Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі. І семестр

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

05.09.2021

129

6

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 5 класу за програмою "ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015-2017 рр.) , затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Календарно-тематичне планування уроків
зарубіжної літератури

5 клас

І семестр



Розділ, тема уроку

Кількість годин

Дата

проведення





Вступ. Література і фольклор



2






1.


Художня література — духовна скарбниця людства.

Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні ознаки. (прислів’я, приказки).


1



2.


Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).

Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.


1



Казки народів світу

19


3.



Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад.


1




4.


«Панчатантра»-перша у світі фольклорна збірка,книжка про основи житейської мудрості. Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.


1







5.



Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Мандрівні казкові сюжети.



1



6.

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.


1


7.

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

Національний колорит японських казок.



8.

Розвиток мовлення №1 (у). Характеристика образу Іссумбосі або Момотаро.



9.


Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. ТЛ. Антитеза, алегорія.


1




10.



Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.


1





11.


Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).


1



12.

Позакласне читання. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».

1


13.

Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тестові завдання.

1


14.

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору

1


15.

Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

1


16.

Розвиток мовлення (письмово). Письмовий переказ казки «Пані Метелиця». ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).


1


17.

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор.

ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Вивчити напамять.


1


18.

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Урок виразного читання напам`ять.

1


19.

Олександр Пушкін. « Казка про мертву царівну і сімох богатирів» Знайомство зі змістом казки. Система образів у казці.

Теорія літератури. Автор.

1


20.

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

1


21.

Соловей як втілення сили природи й мистецтва;

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

1


22.

Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору. Мораль казки.

1


23.

Казкові персонажі, їх характеристика.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).

1


24.

Контрольна робота за розділом «Казки народів світу». Тестові завдання.

1



Природа і людина

6




25.

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.

УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу.


1


26.

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора.

ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

Вивчити напам’ять «Нічна пісня подорожнього».

1




27.

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу.

Вивчити напам’ять «Задзвени із глибини…»


1


28.

Р. Г. Урок виразного читання віршів про природу.

1


29.

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору.

ТЛ. Тема, ідея твору.


1


30.

Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору «Снап».


1


31.

Позакласне читання. Ернест Сетон-Томпсон. «Снап».

1


32.












Контрольна робота за розділом «Природа і людина». Тестові завдання.

1



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.