Календарне планування уроків музичного мистецтва 2 клас НУШ за підручником Л.Кондратової "Мистецтво"

Опис документу:
Календарно- тематичне планування уроків музичного мистецтва створено за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко. Додано інтерактивні вправи, дидактичні ігри, руханки. (Автор матеріалу - вчитель музичного мистецтва Знаменівського НВК Новомосковського району Дніпропетровської області Івасенко яна Валеріївна)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 2 класі

до підручника «Мистецтво» ( 1 год. на тиждень)

Автор Л. Г. Кондратова за типовою освітньою програмою О.Я.Савченко

Тернопіль. Навчальна книга Богдан 2019 р.

№ уроку

Дата

Зміст уроку

Примітки

І семестр«Мова мистецтва»

Тема1. «Зустріч з мистецтвом»

1.

ТП : види мистецтва, творчі професії

СМ: М.Лисенко «Враження від радісного дня»

ХТД: «А що таке щастя» сл.і муз. Н.Май – розучування; інструментальне музикування ( трикутник).

ТЗ – придумати рухи до пісні

Поспівка «Ми щасливі діти».

Руханка «Ми- музиканти»

РП: «Вгадай хто»

РГ: коло емоцій – веселі долоньки

Тема 2. Природа в мистецтві

2.

ТП: авторські та народні пісні. .

СМ: А.Вівальді «Пори року. Весна. Частина 1. Літо. Частина 2. Осінь. Частина 3. Зима. Частина 2»

ХТД : «А що таке щастя» сл.і муз. Н.Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація

ДМІ: відтворити супровід пісні на ударних інструментах

Розгляд картин М.Луговенка

Поспівка «Ми щасливі діти»

Гра «Найкращий співак»

Тема 3 . Подорож у село

3.

ТП: розмір, сильна і слабка доля, такт.

СМ: І.Левицький «Українська рапсодія»,

ХТД: у.н.п «Диби-диби» - розучування, виконання за ритмічним малюнком, диригування.

ТЗ: під пісню Н,Гураль «Село моє» - придумати рухи і виконати танок

Поспівка «Осінь до дітей прийшла»

Споглядання картини Ю.Журко «Осінь»

Гра «Впізнай звуки села і міста»

Тема 4 . Осіння мелодія

4.

ТП: програмна музика, вокальна музика, хор.

СМ: Г.Свиридов «Дощик»; у.н.п. «Іди, іди дощику» в обр. Є.Ляшка

ХТД: у.н.п « Диби-диби»» - виконання

ТЗ: виліпити з пластиліну грибочок; придумати мелодію для поспівки і виконати її

Споглядання картини «Осінь. Ріка Руда»; відеоролик «Осінній ліс»,

ГР: створення композиції «Грибна галявина»

Тема 5 . Осінній таночок

5.

ТП: хореограф, танець, тридольний розмір

СМ : Д.Шостакович «Вальс-жарт»

ХТД : у.н.п. «Танцювала риба з раком» - інсценізація, виконання з рухами;

Музично-дидактична гра «Оркестр» ( сильна і слабка доля).

Відео «Танці народів світу» - індійський, танго, вальс, гопак.

Тема 6 . Ритмічний рух

6.

ТП: марш, чотиридольний розмір, літаври

СМ: Є.Адамцевич «Запорізький марш»

ХТД: у.н.п «Танцювала риба з раком» - виконання під фонограму з рухами

ТЗ: заграти ритм «Маршу» Є.Адамцевича на горіхових шкаралупках; зобразити фломастерами лінію ритму маршу

Споглядання картини І.Паньок «Атака»

уривок з к/ф «Вогнем і мечем»

Тема 7. Різні темпи

7.

ТП: темпи: повільний, помірний, швидкий.

СМ: М.Сільванський «Пташка і кицька», М.Завалишина «Заводне мишеня»

ХТД : І.Білик «Киця-кицюня».

ТЗ: вигадати казку, як пташка і кицька зустріли у лісі заводне мишеня

Гра « Хто як рухається»

Поспівка «Котик»

Тема 8. Сторінками мистецтва

8.

ТП: повторення термінів «народна пісня», «літаври», «такт», «програмна музика», «темп», «ритм».

