Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Календарне планування навчального матеріалу з мистецтва для учнів 2 класу (НУШ)

НУШ

22.03.2021

232

12

0

Опис документу:
За типовими навчальними програми для початкової школи затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року. За типовою освітнєю програмою, що розроблена під керівництвом О.Я. Савченко.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

(2 год. на тиждень)

уроку

Дата

Зміст уроку

з образотворчого мистецтва

Дата

Зміст уроку

з музичного мистецтва

I семестр

Тема 1. Здрастуй, рідна школо!

1

2

Вступний інстуктаж. Основні поняття: вітальна листівка СМ: персонажі-комунікатори

підручника, які супроводжують учнів у мандрах світом Мистецтва; світлина із зображенням класної кімнати

ХТД: виготовлення вітальної листівки, присвяченої Дню знань (кольоровий, тонований папір; олівці, фломастери, маркери; природні матеріали (листя, квіти, травинки); ножиці,клей)

Основні поняття: ноти, нотний стан, скрипковий ключ, інструментальна музика; нота «до»

СМ: М. Скорик «Мелодія» (скрипка, фортепіано, бандура)

ХТД: «Здрастуй, рідна школо!», муз. А. Олєйнікової, сл. Н. Іванової — розучування

Тема 2. Здрастуй, рідна школо!

3

4

Основні поняття: графіка, графічні матеріали

СМ: В. Мамчич «Кримське дерево»; методичний малюнок дерева пастеллю

ХТД: зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи. За бажанням можна доповнити малюнок паперовими пташками (білий або тонований папір; фломастер чивуглина)

Основні поняття: мелодія, вокальна музика

СМ: Е. Гріг «Ранок» (фортепіано, симфонічний оркестр)

ХТД: «Здрастуй, рідна школо!», муз. А. Олєйнікової, сл. Н. Іванової — виконання; вокальнаімпровізація;

м/ф «Школа зайців»

Тема 3. Осінні враження

5

6

Основні поняття: основні засоби виразності графіки: точка, лінія, штрих, пляма

СМ: Н. Мачихіна «Натюрморт», методичний малюнок: зображення яблука лінією і плямою

ХТД: зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді веселих танцівників на святі врожаю (кольорові олівці); штрихування

Основні поняття: народна пісня, календарно-обрядові пісні, жниварські пісні

СМ: українська народна пісня

«Вийшли в поле косарі» (у виконанні дитячого хору; у виконанні чоловічого хору)

ХТД: «Два півники», українська народна пісня — розучування, виконання пісні в ролях

Тема 4. Осінні враження

7

8

Основні поняття: живопис, фарби (акварельні, гуашеві, акрилові, олійні)

СМ: М. Наїрашвілі «Айстри», Т. Килівник«Айстри»

ХТД: зображення айстр або хризантем, кольори яких покращать

Основні поняття: ритм, тривалості нот — восьма, четвертна, половинна, ціла

СМ: П. Чайковський «Осіння пісня» ХТД: «Кап-кап», муз. і сл. Н. Май — розучування; «Два півники», українська народна пісня —

настрій учню/учениці (гуаш, кольоровий папір, картон);

штампування

виконання пісні в ролях; імпровізація на ДМІ

Тема 5. Барвисті ритми

9

10

Основні поняття: силует

СМ: методична таблиця на розпізнавання силуетів (фото шести квіток і силуети чотирьох квіток) ХТД: створення малюнка «Танок квітів», де квіти зображено у вигляді силуетів (фломастери,маркери)

Основні поняття: танець, аркан, сиртакі

СМ: український народнийтанець

«Аркан»; «Сиртакі» з к/ф «Грек Зорба»

ХТД: «Кап-кап», муз. і сл. Н. Май — виконання; «Танок каченят», французька народна пісня — руханка, виконання пісні з рухами

Тема 6. Барвисті ритми

11

12

Основні поняття: ритм

СМ: український рушник з орнаментом

ХТД: створення орнаменту для рушника (гуаш);штампування

Основні поняття: танець, полька, мазурка; темп, пауза; нота «ре»

СМ: Й. Штраус (син) Полька

«Піцикато»; Ф. Шопен Мазурка (оp.7,

№ 1, сі-бемоль мажор)

ХТД: «Кап-кап», муз. і сл. Н. Май — виконання; «Танок каченят», французька народна пісня — руханка, виконання пісні з рухами; імпровізація на ДМІ

