Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

Календарно-тематичне планування українська література семестр 9 клас

Українська література

Для кого: 9 Клас

30.05.2021

327

55

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з української літератури 9 клас 2020 - 2021 навчального року з урахуванням всіх норм та поправок, приписів та наказів Міністерства освіти науки України, стане у пригоді будь якому вчителю.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Календарно-тематичний план

Українська література

9 клас

(Відповідно до  навчальної програми:  

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх 

навчальних закладів. –  К.: Освіта, 2013 зі змінами,    

затвердженими  наказом МОН України від  07.06.2017 №804)


2 год на тиждень (70 годин на рік)

І семестр – 32 год 

ІІ семестр – 38 год 



Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні  роботи у формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток  мовлення

2

у+п

2

у+п


№ 

з/п


Зміст уроку

К-сть год


Дата


Примітка 

1


Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця

1





Повторення вивченого під час дистанційного навчання




2

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк




3

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».  Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії




4

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви




5

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок





Усна народна творчість

Родинно-побутові пісні




6


Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Види родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя, жартівливі). «Місяць на небі, зiроньки сяють…» ,  «Цвіте терен, цвіте терен…», «Ой під вишнею, під черешнею…»

ТЛ: народна пісня (поглиблено)

1



Напам’ять 

1 баладу чи пісню 

(на вибір)


Українські народні балади



7

Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад. «Ой летіла стріла»,

«Ой на горі вогонь горить»

ТЛ: балада

1


8

Урок позакласного читання №1. Іван Сенченко «Діоген»

1



ПЧ 1



Давня українська література

Українська середньовічна література ХІ–ХV ст.




9


Розвиток писемності після хрещення Русі-України   (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава)

1




10

Перекладна література. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії.  Притча про блудного сина.

ТЛ: притча

1





11

Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у зарубіжній та українській літературах. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея

1




Пам’ятки оригінальної літератури 

княжої Русі-України




12

Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик 

ТЛ: літописи

1







13

«Слово о полку Ігоревім»давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства

ТЛ: ліро-епіка


1





14

«Слово о полку Ігоревім». Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі.  Наскрізна ідея патріотизму.

1



15

«Слово о полку Ігоревім». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни 

1



16

Контрольна робота № 1. «Усна народна творчість. Давня українська література» 

1



КР 1 тест



Українська література доби Ренесансу і доби Бароко




17

Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української культури 

ТЛ: Ренесанс, Бароко 

1





18

Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Граб’янки, С. Величка) та «Історію русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства

1






19

Урок літератури  рідного краю № 1. Поети Маріуполя

1


ЛРК 1

20

Г. Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання. «Всякому місту – звичай і права…»

1



Напам’ять



21




Г. Сковорода. «De libertate». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські». «Бджола та Шершень». Урок виразного читання № 1. Байки та вірші Г.Сковороди


1



ВЧ 1



22

Контрольна робота № 2. «Давня українська література» (твір)

1


КР 2 твір


Нова українська література




23


Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Визначні українські письменники

1






24

Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди»

ТЛ: травестія, пародія, бурлеск

1



25

І. Котляревський. «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі. Урок мовленнєвого розвитку №1. Усна цитатна характеристика героїв  поеми «Енеїда» 

ТЛ: алюзія

1


ЗМ 1

усно

26

І. Котляревський. «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла)

1



27


І.Котляревський. «Наталка Полтавка». Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору

1




28


І.Котляревський. «Наталка Полтавка». Сценічне життя твору. Урок мовленнєвого розвитку №2.   Наталка як уособлення кращих рис української жінки

1



ЗМ 2

письмово


29

Урок позакласного читання №1. О.Забужко. Оповідання зі збірки «Сестро, сестро»

1



ПЧ 2


30

Урок літератури  рідного краю № 2. Письменники Донеччини

1


ЛРК 2

31


Г.Квітка – Основ’яненко. Батько української прози. П. Куліш про Г. Квітку. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло творів.  «Маруся» - перша україномовна повість нової української літератури

1





32


Г.Квітка – Основ’яненко. «Маруся» – приклад прози із виразними рисами сентименталізму. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень

1





33

Г.Квітка – Основ’яненко. «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. 

1



34

Контрольна робота № 3. «Нова українська література»

1


КР 3 тест


Література українського романтизму




35

Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Поети-романтики. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур

ТЛ: романтизм

1



36

Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору

1



37


Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета українською та російською мовами («Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Чёрные очи» та ін.).

ТЛ: романс

1




38

Урок літератури рідного краю № 3. Письменники Донеччини

1



ЛРК №3

39

Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його  творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело. Повість «Тарас Бульба» 

Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства




40

М.Гоголь. «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору

1



41


М.Гоголь. «Тарас Бульба». Піднесено-героїчний образ головного героя

1




42

М.Гоголь. «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби

1




43

Контрольна робота №4. «Нова українська література» (твір)

1


КР №4

твір

44

Т.Г.Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»)

1




45

Т.Шевченко. Рання творчість. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»)

1




46

Т.Шевченко. Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»)

ТЛ: послання

1



47

Т. Шевченко. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення

1



Напам’ять фрагмент (на вибір)

48

Т. Шевченко. «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми. 

ТЛ: гротеск, контраст, умовність




49

Урок позакласного  читання № 3. Т.Г.Шевченко. «Назар Стодоля» 

1



ПЧ №3

50

Т. Шевченко. «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби 




51

Т. Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови

1


Напам’ять фрагмент (на вибір)

52

Т. Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…».  Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо)

1




53

Т. Шевченко. «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Романтичний тип втілення теми жіночої долі. «Катерина»

1



54

Т. Шевченко. Урок мовленнєвого розвитку №3.   Характеристика головної героїні поеми Т.Г.Шевченка «Катерина»

1



РМ №3

усно


55

Т. Шевченко. Реалістично-побутовий тип втілення теми жіночої долі.  «Наймичка»

1




56

Т. Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»). Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю

1




57

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля», «Росли укупочці, зросли…». Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі

1


Напам’ять «Доля»

58

Урок позакласного  читання № 4. О. Іваненко. «Марія»

1


ПЧ №4

59

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у            

 Т. Шевченка

ТЛ: псалом

1




60

Контрольна робота №5. «Нова українська література»

1


КР №5

тест

61

П.Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач автор підручників для школи, українського правопису («кулішівка»). Романтична основа світогляду. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Оцінка роману Т. Шевченком. 

ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман

1



62

П.Куліш. Роман «Чорна рада». Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет

1



63

П.Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку

1



64

Урок мовленнєвого розвитку №4.  Твір-характеристика персонажа роману П.Куліша «Чорна рада»

1



РМ №4

65

Урок літератури рідного краю № 4. Поети Донеччини»

1



ЛРК №4

66

Марко Вовчок. Життя і творчість. Вовчок як перекладач. «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». 

ТЛ: реалізм

1




67

Марко Вовчок. «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі

1



68

Контрольна робота № 6. «Нова українська література». Тестування 

1


КР №6

тест

69

Урок виразного читання №2. Марко Вовчок. «Інститутка»

1


ВЧ

70

Підсумковий урок

1





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.