Календарне планування уроків зарубіжної літератури 7 клас

Опис документу:
Календарне планування складене відповідно до Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зміст навчального матеріалу

Теорія літератури

Дата

Прим

1

1.Вступ

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

(ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.

(УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.

(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.

Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.

1

2

2. Билини і балади

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

(ЛК) Історія і культура Київської Русі. Зображення героїв билин і балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).

Билина, гіпербола, символ.

1

3

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.

1

4

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.

Фольклорні балади

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

Балада (фольклорна і літературна), гіпербола, символ.

1

5

ПЧ №1. «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

1

6

Літературні балади

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.

1

7

РМ №1 (усно). Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність (складання характеристики літературного героя).

1

8

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.

(УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудок).

1

9

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство).

1

10

Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

(ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих фрагментах).

1

11

КР №1 (комбінована) з тем «Вступ. Билини і балади».

1

12

3. Історичне минуле в літературі

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

(УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.

Поглиблення понять про роман (історичний роман).

1

13

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю в романі «Айвенго».

1

14

РМ №2 (письмово). Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

1

15-16

Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки в романі «Айвенго». (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).

2

17

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

Види й функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір.

1

18

Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону), Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…»)

1

19

ВЧ №1.Особливості читання поезії (пауза, наголос, мелодика).

1

20

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна).

1

21

Образи Івана Терешка і Джулії.

1

22

Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

Гуманістичний зміст повісті.

1

23

КР №2. (комбінована) з теми «Історичне минуле в літературі»

1

24

4. Духовне випробування людини

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

(УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців.

1

25

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.

1

26

Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

(ЛК) Утілення творів Дж. Олдріджа в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо).

1

27

Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби.

Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш.

1

28

Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

1

29

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою).

1

30

КР №3 Письмовий твір-роздум «У чому секрет краси людини?» (за творами Дж. Олдріджа та Р. Кіплінга)

1

31

ПЧ №2.О.Толстой. «Російський характер». Доля людини і людства в оповіданні.

1

32

5. Дружба і кохання

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). «19 жовтня 1825 року».

Дитинство і юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.

Поглиблення понять про вірш, образ автора.

1

33

ВЧ №2. Особливості читання поезії (фразовий і логічний наголос)

1

34

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.

Літературний музей Олександра Гріна.

Поглиблення понять про повість

1

35

Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).

1

36

О. Грін. «Пурпурові вітрила». Ассоль і Грей.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

1

37

Символіка образу пурпурових вітрил у творі О.Гріна «Пурпурові вітрила».

1

38

ПЧ №3. Шолом-Алейхем.«Пісня над піснями». Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

(ЛК) Біблія («Пісня над піснями»). Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців.

(УС) Шолом-Алейхем і Україна Літературний музей Шолом-Алейхема.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

1

39-40

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»), К. М. Симонов («Жди мене…»). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

2

41

КР №4 (комбінована) з теми «Дружба і кохання».

1

42

6. Літературний детектив

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями.

1

43

ПЧ №4. Е. А. По.Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення.

(ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

1

44

А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса

Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

1

45

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

1

46

Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

1

47

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

1

48-49

7 .Світова новела

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

(УС) Українські письменники – майстри новели.

(ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців.

2

50

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Особливості художньої мови новели, розповідач.

1

52

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).

(ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі.

1

53

РМ №3 (усно).Усний тівр-роздум «У чому секрет краси людини?»

1

54

Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Роль елементів фантастики.

Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.

1

55

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу.

1

56

Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».

1

57

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

1

58

КР №5. Твір-роздум на тему: «Не хлібом єдиним живе людина…» (за творами О.Генрі, Г.Уеллса, Р. Акутагави)

1

59

8. Сучасна література

Я і світ

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.

1

60

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

1

61

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

1

62

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

1

63

РМ №4 (письмово). Написання листа-поради учням у майбутнє.

1

64

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.

(ЛК) Коло читання сучасних підлітків.

(УС) Бібліотеки України.

(ЕК) Порівняння образів підлітків у творах.

Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

1

65

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.

1

66

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

1

67

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

1

68

КР №6 (комбінована) з теми «Сучасна література. Я і світ».

1

69-70

9. Підсумки

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!