Календарне планування 2 клас

Опис документу:
Тема. У МІСТІ БАЛЕТІВ Мета:  Навчальна: навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати в учнів зорово-слухове сприйняття; дати визначення поняття «балет»;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. У МІСТІ БАЛЕТІВ

Мета:

  • Навчальна: навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати в учнів зорово-слухове сприйняття; дати визначення поняття «балет»;

  • Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів;

  • Виховна: прищеплювати учням любов до музики, пісні, творчої праці; прищеплювати бажання навчатися.

Музичний матеріал: П. Чайковський. Балет «Лебедине озеро»; М. Коваль «Колискова мами-Кози» з опери «Вовк та семеро козенят».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети М. Коваля, П. Чайковського. Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід (балет «Лебедине озеро»П. Чайковського).

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Ми вже побували в оперному театрі, тому знаємо, що саме в цьому театрі можна переглянути оперний спектакль. А які вистави іце мож¬на побачити в цьому театрі?

Сьогодні до театру нас супроводжуватиме танець.

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слухання музики

Казкова тема завжди приваблювала професійних композиторів, які своєю музикою надавали цим казкам друге життя. Казку можна переповісти словами, показати на сцені театру або в кіно. У таких виставах усе зрозуміло, адже дійові особи спілкуються за допомогою діалогу. Але існує вид мистецтва, у якому зміст передається шляхом поєднання музики, хореографії (танцю) та сценічної дії. Назву цього виду мистецтва ви дізнаєтеся, розв’язавши ребус.

БАЛЕТребус

1

2

3

4

5

Б

А

Л

Е

Т

А —2

Ж —9

Н— 16

Б— 1

3—10

0 — 18

В —6

1—11

П — 13

Г — 7

К —14

Р— 15

Д-8

Л —3

С— 17

Е —4

М — 12

Т — 5

АБО

1

2

3

4

• 5

Б

А

л

Е

Т

  1. Український народний інструмент. (Бандура)

  2. Український народний танець, що виконують чоловіки. (Аркан)

  3. Інструмент для їжі або музичний інструмент. (Ложка)

  4. Ім’я композитора, який написав «Ранок». (Едвард)

  5. Назва музичного жанру. (Танець)

Музичний словничок

Балет — музична вистава, у якій думки та почуття передають за допомогою танцю.

Французьке слово ballet походить від італійського ballo — танцюю. Балет — це також музичний жанр. Ось уже понад три сторіччя цим словом називають виставу, у якій поєднуються музика, танець, драматичне й образотворче мистецтво. Уявляєте, яке це важке завдання — розповісти людям мовою танцю про перемогу добра над злом, краси над потворністю.

Отже, ви вже знайомі з російським композитором П. Чайковським, який написав музику до трьох балетів. Понад 100 років вони йдуть на сценах всіх балетних театрів світу. Зараз ви почуєте музику до найвідомішого балету П. Чайковського «Лебедине озеро». У ній ідеться про дівчат, яких злий чарівник перетворив на лебедів. Розповідь про початок сюжету.

(Під час розповіді використовується слайд 6, 7)

Останній сонячний промінь ковзнув по гострих верхівках башт — і сонце сховалося за пагорбами. Теплий вечір опустився на землю.

Дивіться, дивіться, лебеді! — Над замком летіла лебедина зграя. Біло-сніжні, як ранковий сніг, птиці яскраво вимальовувалися на тлі вечірнього неба, їх сильні крила з шумом розсікали повітря.

Принц Зіґфрид наполегливо йшов слідом за зграєю, ніби його вабила слідом за лебедями якась невідома сила. Несподівано ліс розступився, і принц опинився на березі величезного озера. Яскравий місяць освітлював дерева, схилені над водою. На сріблястій гладі озера безшумно ковзали лебеді, зрідка здіймаючи крила, немов білосніжні вітрила.

Які красиві, які прекрасні ці птахи!

Білі птахи підпливли до берега і зникли в заростях. Принц поспішив туди ж. Йому назустріч йшла дівчина в білому вбранні з короною на голові. Вона була така гарна, тільки очі її були повні смутку.

Хто ти? — Промовив здивований Зіґфрид,— і куди зникли лебеді? Я бачив, вони пливли сюди.

Лебеді — це ми, я і мої подруги,— відповіла дівчина.

Не бійся. Я не ображу тебе. Відкрий мені свою таємницю, і можливо, я зможу допомогти тобі,— сказав принц.

Дівчина розповіла принцу, що вона — принцеса і звуть її Одетта. Злими чарами зачаровані вона та її подруги. Лише вночі дівчата-птахи скидають свої лебедині пера і тут, на безлюдному березі озера при світлі місяця водять хороводи, але з першим променем ранкової зорі дівчата знову перетворюються на лебедів.

Бачачи, що принц Зіґфрид не заподіє їм шкоди, зі свого укриття вибігли дівчата і почали грати, співати пісні, водити хороводи під ніжну музику, яку вітер нашіптує листю.

Місячна ніч була напрочуд гарна, кругом було спокійно і тихо. Дівчата- птиці, забувши про прикрощі, безтурботно гралися па галявині. Старші навчали танцювати молодших.

Послухайте фрагмент з балету «Лебедине озеро» та скажіть, до якого епізоду казки, яку ви щойно прослухали, створено цю музику.

Слухання фрагмента балету «Лебедине озеро» П. Чайковського

  • Яким є характер цього танцю?

  • Хто його виконує на балетній сцені?

Музика цього танцю відривчаста, немов маленькі лебедята вчаться ходити та літати. Рухи у них дрібні, кроки короткі, щоб підтримувати одне одного. Вони тримаються за крильця. Послухайте ще раз цей танець, але в іншому виконанні.

  • Порівняйте, чим різниться звучання танцю у виконанні на фортепіано та симфонічним оркестром.

Слухання фрагмента балету «Лебедине озеро» П. Чайковського у виконанні на фортепіано

Вокально-хорова робота

Коли настає ніч, усі мами співають колискові своїм діточкам — і малюкам, і кошенятам, і козенятам. Саме таку колискову співає мама-Коза у відомій уже вам опері «Вовк та семеро козенят» М. Коваля. Послухайте та дайте відповідь на запитання.

  • Чи схожа вона на колискову, яку співала вам ваша мама, і чим?

Слухання «Колискової мами-Кози» з опери «Вовк та семеро козенят» М. Коваля

Розучування «Колискової мами-Кози» з опери «Вовк та семеро козенят» М. Коваля

(робота над диханням, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення)

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • В яке місто, сьогодні на уроці, ми здійснили подорож?

  • Що таке балет?

  • Фрагмент з якого балету ми слухали? Хто автор?

  • Яку колискову вивчали на уроці?

Завдяки тому, що хороша балетна музика існує і поза балетом- виставою, просто як музика, досить часто наше знайомство з геніальними балетами починається не в театрі на виставах, а в концертній залі, по телебаченню або на уроці, коли ми слухаємо окремі танці — такі, як «Танець із кубками» або «Танець маленьких лебедів». Але я раджу вам запросити своїх батьків разом із вами переглянути балетну виставу у театрі. Ви отримаєте справжнє задоволення!

Учні виходять із класу під музичний супровід (балет «Лебедине озеро» П. Чайковського).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн