Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Урок № 30 Тема. Хоровод метеликів Мета: навчальна: учити учнів визначати особливості музичної мови; формувати емоційне, творче ставлення до мистецтва, життя, уявлення про багатогранні можливості музики; розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння завдяки музиці відчувати красу навколишнього світу;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 30

Тема. Хоровод метеликів

Мета:

навчальна: учити учнів визначати особливості музичної мови; формувати емоційне, творче ставлення до мистецтва, життя, уявлення про багатогранні можливості музики;

розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння завдяки музиці відчувати красу навколишнього світу;

виховна: виховувати любов та бережливе ставлення до природи і навколишнього світу.

Музичний матеріал: Г. Сасько «Метелики над квітами»; Е. Ґріґ «Метелик»; поспівка «Усмішка ласкава»; А. Філіпенко «Зацвіла в долині»; Н. Май «Виглядаєм сонечко»; ігри «Піймай у долоньку», «Композитор».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; малюнки ілюстрації до музичних творів; Н. Забіла «Казочка про веселого метелика»; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Не хочу» А. Костецького, «Метелики» Н. Красоткіної, «Зацвіла в долині…» Т. Шевченка.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Метелик» Е. Ґріґа).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Що таке засоби музичної виразності?

  • Що таке темп?

  • Якими звуки бувають за висотою?

3. Мотивація навчальної діяльності

Останній місяць весни… Зовсім тепло на вулиці. Яка чудова пора! Чи хотіли б ви опинитися на квітучому лузі, де земля вкрита густим килимом трави та різнокольорових квітів? Отже, вирушаймо!

4. Основна частина

Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтеся, кого ми зустрінемо на квітучому лугу.

Живу лише влітку,

Шовкові крильця маю,

Із квіточки на квітку

По садочку я літаю. (Метелик)

  • Що робить метелик — просто літає чи у нього також є певні справи?

Учитель читає «Казочку про веселого метелика» Наталі Забіли

Казочка про веселого метелика

Літнього ранку на узліссі бджілки й мурашки роблять зарядку, тільки Метелик спить. Усі, крім нього, пішли в ліс працювати — адже незабаром осінь, а за нею й зима. Прокинувшись і не побачивши нікого навкруги, Метелик також полетів до лісу й почав танцювати, та так, що комахи, які проходили й пролітали поблизу, зупинялися, дивлячись на нього. Йому це дуже подобалося, і він ще жвавіше продовжував танцювати.

Але незабаром усі розійшлися — адже потрібно працювати. А Метелик не зрозумів, чому ніхто на нього не дивиться, образився й заплакав. Сорока, дізнавшись, у чому справа, порадила йому полетіти до мудрої Старої Бджоли, може, вона допоможе. Полетіли до неї разом. Бджола відразу зрозуміла, чому засумував Метелик, і вирішила йому допомогти. Головне, не можна бути таким безтурботним, коли всі навкруги працюють. Стара Бджола попросила бджілок зібрати мед з квітів, і Метелик почав їм допомагати. Він захопився цією справою, і настрій його поліпшився. Тепер Метелик зрозумів, чому лісові мешканці перестали звертати на нього увагу, адже він, на відміну від інших, нікому не приносив користі.

5. Слухання музики

Коли композитор Геннадій Михайлович Сасько побачив, як легко метелики перелітають з квіточки на квіточку, він вирішив виразити своє захоплення цією картиною у музиці. Послухайте його п’єсу «Метелики над квітами».

  • Як музика змальовує політ метелика?

Слухання п’єси «Метелики над квітами» Г. Саська

Метелик — це прикраса природи, а композитор, який побачив цю комаху, прикрасив своєю музикою наше життя. Пам’ятайте: до природи, до навколишнього світу необхідно ставитися дуже дбайливо!

Метелика ловити я не хочу.

Він — квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі!

І квітку лісову не буду рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати,

І не попити ранками росу!

І ні стеблину, гілку чи тварину

Я не ображу — це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тримка живинка,

Що світиться довірою до всіх!

А. Костецький

Відомий норвезький композитор Едвард Ґріґ також був захоплений дивовижною красою метелика.

Слухання твору «Метелик» Е. Ґріґа

  • Який образ метелика змальовує нам музика Е. Ґріґа?

  • Який настрій передає музика?

Гра «Піймай у долоньку» (ніжна, грайлива, похмура, легка, спокійна, жорстока, сумна, світла, радісна)

6. Вокально-хорова робота

Виконання поспівки «Усмішка ласкава» з показом руху мелодії рукою

На попередньому уроці я прочитала вам вірш «Зоре моя вечірняя...» Т. Шевченка. Послухайте ще один його вірш.

Зацвіла в долині червона калина,

Ніби засміялась дівчина-дитина.

Любо, любо стало, пташечка зраділа,

Пташечка зраділа і защебетала.

  • Про що розповідає цей вірш?

Слова-порівняння, що змальовують чудову картину квітучої природи, так і просять, щоб їх заспівали. Вони схвилювали серце композитора А. Філіпенка — і так з’явилася чудова пісня «Зацвіла в долині…».

Гра «Композитор» (складання мелодії на перші два рядки вірша)

  • Якби ви були композиторами, то яку б мелодію ви написали на цей вірш?

Послухайте пісню А. Філіпенка.

  • Чи схожа його мелодія на ту, якою ви її уявили?

Слухання пісні «Зацвіла в долині» А. Філіпенка

  • З ким порівнюють калину?

  • Який настрій передає ця пісня?

Калину українці здавна вважають символом душевної краси, радості й сімейного щастя. З давніх-давен її згадують у народних казках, приказках, прислів’ях. Наприклад, є приказка: «Милуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте». Крім того, про калину існує багато віршів і гарних пісень. Саме таку пісню ми сьогодні й вивчимо.

Розучування пісні «Зацвіла в долині» А. Філіпенка з опорою на ритмічний рисунок мелодії

Справді, надзвичайно гарна пісня! Здається, що її створила не окрема людина, а весь український народ. Пісні на слова Т. Шевченка є саме такими.

Продовження роботи над піснею «Виглядаєм сонечко» Н. Май

7. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні ми збагатили свою музичну колекцію п’єсою «Метелики над квітами» Г. Саська.

  • Чого ми навчилися сьогодні на уроці?

  • Які пісні вивчили?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Метелик» Е. Ґріґа).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн