Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 5 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зарубіжна література

5 клас

( 2 год. на тиждень, 70 год на рік)

п/п

Тема

Дата

Примітка

Вступ. Фольклор

Вступ. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

1

Фольклор. Його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня

1

Казки народів світу1

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

1

«Панчатантра» -перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Індійська народна казка «Фарбований шакал».робота з текстом

1

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

1

Зм. (у) Виразне читання і майстерність розповіді казки

1

7/8

Японські народні казки «Момотаро, або Хлопчик -персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Момотаро

2

9/

10

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

2

11

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

1

12

«Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

1

13

Позакласне читання. Арабські казки.»про Алладіна і чарівну лампу»

1

14

Контрольна робота з теми «Казки народів світу» (тести)

Літературна казка

15

Літературна казка, її особливості. Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».

1

16

Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей. ЗМ.(п) Складання порівняльної характеристики образів пасербиці та Рідної доньки

1

17

Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Традиції народної казки та багатство авторських образів у вступі до поеми "Руслан Людмила"

1

18

Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила».

1

19

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена. «Непохитний олов’яний солдатик»

1

20

Г.К.Андерсен "Непохитний олов’яний солдатик". Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці Протиставлення в казці справжньої краси та штучної красивості.

1

21

Позакласне читання. Маршак С. Я. «Дванадцять місяців»

1

22

Оскар Уайльд (1854-1900). Знайомство з письменником. Казки О.Уайльда. Коментоване читання казки "Хлопчик-зірка"

1

23

О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Внутрішня та зовнішня краса людини. Основний конфлікт.

1

24

Еволюція образу головного героя. Шлях до відродження душі головного героя. Символічний зміст назви твору.

1

25

Контрольна робота з теми« Літературні казки» (тести)

1

Природа і людина

26

Джон Кітс (1795-1821)- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж.

1

27

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора

1

28

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. ЕК Зв'язок із фольклором (пісня).

1

29

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) - натхненний співець природи. «Снап». Авторські спостереження за світом природи

1

30

Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи

1

31

Ернест Сетон-Томпсон «Снап» Утвердження любові до всього живого.

1

32

Контрольна робота з теми «Природа і людина». (Твори Дж.Кітса, Й.Гете, М.Лєрмонтова, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона)(відповіді на запитання)

1

33

Підсумок за І семестр

1

Нумерація не сходиться через карантин

Зарубіжна література

5 клас

Світ дитинства

30

Марк Твен (1835-1910). Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра».

ТЛ. Повість УС. Українські перекладачі творів Марка Твена ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.

1

31

З.м. (п) Складання простого плану до розділу "Чудовий маляр"

1

32

«Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.

1

33

«Пригоди Тома Сойєра». Витівки ігри та пригоди героїв повісті. ЕК Бешкетники, яких знають у всьому світі – Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв

1

34

«Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

1

35

Елеонор Портер (1868-1920). Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман-бестселер «Поліанна». ТЛ. Роман УС Українські перекладачі творів Е.Портер. ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.

1

36

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

1

37

Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни. ЕК Том Сойєр і Поліанна.

1

38

З. м. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру

1

39

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

1

40

Контрольна робота з теми «Світ дитинства» (контрольний твір)

1

Сила творчої уяви

41

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість

1

42

«Аліса в Країні Див». Сюжет твору

1

43

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

1

44

Персонажі, які оточують героїню.

1

45

Особливості художньої мови твору. Елементи казки у творі. ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). УС. Переклади й видання книг Л. Керрола.

1

46

Позакласне читання. Л. Керролл «Аліса в Задзеркаллі»

1

47

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

1

48

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш.

1

49

Позакласне читання. Джанні Родарі "Казки по телефону"

1

50

Контрольна робота з теми «Сила творчої уяви» (тести)

1

Сучасна література. У колі добрих героїв

51

ЛК. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. УС. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання)

1

52

Роальд Дал (1916-1990) - автор "найсмачнішої" сучасної казки "Чарлі і шоколадна фабрика"

1

53

Чарівний і повчальний світ казки Р.Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей, які стали володарями "золотих квитків"

1

54

З.м. (у) Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Сенс зображення цих пригод

1

55

Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Беккета. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. ЛК. Порівняння твору з кіноверсіями

1

56

Туве Янсон «Капелюх чарівника»

1

57

Туве Янсон «Капелюх чарівника». Художні та жанрові особливості твору

1

58

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботник повертається в суботу». Сюжет твору

1

59

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботник повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору

1

60

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботник повертається в суботу». Оптимістичний образ Суботника, його віра в силу думки й фантазії

1

61

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботник повертається в суботу». Реальне і фантастичне в творі. Елементи фольклору в творі

1

62

Контрольна робота з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв» (тести)

1

63

Узагальнення і систематизація вивченого. "Лиш у труді живе людина"

1

64

Узагальнення і систематизація вивченого. "Знання вогонь не спалить, вода не забере"

1

65

Підсумковий урок

1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!