Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 6 клас

Основи здоров'я

Для кого: 6 Клас

21.10.2020

270

12

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 6 клас (35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні) Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 6 клас

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

п/ п

Дата

Примітка

Тема уроку

Практичні завдання

Розділ 1. Здоров’я людини (4 годин + 1 година резервного часу)

1

Життя і здоров’я людини

Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття.

Повторення: Пожежна безпека.

Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.

Добір одягу за несприятливих погодних умов *.

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації.

Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.

Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*

2

Ризики і небезпеки

Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.

Повторення: Дитина в автономній ситуації.

3

Навколишнє середовище і здоров’я

Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища.

Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля.

Повторення: Безпечне довкілля.

4

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.

Повторення: Стихійні лиха.

5

Узагальнюючий урок з розділу «Здоров’я людини"

Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 годин + 1 година резервного часу)

6

Харчування і здоров’я

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків

Аналіз маркування харчових продуктів **

Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»*

Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях

Визначення збалансованості харчового раціону

7

Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.

Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я.

8

Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

Профілактика йододефіциту і діабету.

9

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.

10

Перша допомога при харчових отруєннях

11

Особиста гігієнаСкладові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.

12

Узагальнюючий урок з розділу «Фізична складова здоров’я»

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (6 годин + 1 година резервного часу)

13

Звички і здоров’я

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку .

Потреби людини, їх розвиток із віком.

Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети). Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). Моделювання ситуації прийняття зважених рішень Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій .

Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками*

Аналіз соціальної і комерційної реклами*

14

Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

15

Самооцінка і здоров’я

Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

16

Критичне мислення та уміння приймати рішення

Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.

17

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами

18

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ

19

Узагальнюючий урок з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (15 годин + 1 година резервного часу)

Тема 1. Соціальний добробут (7 годин)

20

Спілкування і здоров’я

Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.

Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях

Складання плану покращення міжособистісних стосунків *.

Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

21

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

22

Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі)

23

Конфлікти і здоров’я

Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.

24

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.

25

Стосунки з однолітками

Підліткові компанії.

26

Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі (8 годин)

27

Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутовоїхімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.*

Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі **

Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**

Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними

Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних служб **

28

Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.

29

Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.

30

Проживання у промисловій зоні

Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

31

Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.

32

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

33

Поведінка в екстремальних

ситуаціях

Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками.

34

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП

35

Узагальнюючий урок з розділу «Соціальна складова здоров’я»

Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й удома з допомогою батьків.

Знаком ** позначено практичні завдання, які рекомендовано проводити за межами класної кімнати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.