і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Календарне планування уроків зарубіжної літератури 7 клас

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зміст навчального матеріалу

Теорія літератури

Дата

Прим

1

1.Вступ

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

(ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.

(УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.

(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.

Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.

1

2

2. Билини і балади

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

(ЛК) Історія і культура Київської Русі. Зображення героїв билин і балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).

Билина, гіпербола, символ.

1

3

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.

1

4

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.

Фольклорні балади

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

Балада (фольклорна і літературна), гіпербола, символ.

1

5

ПЧ №1. «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

1

6

Літературні балади

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.

1

7

РМ №1 (усно). Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність (складання характеристики літературного героя).

1

8

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.

(УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудок).

1

9

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство).

1

10

Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

(ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих фрагментах).

1

11

КР №1 (комбінована) з тем «Вступ. Билини і балади».

1

12

3. Історичне минуле в літературі

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

(УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.

Поглиблення понять про роман (історичний роман).

1

13

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю в романі «Айвенго».

1

14

РМ №2 (письмово). Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

1

15-16

Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки в романі «Айвенго». (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).

2

17

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

Види й функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір.

1

18

Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону), Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…»)

1

19

ВЧ №1.Особливості читання поезії (пауза, наголос, мелодика).

1

20

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна).

1

21

Образи Івана Терешка і Джулії.

1

22

Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

Гуманістичний зміст повісті.

1

23

КР №2. (комбінована) з теми «Історичне минуле в літературі»

1

24

4. Духовне випробування людини

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

(УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців.

1

25

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.

1

26

Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

(ЛК) Утілення творів Дж. Олдріджа в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо).

1

27

Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби.

Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш.

1

28

Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

1

29

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою).

1

30

КР №3 Письмовий твір-роздум «У чому секрет краси людини?» (за творами Дж. Олдріджа та Р. Кіплінга)

1

31

ПЧ №2.О.Толстой. «Російський характер». Доля людини і людства в оповіданні.

1

32

5. Дружба і кохання

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). «19 жовтня 1825 року».

Дитинство і юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.

Поглиблення понять про вірш, образ автора.

1

33

ВЧ №2. Особливості читання поезії (фразовий і логічний наголос)

1

34

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.

Літературний музей Олександра Гріна.

Поглиблення понять про повість

1

35

Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).

1

36

О. Грін. «Пурпурові вітрила». Ассоль і Грей.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

1

37

Символіка образу пурпурових вітрил у творі О.Гріна «Пурпурові вітрила».

1

38

ПЧ №3. Шолом-Алейхем.«Пісня над піснями». Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

(ЛК) Біблія («Пісня над піснями»). Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців.

(УС) Шолом-Алейхем і Україна Літературний музей Шолом-Алейхема.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

1

39-40

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»), К. М. Симонов («Жди мене…»). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

2

41

КР №4 (комбінована) з теми «Дружба і кохання».

1

42

6. Літературний детектив

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями.

1

43

ПЧ №4. Е. А. По.Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення.

(ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

1

44

А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса

Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

1

45

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

1

46

Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

1

47

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

1

48-49

7 .Світова новела

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

(УС) Українські письменники – майстри новели.

(ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців.

2

50

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Особливості художньої мови новели, розповідач.

1

52

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).

(ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі.

1

53

РМ №3 (усно).Усний тівр-роздум «У чому секрет краси людини?»

1

54

Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Роль елементів фантастики.

Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.

1

55

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу.

1

56

Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».

1

57

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

1

58

КР №5. Твір-роздум на тему: «Не хлібом єдиним живе людина…» (за творами О.Генрі, Г.Уеллса, Р. Акутагави)

1

59

8. Сучасна література

Я і світ

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.

1

60

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

1

61

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

1

62

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

1

63

РМ №4 (письмово). Написання листа-поради учням у майбутнє.

1

64

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.

(ЛК) Коло читання сучасних підлітків.

(УС) Бібліотеки України.

(ЕК) Порівняння образів підлітків у творах.

Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

1

65

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.

1

66

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

1

67

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

1

68

КР №6 (комбінована) з теми «Сучасна література. Я і світ».

1

69-70

9. Підсумки

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

2

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Календарне планування складене відповідно до Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
245 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти