Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Календарно-тематичне планування "Трудове навчання".

Трудове навчання

Для кого: 5 Клас

16.04.2021

575

25

1

Опис документу:
Календарно-тематичне планування на 2020-2021 навчальний рік для учня 5-го класу інклюзивної форми навчання за Навчальною програмою(з варіативними модулями) для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово-відсталих дітей .Трудове навчання "Декоративно-ужиткове мистецтво".Програма розроблена вчителем труд. навчання Гаврюш В.О.Київ 2014.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата

Тема уроку

Примітка

1

Повторення пройденого

2

Повторення пройденого

3

Повторення пройденого

4

Теоретичні відомості. Однорічні рослини - рослини, що ростуть один рік від весни до осені

5

Їх коротка характеристика. Вигляд насіння чорнобривців.

6

Правила посіву у відкритий ґрунт.

7

Оформлення чорнобривцями країв клумб.

8

Правила безпечної роботи з інструментами.

9

Практичні роботи. Визначення місця чорнобривців на клумбах. Підготовка рядків для посіву насіння рослин. Полив підготованих рядків із кружки. Посів насіння чорнобривців у підготовані рядки.

10

Практичні роботи. Визначення місця чорнобривців на клумбах. Підготовка рядків для посіву насіння рослин. Полив підготованих рядків із кружки. Посів насіння чорнобривців у підготовані рядки.

11

Практичне повторення

12

Узагальнення знань, отриманих учнями у початковій школі. Значення праці в житті людини. Праця розумова, фізична, художня. Професії батьків, необхідність та важливість різних професій.

13

Поняття про технологію. Основні види технологічної діяльності у побуті: приготування їжі, прання, виготовлення одягу, в’язання, вишивання, ремонт квартири тощо. Знаряддя праці: ножиці, голка, спиці, гачок, молоток, пилка тощо.

14

Шкільна майстерня, її призначення і устаткування. Правила безпеки праці та організації робочого місця в майстерні. Обов’язки чергових.

15

Ознайомлення зі змістом роботи у 5 класі. Демонстрація виробів, виготовлених учнями попередніх років навчання.

16

Елементи графічної грамоти

Ознайомлення з призначенням інструментів і матеріалів для графічних робіт: олівець, папір, гумка, лінійка, шаблони, трафарети.

17

Крапка та лінія. Лінії різні за характером і формою. Довільне зображення ліній різних за характером (добрі, злі, колючі, збентежені) та формою (лінія-пружинка, лінія-в’юн, лінія-змійка, лінія-сонечко).

18

Практична робота. Вправи на виконання різних ліній від руки та за допомогою лінійки.

Шаблон і його призначення (розмітка і контроль). Поняття про розмічання виробів за допомогою шаблонів. Правила економного використання паперу.

19

Практична робота. Вправи на виконання різних ліній від руки та за допомогою лінійки.

Шаблон і його призначення (розмітка і контроль). Поняття про розмічання виробів за допомогою шаблонів. Правила економного використання паперу.

20

Практична робота. Обведення на папері різних шаблонів і трафаретів для орнаментальних композицій.

21

Теоретична основа

Папір. Виробництво паперу. Види паперу
(обгортковий, газетний, для письма, для малювання, калька, копіювальний, креповий, кольоровий). Призначення паперу. Зовнішні ознаки паперу.

22

Лабораторна робота. Властивості паперу.
Порівняння властивостей паперу різних видів на
намокання, розривання, згинання, розрізання, зминання, проколювання, склеювання.

23

Технологія виготовлення аплікації з паперу

Аплікація, як один із видів доробок з паперу. Використання аплікації для виготовлення листівок, картин, різних подарунків.

24

Клей. Правила нанесення клею. Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клеєм.

25

Практична робота. Вправи на нанесення клею.

Техніка виконання «рваної» аплікації та її послідовність: вибір сюжету, візерунку, тла; переведення картинки на тло; добір паперу та інших матеріалів; розривання паперу на необхідні клаптики; наклеювання дрібних клаптиків усередині контура; кінцеве оформлення роботи.

26

Практична робота. Вправи на нанесення клею.

Техніка виконання «рваної» аплікації та її послідовність: вибір сюжету, візерунку, тла; переведення картинки на тло; добір паперу та інших матеріалів; розривання паперу на необхідні клаптики; наклеювання дрібних клаптиків усередині контура; кінцеве оформлення роботи.

27

Практична робота. Вправи на розривання паперу вздовж і впоперек волокон, на клаптики різної величини. Виготовлення аплікацій з клаптиків різної величини «Дерево», «Ананас», «Фрукти у вазі», «Море» тощо.