СМ: М.Лисенко «Враження від радісного дня», Г.Свиридов «Дощик», Є.Адамцевич «Запорізький марш», Д.Шостакович «Вальс-жарт»

ХТД : виконання вивчених пісень; проплескування ритму.

ТЗ: придумати казку «Лісовий оркестр»

Тема 9. Осінній урожай

9.

ТП: календарно-обрядові пісні, жнива, троїсті музики

СМ: «Сільська полька» ( у виконанні троїстих музик)

ХТД: сл.Т.Волгіної, муз.А.Філіпенка «Збирай урожай» - розучування, інсценізація

Споглядання картини Ю.Журка «Обід у полі»

Поспівка «Ой на горі жито»

Тема 10.Народні мотиви

10.

ТП: щипкові музичні інструменти, бандура

СМ: Р.Гриньків «Пісня вітру», М.Лисенко «Молитва за Україну» ( у супроводі бандуриста Я.Джуся)

ХТД : сл.Т.Волгіної, муз.А.Філіпенка «Збирай урожай» - виконання з рухами

Відео «Українські народні інструменти. Бандура»

Тема 11. Контрасти

11.

ТП: вокальна музика, інструментальна музика, оркестр симфонічний, народних інструментів, дитячих інструментів.

СМ: Е.Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»(у виконанні академічного оркестру),

сл. В.Самійленка , муз.К.Стеценка «Вечірня пісня»

ХТД: муз. і сл.Н.Май «Відлетіли журавлі» - розучування, виконання соло, групами, хором.

Споглядання картин Ю.Пацан «Ранок» та Я.Баланецький «Захід сонця»

м/ф «Ранок» за музикою Е.Гріга

Тема 12. Споріднені інструменти та кольори

12.

ТП: смичкові музичні інструменти: скрипка, альт, віолончель, контрабас

СМ: В.Моцарт «Маленька нічна серенада».

ХТД: муз.і сл. Н.Май «Відлетіли журавлі»– розучування; пластична імпровізація.

Гра «Родина струнних»

ДМІ: створити на дзвіночках музичний супровід до пісні

Споглядання картини «Привид ночі»

Уривок з м/ф «Музична історія»

Тема 13. Композиція твору

13.

ТП: композиція твору, духові інструменти, групи духових інструментів

СМ: Е.Гріг «Похід гномів», уривок з м/ф «У печері гірського короля» на музику Е.Гріга

ХТД: А.Житкевич «Семеро гномів» - розучування.

ТЗ: підібрати слова-характеристики до частин твору Е.Гріга,

ДМІ: створити музичний супровід до пісні на дзвіночках і шумових інструментах.

Уривок з м/ф «Білосніжка і 7 гномів»

Виконання пісні «Відлетіли журавлі» за флеш-картками.

Тема 14. Динаміка в творі мистецтва

14.

ТП: динаміка, ксилофон

СМ. Л.Бетховен «Колискова», А.Хачатурян «Лезгінка»

ХТД: А.Житкевич «Семеро гномів» - виконання з рухами

Ритмічна гра «Голосно-тихо», «Маленькі та великі гноми».

ТЗ: створити казку про зустріч флейти і барабана

Споглядання картини М.Хахандуков «Лезгінка»

Тема 15 . Зимові мотиви

15.

ТП: рояль, клавішні інструменти, синтезатор.

СМ: П.І. Чайковський Полька з «Дитячого альбому».

ХТД: В.Лисенко «Зимонька-зима»

ДМІ: створити музичний супровід до пісні на дзвіночках,

ТЗ: придумати танцювальні рухи до твору П.Чайковського

П.І.Чайковський Полька з «Дитячого альбому» у виконанні синтезатора – порівняння з оригіналом. Підбір сучасних інструментів до твору.

Тема 16. Святкова подорож

16.

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Урок –концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.

ІІ семестр «Зустріч з митцями»

Тема 17. Зустріч з театром

17.

ТП: мюзікл, опера, балет. регістр

СМ: хор Козенят з новорічного мюзіклу Н.Май «Вовк та семеро козенят»(на новий лад)

ХТД: сл. В. Юхимовича, муз.народна ( в записі М.Леонтовича) .Щедрівка «За селом веселим, на лану широкім»

Споглядання картини Є.Миронова «Щедрий вечір»

Виконання щедрівок

18

Тема 18. У світі кіно

СМ: уривок з к/ф «Пригоди S Миколая»(реж. С.Горов), сл.народні, муз. М.Леонтовича «Щедрик»

ХТД:, у.н.п. «Щедрик» - виконання, І.Танчак «Веселі ноти» - розучування

Гра «Знайди нотку»

Традиції виконання колядок і щедрівок,

Перегляд уривків з фильмів

«Сам удома», та «Гаррі Поттер»

Тема 19. Зимова казка

19.

ТП: балет

СМ: П.І.Чайковський «Танець маленьких лебедів» з балету «Лебедине озеро», уривок з м/ ф «Барбі.Лебедине озеро» (реж. О.Херлі), П.І.Чайковський «Неаполітанський танець»

ХТД: І.Танчак «Веселі ноти» - виконання, пластичне інтонування

ДМІ: відтворити мелодію «Неаполітанського танцю» на бубонцях

ТЗ: придумати танцювальні рухи до танцю

Гра «Ми- костюмери»

(створити з поданих елементів костюми для героїв казки)

РП : гра «Звірята-співаки»

20.

Тема 20. Подорож містом

ТП: опера, афіша

СМ: М.Лисенко .Пісня Лисички з опери «Коза –Дереза»

ХТД : В.лисенко «Ой же ж ти, зима» - розучування

ГР: Створення афіші до вистави «Коза –Дереза»

Тема 21. Улюблені іграшки

21.

ТП: анімація (мальована/графічна, пластилінова/пластична,лялькова), аніматор

СМ: уривок з м/ф «Лікар Плюшева», пісня «Всеодно» з м/ф «Крижане серце»(у виконанні Ольги Шаніс)

ХТД: В.Лисенко «Ой же ж ти, зима» - виконання з рухами.

ДМІ: створити музичний супровід до пісні на шумових інструментах

Гра « Знайди ім`я для іграшки»

Малювання улюбленої іграшки

Тема 22 . Пластилінова фантазія

22.

ТП: пластилінова анімація

СМ: Уривок з пластилінового м/с «Моя країна – Україна»( реж. Н.Скрябіна), уривок з м/ф «Баранчик Шон»( реж. Н.Парк)

ХТД : О.Харченко «Лісовий гопачок» - розучування

ТЗ: за допомогою 3-х фігур намалювати пластилінового героя пісні и зафарбувати його

Перегляд світлин зі зйомок м/ф «Баранчик Шон»

відео «Пластилінові мультфільми»

Тема 23. В гостях у казки

23

ТП: графічна анімація

СМ: уривок з м/с «Пригоди Котигорошка та його друзів». Серія 1. «Солом`яний бичок” (реж. Я.Руденко-Шведова), м/с «Фіксики» серія «Мультик»(реж. В.Бедошвілі)

ХТД: О.Харченко «Лісовий гопачок» - виконання хором у супроводі оркестру (інструменти на вибір), пісня Фіксиків з м/с .

Відеоурок «Як робити прості мультики»

Тема 24 Весна прийшла

24

ТП: вальс, диригент, темп, ритм

СМ: Ю.Жиро «Під небом Парижа»

Гра «Звуки весняного лісу»

ХТД : сл.Д.Непомнящої (переклад І.Гурської), муз. В.Шаїнського «До єдиної мами на світі» ( з м/ф «Мама для мамонтенятка») – розучування.

Відеоролик «Весна. Звуки природи»

Перегляд уривку з фільму «Мама для мамонтенятка»

Тема 25. Портрет

25

ТП: портрет, музичний портрет

СМ: Д.Кабалевський «Три подружки» ; К.Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин»: «Королівський марш лева». Частина1.«Слон».Частина 5. «Акваріум» Частина 7

ХТД: виконати поспівку як Плакса, Пустунка та Злюка ; сл.Д.Непомнящої (переклад І.Гурської), муз. В.Шаїнського «До єдиної мами на світі» ( з м/ф «Мама для мамонтенятка»)- виконання

Споглядання картин І.Басалиги,

Гра «Вгадай за описом»

Тема 26 Весняні пригоди

26.

За музичними уривками та за допомогою карток впізнати мультфільми; за ілюстраціями впізнати пісні та за допомогою флеш-карток заспівати одну з них ( на вибір);

Музичні загадки – терміни «Мюзікл»,»музичний портрет», «щедрівка», «опера», «анімація»;

На запропоновані слова придумати мелодію вальсу, показати рухи танцю

«Сторінки народного мистецтва»

Тема 27. Народні свята

27.

