : Частина 2 // Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с. : іл.

За програмою НУШ (починаючи з 2020-2021 н.р.)

Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко

інформатична освітня галузь, інформатика — 35 годин на рік, 1 година на тиждень

уро-ку

Тема уроку

Дата

уроку

Примітки

Тема 1. Інформація. Дії з інформацією.

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією

Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Роль інформації в житті людини.

Способи подання повідомлень. Джерело інформації

Носії інформації, символи, кодування і декодування

Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією.

Пристрої введення та виведення, передавання та зберігання інформації.

Структурування інформації

Поняття про мережу Інтернет, веб-сторінку, веб-сайт, гіперпосилання.

Програма-браузер. Закладки у браузері

Пошук інформації в Інтернеті. Достовірна інформація. Авторське право. Безпечна робота в Інтернеті

Тема 2. Комп’ютерні програми. Меню та інструменти.

Об’єкт. Властивості об’єкта

Види об'єктів: текстові, графічні. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо.

Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.

Текстові редактори.

Уведення символів за допомогою клавіатури. Введення тексту. Правила введення та редагування тексту

Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити.

Інформаційний об’єкт. Властивості об'єкта. Створення моделі об’єкта за заданими властивостями. Зміна значень властивостей об’єкта (колір тексту, шрифт, накреслення)

Доповнення текстів зображеннями

Тема 3. Лінійні алгоритми (ІІ семестр)

План, інструкція, команди.

Алгоритми, способи подання алгоритму.

Знаходження та виправлення помилок у алгоритмах

Створення лінійних алгоритмів.

Створення зображень за власними алгоритмами в середовищі Скретч.

Створення лінійних алгоритмів (рух об’єктів).

Впорядкування об’єктів

Створення лінійних алгоритмів (робота зі звуком)

Логічні висловлювання

Тема 4. Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання

Комп’ютерні презентації. Режим показу презентації

Редагування презентації.

Утворення нового слайду, текстового вікна/поля. Доповнення презентації текстом, зображенням.

Форматування презентації. Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою.

Інформаційна модель. Створення текстових інформаційних моделей, зокрема у табличні формі.

Інформаційна модель. Створення текстових інформаційних моделей, зокрема у табличні формі.

Етапи створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах.

Виконання навчальних проєктів

Презентація навчальних проєктів

Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 4 класу

за новою програмою для 2017-2018 н.р.

уро-ку

Тема уроку

Дата

уроку

Примітки

Тема 1. Графіка (7 годин)

Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.

Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та даними.

Інструктаж з БЖД. Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками, океанами.

Інструктаж з БЖД. Доповнення власної карти мітками (за матеріалами природознавчого характеру рідного краю).

Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми на матеріалі інших предметів.

Інструктаж з БЖД. Робота в середовищі графічного редактора: змінювання зображень з використання функцій обертання, зміна кольору фігур та кольору фону.

Інструктаж з БЖД. Обробка фото: інструменти освітлення, кольору, обертання, обрізання тощо.

Інструктаж з БЖД. Створення колажу із зображень.

Тема 2. Текст (7 годин)

Інструктаж з БЖД. Орієнтування в списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури за назвою, автором/авторкою, мітками. Зміст твору. Закладки, коментар (помітки) у творі.

Інструктаж з БЖД. Середовище текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші текстового документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем.

Інструктаж з БЖД. Абзаци, посилання, заголовки, зміст.

Інструктаж з БЖД. Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів.

Інструктаж з БЖД. Списки. Послідовні списки у текстах.

Інструктаж з БЖД. Таблиці. Доповнення готових таблиць.

Інструктаж з БЖД. Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами.

Тема 3. Співпраця в Інтернеті (5 годин)

Інструктаж з БЖД. Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет. Різниця між реальним та віртуальним спілкуванням.

Інструктаж з БЖД. Електронна пошта. Захист облікового запису. Культура листування.

Інструктаж з БЖД. Інформаційні ресурси Інтернету. Пошук навчальних матеріалів в мережі. Навчальна діяльність учня в Інтернеті.

Рівні доступу до навчальних матеріалів.

Інструктаж з БЖД. Співпраця в мережі (спільні документи, презентації, карти, колажі тощо). Коментування та відгуки до створених однокласниками/однокласницями продуктів.

Служби для обміну знаннями, задоволення творчих потреб школярів.

Інструктаж з БЖД. Сучасні пристрої для співпраці.

)

Тема 4. Алгоритми з розгалуженням і повторенням (7 годин

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженням.

Інструктаж з БЖД. Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови.

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з циклами.

Інструктаж з БЖД. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.

Інструктаж з БЖД. Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою.

Інструктаж з БЖД. Використання логічних висловлювань з «якщо - то...».

Інструктаж з БЖД. Розв’язок задач у середовищі програмування для дітей

Тема 5. Інформація (9 годин)

Інструктаж з БЖД. Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами.

Інструктаж з БЖД. Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації.

Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютера.

Інструктаж з БЖД. Пристрої введення та виведення інформації.

Інструктаж з БЖД. Зберігання інформації. Носії інформації.

Інструктаж з БЖД. Кодування інформації. Кодування та декодування інформації.

Інструктаж з БЖД. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією.

