Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для учнів 8 класу

Зарубіжна література

Для кого: 8 Клас

26.03.2021

401

62

0

Опис документу:
Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Зарубіжна література» (Автори: Ю. І. Ковбасенко, Л. С. Ковбасенко. – Київ: Літера ЛТД, 2016.)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПОГОДЖЕНО:

Заст. директора школи

Гура І. С. _______

«_______» 20__ року

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи

Гура В. Г. _____

«_______» 20__ року

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

із зарубіжної літератури

на 2020/2021 навчальний рік

для 8 класу

вчителя зарубіжної літератури

Шитель Аліни Володимирівни

Календарне планування розроблено

на основі програми «Світова література. 5-9 класи.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.),

програму підготували: О. М. Ніколенко,

К. В. Таранік-Ткачук,

С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,

Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.

Підручник «Зарубіжна література»

(Автори: Ю. І. Ковбасенко,

Л. С. Ковбасенко. – Київ: Літера ЛТД, 2016.)

Орієнтовне календарно-тематичне планування

За програмою на вивчення курсу «Зарубіжна література» відводиться 70 годин, 2 години на тиждень.

З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,

4 години на уроки розвитку мовлення;

4 години – позакласне читання;

6 годин – резервний час.

Обов’язкова кількість видів контролю у 8 класі

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

1

2

(1у+1п)

2

4

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

I семестр

Тема уроку

Дата

Примітка

ВСТУП

1

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

01.09

2

Повторення вивченого під час дистанційного навчання матеріалу.

07.09

СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ

3

Священні книги народів світу. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II–I тис. до н. е.(огляд). Образи ведійської міфології. Космогонічні міфи Вед.

Теорія літератури: міф, міфологічний образ.

08.09

4

Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.

14.09

5

Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту.

15.09

6

Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософський зміст Нагірної проповіді Христа.

15.09

7

Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

21.09

8

Розвиток мовлення (усно) № 1.

Повідомлення на тему: «Крилаті вислови та афоризми зі священних книг людства». Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві. Звернення українських письменників до визначних пам’яток.

22.09

РМ 1

9

Контрольна робота № 1.

Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури. (Веди, Біблія, Коран) (тестування).

28.09

КР 1

Тем.

АНТИЧНІСТЬ

10

Поняття про античність. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Розвиток літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу.

Теорія літератури: катарсис, роди і жанри літератури.

29.09

Зошит

11

Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів. Міфи троянського циклу. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

05.10

12

Позакласне читання № 1. Валентин Распутін «Уроки французької».

06.10

ПЧ 1

13

Гомер – легендарний основоположник європейської літератури. Гомер «Іліада» (огляд). Міфологічна основа гомерівського епосу.

Теорія літератури: героїчний епос, елегія, ода, віршований розмір (гекзаметр, пентаметр), трагедія.

12.10

14

«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

13.10

15

Розвиток мовлення № 2 (письмово). Походження найвідоміших античних фразеологізмів.

19.10

РМ 2

16

Лірика в Давній Греції, особливості її розвитку. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Сапфо (VIIVI ст. до н. е.). «До Афродіти». Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

20.10

Зошит

17

Давньогрецький театр, його характерні особливості. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н. е.) «Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії.

02.11

18

Основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

03.11

19

Публій Вергілій Марон (7019 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.

09.11

20

Образ Енея та його значення в композиції твору.

10.11

21

Квінт Горацій Флакк (658 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»).

Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії.

16.11

22

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)).

Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною.

17.11

23

Контрольна робота № 2.

Античність (тестування).

23.11

КР 2

Тем.

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

24

Середньовіччя як доба, специфічні ознаки. Основні жанри середньовічної літератури. Релігія, філософія та культура в добу Середньовіччя.

24.11

25

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори». Ду Фу (712770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю.

Теорія літератури: конфуціанство, даосизм.

30.11

Зошит

26

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.

Омар Хаям (бл. 1048 після 1122). Рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хаяма.

Виразне читання напам’ять.

Теорія літератури: рубаї, сонет.

01.12

Напам’ять

27

Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття.

«Пісня про Роланда» (X ст.) Історична основа твору, поетичне переосмислення в ньому реальних подій.

07.12

28

Образна система твору: Роланд, Ганелон, Карл та ін. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.

08.12

29

Контрольний твір. «Головне, Що нам дається тут, - життя: пильнуй же!» (Омар Хаям); «За що можна «… й кров пролити, трупом впасти» (за «Піснею про Роланда»).

14.12

КТ 1

30

Аліг’єрі Данте (12651321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості.

15.12

31

Контрольна робота № 3.

Середньовіччя (тестування).

21.12

КР 3

32

Позакласне читання № 2. Ульф Старк «Диваки і зануди». Узагальнення та систематизація вивченого.

22.12

ПЧ 2

Зошит

Тем.

