Календарно-тематичне планування 5 клас

Опис документу:
Календарно-тематичне планування Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас на 2018-2019 н. р. (1 година на тиждень 35 – на рік)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Календарно-тематичне планування

Пропедевтичний курс «Вступ до історії»

5 клас

на 2018-2019 н. р.

(1 година на тиждень 35 – на рік)

Навчальне навантаження Вчитель:

Предмет

Клас

Годин на рік

Годин на тиждень

Пропедевтичний курс «Вступ до історії»

5 клас

5

35

1

Обов'язкова кількість видів контролю 5

Клас

5

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

  • різнорівневі завдання

  • практичні завдання

2

2

5

4

Пропедевтичний курс «Вступ до історії»

5 клас

35 год./рік

1 год./тиждень

з/п

Кількість годин

Дата

Тема

Хронологія

Основні поняття

Персоналії

Домашнє завдання

Примітки

Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ(1год.)

1.

1.

Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії.

«Історія», «Історія України», «Всесвітня історія», «предмет історії», «історик».

Геродот - «батько історії», Нестор-Літописець, М. Грушевський – «батько української історії».

Опрацювати ст.. 3-7, § 1, вивчити терміни

Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ (6 (4 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення).

2-3.

2.

Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу.

«історична хронологія», «ера», «період (епоха)», «тисячоліття», «століття», «хронологічна таблиця», «дата», «ера», «лінія часу».

Опрацювати §2,вивчити терміни.

4.

1.

Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час)

2, 5 млн. р. д. н. е.- до появи перших цивілізацій, 3 тис. до н. е. – 5 ст. н. е., V ст.. –XVI ст.. н. е., кінець XV початок XVI-1914 р.

«Первісне суспільство», «Античність», «Середні віки», «Новий час», «цивілізація»,

Морган Льюїс,

Опрацювати § 2, вивчити терміни і дати, виконати завдання.

5.

1.

Історія України на шкалі часу.

ІХ–ХІІІ ст., ХІІІ – середина ХІV ст., ХVІ – ХVІІІ ст., ХІХ–ХХ ст..

«Київська держава», «Королівство Руське», «Козацька республіка» , «Військо Запорозьке», «Гетьманщина», «держава Україна».

Опрацювати конспект уроку, закінчити заповнення таблички «Події історії моєї родини».

6

1.

Практична робота: «ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ» (Виконання письмових завдань, робота з картками, розв’язування хронологічних задач)

Повторити вивчений матеріал, виконати завдання на лінії часу.

7.

1.

Узагальнення за темою: « ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ» (Тести,різнорівневі завдання, відповіді на запитання)

Повторити вивчений матеріал.

Розділ 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ (6 (4 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення).

8.

1.

Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.

«карта», «Історична карта», «легенда карти», «картографія».

Опрацювати §10, вивчити терміни, виконати завдання на контурній карті.

9.

1.

Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни

V ст., кінець IX ст. – 1132 р., 1199 – 1352 рр., 30-40 рр. XVI ст. – 1775 р.

«Київська держава», «Королівство Руське(Галицько-Волинська держава)», «Козацька республіка», «Гетьманщина».

Повторити §10, вивчити терміни, виконати завдання на контурній карті.

10-11.

2.

Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості.(на вибір учителя, оглядово).

1991 р.

«Середнє Подніпров’я», «Чернігово-Сіверщина», «Галичина», «Волинь», «Поділля», «Буковина», «Закарпаття», «Донщина», «Слобожанщина», «Північне Причорномор’я».

М. Грушевський, В. Винниченко, Л.Кравчук.

Виконати завдання на контурній карті.

12.

1.

Практична робота: «Територіальне розташування та історичне походження рідного села» (Представлення усних повідомлень, відповіді на запитання, робота з контурною картою).

«топоніміка»

Виконати завдання на контурній карті, повторити §10.

13.

1.

Узагальнення за темою: «ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ» (Тести,різнорівневі завдання, відповіді на запитання, робота з контурною картою).

Повторити вивчений матеріал

Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ (5 год. (3 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення)).

14

1.

Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії.

ІІІ- тис. до н. е., І тис. до н. е, ІV тис. до н. е., 1113 р. , 1971 р.

«Курган», «скіфи», «пектораль», «археологія», «реставрація», «музей», «екскурсовод», «літопис», «палеографія», «графіті», «папірус», «берест», «пергамент», «мемуари», «архіви».