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 5 класу на 2017-2018 н.р.

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за новою програмою 2017 року

уро-ку

Тема уроку

Дата

уроку

Примітки

Тема 1. Інформаційні процеси та системи (8 годин)

Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів.

Складові комп’ютерів та їхнє призначення.

Практична робота №1

Операційна система та її інтерфейс.

Файли, папки та операції над ними

Практична робота №2. Файли, папки та операції над ними

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером

Тема 2. Мережеві технології та Інтернет (6 год)

Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок.

Пошук інформації в Інтернеті.

Безпечне користування Інтернетом.

Практична робота 3.Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.

Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.

Використання мережі Інтернет для навчання

Тема 3. Опрацювання текстових даних (7 год)

Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Програмне забезпечення для опрацювання текстів.

Основні об'єкти текстового документа.

(Підведення підсумків навчання за 1 семестр)

Введення, редагування та форматування символів і абзаців

Додавання зображень із файлу та їх форматування.

Практична робота 4.

Додавання, редагування та форматування таблиць.

Практична робота 5.

Однорівневі списки.

Сторінки документа та їх форматування. Підготовка документа до друку. Друк документа

Тема 4. Алгоритми та програми (14 годин

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Способи опису алгоритму. Програма

Середовище опису Scratch й виконання алгоритмів

Лінійні алгоритми.

Практична робота 6. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч..

Алгоритми з розгалуженнями.

Практична робота 7. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч.

Цикли з лічильником.

Цикли з умовою.

Практична робота 8. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч.

Алгоритмічна структура розгалуження.

Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч.

Практична робота 9. Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч.

Самостійна практична робота з теми «Алгоритми і програми». (Підведення підсумків навчання за рік)

Календарно-тематичне планування уроків

Інформатики для 6 класу

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч закладів / Н. В. Морзе, О. В. Варна, В. П. Вембер. – К. : УОВЦ «Оріон», 2017. – 192 с.)

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за новою програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

уро-ку

Тема уроку

Примітки

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень. Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення.

Інструктаж з БЖД. Векторні зображення в середовищі офісних програм. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень.

Інструктаж з БЖД. Векторний графічний редактор. Операції над об’єктами та групами об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Створення векторного зображення. Побудова зображення з графічних примітивів.

Інструктаж з БЖД. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах.

Інструктаж з БЖД. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.

Інструктаж з БЖД. Створення та редагування векторних зображень. Практична робота 1.

Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор. Засоби графічного редактора.

Інструктаж з БЖД. Створення та редагування растрових і векторних зображень. Практична робота 2.

Тематичне оцінювання.

Тема 2. Комп’ютерні презентації

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Засоби керування демонстрацією презентації.

Інструктаж з БЖД. Об’єкти презентації. Типи слайдів.

Інструктаж з БЖД. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.

Інструктаж з БЖД. Налаштування показу презентацій.

Інструктаж з БЖД. Створення та оцінювання презентації. Практична робота 3.

Інструктаж з БЖД. Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.

Інструктаж з БЖД. Ефекти зміни слайдів.

Інструктаж з БЖД. Створення презентації із ефектами. Практична робота 4.

Інструктаж з БЖД. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Тематичне оцінювання.

Тема 3. Алгоритми та програми

Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта.

Інструктаж з БЖД. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.

Інструктаж з БЖД. Створення програмних об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач, які передбачають створення програмних об’єктів. Практична робота 5.

Інструктаж з БЖД. Поняття події. Види подій.

Інструктаж з БЖД. Програмне опрацювання події.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач, які передбачають програмне опрацювання події. Практична робота 6.

Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач з алгоритмічними структурами повторення та розгалуження.

Практична робота 7.

Інструктаж з БЖД. Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі.

Інструктаж з БЖД. Створення програмних проектів методом поділу задачі на підзадачі. Практична робота 8.

Тематичне оцінювання.

Інструктаж з БЖД. Розробка сценарію майбутнього програмного проекту.

Інструктаж з БЖД. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.

Інструктаж з БЖД. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.

Інструктаж з БЖД. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.

Інструктаж з БЖД. Створення реклами та презентація власного програмного проекту. Тематичне оцінювання.

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 7 класу

(за підручником Н. В. Морзе Інформатика:

Підручник з інформатики для 7 кл. закладів загальної середньої освіти

/ Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 176 с.: іл.)

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за навчальною програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

уро-ку

Зміст уроку

Примітки

Дата проведення

Тема 1. Служби Інтернету

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки.

Інструктаж з БЖД. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Практична робота 1.

Інструктаж з БЖД. Використання адресної книги та списків розсилки.

Інструктаж з БЖД. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Практична робота 2.

Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.

Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. Практична робота 3.

Інструктаж з БЖД. Навчання в Інтернеті. Онлайнові перекладачі.

Інструктаж з БЖД. Інтернет речей. Тематичне оцінювання.

Тема 2. Алгоритми та програми

Інструктаж з БЖД. Мова програмування. Середовище програмування.

Інструктаж з БЖД. Величини. Змінні. Вказівка присвоювання.

Інструктаж з БЖД. Алгоритми роботи над числовими величинами у мові програмування. Практична робота 4.

Інструктаж з БЖД. Поняття про модуль. Створення графічних примітивів.