Для вивчення напам’ять:

1. Омар Хайям (1-2 рубаї за вибором учня).

II семестр

Зміст навчального матеріалу

Дата

При-мітка

ВІДРОДЖЕННЯ

33

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

11.01

34

Життя і творчість Франческо Петрарки (1304-1374). Лірична збірка Петрарки «Книга пісень» («Канцоньєре»). Історія кохання в сонетах № 61, 132.

Виразне читання напам’ять.

ТЛ. Поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб.

12.01

Напа-м’ять

35

Англійське Відродження та його видатний представник Вільям Шекспір (1564-1616). Його життя і творчість. Особливості сонетів поета. Ідейний зміст сонета № 66. «Шекспірівське питання».

18.01

36

Основні теми сонетів Вільяма Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Аналіз сонетів № 116, 130.

Виразне читання напам’ять.

19.01

Напа-м’ять

37

Театр англійського Відродження. Трагедія «Ромео і Джульєтта». Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

ТЛ. Поглиблення поняття про вічний образ, трагедію.

25.01

38

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

26.01

Зошит

39

Проблема життя і смерті. Гуманістична цінність трагедії, її популярність.

01.02

40

Розвиток мовлення (усно) № 3. Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві.

02.02

РМ 3

41

Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта».

08.02

КТ 2

42

Життєвий шлях Мігеля де Сервантеса Сааведри (1547-1616). Історія створення роману «Дон Кіхот». Пародійний характер твору.

ТЛ. Поглиблення поняття про вічний образ, роман.

09.02

43

Шляхами Іспанії услід за Дон Кіхотом і Санчо Пансою. Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості.

15.02

44

Дон Кіхот і Санчо Панса як утілення високої мрії і прагматизму. Вічні образи.

16.02

45

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності в романі. Поняття «донкіхотство». Широта філософського змісту твору.

16.02

46

Позакласне читання № 3. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі».

22.02

ПЧ 3

47

Контрольна робота № 4. Відродження (творчість Франческо Петрарки, Вільяма Шекспіра. Мігеля де Сервантеса) (тестування)

23.02

КР 4 Зошит

Тем.

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

48

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

01.03

49

Із лірики європейського бароко. Луїс де Гонгора-і-Арготе (15611627). Вірш «Галерник». Тема людини і долі у творі.

ТЛ. Поглиблення понять про вірш (філософський).

02.03

50

Життя і творчість Джона Донна (15721631). Цикл «Священні сонети». Напруга почуттів ліричного героя в сонеті № 19 («Щоб мучить мене…»).

09.03

51

Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

15.03

52

Мольєр (16221673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».

ТЛ. Комедія, сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

16.03

53

«Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

29.03

54

Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.

30.03

55

Засоби комічного в творі: гумор, іронія, сатира, сарказм. Роль сміху у творі.

30.03

Зошит

56

Контрольна робота № 5. Бароко і класицизм (творчість Луїса де Гонгора-і-Арготе, Джона Донна, Мольєра) (тестування).

05.04

КР 5

Тем.

ЛІТЕРАТУРА XXXXI СТ.

У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ

57

Підкорювач неба і письменник Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). Життя і творчість видатного представника французької літератури.

06.04

58

Знайомство з головним героєм казки-притчі «Маленький принц».

ТЛ. Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча.

12.04

59

Вигаданий космос і реальні людські взаємини в казці. Художні образи казки-притчі.

12.04

60

Суть протиставлення світу дитинства та світу дорослих. Художня своєрідність казки «Маленький принц»: особливості жанру, зміст символічних образів. Філософський зміст твору.

13.04

61

Розвиток мовлення (письмово) № 4. «Розмова з Маленьким принцом» (уявний діалог з літературним героєм про найважливіші проблеми життя).

19.04

РМ 4

62

Річард Бах (нар. 1936). Повість «Чайка Джонатан Лівінгстон». Утілення в образі чайки Джонатана людського прагнення до високої мети.

20.04

63

Сюжет твору «Чайка Джонатан Лівінгстон» як метафора людського буття. Алегоричні образи повісті.

26.04

64

Художній конфлікт і можливість його подолання. Притчевий характер твору.

27.04

Зошит

65

Барбара Космовська (нар. 1958). Художній світ письменниці. Повість «Буба».

10.05

66

Батьки – діти, діди – онуки.

11.05

67

Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.

17.05

68

Контрольна робота № 6. Література ХХ–ХХI ст. (творчість Антуана де Сент-Екзюпері, Річарда Баха, Барбари Космовської) (тестування).

18.05

КР 6

69

Позакласне читання № 4. Парр Марія «Вафельне серце».

24.05

ПЧ 4

70

Узагальнення та систематизація вивченого. Презентація курсу «Зарубіжна література», 9 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів.

25.05

Зошит

Тем.

Для вивчення напам’ять:

1. Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів).

2. В. Шекспір (сонет за вибором учнів).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.