ТП: веснянки, календарно- обрядові пісні, сопілка

СМ: у.н.п «Прийшла весна» (у виконанні Н.Матвієнко), І.Вимер «Фантазія на лемківську тему»( у виконанні ансамблю сопілкарів)

ХТД: сл. К.Перелісної, муз.Н.Шевченко «Веснянка» - розучування

ТЗ: створити хоровод та кривий танок під музику гурту «В and В Project» «Веснянка»

Споглядання картини Р.та Н.Федини «Веснянки»

Перегляд відео «Українські народні інструменти. Сопілка»

Тема 28. Народні ігри й іграшки

28.

ТП: окарина, деркач, коломийка

СМ: «Коломийка» (у виконанні Гуцульського ансамблю пісні і танцю)

ХТД: розучування гри «Ой на горі мак»,

ТЗ: гра «Розсипанка» - зібрати слово з розсипаних літер : «свищик», «окарина».

Тема 29. Народна композиція

29

ТП: народний танець, гопак

СМ: відеозапис «Гопак» ( у виконанні Академічного ансамблю танцю ім. П.Вірського), «Гопак» ( уривок з фільму «Запорожець за Дунаєм») на основі однойменної опери А.Гулака-Артемовського .

ХТД : Сл. М.Сингаївського, муз.В.Верменича «Калинова пісня» - розучування ТЗ: виконання рухів гопака під пісню А.Житкевича «Чобітки мої червоні».

Тема 30. Народні ритми

30.

ТП: хореографія, полька, аркан

СМ: відеозапис у.н.т. «Полька- гупацулька»( у виконанні ансамблю «Молодість»), відеозапис гуцульського народного танцю «Аркан» ( у виконанні ансамблю народного танцю «Україна»)

ХТД: Сл. М.Сингаївського, муз.В.Верменича «Калинова пісня» - виконання.

ТЗ: створити музичний супровід пісні на улюбленому інструменті

Споглядання репродукцій картин О.Гармидер «Аркан», та В.Кушнір «Аркан»

Тема 31.У ритмі свята

31.

ТП: музичний ансамбль, дует, тріо, квартет

СМ: В.Попадюк, Л.Матейко «Гаївки» ( у виконанні Київського академічного ансамблю народної музики «Дніпро»)

ХТД: сл.В.Кленця, муз. М.Ведмедері «Наша мова» - розучування,

Гра «Танцюємо разом»

ТЗ: за допомогою ліній і крапок створити малюнок «Ритми свята»

Споглядання картини Т.Даниленко «Свято на полонині»

Тема 32. Від народного до сучасного

32.

ТП: музичний фольклор, дитячий фольклор

СМ: уривок із концерту Українського академічного фольклорно-етнографічного ансамблю «Калина», дитяча українська народна пісня «Омелько» ( у виконанні фольклорного ансамблю «Зернятко»)

ХТД: сл.В.Кленця, муз. М.Ведмедері «Наша мова» - виконання, пластичне інтонування

ТЗ: вигадати мелодію на текст української лічилки та виконати її

Тема 33 Подорож рідним краєм

33.

ТП: концерт, оркестр, види оркестру

СМ: І.Беркович Другий концерт для фортепіано з оркестром ( фрагменти з частини 2 і частини 3), у.н.п «Ой лопнув обруч» ( у виконанні Б.Гмирі)

ХТД: А.Пронак «Ми щасливі діти» - розучування

ТЗ: під мелодію пісні «Ой лопнув обруч» створити танок-імпровізацію;

Придумати мелодію для поспівки.

Тема 34 Літо зустрічаємо

Впізнати за ілюстраціями вивчені пісні;

Прочитати слова і сказати що вони означають :деркач, полька, коломийка, аркан, музичний фольклор, концерт;

Придумати мелодію до віршика або скласти власну поспівку про літо і канікули за малюнком.

ТП –теоретичні поняття

СМ – сприймання мистецтва

ХТД – художньо-творча діяльність

ДМІ – дитячі музичні інструменти

ТЗ – творче завдання

РП– робота в парах

РГ- робота в групах

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.