Тема 7. Світ тварин у мистецтві

13

14

Основні поняття: замальовки, лінії (графічні матеріали на вибір)

СМ: М. Степанов «Такса», С. М’юр

«Пес», А. Дюрер «Лев»

ХТД: виконання замальовок тварин з передачею їхніх характерних рис за допомогою різних ліній (графічні матеріали навибір)

Основні поняття: марш, фанфари

СМ: К. Сен-Санс «Королівський марш Лева»

ХТД: «Папуга-мандрівник», сл. і муз. З. Еманової — розучування;

м/ф «Король Лев»

Тема 8. Світ тварин у мистецтві

15

16

Основні поняття: скульптура, рельєф СМ: фото тварини та її зображення у круглій скульптурі та рельєфі; С. Мердок«Білка»

ХТД: створення рельєфного зображення веселого левенятка із фруктів, овочів, ягід тощо

Основні поняття: регістр

СМ: К. Сен-Санс «Персонажі з довгими вухами»

ХТД: «Папуга-мандрівник», сл. і муз. З. Еманової — виконання з рухами; проплескування ритму; гра в ритмічне лото; пластичне інтонування;

м/ф «ЧоМуха — Чому папуги розмовляють?»

Тема 9. У мистецтві завжди лад

17

18

Основні поняття: композиція

СМ: Г.Гардет «Родина оленів», А. М. Делавега«Діти»

ХТД: ліплення кумедного ведмедика (пластилін)

Основні поняття: лад, звукоряд, мажор, мінор

СМ: В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», В. Косенко «Купили ведмедика»

ХТД: «Хто співає», муз. і сл. Ю. Поплавської — розучування; імпровізація наДМІ

Тема 10. У мистецтві завжди лад

19

Основні поняття: композиція

Основні поняття: мажор, мінор

20

СМ: ЛеоМол «Ведмеді»

ХТД: робота у парах: створення із виліплених на попередньому уроці фігурок спільної композиції

«Ведмеді-друзі» (пластилін, природні матеріали);гра-пантоміма

СМ: Л. Бетховен «Весела. Сумна» ХТД: «Хто співає», муз. і сл. Ю.Поплавської — виконання; імпровізація наДМІ

Тема 11. Мистецькі подорожі

21

22

Основні поняття: фантастичний краєвид

СМ: Г. Вільямс «Море», А. Мак-Кі

«Планета 111»

ХТД: створення композиції «Барви далекої планети» (гуаш)

Основні поняття: мелодія, вібрафон СМ: А.-Ф.Марескотті «Негреня в місячному сяйві» (із циклу «Ескізи»); К.Дебюссі «Місячне сяйво» (у виконанні навібрафоні)

ХТД: «Зимові свята», муз. і сл. А. Сологуба —розучування

Тема 12. Мистецькі подорожі

23

24

Основні поняття: музей

СМ: фотографії залів музеїв із різними експозиціями

ХТД: колективна робота: влаштування виставки малюнків учнів класу у шкільній актовій залі або іншому великомуприміщенні

Основні поняття: сюїта

СМ: М. Мусоргський сюїта «Картинки з виставки»: «Хатка на курячих

ніжках»; «Балет пташенят, що не вилупились»

ХТД: «Зимові свята», муз. і сл. А. Сологуба — виконання; пластична імпровізація,бодиперкашн

Тема 13. Зимові фантазії

25

26

Основні поняття: відтінки кольорів СМ: А. Лях «Північне сяйво»

ХТД: створення композиції «Зимові візерунки на вікні» (акварель або гуаш, білий папір чи кольоровий картон; блискітки тощо)

Основні поняття: динаміка; нота «мі» СМ: Е.Гріг «У печері гірського короля»; Ж. Колодуб «Троль» (із сюїти «СніговаКоролева»)

ХТД: «Біла казка», муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової — розучування; ритмічна імпровізація

Тема 14. Зимові фантазії

27

28

Основні поняття: персонажі казок очима художників

СМ: В.Єрко «Снігова королева»; Б.Белл «Снігова Королева»; О. Васильєв «Снігова Королева» ХТД: створення зображенняСнігової

Королеви (тонкий білий папір, картон);паперопластика

Основні поняття: нота«фа»

СМ: Ж. Колодуб «Снігова Королева» (із сюїти «Снігова Королева»); Л. Іваненко «БабусяЯгуся»

ХТД: «Біла казка», муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової — виконання;

вокальна імпровізація; імпровізація на ДМІ; м/ф «Крижане серце»

Тема 15. Зимові фантазії

29

30

Основні поняття: композиція

СМ: В. Величкіна«З Новим роком!»; Р.Макнейл «Сільський сніговик»; Р. Дункан із циклу «Зимові забави» ХТД: створення композиції «Веселі сніговики» (білий або тонований папір, кольоровий картон, різні фактурні матеріали, за бажаннямбіла

гуаш); аплікація

Основні поняття: колядка, щедрівка, обробка

СМ: К. Стеценко «Чи дома-дома

хазяїн дома?»; Л. Горова «Ой, радуйся, земле…»

ХТД: «Щедрик», українська народна пісня в обробці М. Леонтовича — розучування; вокальна імпровізація;

м/ф «Щедрик» (обробка О. Скрипки)

Урок-узагальнення

31

Узагальнення.

Підготовка доріздвяно-новорічних

Узагальнення. Урок-концерт: музичні

твори на вибір учителя та учнів

32

свят: виготовлення новорічних листівок, подарунків; оформлення класної кімнати до Нового року (сніжинки-витинанки, паперові

гірлянди та новорічні іграшки)

II семестр

Тема 16. Подорожуємо до театру

33

34

Основні поняття: декоративне мистецтво, декоративне зображення СМ: С.Касьянов «Самчиківськийрозпис», фото «Аліса у Задзеркаллі» Театру танцю у Вассо, Нью-Йорк; К.Жерар «Круки й дерева»; М. Приймаченко «Щур в дорозі» ХТД: зображення лісу для декорації до вистави «Лісовашкола»

Основні поняття: опера, хор, соліст СМ: муз. Б. Фільц, сл. Т. Савчинської- Латик опера-казка «Лісова школа» (пісенька лісових мешканців «Дзень- дзелень дзвіночки дзвонять…»; пісня Ворона-вчителя «Ось оцю важливу книгу…»)

ХТД: «Пісня про зарядку» із музичної казки «Урок для звірят», муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової — розучування, виконання зрухами

Тема 17. Подорожуємо до театру

35

36

Основні поняття: художник- декоратор, театральна декорація, рельєф

СМ: декорації з рельєфними поверхнями

ХТД: створення рельєфної композиціїдлядекораціїдовистави

«Птахи у лісовій школі» (пластилін). Колективна робота: поєднання готових робіт у спільнукомпозицію

Основні поняття: опера

СМ: муз. Б. Фільц, сл. Т. Савчинської- Латик опера-казка «Лісова школа» (Пісня горобця; Пісня журавля; Пісенька лісових мешканців)

ХТД: «Пісня про зарядку» із музичної казки «Урок для звірят», муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової — виконання зрухами;

буктрейлер «В. Нестайко. Дивовижні пригоди в лісовій школі»

Тема 18. Казка у театрі та кіно

37

38

Основні поняття: ляльки — герої казки К. Коллоді «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яної ляльки», їх образи в літературі, скульптурі та театрі СМ: В. Щербина, скульптурнагрупа

«Буратіно», Р. Інгпен «Піноккіо», Л.Владимирський «Карабас- Барабас», «Мальвіна», «Буратіно, Кіт Базиліо, ЛисицяАліса»

ХТД: створення смайликів із зображеннями героїв казки «Пригоди

Піноккіо» («Буратіно») (олівці, фломастери)

Основні поняття: балет

СМ: Ю. Шевченко «Буратіно і чарівна скрипка» (перша дія, перша картина

«Галоп»; перша дія, друга картина

«Тато Карло»)

ХТД: «А ми любимо читати» із музичної казки «Урок для звірят», муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової — розучування

Тема 19. Казка у театрі та кіно

39

40

Основні поняття: мультфільм, пластиліновий мультфільм

СМ: Г. Чапенко скульптурна композиція «Буратіно», Л. Казбеков ілюстрація «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно», скульптура черепахи

ХТД: ліплення черепахи Тортіли — персонажа пластилінового

Основні поняття: балет, па, пуанти СМ: Ю. Шевченко «Буратіно і чарівна скрипка» (друга дія, перша картина «У таверні — лисиця Аліса та кіт Базиліо»; друга дія, друга картина «У царствіМрій»)

ХТД: «А ми любимо читати» із музичної казки «Урок для звірят», муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової—

мультфільму

виконання; м/ф «Пригоди Піноккіо»

Тема 20. Казка у театрі та кіно

41

42

Основні поняття: казковий персонаж Русалонька у скульптурі й мультфільмі; художник- мультиплікатор; повторення понять, вивчених у першому класі: основні й похіднікольори

СМ: Е. Еріксон «Русалонька», картини із зображенням підводного світу

ХТД: створення композиції

«Підводне царство» — морського середовища для мультфільму

«Русалонька» (акварель або гуаш, кольоровий папір чи картон)

Основні поняття: мюзикл

СМ: муз. А. Менкена, сл. Г. Ешмана мюзикл «Русалонька» (Пісня русалоньки Аріель); (Пісня відьми Урсули)

ХТД: «Траляляй», муз. А.Улицької, сл. А. Качана — розучування; ритмічна імпровізація; гра «Веселі бульбашки»; м/ф «Русалонька»

Тема 21. Казка у театрі та кіно

43

44

Основні поняття: театральна вистава, театральна програмка; порівняння зображення хвилі у різних видах мистецтва; ритм (повторення

поняття)

СМ: К.-Т. Трерн «Русалонька»,

У Мьон Кіль «Хвилі східного моря», Дж. Крауч «Зачарований острів» ХТД: зображення моря з хвилями,

яке можна було б використати для театральної програмки до казкової вистави (фломастери, олівці)

Основні поняття: мюзикл

СМ: муз. А. Менкена, сл. Г. Ешмана мюзикл «Русалонька» (пісня «Під морем»)

ХТД: «Траляляй», муз. А. Улицької, сл. А. Качана — виконання;

м/ф «Русалонька»

Тема 22. Цікава анімація

45

46

Основні поняття: анімація

СМ: фото тварин і відповідних персонажів в анімації;

м/ф «Курча в клітиночку» (фрагмент) ХТД: створення оригінального зображення тварини — персонажа мультфільму (кольорові олівці)

Основні поняття: веснянки, пісні- заклички

СМ: м/ф «Курча в клітиночку»; муз. В. Шаповаленка, сл. Е. Мошковської (Хор курчаток; Пісня Курчати в клітинку; Фінальний хор курчаток) ХТД: вокальна імпровізація (пісні- заклички); «Щебетала пташечка», українська народна пісня — розучування;

м/ф «Курча в клітиночку»

Тема 23. Цікава анімація

47

48

Основні поняття: анімація

СМ: К. Сураджахроенджай«Ще один день в Раю», фотозображення слонів ускульптурі

ХТД: ліплення слоника певного кольору для пластилінового мультфільму. Колективна робота: поєднання слоників у групи за кольорами і створеннякомпозицій

«Слоники грають у м’яч»

Основні поняття: такт, тактова риска, нота «соль»

СМ: м/ф «Як Петрик П’яточкін слоників рахував», муз. В. Бистрякова, сл. О. Вратарьова

ХТД: «Щебетала пташечка», українська народна пісня — виконання;

м/ф «Як Петрик П’яточкін слоників рахував»

Тема 24. Чарівні перетворення

49

Основні поняття: художники-

Основні поняття: тембр, симфонічна

50

анімалісти, форма птаха

СМ: ЗенгКсяоЛянг «Чайки», фото птаха і схематичне зображення його форми

ХТД: зображення птаха, який радісно літає(акварель)

казка, симфонічний оркестр, струнні музичні інструменти, духові музичні інструменти (флейта); нота «ля»

СМ: С. Прокоф’єв симфонічна казка

«Петрик і вовк» (теми Петрика і Пташки)

ХТД: «Зацвіла в долині…», муз. Я. Степового, сл. Т. Шевченка— розучування

Тема 25. Чарівні перетворення

51

52

Основні поняття: декоративне мистецтво (повторення поняття на прикладі народного мистецтва)

СМ: зображення півня у парковій скульптурі, а також у творах народних майстрів: В. Карпець

«Петриківський розпис», свищик, фрагмент вишивки

ХТД: зображення качечки, яка плаває (кольорові олівці), за мотивами української народної казки, де з качечкою відбуваються чарівніперетворення

Основні поняття: тембр, регістр, симфонічна казка, симфонічний оркестр, духові музичні інструменти (гобой, кларнет)

СМ: С. Прокоф’єв симфонічна казка

«Петрик і вовк» (теми Качки, тема Киці)

ХТД: «Зацвіла в долині…», муз. Я. Степового, сл. Т. Шевченка — виконання;

вистава Британської Королівської балетної школи за симфонічною казкою С. Прокоф’єва «Петрик і вовк»

Тема 26. Чарівні перетворення

53

54

Основні поняття: оригамі

СМ: чарівні перетворення аркуша паперу на іграшки-оригамі (фото) ХТД: створення іграшки-оригамі: складання кумедного вовченя з паперу

Основні поняття: тембр, регістр, симфонічна казка, симфонічний оркестр, духові музичні інструменти (фагот), мідні духові інструменти (валторна), ударні музичні інструменти (барабан,литаври)

СМ: С. Прокоф’єв симфонічна казка

«Петрик і вовк» (теми Дідуся, тема Мисливців, тема Вовка)

ХТД: «Ой на горі жито», українська народна пісня — розучування;

м/ф «Петрик і вовк»; симфошоу

«Петрик і вовк» з пісочною анімацією

Тема 27. Зустрічаємо літо!

55

56

Основні поняття: колорит

СМ: М. Глущенко «Київськаосінь»,

«Весна в Карпатах», Е.Колеснікова

«Літо», Я. Зяблов «Лютий»

ХТД: поділ аркуша на чотири частини, щоб у кожній підібрати колорит певної пори року. Колективна робота: поєднання готових колористичних композицій у чотири — за порами року:зима,

весна, літо, осінь

Основні поняття: філармонія, концерт, нота «сі»

СМ: А. Вівальді «Пори року». Концерт № 2 «Літо». Частина 1 (фрагмент); Частина 2 (фрагмент) ХТД: «Рушничок», муз. А. Олєйнікової, сл. Є. Левченко — розучування; «Ой на горі жито», українська народна пісня — виконання зрухами

Тема 28. Зустрічаємо літо!

57

Основні поняття: симетричні зображення

СМ: М.Приймаченко «Червоні

Основні поняття: концерт, музична партія

СМ: А. Вівальді «Пори року».

58

маки», вишитий рушник із симетричним зображенням квітів, орнаментів

ХТД: створення симетричного квітучого диво-дерева (кольоровий папір, картон); аплікація

Концерт № 2 «Літо». Частина 3 «Літня гроза»; українська народна пісня «Іди, іди, дощику…»

ХТД: «Іди, іди, дощику…», українська народна пісня — розучування;

«Рушничок», муз. А. Олєйнікової, сл. Є. Левченко — виконання; ритмічна імпровізація(бодиперкашн)

Тема 29. Зустрічаємо літо!

59

60

Основні поняття: місто, вулиці, площі, будинки

СМ: Р. Бернс «Котедж Тілдена у сутінках», А. Головіна «Казковий будиночок», Джей-Чел Пак «Казкове королівство»

ХТД: зображення будиночка чарівниці Гармонії (фломастери, маркери)

Основні поняття: симфонія

СМ: Ф.-Й. Гайдн — Л. Моцарт — Е. Ангерер «Симфонія іграшок» («Дитяча симфонія»)

ХТД: «Промінчик», муз. і сл. Н. Май

— розучування; «Іди, іди, дощику…», українська народна пісня — виконання з рухами; ритмічна імпровізація

Тема 30. Зустрічаємо літо!

61

62

Основні поняття: центр композиції СМ: О. Гостєв «Присвята Ван Гогу» ХТД: створення аплікації «Сонце — господар неба», на якій сонце буде центром композиції (кольоровий папір);аплікація

Основні поняття: ноти в межах І октави (узагальнення),симфонія

СМ: В.-А. Моцарт Симфонія № 40 соль-мінор. Перша частина (фрагмент) ХТД: «Промінчик», муз. і сл. Н. Май — виконання;

м/ф «Маленький Моцарт»

Тема 31. Свято мистецтва

63

64

Підготовка дитячих робіт (малюнків, скульптур, аплікацій тощо) для експозиції на виставці

ХТД: виготовлення рамок для кращих малюнків, аплікацій

Підсумковий урок

СМ: слухання музичних творів (на вибір учителя та за бажанням учнів)

ХТД: створення програми уроку- концерту

Урок-узагальнення

65

66

Узагальнення

Урочисте відкриття підсумкової виставки художніх робіт учнів у рідній школі або вПалаці

культури, Центрі творчості тощо

Узагальнення

Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.