В. Хвойка, Б. Мозолевський, Нестор-Літописець, С. Величко

Опрацювати § 3, 5, 7, вивчити дати, терміни і поняття.

15.

1.

Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей.

«ієрогліфічне письмо», «абеткове письмо», «усне джерело», «фольклор».

Повторити § 3, 5, 7; скласти твір-роздум «Чому необхідно знати історію свого народу».

16.

1.

Місця, де зберігають історичні джерела.

«архів», «музей», «експонат», «бібліотека», «історико -архітектурний заповідник»

Опрацювати вивчений матеріал, підготувати презентацію «Музеї рідного краю».

17.

1.

Практична робота: «Про що можна дізнатись із сімейного фотоальбому» (Представлення усних повідомлень, відповіді на запитання, робота з історичними джерелами).

«генеалогія», «генеалогічне дерево».

Повторити вивчений матеріал, закінчити роботу над родинним деревом.

18.

1.

Узагальнення за темою: «ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ» (Тести,різнорівневі завдання, відповіді на запитання, робота з історичними джерелами).

Повторити вивчений матеріал.

Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ ( 5 год. (3 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення)).

19.

1.

Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.

«історична пам’ять», «пам’ятка історії», «пам’ятник», «права людини і громадянина», «конституція»;

Опрацювати §22, вивчити терміни.

20.

1.

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: а) княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький; б) козацька Україна: Богдан Хмельницький;

988 р. , 1037 р., 1051 р.,

1253 р. ,

1648 р. ,

«мозаїка», «фреска», «лавра».

Антоній , Феодосій.

Опрацювати §23, вивчити терміни і дати

21.

1.

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: в) новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності).

1917–1921 рр. ;1932–1933 рр.;

1939–1945 рр.; 24 серпня 1991 р. ;

28 серпня 1996 р.;

2013–2014 рр.

Опрацювати конспект уроку, підготувати усне повідомлення про пам’ятку культури яка знаходиться у вашому селі.

22.

1.

Практична робота: «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ».( Представлення усних повідомлень, відповіді на запитання, перегляд презентацій).

Повторити вивчений матеріал, підготувати презентацію про пам’ятки історії які знаходяться на території рідного краю.

23.

1.

Узагальнення за темою: «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ»( Тести,різнорівневі завдання, відповіді на запитання).

Повторити вивчений матеріал.

Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ (5 год. (3 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення)).

24.

1.

Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

«історія», «історик»

Геродот, М. Грушевський, М. Максимович, Д. Яворницький, В. Антонович, М. Костомаров.

Опрацювати матеріал ст.. 12-15, конспект.

25.

1.

Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис Самійла Величка;

1113 р., 1117 р.

Нестор - Літописець, С. Величко

Опрацювати конспект, написати літопис своєї родини, підготувати повідомлення про М. Грушевського.

26.

1.

Історичні праці про Україну та їхні автори: в) історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського.

Дослідження з історії рідного краю Наукове і мистецьке осмислення минулого.

«Історія України-Руси»

М. Грушевський.

Опрацювати матеріал підручника,ознайомитися з художніми творами про минуле України («Повість минулих літ»)

27.

1.

Практична робота: «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ». (Представлення усних повідомлень, відповіді на запитання).

Повторити вивчений матеріал.

28.

1.

Узагальнення за темою: «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ»

Повторити вивчений матеріал.

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ(7 год. (4 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення за темою + 1 год. узагальнення за рік)).

29.

1.

Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки

«кожум'яка», «бортництво», «клуня», «хлів», «барма».

Опрацювати §12 ст.93-96, 13.

30.

1.

Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.

«град», «магдебурзьке право», «свита»

Де ла Фліз

Опрацювати §16

31.

1.

Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці.

1805 р., 1816 р., 1819 р.

«університет»

В. Каразін, П. Гулак-Артемовський, М. Костомаров.

Опрацювати §19

32.

1.

Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час.

«знахар», «мольфар», «повитуха».

Опрацювати конспект уроку, підготувати повідомлення про життя своїх предків 100 років назад.

33.

1.

Практична робота: «УСЕ МАЄ МИНУЛЕ». Представлення усних повідомлень, відповіді на запитання,.

Повторити вивчений матеріал.

34.

1.

Узагальнення за темою: «УСЕ МАЄ МИНУЛЕ» (Тести,різнорівневі завдання, відповіді на запитання).

Повторити вивчений матеріал.

35.

1.

Узагальнення вивченого за рік. (Тести,різнорівневі завдання, відповіді на запитання).

Повторити вивчений матеріал.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!