Інструктаж з БЖД. Текстові величини та операції над ними

Інструктаж з БЖД. Налагодження програми у середовищі програмування. Практична робота 5.

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури слідування

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури слідування. Тематичне оцінювання.

ІІ семестр

Інструктаж з БЖД. Опрацювання величин логічного типу.

Інструктаж з БЖД. Команда розгалуження мовою програмування

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури розгалуження. Практична робота 6.

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів повторення мовою програмування

Інструктаж з БЖД. Опис алгоритмів із циклом із передумовою мовою програмування

Інструктаж з БЖД. Опис алгоритмів із циклом із параметром мовою програмування

Інструктаж з БЖД. Складання програм з використанням алгоритмічної структури повторення. Практична робота 7.

Інструктаж з БЖД. Складання програм для розв’язання навчальних і життєвих задач. Тематичне оцінювання.

Тема 3. Опрацювання табличних даних

Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок.

Інструктаж з БЖД. Редагування та електронних таблиць. Автозаповнення та автозавершення. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів.

Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Форматування електронних таблиць

Інструктаж з БЖД. Введення, редагування й форматування даних основних типів. Практична робота 8.

Інструктаж з БЖД. Адресація. Формули.

Інструктаж з БЖД. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів, зокрема тих, що містять формули.

Інструктаж з БЖД. Використання формул.

Практична робота 9.

Інструктаж з БЖД. Моделі. Етапи побудови моделей.

Інструктаж з БЖД. Реалізація математичних моделей.

Інструктаж з БЖД. Реалізація математичних моделей. Тематичне оцінювання.

Інструктаж з БЖД. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік.

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики для 8 класу

(До підручника «Інформатика 8 клас»)

Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А.

Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).

Навчальна програма: Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів

уро-ку

Тема уроку

Дата

уроку

Примітки

Тема 1. Кодування даних (3 години)

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.

Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

Кодування символів. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних

Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 годин)

Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.

Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання.

Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу.

Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Системне програмне забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних.

Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Архівування та розархівування даних.

Тема 3. Опрацювання текстових даних (7 годин

Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки.

Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі.

Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі.

Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.

Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців.

Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.

Розв’язування компетентнісних задач.

Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 годин)

Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.

Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму.

Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті.

Тема 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (9 годин)

Поняття мови програмування. Складові мови програмування.

Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.

Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування.

Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.

Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «напис». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі.

Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами.

Розв’язування компетентнісних задач.

Тема 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (22 години)

Поле, його властивості.

Величини (змінні і константи), їхні властивості.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.

Налагодження програм.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Налагодження готової програми.

Величини логічного типу, операції над ними.

Величини логічного типу, операції над ними.

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.

Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.

Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.

Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.

Цикл з передумовою. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення

Цикл з передумовою.

Цикл з передумовою.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин.

Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.

Відображення рисунків із зовнішніх файлів.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних.

Контрольна робота №5 з теми: «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами»

Розв’язування компетентнісних задач.

Тема 7. Технології опрацювання числових даних у

середовищі табличного процесора (11 годин

Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення.

Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.

Призначення й використання логічних функцій табличного процесора.

Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.

Упорядковування даних у таблицях.

Автоматичні та розширені фільтри.

Проміжні підсумки. Умовне форматування.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.

Розв’язування компетентнісних задач.

Тема 8. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (7 годин

Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів.

Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.

Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.

Захист проекту.

Розв’язування компетентнісних задач.

Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.

Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 9 класу

(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:

підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017. – 221 с.)

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за навчальною програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

уро-ку

Тема уроку

Дата проведення

Примітки

Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.

Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери.

Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи.

Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.

Інструктаж з БЖД. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів. Резервне копіювання даних. Операції над архівами.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Архівування та розархівування даних.

Інструктаж з БЖД. Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.

Інструктаж з БЖД. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними.

Інструктаж з БЖД. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.

Інструктаж з БЖД. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.

Тематичне оцінювання.

Тема 2. 3D-графіка

Інструктаж з БЖД. Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації.

Інструктаж з БЖД. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

Інструктаж з БЖД. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Екструдування форми об’єкта

Інструктаж з БЖД. Вершини, ребра, грані. Графічні текстури

Інструктаж з БЖД. Текстові об’єкти та їх редагування

Інструктаж з БЖД. Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації.

Інструктаж з БЖД. Рендеринг тривимірної сцени.

Інструктаж з БЖД. Поняття про 3D-друк.

Тематичне оцінювання.

Тема 3. Опрацювання табличних даних

Інструктаж з БЖД. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

Інструктаж з БЖД. Призначення й використання математичних і статистичних функцій табличного процесора.

Інструктаж з БЖД. Призначення й використання логічних функцій табличного процесора. Умовне форматування.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Розв’язування задач на обчислення.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.

Інструктаж з БЖД. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.

Інструктаж з БЖД. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці.

Інструктаж з БЖД. Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.

Інструктаж з БЖД. Проміжні підсумки. Експорт та імпорт електронних таблиць

Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів.

Тематичне оцінювання.

Тема 4. Бази даних. Системи керування базами даних

Інструктаж з БЖД. Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.

Інструктаж з БЖД. Реляційні бази даних, їхні об’єкти.

Інструктаж з БЖД. Ключі й зовнішні ключі. Зв’язки між записами і таблицями. Визначення типу зв'язку.

Інструктаж з БЖД. Створення таблиць. Введення і редагування даних різних типів. Практична робота 6.

Інструктаж з БЖД. Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Інструктаж з БЖД. Запити на вибірку даних.

Інструктаж з БЖД. Робота з базою даних. Практична робота 7.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів.

Тематичне оцінювання.

Тема 5. Алгоритми та програми

Інструктаж з БЖД. Введення та виведення табличних величин.

Інструктаж з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. Елемент керування «багаторядкове текстове поле».

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин.

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування.

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента.

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.

Інструктаж з БЖД. Упорядкування та пошук даних в лінійній таблиці.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування.

Інструктаж з БЖД. Визначення теми програмного проекту

Інструктаж з БЖД. Розробка та тестування програмного рішення

Інструктаж з БЖД. Розробка та тестування програмного рішення

Інструктаж з БЖД. Збір та аналіз відгуків користувачів програми

Інструктаж з БЖД. Підготовка звіту та презентації проекту.

Тематичне оцінювання.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

Інструктаж з БЖД. Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту; розподіл ролей і планування колективної діяльності.

Інструктаж з БЖД. Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів.

Тематичне оцінювання.

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

Календарно-тематичне планування уроків

Інформатики (профільний рівень)

для 10 класу

(До підручника «Інформатика 10 клас»)

Інформатика (профільний рівень): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. Освіти /
В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2018.

за навчальною програмою 2018 року

Навчальна програма з інформатики (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року

уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Мова програмування та структури даних

1.1. Структура і способи виконання проектів мовою Python

Правила ТБ в кабінеті ІКТ

Інструктаж з БЖД. Мова програмування. Класифікація та складові мов програмування.

Інструктаж з БЖД. Особливості середовища розробки.

Інструктаж з БЖД. Структура програмного проекту.

Інструктаж з БЖД. Виконання програмного коду в інтерактивному режимі.

Інструктаж з БЖД. Виконання файлів програмного коду.

1.2. Оператори, вирази і засоби опрацювання чисел

Інструктаж з БЖД. Основні елементи мови програмування Python.

Інструктаж з БЖД. Поняття про перетворення типів даних.

Інструктаж з БЖД. Оператори і вирази. Логічні вирази. Таблиці істинності.

Інструктаж з БЖД. Модулі, функції і методи для опрацювання числових даних.

1.3. Реалізація базових алгоритмічних конструкцій

Інструктаж з БЖД. Умовний оператор мовою програмування

Інструктаж з БЖД. Повна та скорочена форма оператора розгалуження

Інструктаж з БЖД. Послідовні та вкладені розгалуження

Інструктаж з БЖД. Тестування розгалужених алгоритмів

Інструктаж з БЖД. Підготовка вхідних даних для тестування програм

Інструктаж з БЖД. Правила написання читабельного коду та коментарів до нього

Інструктаж з БЖД. Оператори циклу

Інструктаж з БЖД. Порівняння операторів циклу

Інструктаж з БЖД. Поєднання повторення і розгалуження

Інструктаж з БЖД. Поняття рекурсії. Рекурентні послідовності

Інструктаж з БЖД. Вкладені цикли

Інструктаж з БЖД. Можливості середовища програмування для роботи з циклічними програмами

Інструктаж з БЖД. Покрокове виконання програм із циклами та розгалуженнями

1.4. Вбудовані типи даних та їх опрацювання

Інструктаж з БЖД. Прості та структуровані типи

Інструктаж з БЖД. Поняття структур даних. Класифікація структур даних

Інструктаж з БЖД. Лінійні структури даних

Інструктаж з БЖД. Способи реалізації структур даних

Інструктаж з БЖД. Масиви (списки)

Інструктаж з БЖД. Класичні алгоритми для роботи з масивами (списками)

Інструктаж з БЖД. Лінійний пошук та бінарний пошук

Інструктаж з БЖД. Пошук елементів за умовою

Інструктаж з БЖД. Видалення елементів з масиву (списку)

Інструктаж з БЖД. Вставка елементів у масив (список)

Інструктаж з БЖД. Прямі методи сортування вставленням, обміном, вибором

Інструктаж з БЖД. Удосконалені методи сортування, швидке сортування

Інструктаж з БЖД. Оголошення, введення та виведення двовимірних масивів (списків)

Інструктаж з БЖД. Символьні та рядкові величини

Інструктаж з БЖД. Класичні алгоритми для роботи з рядками

Інструктаж з БЖД. Файли. Зчитування даних з файлу

Інструктаж з БЖД. Запис у файл

Інструктаж з БЖД. Словники

Інструктаж з БЖД. Впорядкування словників

Інструктаж з БЖД. Поняття вказівника. Змінні та незмінні типи (Python)

Інструктаж з БЖД. Розв’язування практичних завдань з використанням різних структур даних

1.5. Функції користувача і модулі мови Python

Інструктаж з БЖД. Обчислювальне мислення: алгоритм, шаблон, абстрація, декомпозиція.

Інструктаж з БЖД. Метод функціональної декомпозиції задачі. Модульність.

Інструктаж з БЖД. Поняття підпрограми. Функції.

Інструктаж з БЖД. Локальні та глобальні змінні.

Інструктаж з БЖД. Формальні та фактичні параметри.

Інструктаж з БЖД. Передавання значень у функцію та з неї.

Інструктаж з БЖД. Робота зі списками у функціях.

Інструктаж з БЖД. Рекурсивні функції.

Інструктаж з БЖД. Бібліотеки та модулі мови програмування.

Інструктаж з БЖД. Робота з додатковими бібліотеками мови програмування.

Інструктаж з БЖД. Відповідність результатів виконання програми поставленій задачі.

1.6. Класи, об’єкти, наслідування

Інструктаж з БЖД. Основні концепції об'єктно-орієнтованого програмування.

Інструктаж з БЖД. Поняття об’єкта, класу як об’єктного типу даних.

Інструктаж з БЖД. Об'єкти, їх властивості.

Інструктаж з БЖД. Конструктори, методи.

Інструктаж з БЖД. Події та обробники подій. Взаємодія об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Проектування взаємодії програмних об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Створення простих об’єктно-орієнтованих програм.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів для практичного використання, творчого самовираження, або вирішення соціальної проблеми.

Інструктаж з БЖД. Документація проектних рішень.

Інструктаж з БЖД. Доцільність створення класів та об’єктів для розв’язання задач.

Інструктаж з БЖД. Роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних та життєвих задач.

1.7. Поліформізм, перевизначення методів, модулі користувача

Інструктаж з БЖД. Поліморфізм

Інструктаж з БЖД. Перевизначення і розширення можливостей методів

Інструктаж з БЖД. Композиційний підхід в ООП мовою Python

Інструктаж з БЖД. Створення і використання модулів користувача

Інструктаж з БЖД. Опрацювання виняткових ситуацій

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

1.8. Основи графічного інтерфейсу користувача

Інструктаж з БЖД. Консольний режим виконання програми та графічний інтерфейс

Інструктаж з БЖД. Розробка форм та розміщення на них елементів керування

Інструктаж з БЖД. Уведення й виведення даних за допомогою елементів керування

Інструктаж з БЖД. Зчитування і встановлення значень елементів керування у програмі

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів

Інструктаж з БЖД. Зворотній зв'язок від користувачів програми

Інструктаж з БЖД. Кар'єрні траєкторії в галузі ІТ

Інструктаж з БЖД. Універсальні вміння та навички в ІТ

Інструктаж з БЖД. Програмування як середовище для творчості

Тема 2. Сучасні інформаційні технології

Інструктаж з БЖД. Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві

Інструктаж з БЖД. Здібності, креативність і знання в галузі інформатики

Інструктаж з БЖД. Навчання в Інтернеті

Інструктаж з БЖД. Програмні засоби для планування, структурування роботи, співпраці

Інструктаж з БЖД. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника

Інструктаж з БЖД. Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці

Інструктаж з БЖД. Поняття про штучний інтелект

Інструктаж з БЖД. Системи електронного врядування

Інструктаж з БЖД. Інформаційна безпека. Рівні та протоколи інформаційної безпеки

Інструктаж з БЖД. Керування ризиками в інформаційних системах.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Тема 3. Аналіз і візуалізація даних

Інструктаж з БЖД. Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент

Інструктаж з БЖД. Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків

Інструктаж з БЖД. Табличний процесор як засіб для фінансових розрахунків

Інструктаж з БЖД. Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти

Інструктаж з БЖД. Операції з однотабличною базою даних

Інструктаж з БЖД. Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних

Інструктаж з БЖД. Пошук та збір наборів даних. Соціальні аспекти масштабного аналізу даних

Інструктаж з БЖД. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки

Інструктаж з БЖД. Створення та редагування зведених таблиць

Інструктаж з БЖД. Кореляційний аналіз даних

Інструктаж з БЖД. Розв’язування рівнянь

Інструктаж з БЖД. Поняття про оптимізаційні задачі, цільову функцію

Інструктаж з БЖД. Основні етапи розв'язування оптимізаційних задач за допомогою комп’ютера

Інструктаж з БЖД. Розв’язування систем рівнянь

Інструктаж з БЖД. Розв’язування оптимізаційних задач

Інструктаж з БЖД. Візуалізація рядів і трендів даних

Інструктаж з БЖД. Інфографіка

Інструктаж з БЖД. Інтерактивні візуалізації даних

Інструктаж з БЖД. Розв'язання задач з різних предметних галузей

Інструктаж з БЖД. Компроміси між різними формами представлення цифрової інформації

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Тема 4. Електронні публікації

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна верстка. Програми для комп’ютерної верстки

Інструктаж з БЖД. Композиційні прийоми створення листівки

Інструктаж з БЖД. Створення обкладинки журналу

Інструктаж з БЖД. Багатосторінкові видання та їх формат

Інструктаж з БЖД. Робота з текстом. Макетування

Інструктаж з БЖД. Основи композиції і архітектоніки багатосторінкового видання

Інструктаж з БЖД. Буклет. Призначення. Принципи композиції. Види буклетів

Інструктаж з БЖД. Розробка дизайну афіш, квитків, флаєрів, постерів тощо

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів

Інструктаж з БЖД. Засоби спільної роботи для спілкування з членами проектної групи

Інструктаж з БЖД. Нові форми досвіду, вираження, спілкування та співпраці в ІТ

Інструктаж з БЖД. Позитивний та негативний вплив ІТ на поведінку та культуру

Інструктаж з БЖД. Мультимедійні засоби та периферійні пристрої для підтримки особистої продуктивності та навчання

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Тема 5. Графіка\мультимедіа

Інструктаж з БЖД. Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво

Інструктаж з БЖД. Сучасна реклама та фірмовий стиль. Електронні та друковані портфоліо

Інструктаж з БЖД. Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Коротка історія дизайну і типографіки

Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор як інструмент для дизайну

Інструктаж з БЖД. Концепція побудови пошарового зображення. Робота з шарами

Інструктаж з БЖД. Створення колажів. Прийоми колажування

Інструктаж з БЖД. Робота з текстом

Інструктаж з БЖД. Робота з векторними елементами

Інструктаж з БЖД. Ретуш та художня обробка зображень

Інструктаж з БЖД. Тонова корекція зображень. Робота з кольором

Інструктаж з БЖД. Створення елементів для веб-сторінок

Інструктаж з БЖД. Розробка дизайну та створення графічних проектів

Інструктаж з БЖД. Колір. Теорія кольору. Колористика

Інструктаж з БЖД. Основи теорії дизайну. Стиль та композиція в дизайні

Інструктаж з БЖД. Символи та образи. Художній образ

Інструктаж з БЖД. Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика

Інструктаж з БЖД. Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук

Інструктаж з БЖД. Векторний графічний редактор як інструмент для дизайну

Інструктаж з БЖД. Робота з векторними контурами

Інструктаж з БЖД. Заливка об'єктів. Робота з градієнтами

Інструктаж з БЖД. Впорядковування, вирівнювання й об’єднання об’єктів

Інструктаж з БЖД. Художнє оформлення тексту

Інструктаж з БЖД. Художні ефекти. Робота з символьними об'єктами

Інструктаж з БЖД. Спотворення і деформація

Інструктаж з БЖД. Тривимірна графіка. Програми для роботи з тривимірною графікою

Інструктаж з БЖД. Додавання тривимірних примітивів. Вершини, ребра, грані

Інструктаж з БЖД. Екструдування форми об’єкта

Інструктаж з БЖД. Переміщення, масштабування, групування об’єктів

Інструктаж з БЖД. Вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів

Інструктаж з БЖД. Поняття про 3D-друк

Інструктаж з БЖД. Комп'ютерна анімація. Ідея, сценарій та стиль анімації

Інструктаж з БЖД. Види анімацій

Інструктаж з БЖД. Анімація в растровому графічному редакторі

Інструктаж з БЖД. Часова шкала, рівні, кадри та об'єкти кадрів

Інструктаж з БЖД. Інтерактивна анімація

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики (профільний рівень)

для 11 класу

(175 год/рік, 5 год/тиждень)

(До підручника «Інформатика 11 клас»)

Інформатика (профільний рівень): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. Освіти /
В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2019. – 256 с.

за навчальною програмою 2018 року

Навчальна програма з інформатики (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року

уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

Тема 1. Бази даних

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.

Поняття бази даних. Поняття, призначення й основні функції систем управління базами даних.

Інструктаж з БЖД. Поняття моделі подання даних, основні моделі подання даних.

Інструктаж з БЖД. Проектування баз даних. Поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку. Модель «сутність-зв’язок» предметної області. Класифікація зв’язків за множинністю та обов’язковістю.

Інструктаж з БЖД. Бази даних в інформаційних системах.

Інструктаж з БЖД. Основні відомості про СУБД Access.

Таблиці

Інструктаж з БЖД. Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Інструктаж з БЖД. Модифікація структури таблиць.

Інструктаж з БЖД. Ключові поля, індекси, зв’язування таблиць.

Інструктаж з БЖД. Уведення, пошук і редагування даних у таблиці.

Інструктаж з БЖД. Сортування та фільтрація записів. Операції над таблицями.

Інструктаж з БЖД. Створення структури таблиць і введення вмісту.

Практична робота 1.

Інструктаж з БЖД. Пошук, сортування і фільтрація даних у таблицях.

Практична робота 2. Тематична атестація.

Запити

Інструктаж з БЖД. Загальні відомості про запити.

Інструктаж з БЖД. Створення й виконання запитів на вибірку даних.

Інструктаж з БЖД. Запити з функціями і з полями, що обчислюються.

Інструктаж з БЖД. Запити з параметрами. Перехресні запити.

Інструктаж з БЖД. Запити на змінення даних.

Інструктаж з БЖД. Занити з функціями та з полями, шо обчислюються.

Практична робота 3.

Інструктаж з БЖД. Запити з параметрами, перехресні запити і запити на змінення даних. Практична робота 4.

Тематична атестація.

Форми

Інструктаж з БЖД. Створення форм за допомогою простих засобів.

Інструктаж з БЖД. Елементи керування та властивості форм.

Інструктаж з БЖД. Створення форм за допомогою конструктора форм.

Інструктаж з БЖД. Використання форм для введення й редагування даних.

Інструктаж з БЖД. Створення форм. Практична робота 5.

