Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для учнів 5 класу

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

26.03.2021

351

37

0

Опис документу:
Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Зарубіжна література» (автор: О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва, О. В. Орлова. – К.: Грамота, 2018)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПОГОДЖЕНО:

Заст. директора школи

Басенко І. М. _______

«_______» 20__ року

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи

Паладій О. М. _____

«_______» 20__ року

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

із зарубіжної літератури

на 2020/2021 навчальний рік

для 5 класу

вчителя зарубіжної літератури

Шитель Аліни Володимирівни

Календарне планування розроблено

на основі програми «Світова література. 5-9 класи.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

з українською мовою навчання»

(зі змінами, затвердженими

наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р),

програму підготували: О. М. Ніколенко,

К. В. Таранік-Ткачук,

С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,

Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.

Підручник «Зарубіжна література»

(автор: О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва,

О. В. Орлова. – К.: Грамота, 2018)

Орієнтовне календарно-тематичне планування

За програмою на вивчення курсу «Зарубіжна література» відводиться 70 годин, 2 години на тиждень.

З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,

4 години на уроки розвитку мовлення;

4 години – позакласне читання;

6 годин – резервний час.

Обов’язкова кількість видів контролю у 5 класі

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

-

2

(1у+1п)

2

4

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

I семестр

Тема уроку

Дата

Примітка

Вступ

1

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

Теорія літератури: художня література, зарубіжна література.

02.09

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

Теорія літератури: фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

03.09

3

Розвиток мовлення (письмово) № 1. Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Складання оповідання за прислів’ям.

09.09

РМ 1

Казки народів світу

4

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

Теорія літератури: автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

10.09

5

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

Теорія літератури: антитеза, алегорія.

16.09

6

Японські народні казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

17.09

7

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

23.09

8

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

24.09

9

Втілення в образі Сіндбада - Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

24.09

10

Значення діяльності братів Якоба і Вільгельма Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.

30.09

Зошит

11

Брати Якоб і Вільгельм Грімм. «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів казки. Антитеза у творі.

Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза.

01.10

12

Контрольна робота № 1. Казки народів світу (тестування).

07.10

КР 1

Тем.

13

Позакласне читання № 1. Російська казка «Морозко». Спільні елементи казок «Морозко» та «Пані Метелиця» (теми, образи, особливості будови).

08.10

ПЧ 1

14

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Уславлення народної казки.

15.10

15

Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила» «Край Лукомор’я дуб зелений…».

21.10

Напам’ять

16

Олександр Сергійович Пушкін «Казка про рибака та рибку». Синтез фольклорних і літературних елементів.

22.10

Зошит

17

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки. «Непохитний олов’яний солдатик» - історія непохитної вірності.

Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза.

04.11

18

Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

Теорія літератури: поглиблення поняття антитеза, алегорія.

05.11

19

Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт твору.

11.11

20

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

12.11

21

Контрольна робота № 2. Літературні казки народів світу (тестування).

18.11

КР 2

Тем.

Природа і людина

22

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

Теорія літератури: початкове поняття про вірш. Тема, ідея вірша.

19.11

23

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

Теорія літератури: пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

25.11

24

Виразне читання вірша Йоганна Вольфганга Гете «Нічна пісня подорожнього» напамять.

26.11

Напам’ять зошит

25

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

02.12

26

Виразне читання вірша Генріх Гейне «Задзвени із глибини…» напамять

03.12

Напам’ять

27

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи: зображення поведінки та звичок тварин. (Аналіз І розділу)

Теорія літератури: тема, ідея твору.

09.12

28

Утвердження любові до всього живого. Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. (Аналіз ІІ, ІІІ розділу)

10.12

29

Розвиток мовлення (усно) № 2. Переказ ключових епізодів оповідання Е. Сетон-Томпсона «Снап».

16.12

РМ 2

30

Контрольна робота № 3. Природа і людина (тестування).

17.12

КР 3

31

Позакласне читання № 2. Історія народження Ісуса Христа очима дитини й дорослого в оповіданні Сельми Лагерлеф «Свята ніч».

23.12

ПЧ 2

32

Узагальнення і систематизація вивченого.

24.12

Зошит

Тем.

Для вивчення напам’ять:

  1. Олександр Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила» «Край Лукомор’я дуб зелений…».

  2. Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього».

  3. Генріх Гейне «Задзвени із глибини…».

II семестр

Тема уроку

Дата

Прим.

Світ дитинства

33

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Соєра». Факти життя і творчості. Історія створення твору. Секрети популярності повісті. Коментоване читання «Передмови» (аналіз І розділу).

ТЛ. Початкові поняття про повість.

