Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках
»

Календарно - тематичне плануання з української літератури 7 клас

Українська література

Для кого: 7 Клас

06.09.2020

363

27

0

Опис документу:
Календарне складене відповідно до чинних програм із урахуванням усіх змін. Враховано також зміни у зв"язку із дистанційним навчанням, тому виділено 2 години на діагностику та повторення. Уроки позакласного читання, створено відповідно до регіону проживання, тому їх потрібно змінювати
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Календарно-тематичне планування

Українська література

7 клас

Українська література. 5-9 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Автори: Р. В. Мовчан, доктор філологічних наук (керівник групи); К.В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; М. П. Бондар

Усього – 70 год.

На тиждень – 2 год.

Текстуальне вивчення творів – 53 год.

Повторення та узагальнення – 2 год.

Література рідного краю – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Розвиток мовлення – 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення)

Резервний час – 7 год.

Обов’язкова кількість видів контролю

5–9 класи

Класи

7

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

  • контрольного 1класного твору;

*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

1

2

3

1

2

Уроки розвитку мовлення*

(РМ)

2

у+п

2

у+п

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

2

Література рідного краю

(ЛРК)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

з/п

Тема уроку

Дата

Примітки

1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

2

Діагностика знань за період дистанційного навчання.

3

Повторення вивченого матеріалу під час дистанційного навчання

Із пісенних скарбів

4

Соціально-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо).

5

Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (розглядається 2 пісні на вибір учителя)

Вивчити 1 пісню (на вибір)

6

Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки»

ТЛ: коломийки, пафос твору.

7

Література рідного краю №1. Боротьба українського народу за національне визволення у творах письменників Гайворонщини.

ЛРК №1

8

РМ № 1. Урок – бесіда. Художні особливості українських народних пісень. Виразне читання та коментування їх.

РМ №1

(усно)

9

ПЧ № 1. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу»

ПЧ №1.

10

Тематична контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (різнорівневі завдання)

КР №1 (різнорів

неві завдання)

Про минулі часи

11

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Зміст та історична основа повісті.

12

Іван Франко «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.

13

Іван Франко «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті

14

Іван Франко «Захар Беркут». Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.

15

Іван Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів ЗахараБеркута, його лідерські якості.

16

Іван Франко «Захар Беркут». Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі.

ТЛ: історична повість, сюжет.

17

РМ №2. Контрольний письмовий твір на одну з тем за повістю І. Франка «Захар Беркут»: «В єдності сила народу», «Уроки нашої української історії».

РМ №2

(твір)

(Темат)

18

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

19

Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, метаморфози, ідея.

20

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

Напам’ять

21

Виразне читання. Конкурс читання напам’ять поезій Т. Г. Шевченка

22

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

23

А.Чайковський. «За сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців.

24

А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика Павлуся

25

А.Чайковський. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

26

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять». (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя)

ТЛ: автобіографічний твір.

27

Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

28

Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі

29

Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору

30

Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу.

31

Тематична контрольна робота №2. «Про минулі часи» (тестові завдання)

КР №2

(тестові завдання)

32

ЛРК № 1. Людина і природа у творах поетів Кіровоградщини

ЛРК №2.

33

ПЧ № 2. В. Рутківький «Потерчата»

ПЧ №2

ІІ семестр

«Ти знаєш, що ти людина…»

34

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. «Климко». Ідейний зміст твору

35

Григір Тютюнник «Климко». Воєнне дитинство в творі.

36

Григір Тютюнник «Климко». Характеристика образу Климка. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

37

Григір Тютюнник «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

38

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.

39

Олекса Стороженко «Скарб». Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

40

ПЧ. № 3. Ірен Роздобудько «Арсен»

ПЧ №3

41

Богдан Лепкий. Коротко про письменника . «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми. Збереження загальнолюдських цінностей

42

Богдан Лепкий «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

43

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Чайка на крижині». Уявне, фантастичне і реальне в поезіях, їхні основні мотиви.

Напам’ять

1 вірш

(на вибір)

44

Ліна Костенко «Дощ полив». Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

45

Ліні Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії. Образ особливої дівчинки Анни.

46

Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально.

47

РМ № 3. (п) Контрольний твір. «Істинні та фальшиві цінності в житті».

РМ№3 (п)

Контроль

Ний твір

(темат)

48

Література рідного краю №3. Громадянські, патріотичні мотиви у творах письменників Кіровоградщини.

ЛРК №3

49

Василь Симоненко. «Лебеді Материнства». Символічний зміст образу лебедів. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини.

Напам’ять

1 вірш

50

Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти людина». Громадянські патріотичні мотиви у поезії. Виразне читання поезії, її аналіз.

51

Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани». Провідні мотиви та ідеї в поезії (романтичний максималіз, почуття власної гідності й самодосконалості).

52

Марина Павленко. Про письменницю. «Русалонька із В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет повісті, особливості її композиції.

53

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

54

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя , моральний вибір кожного. Добро і зло у повісті.

55

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їхніх вчинків.

56

Любов Пономаренко «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності у творі. Особливості художніх засобів новели.

57

Тематична контрольна робота №3. «Ти знаєш, що ти людина» (тести і завдання)

КР №3

(тестові завдання)

Ми – українці

58

Олег Ольжич. Про письменника, життя і героїчну загибель. Поезії «Захочеш – і будеш», «Господь багатий нас благословив» (1 на вибір учителя). Провідні мотиви та ідеї. Українські національні герої, лицарі духу.

59

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість» (1 на вибір учителя). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, висловлені образним словом. Ідея оптимізму й життєлюбства у творі.

60

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ознайомлення з історичною довідкою про Івана Фірцака. Повість про пригоди українського силача.

61

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Зміст повісті. Морально – етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

62

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Образ Івана Сили – утілення непереможного духу українського народу.

63

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я на образі Івана Сили.

64

РМ. № 4. (у) Власне закінчення повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили – найсильнішої людини світу» О. Гавриша.

РМ №4

(усно)

65

Література рідного краю №4. Гайворонщини поетична вчора і сьогодні.

ЛРК №4

66

А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. « Пісня про рушник».

Напам’ять

1 вірш

(на вибір)

67

А.Малишко. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

68

ПЧ № 4. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй»

ПЧ №4

69

Тематична контрольна робота №4. «Ми - українці» (різнорівневі завдання)

КР№ 4

(різнорів

неві

Завдання)

70

Підсумковий урок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.