Звіти

Інструктаж з БЖД. Поняття звіту. Автоматичне створення звіту.

Інструктаж з БЖД. Створення звіту за допомогою конструктора звітів.

Інструктаж з БЖД. Створення звітів. Практична робота 6.

Тематична атестація.

Основи мови запитів SQL

Інструктаж з БЖД. Призначення, основні поняття та терміни мови SQL.

Інструктаж з БЖД. Найпростіші запити мовою SQL у системі Access.

Інструктаж з БЖД. Запити з умовою. Групування запитів.

Імпорт та експорт об’єктів бази даних

Інструктаж з БЖД. Сутність імпорту та експорту об’єктів.

Інструктаж з БЖД. Імпорт об’єктів з однієї бази даних в іншу.

Інструктаж з БЖД. Експорт об’єктів з однієї бази даних в іншу.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація.

Тема 2. Алгоритми

Алгоритми і числа

Інструктаж з БЖД. Методи проектування і подання алгоритмів

Інструктаж з БЖД. Кодування алгоритмів. Поняття складності алгоритмів.

Інструктаж з БЖД. Математична модель, вибір структури даних

Інструктаж з БЖД. Пошук оптимального алгоритму розв'язання

Інструктаж з БЖД. Узагальнення та аналіз екстремальних ситуацій

Інструктаж з БЖД. Оцінка та аналіз ефективності алгоритму

Інструктаж з БЖД. Планування, покрокова деталізація та представлення алгоритму

Інструктаж з БЖД. Декомпозиція задачі

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритму мовою програмування

Інструктаж з БЖД. Основні поняття теорії чисел: системи числення

Інструктаж з БЖД. Робота з великими числами

Інструктаж з БЖД. Факторизація чисел.

Тематична атестація.

Алгоритми сортування і пошуку даних

Інструктаж з БЖД. Повторення вивчених структур даних. Прості змінні та масиви/списки

Інструктаж з БЖД. Стек

Інструктаж з БЖД. Черга

Інструктаж з БЖД. Дерево

Інструктаж з БЖД. Повторення вивчених методів сортування: вибором, обміном, вставкою

Інструктаж з БЖД. Алгоритми сортування. Квадратичні алгоритми сортування. Алгоритми сортування вибором.

Інструктаж з БЖД. Алгоритм сортування методом обміну

Інструктаж з БЖД. Сортування вставленням

Інструктаж з БЖД. Сортування злиттям

Інструктаж з БЖД. Сортування підрахунком

Інструктаж з БЖД. Алгоритми пошуку даних. Послідовний пошук

Інструктаж з БЖД. Бінарний пошук

Інструктаж з БЖД. Пошук максимального і мінімального елементів у масиві

Інструктаж з БЖД. Розв’язування практичних завдань

Інструктаж з БЖД. Поняття про пошук із поверненням і тернарний пошук. Тематична атестація

Обробка рядків

Інструктаж з БЖД. Обробка рядків. Основні відомості про рядки й операції над ними

Інструктаж з БЖД. Функції і методи опрацювання рядків

Інструктаж з БЖД. Приклади програм обробки рядків

Графи

Інструктаж з БЖД. Основні поняття і терміни теорії графів

Інструктаж з БЖД. Способи подання графів у комп’ютері

Інструктаж з БЖД. Повторення вивчених методів пошуку: лінійний та бінарний пошук

Інструктаж з БЖД. Рекурсивний пошук

Інструктаж з БЖД. Пошук у рядку

Інструктаж з БЖД. Пошук у ширину

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритму пошуку в ширину

Інструктаж з БЖД. Пошук у глибину

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритму пошуку в глибину

Інструктаж з БЖД. Визначення найкоротшого шляху у графі

Інструктаж з БЖД. Алгоритм Дейкстри

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритму Дейкстри

Інструктаж з БЖД. Алгоритм Флойда-Уоршела

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритму Флойда-Уоршела.

Інструктаж з БЖД. Розв’язування практичних завдань. Тематична атестація

Динамічне програмування і жадібні алгоритми

Інструктаж з БЖД. Динамічне програмування.

Інструктаж з БЖД. Жадібні алгоритми

Інструктаж з БЖД. Задача про рюкзак

Інструктаж з БЖД. Задача про коника-стрибунця

Інструктаж з БЖД. Задача про черепашку

Інструктаж з БЖД. Задача про розподіл ресурсів

Інструктаж з БЖД. Задача про оптимізацію маршруту

Інструктаж з БЖД. Найбільша спільна підпослідовність

Інструктаж з БЖД. Задача про центи

Інструктаж з БЖД. Задача про заявки

Інструктаж з БЖД. Загальна задача динамічного програмування

Інструктаж з БЖД. Критерії застосування задач динамічного програмування

Інструктаж з БЖД. Розв’язування практичних завдань. Тематична атестація

Основи обчислювальної геометрії

Інструктаж з БЖД. Базові поняття обчислювальної геометрії

Інструктаж з БЖД. Операції над векторами. Векторний добуток

Інструктаж з БЖД. Напрям повороту при переміщенні

Інструктаж з БЖД. Обчислення площі многокутника

Інструктаж з БЖД. Перетин відрізка

Інструктаж з БЖД. Визначення положення точки відносно багатокутника

Інструктаж з БЖД. Побудова опуклої оболонки

Інструктаж з БЖД. Розв’язування практичних завдань. Тематична атестація

Тема 3. Веб-технології

Інструктаж з БЖД. Основні тренди у веб-дизайні.