13.01

34

Світ уяви та гри Тома Соєра (аналіз ІІ і ІІІ розділів твору).

ТЛ. Початкове поняття про сюжет.

14.01

35

Світ дорослих і світ дітей у повісті. Вплив світу дорослих на дитячі стосунки (розділи IV-VIII).

20.01

36

Том Соєр і Гекльберрі Фінн: спільне і відмінне в характерах героїв

(розділи ІХ-ХІІ).

ТЛ. Портрет.

21.01

37

Ставлення автора до своїх героїв: Том Соєр - головний герой повісті (розділи ХІІ-ХХІІ).

ТЛ. Поглиблення поняття «портрет».

27.01

38

Стислий усний переказ за поданим планом уривку «Втікачі на безлюдному острові» (розділ XIV).

28.01

Зошит

39

Дружба, кохання, людяність, справедливість – провідні ідеї повісті (розділи ХХІІІ – ХХХV). Коментоване читання «Заключного слова» твору.

03.02

40

Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору.

ТЛ. Початкове поняття про повість.

04.02

41

Ідея радості життя й відкриття світу в романі.

10.02

42

Вплив героїні на життя міста. Поліанна та її друзі.

11.02

43

Художні засоби розкриття образу Поліанни.

ТЛ. Поглиблення поняття «портрет».

17.02

44

Контрольний твір. Створення фанфіку на основі повісті Марка Твена «Пригоди Тома Соєра» та роману Елеонор Портер «Поліанна».

18.02

КТ 1

Сила творчої уяви

45

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби (розділи І-ІІ).

ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення поняття про повість.

24.02

46

Образ Аліси, світ її уяви (розділи ІІІ-ІV).

ТЛ. Поглиблення поняття про казку (літературну).

25.02

Зошит

47

Захоплюючі пригоди Аліси в Країні Див (розділ V-VII).

03.03

48

Персонажі, які оточують героїню (Білий Кролик, Король і Королева Сердець, Чеширський Кіт, Казна-Що-Не-Черепаха та інші) (розділи VIII-ІХ).

04.03

49

Логіка безглуздості або нісенітниця з сенсом як засіб створення дивовижних ситуацій (розділи Х-ХІ).

10.03

50

Особливості художньої мови твору «Аліса в Країні Див» (розділ ХІІ).

11.03

51

«Перевернутий догори ногами» світ в казці.

17.03

52

Розвиток мовлення (письмово) № 3. Написання вітального слова на честь літературного героя (або автора) (за повістю-казкою «Аліса в Країні Див» Льюїса Керролла).

18.03

РМ 3

53

Позакласне читання № 3. Несподіваний ракурс – людина з погляду тварини у творі Карела Чапека «З точки зору кішки».

31.03

ПЧ 3

Зошит

54

Марина Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Соєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

ТЛ. Поглиблення поняття про вірш.

01.04

55

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

07.04

56

Контрольна робота № 4. Сила творчої уяви (Льюїс Керролл, Марина Цвєтаєва) (тестування).

08.04

КР 4

Тем.

Сучасна літератури у колі добрих справ

57

Короткий огляд сучасної літератури для дітей: Роальд Дал, Туве Янсон, Пауль Маар, Джоан Кетлінг Ролінг та їхні твори.

14.04

58

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». «Я пишу тільки про те, що захвачує дух чи смішить» (Роальд Дал). Знайомство з героями твору.

15.04

59

Дива на фабриці Віллі Вонкі.

21.04

60

Доброта і щирість головного героя.

ТЛ. Поглиблення понять «персонаж» і «герой літературного твору».

22.04

61

Чарівність художнього світу Туве Янсон. Повість «Комета прилітає».

28.04

62

Система образів літературної серії про Мумі-тролів. Втілення в ній ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

29.04

Зошит

63

Яскравість художнього світу Туве Янсон. Елементи фольклору та їх значення для розкриття головної ідеї повісті «Комета прилітає».

05.05

64

Ульф Старк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».

06.05

65

Розвиток мовлення (усно) № 4. Презентація улюбленого твору сучасної дитячої літератури.

12.05

РМ 4

66

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.

13.05

67

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. Реальне і фантастичне у творі.

19.05

68

Контрольна робота № 5. Сучасна літератури у колі добрих справ (Роальд Дал, Туве Янсон, Пауль Маар) (тестування).

20.05

КР 5

69

Позакласне читання № 4. Джеремі Стронг «Гармидер у школі».

26.05

ПЧ 4

Підсумки

70

Узагальнення і систематизація вивченого. Презентація курсу «Зарубіжна література», 6 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів.

27.05

Зошит

Тем.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.