28

Практична робота. Вправи на розривання паперу вздовж і впоперек волокон, на клаптики різної величини. Виготовлення аплікацій з клаптиків різної величини «Дерево», «Ананас», «Фрукти у вазі», «Море» тощо.

29

Технологія різання паперу

Прийоми різання паперу ножицями. Симетричне вирізування.

30

Правила техніки безпеки при роботі з ножицями.

31

Організація робочого місця для роботи з папером і ножицями.

32

Практична робота. Вправи на різання ножицями. Вирізування із паперу виробів симетричної форми.

Технологія обробки паперу (розмітка, згинання, різання, з’єднання деталей).

33

Практична робота. Вправи на різання ножицями. Вирізування із паперу виробів симетричної форми.

Технологія обробки паперу (розмітка, згинання, різання, з’єднання деталей).

34

Практична робота. Виготовлення листівок-аплікацій до свята День учителя за зразком (деталі аплікації виготовляються за шаблонами) (за допомогою учителя).

35

Практична робота. Виготовлення листівок-аплікацій до свята День учителя за зразком (деталі аплікації виготовляються за шаблонами) (за допомогою учителя).

36

Робота з картоном

Виробництво, призначення, зовнішні ознаки картону. Види картону.

37

Практична робота. Складання колекції картону різного виду і якості (виготовлення заготовок за шаблонами, вирізання, наклеювання на тло)

Властивості картону.

38

Практична робота. Складання колекції картону різного виду і якості (виготовлення заготовок за шаблонами, вирізання, наклеювання на тло)

Властивості картону.

39

Лабораторна робота. Порівняння властивостей паперу і картону.

40

12.01

Дистанційна форма навчання.Синхронна та асинхронна на платформі «Класрум».

Теоретична основа.

Поширені рослинні форми своєї місцевості (листя різних дерев, квіти, жолуді, шишки, каштани).

41

14.01

Перегляд відеоролику Панно з природного матеріалу.

42

14.01

Правила збору природного матеріалу.

43

14.01

Правила засушування природного матеріалу.

44

15.01

Застосування овочів для виготовлення штампів.

45

19.01

Організація робочого місця для роботи з природними матеріалами. Інструменти і пристосування для роботи з рослинними матеріалами (ножиці, ніж, шило).

46

21.01

Безпечні прийоми різання природних матеріалів ножицями.

47

48

21.01

21.01

Раціональні способи з’єднання природних матеріалів (клеєм, пластиліном, зв’язуванням нитками, з’єднання паличками).

49

22.01

Практична робота. Вправи на різання ножицями, розрізання ножем, проколювання шилом, з’єднання елементів різними способами.

Правила безпечної роботи з інструментами.

Стандартна форма навчання.

50

26.01

Технологія виготовлення аплікації з природного матеріалу

Поєднання простих форм у більш складні композиції і конструкції.

51

28.01

Вибір кольорової основи для площинної композиції.

52

53

54

28.01

28.01

29.01

Практична робота. Виготовлення аплікацій із засушеного листя і квітів (композиції на кольоровому тлі, орнаменти, килимки, "Вази з квітами", 2-3 за вибором учителя). Створення об’ємних виробів із жолудів, шишок, каштанів (поєднання 2-3 природних форм, за вибором учителя або учнів).

55

56

57

58

02.02

04.02

04.02

04.02

Практична робота. Виготовлення аплікацій із засушеного листя і квітів (композиції на кольоровому тлі, орнаменти, килимки, "Вази з квітами", 2-3 за вибором учителя). Створення об’ємних виробів із жолудів, шишок, каштанів (поєднання 2-3 природних форм, за вибором учителя або учнів).

59

05.02

Технологія виготовлення ляльки-мотанки з природного матеріалу

Обрядова лялька - символ культурної спадщини українського народу.

60

09.02

Ляльки-мотанки: види, матеріали, технологія виготовлення.

61

62

63

11.02

11.02

11.02

Практична робота. В'язання снопиків з трави або соломи. Виготовлення ляльки-мотанки з трави або соломи. Оформлення ляльки.

64

12.02

Виставка робіт з природного матеріалу.

65

16.02

Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з папером, картоном та природним матеріалом за вибором і смаком учнів. Самостійна робота.

66

67

68

18.02

18.02

18.02

Технологія благоустрою і озеленення приміщень і території

Теоретична основа

Культурні і дикорослі квіткові рослини: види, різниця між ними. Різноманітність квіткових культур.