Інструктаж з БЖД. Види і типи сайтів. Цільова аудиторія.

Інструктаж з БЖД. Запуск проекту «Розробка власного сайта».

Інструктаж з БЖД. Інформаційна структура сайта.

Інструктаж з БЖД. Системи керування вмістом

Інструктаж з БЖД. Адміністрування сайта

Інструктаж з БЖД. Інструменти веб-розробника

Інструктаж з БЖД. Створення макету інформаційної структури сайта. Практична робота 7. Тематична атестація.

Інструктаж з БЖД. Мова гіпертекстової розмітки.

Інструктаж з БЖД. Каскадні таблиці стилів.

Інструктаж з БЖД. Проектування та верстка веб-сторінок.

Інструктаж з БЖД. Адаптивна верстка.

Інструктаж з БЖД. Кросбраузерність.

Інструктаж з БЖД. Створення веб-сторінок.

Практична робота 8.

Інструктаж з БЖД. Створення веб-сторінок. Тематична атестація.

Інструктаж з БЖД. Графіка для веб-середовища.

Інструктаж з БЖД. Методи створення та збереження зображень для веб-сторінок.

Інструктаж з БЖД. Анімаційні ефекти.

Інструктаж з БЖД. Мультимедіа на веб-сторінках.

Інструктаж з БЖД. Мультимедіа на веб-сторінках.

Інструктаж з БЖД. Застосування гіпертекстових, графічних, анімаційних та мультимедійних елементів на веб-сторінках. Практична робота 9. Тематична атестація.

Інструктаж з БЖД. Об’єктна модель документа.

Інструктаж з БЖД. Веб-програмування та інтерактивні сторінки.

Інструктаж з БЖД. Хостинг сайта.

Інструктаж з БЖД. Розміщення сайту на сервері. Практична робота 10.

Інструктаж з БЖД. Веб-сервер і база даних.

Інструктаж з БЖД. Взаємодія клієнт-сервер.

Інструктаж з БЖД. Використання форм. Основні елементи форми.

Інструктаж з БЖД. Валідація та збереження даних форм.

Інструктаж з БЖД. Прикладний програмний інтерфейс.

Інструктаж з БЖД. Створення та налагодження інтерактивної веб-сторінки з використанням форм та веб-програмування. Практична робота 11. Тематична атестація.

Інструктаж з БЖД. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці.

Інструктаж з БЖД. Пошукова оптимізація та просування веб-сайтів.

Інструктаж з БЖД. Оцінка сайту. Просування сайту. Практична робота 12.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Оформлення результатів проекту.

Інструктаж з БЖД. Презентація результатів проекту. Тематична атестація.

Тема 3. Парадигми та технології програмування

Інструктаж з БЖД. Підходи до системного аналізу, етапи та методології розробки.

Інструктаж з БЖД. Переваги та недоліки різних методологій розробки програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Уніфікований процес розробки програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Програмні інструменти для проектної роботи

Інструктаж з БЖД. Система комунікацій у проектній роботі

Інструктаж з БЖД. Системи контролю версій у процесі розробки програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Аналіз та документація вимог проекту

Інструктаж з БЖД. Візуальне моделювання архітектури програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Діаграми UML. Діаграми прецедентів

Інструктаж з БЖД. Моделювання даних і архітектури програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Моделювання процесів. Тематична атестація

Інструктаж з БЖД. Діаграми послідовностей та діяльностей

Інструктаж з БЖД. Діаграми діяльностей для проектування програмноїї логіки

Інструктаж з БЖД. Діаграми послідовностей для проектування об'єктної взаємодії

Інструктаж з БЖД. Діаграми класів

Інструктаж з БЖД. Проектування інтерфейсу користувача

Інструктаж з БЖД. Тестування програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Оцінювання програмного забезпечення

Інструктаж з БЖД. Системна архітектура. Апаратні та програмні рішення

Інструктаж з БЖД. Стандарти та тренди у програмуванні

Тема 4. Підготовка та реалізація проекту інформаційної системи

Інструктаж з БЖД. Аналіз інформаційної інфраструктури організації

Інструктаж з БЖД. Вибір методології розробки інформаційної системи

Інструктаж з БЖД. Підготовка документу попереднього дослідження

Інструктаж з БЖД. Визначення функціональних та не-функціональних системних вимог

Інструктаж з БЖД. Моделювання даних та процесів

Інструктаж з БЖД. Проектування вхідних та вихідних інтерфейсів

Інструктаж з БЖД. Проектування даних

Інструктаж з БЖД. Проектування системної архітектури

Інструктаж з БЖД. Створення простих об’єктно-орієнтованих програм на основі візуального моделювання

Інструктаж з БЖД. Тестування прототипів

Інструктаж з БЖД. Аналіз зворотного зв'язку та вдосконалення продукту

Інструктаж з БЖД. Підготовка презентаційних матеріалів

Інструктаж з БЖД. Представлення та захист проектів. Тематична атестація

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

80

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»