69

19.02

Перегляд відеороликів.Благоустрій та озеленення приміщень та території.

70

71

72

23.02

25.05

25.02

Квіткові рослини найбільш поширені в місцевих умовах. Рослини, що вирощують на квітниках та в кімнатних умовах.

73

25.02

Відео-екскурсія.

Ознайомлення з квітковими рослинами у парку, на квітниках.

74

75

26.02

02.03

Догляд за кімнатними рослинами

Кімнатні рослини як окраса приміщення, куточок живої природи. Форма, колір і місце етикеток з назвами кімнатних рослин.

76

77

78

04.03

04.03

04.03

Перегляд відеороликів про висадження кімнатних рослин.Техніка висаджування.

Різновиди кімнатних рослин та правила їх підбору в залежності від розташування на сході,заході,півночі чи півдня у приміщенні.

79

80

05.03

09.03

Інструменти і пристосування для догляду за кімнатними рослинами. Призначення та прийоми користування інструментами та пристосуваннями

81

11.03

11.03

11.03

Правила безпечної роботи з інструментами. Правила догляду за кімнатними рослинами.Перегляд відеороликів.

82

83

12.03

16.03

Практична робота. Догляд за кімнатними квітами. Протирання вазонів і підвазонників, розпушування ґрунту, поливання, обприскування. Заміна або декорування підвазонників.

84

86

87

18.03

18.03

18.03

Практична робота. Догляд за кімнатними квітами. Протирання вазонів і підвазонників, розпушування ґрунту, поливання, обприскування. Заміна або декорування підвазонників.

88

89

90

91

92

19.03

30.03

01.04

01.04

01.04

Декоративно-листяні кімнатні рослини. Умови вирощування. Необхідність поливу і освітлення для росту і розвитку рослин. Правила догляду за декоративно-листяними рослинами.

Перегляд відеороликів за даною темою.

93

02.04

Практична робота. Видалення пилу за допомогою вологої ганчірки з листя рослин. Обприскування рослин з мілким листям. Поливання кімнатних рослин.

94

95

96

97

98

06.04

08.04

08.04

08.04

09.04

Технологія ручної обробки матеріалів

Тема. Робота з фарбами

Історія виникнення та розвитку декоративно-художнього розпису. Використання декоративно-художнього розпису в побуті. Види декоративно-художнього розпису. Хохлома, Палех, Городець, Гжель – центри декоративно-художнього розпису в Росії

Перегляд відеороликів за даною темою.

99

100

101

102

13.04

15.04

15.04

15.04

Розвиток декоративно-художнього розпису в Україні. Майстри декоративно-художнього розпису Київщини, Івано-Франківщини, Дніпропетровщини. Фарбники паперу: туш, анілінові фарби, олійні фарби, гуаш, акварель, чай, кава, відвар цибулиння.

103

16.04

Перегляд відеороликів за даною темою

Їх властивості при фарбуванні. Матеріали й інструменти, якими користуються при виконанні декоративно-художніх робіт з фарбами (пензлики, тампони, розпилювачі та інші). Мазок. Техніка мазка.

104

105

106

107

20.04

22.04

22.04

22.04

Практична робота. Вправи на відпрацювання техніки мазка. Зафарбування різноманітних геометричних контурів, кривих контурів. Зафарбування контурів різних за розміром.

108

109

110

111

112

23.04

27.04

29.04

29.04

29.04

Кольорова палітра. Основні кольори. Відтінки.

Кольори спектру.

Перегляд відеороликів на дану тему.

113

30.04

Теплі і холодні кольори. Змішування фарб.

Орієнтування в завданні за зразком.

114

04.05

Коментарі своїх дій. Аналіз якості зробленого.

115

116

117

06.05

06.05

06.05

Практична робота. Одержання нового кольору або відтінку шляхом змішування фарб. Вправи на відпрацювання техніки мазка.

118

07.05

Виготовлення палітри для змішування кольорів.

119

11.05

Перегляд відео на тему «Палітра відтінків у нашому житті».

120

121

122

13.05

13.05

13.05

Створення панно «Веселка»з використання різних технік мазка пензликом та змішування кольорів.

123

14.05

Виставка робіт у класному куточку.

124

18.05

Перевірна робота.

125

126

127

20.05

20.05

20.05

Узагальнення.Закріплення знань.

Екскурсія до міського парку та фонтану.

Милування природою навесні.

128

21.05

Прогулянка на шкільному подвір ї.

129

25.05

Спостереження за природними змінами у погоді та природі на кінець травня.

130

27.05

Підведення підсумків за рік навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.